PDA

View Full Version : Fame GX60R



guitarkid
17 mei 2016, 20:35
GN-ers.

Ik wil dit toch even met jullie delen, want het heeft me werkelijk verbaasd!
Ik ben net terug uit Portugal, waar ik met mijn 60s/vroeg 70s classic rock band een aantal optredens had.
We konden niet veel meenemen in het vliegtuig. Alleen handbagage en als ruimbagage een koffer voor de 19" module van onze toetsenist, wat kabels etc. en ik had mijn favoriete 1969 Tele mee, met in zijn koffer alles wat ik nodig had tot aan de input van de versterker (twee distortions, tunertje, kabels, capo, snaren, picks enz.)
We waren daar wel eerder geweest en de vorige keer stond er een prima versterker voor me klaar, maar het was dit keer afwachten en het zou uiteindelijk een Marshall Class 5 worden. Nou, leuk ding, maar niet clean te houden met een beetje volume, zo weet ik uit ervaring.
Ik besloot om zelf iets te kopen en dat rechtstreeks naar Portugal te laten sturen, want we komen daar nog wel vaker en dan kan ik 'm daar mooi laten staan bij een goede kennis. Het werd voor me betaald, maar er was niet echt een groot budget dus ik besloot om de uitdaging aan te gaan qua prijs! En kwam uiteindelijk uit bij de Fame GX60R. Een 60 watt 2-kanaals versterker met een buis in de voortrap, dubbele toonregeling, fx-loop en een 12" speaker. Met voldoende volume, want er was voorzien in een PA. Het ding kreeg de nodige goede reviews en een kennis van me had er ook één, maar die woonde te ver weg om 'm zelf even te proberen.
Ik moet zeggen dat ik er een hele hoop lol van heb gehad. Volwassen sound in kanaal 1 en daar ging het me om. Ik had een Caline Englishman voor mijn standaard crunch en een HB OCD-clone als booster voor als het wat meer moet/mag zijn. Zijn zeer betaalbaar, maar klinken beide gewoon erg goed. Ik heb ook een Blackstar HT-Dual in mijn bak, maar had geen zin alles te demonteren. Was ook niet nodig, zo bleek! De Fame lust pedaaltjes en ik had gewoon een goede classic rock sound. De Engelse geluidsman was er ook erg blij mee, maar had pas aan het eind in de gaten dat het geen Fender Blackface was! :)
Voordat de indruk ontstaat dat ik de Holy Grail heb gevonden: nee dus. Het ding heeft alleen een ongeëvenaarde prijs kwaliteitsverhouding. Kanaal 2 is duidelijk minder overtuigend, maar die heb ik alleen voor de vorm even beluisterd. Daar is misschien met wat aandacht nog wat meer uit te halen.
De reverb is matig, maar die gebruik ik niet.
Ik heb voor het ding 97 euro ex. betaald, want het ging ook nog om een B-stock model. Nou, als nieuw!
De pedaaltjes kosten ong. 30 euro elk. Beter kun je dat geld m.i. niet besteden..... :)

https://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/Fame-Vintage-Line-GX60R-combo-/art-GIT0010463-000;pgid=Pq9gSXWAoPZSRpUqq8W3aRzo0000vQVpHvvT

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/fame-vintage-line-gx60r-combo-_1_GIT0010463-000_zpspc0vhmaf.jpg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/fame-vintage-line-gx60r-combo-_1_GIT0010463-000_zpspc0vhmaf.jpg.html)

Joost de Ruig
17 mei 2016, 21:12
Leuk om te lezen. El cheapo is soms da bomb! :)

Bates15
17 mei 2016, 21:22
Gaaf... bedankt voor de review

roger
17 mei 2016, 22:26
Nice! Zo heb ik bij Ali wat pedaaltjes besteld voor nog geen 20 per stuk, klinkt lekker en handig als Back-up!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk