PDA

View Full Version : NGD Fender Stratocaster Classic Player '50 SG



pasqual
15 mei 2016, 20:53
Afgelopen zaterdag heb ik een leuk Stratje gekocht van mede forumlid Masod.
Ik heb 'm lekker laten opsturen want ik had even geen zin om naar Haarlem te rijden:stop:
Ik weet dat ik hiermee een risico loop maar het voelde al snel vertrouwd aan en de gitaar had nog nauwelijks geleden en de prijs was fair.
De gitaar is een Classic Player 50 in de kleur Shoreline Gold. Ik heb vrijwel meteen de slagplaat verwijderd ( 1-laags ) en vervangen voor een 3-laags exemplaar. De originele is dun en zit maar met 8 schroefjes vast zodat je bijna onder de slagplaat kan solderen zonder 'm los te maken, zoveel ruimte zit er tussen de plaat en body:soinnocent:. Daarbij vind ik 3-laags veel mooier...
De tremelo is opgehangen op twee punten en beweegt lekker soepel. Ik moet de hoogte van de snaren nog even beter afstellen: ik zal een compromis moeten vinden tussen de hoogte ( iets lager als nu ) en het feit dat de hoge e-snaar een beetje aanloopt bij benden op de 17e fret. Helaas heb ik niet de goeie imbus-sleutel voor de zadeltjes. Ik vermoedt dat het een Amerikaanse maat is en niet metrisch. Al met al een fijne hals en mooie gitaar. Behoeft nog wat afstel werk maar dat komt wel goed. Ik heb trouwens de hele electronica aangepast naar mijn smaak. Van origine zit er een super 5-way switch in waarbij op positie 4 het hals en brug element gecombineerd wordt maar dan mis ik die tussenstand wat je normaal hebt. Dat heb ik opgelost met een gewone 5-way switch geschakeld op de normale manier in combinatie met een micro switch waarmee ik hetzelfde bereik maar dan als ik dat zelf wil ( David Gilmour schakeling ).
Langs deze weg wil ik Masod nog even bedanken!

Anyway....the pics: (eerste en tweede foto is nog met 1-laags slagplaat )
http://myalbum.com/photo/Rn3cY3JmuZNi/1k0.jpg
http://myalbum.com/photo/aQgvT1mWAC3H/1k0.jpg
http://myalbum.com/photo/OvmY9t0sUWDB/1k0.jpg
http://myalbum.com/photo/px6R6qLmu0fj/1k0.jpg
http://myalbum.com/photo/4LK7GI5EiT3R/1k0.jpg

Joost de Ruig
15 mei 2016, 21:03
Enjoy! Ik heb dezelfde, maar dan in sunburst en heb dezelfde aanpassingen gedaan: 3-ply slagplaat off-white en normale 5 standen teruggezet. Veel plezier ermee!

Uit welk jaar is de jouwe?

pasqual
15 mei 2016, 21:20
Enjoy! Ik heb dezelfde, maar dan in sunburst en heb dezelfde aanpassingen gedaan: 3-ply slagplaat off-white en normale 5 standen teruggezet. Veel plezier ermee!

Uit welk jaar is de jouwe?

Bedankt Joost! Bouwjaar 2006. Ik vind het maar een onzinnige mod van Fender. Kan veel simpeler en completer: zie verhaal hierboven.

Joost de Ruig
15 mei 2016, 21:30
Ik heb die mod ook nooit begrepen. Tot 2012 zaten er custom shop pu's in. Vanaf 2012 werden dat echter custom shop designed pu's.

pasqual
15 mei 2016, 21:44
Weet je toevallig welke CS elementen dat zijn? Er staat verder geen enkele informatie op.

motorhan
15 mei 2016, 21:54
Heb je geen probleem gehad met de extra schroefjes in de slagplaat, ik heb destijds ook een 8 schroef slagplaat vervangen voor een 3 laags met meer schroefgaatjes maar de onderste schroef bij de schuifschakelaar kon niet goed in het hout.
Op mijn E.C. zit ook zo'n 1 laags maar die extra schroef heeft me tot nu toe weerhouden hem te vervangen.

