PDA

View Full Version : HNAW marshall code 25



big dooley
21 mei 2016, 03:04
na lang wachten eindelijk binnen:
marshall's nieuwste telg in versterkerland en nog wel een modeller; de code 25

heerlijk oefenbakkie voor thuis: 14 voorversterkermodelletjes, 4 eindtrappen, en 8 cabinetjes om uit te kiezen, met delays, reverbs, modulatie's, en nog veel meer om erin te mixen, voornamelijk uit hun eigen gamma... ben je een marshall-liefhebber en je wilt wat voor thuis, probeer er eens eentje uit

mijn favoriet tot dusver: de silver jubilee over een 1960HW cabinet


buiten dat het beestje voornamelijk gebruikt wordt om de buren te pesten (want dat kan ie ondanks het kleine formaat heus wel, al komt ie in een bandmix toch echt iets te kort), heb ik hem ook gebruikt als poweramp/speakersimulator in mijn fullrange rig... klinkt beter dan wat ik dan ook tot nu toe gebruikt heb in het verleden... wat mij betreft mogen ze dit ding in stompboxformaat uitbrengen

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13235534_984923348228532_2561460791634400474_o.jpg

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13254746_984923344895199_472408705120938989_o.jpg

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13220683_984923384895195_10783519225348245_o.jpg

the sure thing
21 mei 2016, 08:13
Thnx for the review!


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

big dooley
23 mei 2016, 16:23
action speaks louder then words...
ff een klein stukje opgenomen
model is de JTM45 over een 1960HW cabinet... begint met laag gitaarvolume wat later verder opengedraaid wordt, weer wat later een OD erop en wat delay

https://soundcloud.com/john-bolier/code-25-jtm45

Rinze
23 mei 2016, 16:29
Nice. Hoe heb je dat opgenomen, met een mic ervoor of direct? Deze heeft een 10 inch speaker geloof ik? Klinkt lekker.

EDIT: het krengetje is overal uitverkocht zie ik.En hij is maar dertig euro duurder dan mijn Blackstar ID: Core 40. Die ook erg ok is maar toch minder dan deze zo te horen.

big dooley
23 mei 2016, 16:38
direct via de line out
kan ook via de USB, maar ik geloof dat mijn PC inmiddels te oud aan het worden is...
af en toe gaat ie uit sync en hoor ik een ring modulator effect

speaker is inderdaad 10 inch, maar het cabinet is wel closed back
gaat nog verdomd hard ook dat gekke ding

ik gebruik hem ook als poweramp / speakersimulator voor het grote spul, klinkt echt veel beter dan bijvoorbeeld een palmer PDI09

Joost de Ruig
23 mei 2016, 16:58
Veel plezier ermee!

big dooley
23 mei 2016, 17:17
EDIT: het krengetje is overal uitverkocht zie ik.En hij is maar dertig euro duurder dan mijn Blackstar ID: Core 40. Die ook erg ok is maar toch minder dan deze zo te horen.

ik was net op tijd met de mijne, toen hij als direct leverbaar stond bij thomann, nadat ik de bestelling geplaatst had,m ging de datum gelijk naar 6 juni, dus ik had blijkbaar het geluk de laatste die op voorraad stond net te pakken...
er zijn veel mensen die een preorder geplaatst hebben, dus die gaan voor

ik sprak santiago in februari en op dat moment kwamen de 25's uit de fabriek rollen, maar de hoeveelheid bestellingen waren niet aan te slepen volgens hem

Rinze
23 mei 2016, 18:13
Ik wacht wel tot de tweedehandsjes los komen :cooler:

meul
23 mei 2016, 22:58
Netjes! klink best goed!

telerocker
24 mei 2016, 03:59
Leuk bakkie!

fhensen
26 mei 2016, 14:51
Waar zit op de Code de Line Out?

big dooley
26 mei 2016, 16:49
de koptelefoonuitgang, enig nadeel is dat de interne speaker uitgezet wordt, dus ff de monitorspeakers gebruiken

Rinze
26 mei 2016, 20:23
Kun je met de usb aansluiting ook re-ampen? Kon het in de handleiding niet vinden en op YouTube ook niet.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Bartrock
26 mei 2016, 21:30
Da's een lekker dingetje,ik was al benieuwd,want ik vermoedde ondanks de prijs geen baggeramp.Ik kocht zelf van de week een Zoom G3.Daar ben ik gillend blij mee,en mijn buren ook.

big dooley
26 mei 2016, 22:57
Kun je met de usb aansluiting ook re-ampen? Kon het in de handleiding niet vinden en op YouTube ook niet.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

voor zover ik weet niet nee, hij stuurt alleen het bewerkte signaal uit, de THR10 kan dit wel

big dooley
26 mei 2016, 23:00
Da's een lekker dingetje,ik was al benieuwd,want ik vermoedde ondanks de prijs geen baggeramp.Ik kocht zelf van de week een Zoom G3.Daar ben ik gillend blij mee,en mijn buren ook.

de simulaties zijn erg authentiek te noemen
en ondanks dat het een klein kastje is, gaat het nog aardig hard ook!

raabje
27 mei 2016, 13:57
Hoe bevalt ie als power amp en cabinet simultator? Ik zit er aan te denken (al een paar jaar...) om een 12 inch cabinet voor mijn Marshall JTM30 buizenamp te kopen, naast de 2 x 10 inch Greenbacks die in de combo zit.