Joost de Ruig
15 mei 2016, 21:58
Weet je toevallig welke CS elementen dat zijn? Er staat verder geen enkele informatie op.

Nee, maar zal vast een set met fifties spec zijn. Ik heb ze niet doorgemeten, maar meen dat Strats toen pu's sets hadden tussen 5.4 en 5.8 Ohm.

Masod
15 mei 2016, 22:15
Veel plezier ermee! Ik hoop dat ze (was een vrouwtje in mijn ogen haha) je bevalt! Ik moet nog een topic van mijn nieuwe 60s players maken!

P.S. fijn om zo via dit forum toch wat meer aansluiting te vinden met medegitaristen!

pasqual
15 mei 2016, 22:38
Heb je geen probleem gehad met de extra schroefjes in de slagplaat, ik heb destijds ook een 8 schroef slagplaat vervangen voor een 3 laags met meer schroefgaatjes maar de onderste schroef bij de schuifschakelaar kon niet goed in het hout.
Op mijn E.C. zit ook zo'n 1 laags maar die extra schroef heeft me tot nu toe weerhouden hem te vervangen.

Ik heb een Fender slagplaat erin gezet en er komen van de 11 gaten in de nieuwe slagplaat maar een stuk of 5 gaatjes overeen van de originele 8 gaatjes. Ik heb de nieuwe slagplaat eerst los op de juiste plaats gelegd en de nieuwe gaten aangemerkt. De gaten die geen functie meer hadden of die niet helemaal pasten heb ik dichtgemaakt en vervolgens heb ik nieuwe gaatjes geboord waar nodig.
Dit kan je natuurlijk tegenhouden omdat je moet gaan boren in een originele gitaar maar persoonlijk houdt mij dit niet tegen. In mijn ogen wordt de gitaar er beter van ( in ieder geval mooier én een mooi sluitende slagplaat! ). Hetzelfde geldt voor aanpassingen in de wiring: ook hier geldt dat de gitaar er naar mijn mening beter van wordt.
Enfin, je moet zelf de overweging maken of je de gitaar helemaal origineel wilt laten óf dat je het er voor over hebt om aanpassingen te maken. Ik denk dat het niet bijster veel uit gaat maken bij eventuele verkoop.

jutter
15 mei 2016, 22:38
Gefeliciteerd! Mooie gitaar! Alleen vind ik hem met de enkellaags stukken mooier.

pasqual
15 mei 2016, 22:39
Veel plezier ermee! Ik hoop dat ze (was een vrouwtje in mijn ogen haha) je bevalt! Ik moet nog een topic van mijn nieuwe 60s players maken!

P.S. fijn om zo via dit forum toch wat meer aansluiting te vinden met medegitaristen!

Bedankt Robbert! Ik ben erg benieuwd naar je topic! Ik ben wel nieuwsgierig naar je nieuwe gitaar:ok:

pasqual
15 mei 2016, 23:09
Gefeliciteerd! Mooie gitaar! Alleen vind ik hem met de enkellaags stukken mooier.

Ech nie!:stop::seriousf:
Ik vind die enkellaags er erg goedkoop uitzien en hij sluit niet aan op de body.

Masod
15 mei 2016, 23:14
Thanks Pasqual!

Ik ben hier heel eerlijk op het forum gekomen voor snelle antwoorden die ik graag wilde horen en lekker in de stilte meelezen maar ik heb lekker flink wat gitaren verkocht, zit weer op gitaarles en ik merk dat ik zelf veel meer plezier in het spelen heb en daarnaast het hier ook veul meer waardeer. (Lekker sentimenteel op de zondagavond)

Je pickups zijn nog uit de custom shop en het zijn 57/62 elementen.
Vond ze flink wat spank en bass hebben, zijn totaal anders dan mijn cs 69 pickups. Die zijn wat warmer met het rosewood en meer vlak qua bass, mid, hoog.