Alleen vind ik het wel leuk om uit verschillende soorten speakers te kunnen kiezen. Amp modelling hoeft van mij niet zo, dat kan ik al op mijn Ipad met Bias FX en Tonestack.

Ik zou signaal uit de send van de JTM kunnen splitsen en terug naar de return, en het gesplitste signaal naar een code 25 die dan geen pre amp heeft , maar alleen poweramp en cabinet simulatie. Wel heel veel gedoe, dat wel, gewoon een cabinet met een 16 ohm creamback erin is wat eenvoudiger, maar kost ongeveer hetzelfde.

Lijkt me dat een cabinet en speaker simulatie vooral een EQ instelling is, en geen pure modeling.

big dooley
27 mei 2016, 19:09
Hoe bevalt ie als power amp en cabinet simultator? Ik zit er aan te denken (al een paar jaar...) om een 12 inch cabinet voor mijn Marshall JTM30 buizenamp te kopen, naast de 2 x 10 inch Greenbacks die in de combo zit.

Alleen vind ik het wel leuk om uit verschillende soorten speakers te kunnen kiezen. Amp modelling hoeft van mij niet zo, dat kan ik al op mijn Ipad met Bias FX en Tonestack.

Ik zou signaal uit de send van de JTM kunnen splitsen en terug naar de return, en het gesplitste signaal naar een code 25 die dan geen pre amp heeft , maar alleen poweramp en cabinet simulatie. Wel heel veel gedoe, dat wel, gewoon een cabinet met een 16 ohm creamback erin is wat eenvoudiger, maar kost ongeveer hetzelfde.

Lijkt me dat een cabinet en speaker simulatie vooral een EQ instelling is, en geen pure modeling.

of het EQ's, IR's of iets anders is, boeit me niet zo,
ik ben er zeer tevreden over, heb vanalles gehad en deze bevalt tot nu toe het best

wellicht leuk om een blind test te posten:
preamp is de code in JTM45 (met powerampsim), over een backing track van een bekende band
heb wel 4 verschillende cabinetsimulaties gebruikt, 2 van de code zelf, de andere twee komen van amplitube af, ik mag toch wel zeggen, dat die sims van amplitube verdomd goed zijn... de gitarist van de desbetreffende band, heeft ook amplitube gebruikt tijdens de opnames van hun voorlaatste album...
ik ga nog ff niet zeggen wat precies wat is... haalt de vooroordelen ff lekker weg :)

https://soundcloud.com/john-bolier/speaker-comparison-code25-vs-amplitube

raabje
29 mei 2016, 10:31
Ik ga de manual eens lezen. Audio voorbeeld luister ik vanavond denk ik. De code 50 met 12 inch speaker lijkt me dan net even logischer om een 12 inch speaker cabinet te simuleren. Lijkt me behoorlijk cool om een V30 te kiezen, of een Greenback, of wat anders, en dat het dan ook echt overtuigend klinkt, als een gitaarspeaker.

Als ik nu het signaal uit de send split en naar mijn Vox Pathfinder 15 stuur, dan is het geluid ook al veel voller samen, dat is dan een 8 inch speaker naast 2 x 10 inch.

raabje
30 mei 2016, 16:31
Manual gelezen, lijkt helemaal wat ik zoek, pre-amp kan op natural gezet worden, 3 poweramp varianten, 5881/EL84/6L6, en 8 cabinets: GT-T75, V30, G12M-25, G12H-30, G12-B150, G12M-20 (1x 12, 2x 12, 4 x 12).

big dooley
30 mei 2016, 21:24
alles kan evt ook uitgezet worden, dus mogelijkheden zijn er zeker genoeg
wel zijn er wat kleinigheidjes, waar ik niet echt tevreden over ben... ten eerste die problemen met usb, alhoewel de line out net zo goed werkt... de telefoonapp heeft af en toe wat bugs, maar santiago heeft me al verteld dat er sowieso updates en upgrades aan zitten te komen voor beiden
wat ik wel ga veranderen is de speaker... voor gitaar is ie goed te noemen, maar met playback van mp3's mis je gewoon hoog... wil ook nog eens de gitaarsynth erover sturen en dan heb ik full range nodig. idee is om een 10 inch coaxiale speaker te gebruiken. de speakersimulatie is erg goed, dus dat gaat wel goed komen

big dooley
5 juni 2016, 11:31
discussie op een ander forum:
code kan onmogelijk de bekende brown sound imiteren
ik vind dat ik toch nog aardig in de buurt kan komen, wel iets teveel gain, een beetje te scherp klinkend en die flanger moet er nog tussen :)

https://soundcloud.com/john-bolier/brown-sound-marshall-code-25