Volgens mij zijn ze een paar jaar later samen met de bridge en tuners verwisseld voor mexicaanse.

jutter
15 mei 2016, 23:14
Ieder zijn smaak.... :seriousf:

telerocker
16 mei 2016, 01:49
Nice catch Pasqual. Die serie is echt de moeite waard en geschikt om nog verder te modden. Ik vind de drielaags slagplaat ook mooier dan de enkellaags.

deefke666
16 mei 2016, 07:23
Knappe gitaar Pasqual, ik vind het wel wat hebben dat shoreline gold eigenlijk.
En inderdaad veel mooier met die nieuwe slagplaat, en handiger met die mini switch.

Pickups zijn inderdaad CS 57/62, imho samen met de CS69 de beste fender pickups voor een strat.

Hier ga je veel plezier aan beleven.
Congratz

pasqual
16 mei 2016, 09:51
Heb je geen probleem gehad met de extra schroefjes in de slagplaat, ik heb destijds ook een 8 schroef slagplaat vervangen voor een 3 laags met meer schroefgaatjes maar de onderste schroef bij de schuifschakelaar kon niet goed in het hout.

Sorry Han, ik lees nu pas echt wat je bedoeld! Inderdaad kun je bij de 5-way switch geen schroefje in het hout draaien omdat het gaatje precies in de rand valt. Ik heb dit opgelost door een smal strookje hout van ongeveer 3 mm breed aan de binnenkant van de uitsparing te lijmen. Als dit eenmaal goed vastzit, kun je een gaatje boren op die plaats. Mocht ik de gitaar ooit willen verkopen en de potentiele koper stoort zich hier aan, dan schuur ik dit wel weer weg.

motorhan
16 mei 2016, 10:50
Sorry Han, ik lees nu pas echt wat je bedoeld! Inderdaad kun je bij de 5-way switch geen schroefje in het hout draaien omdat het gaatje precies in de rand valt. Ik heb dit opgelost door een smal strookje hout van ongeveer 3 mm breed aan de binnenkant van de uitsparing te lijmen. Als dit eenmaal goed vastzit, kun je een gaatje boren op die plaats. Mocht ik de gitaar ooit willen verkopen en de potentiele koper stoort zich hier aan, dan schuur ik dit wel weer weg.

Bedankt voor je reactie, dus dat klopt dan nog steeds. zo had ik het ook gedaan. er schijnen overigens wel 3 laagse slagplaten origineel 8 gaats te zijn.

Ik heb daar watt mail contact over gehad met ik dacht BAX maar die wilde geen afbeelding sturen om te zien of het klopte wat de medewerker zei. en toen maar besloten het (nog) niet te doen.

Ik ben met je eens de 3 laags ziet er veel beter/solider uit, maar daar is niet iedereen het over eens. wel merkwaardig dat de uitsparingen niet in alle strats gelijk zijn die dezelfde elementen hebben.

pasqual
16 mei 2016, 11:48
Volgens mij heeft dit met "vintage correct" te maken. Bij 8 gaatjes heb je die uitstulping niet nodig.

Brum
16 mei 2016, 12:03
Mooi kleurtje, ziet er mooi uit zo. Alleen nog een crème-kleurig humbuckertje in de brugpositie en hij is echt af!:soinnocent:

pasqual
16 mei 2016, 15:17
Mooi kleurtje, ziet er mooi uit zo. Alleen nog een crème-kleurig humbuckertje in de brugpositie en hij is echt af!:soinnocent:

Sorry, geen humbucker:stop:. Niets op tegen maar ik vind SC's goed genoeg in dit gitaartje;)

pasqual
18 mei 2016, 22:09
Zo, meteen maar even TBX-tone control erin gezet. Leuke optie. Meteen maar op alle elementen gemaakt in plaats van alleen op brug en midden. Waarom voorziet het schema niet meteen in een "overall" TBX?

Joost de Ruig
18 mei 2016, 22:20
Zo, meteen maar even TBX-tone control erin gezet. Leuke optie. Meteen maar op alle elementen gemaakt in plaats van alleen op brug en midden. Waarom voorziet het schema niet meteen in een "overall" TBX?

Hadden ze in de fifties TBX niet alleen op het brugelement dan? ;-)

pasqual
18 mei 2016, 22:39
Hadden ze in de fifties TBX niet alleen op het brugelement dan? ;-)

Ach ja, in hoeverre kun je eigenlijk nog spreken van een op de fifties gebaseerde Strat? Toen had je een toetsradius van 7,25 Inch, een 6 point tremelo! Dus die TBX en mini switch kan der ook nog wel bij:soinnocent:

Joost de Ruig
18 mei 2016, 23:01
Ach ja, in hoeverre kun je eigenlijk nog spreken van een op de fifties gebaseerde Strat? Toen had je een toetsradius van 7,25 Inch, een 6 point tremelo! Dus die TBX en mini switch kan der ook nog wel bij:soinnocent:


Je hebt helemaal gelijk. Van gekkigheid weten ze bij Fender niet meer welke naam ze Stratmodel 127 moeten geven. Zoals gezegd, tegekke gitaar (ik heb hem ook), maar behalve de twotone sunburst/maple neck/1-ply slagplaat, heeft het nix met een fifties Strat te maken. Wat niet wegneemt, dat ik vind dat je met die mini-switch wél behoorlijk over de aanvaardbare streep bent gegaan ;)

pasqual
18 mei 2016, 23:05
Je hebt helemaal gelijk. Van gekkigheid weten ze bij Fender niet meer welke naam ze Stratmodel 127 moeten geven. Zoals gezegd, tegekke gitaar (ik heb hem ook), maar behalve de twotone sunburst/maple neck/1-ply slagplaat, heeft het nix met een fifties Strat te maken. Wat niet wegneemt, dat ik vind dat je met die mini-switch wél behoorlijk over de aanvaardbare streep bent gegaan ;)

Oeps....sorry! Ik wist niet dat ik me hiermee op glad ijs begaf:supercool: Dan geef Dave Gilmour ook maar een standje meteen want hij had deze mod al ergens in de 70ties;)

jutter
18 mei 2016, 23:16
DG spoort dan ook niet :D

pasqual
18 mei 2016, 23:19
DG spoort dan ook niet :D

Klopt!;) Wat een dorpsgek!

Maar mooi dat het modden toch van alle tijden is. Lees maar eens wat over zijn "black strat". Wat hij allemaal al niet aan die strat heeft verbouwd!

jutter
18 mei 2016, 23:23
Klopt!;) Wat een dorpsgek!

Maar mooi dat het modden toch van alle tijden is. Lees maar eens wat over zijn "black strat". Wat hij allemaal al niet aan die strat heeft verbouwd!

Oud verhaal :stop:

The Lo Lands
19 mei 2016, 14:15
Mooi gitaartje Pasqual! Een gitaar naar je eigen favo specs brengen vind ik getuigen van karakter ;-)

1-laag slagplaat was typisch jaren 50 en in de jaren 60 ging Fender over op 3-laags meen ik. Ik heb zelf een zwarte '57 RI strat ala Gilmour met dus een 1-laag slagplaat. Je krijgt inderdaad snel dat op bepaalde punten de slagplaat niet goed aansluit op de body, maar ik vind dat geen probleem verder :-)

Mijn andere twee strats hebben 3-laags slagplaten waarvan één met 8 gaten die ik uit de UK heb gehaald. 3-laags vind ik persoonlijk ook mooier.

Kim Wilson
19 mei 2016, 14:57
Wauw, die kleur! Mooi ding man!

pasqual
19 mei 2016, 15:44
Wauw, die kleur! Mooi ding man!

Ja, met deze kleur heeft ie al een streepje voor;)

vulvasonic
20 mei 2016, 04:59
Tsja, een stratocaster. Weet je, voor mij is dat zoiets als thuiskomen in je warme stulpje na een lange, zware fietstocht onder barre omstandigheden met hagel, sneeuw en een storm-achtige wind in je smoel. Elke strat voelt als een comfortabele joggingbroek dat zit alsof je lekker in je blote reet loopt in een wereld zonder schaamte. De strat is als de verse herinnering aan de bevrijding van een helse oorlog en het gevoel van dankbaarheid voor de vrijheid en vrede waarin je nu alweer enkele decennia leeft. De wetenschap dat die vrijheid niet is komen aanwaaien. Niets aan de strat is vanzelfsprekend, zoals de vrijheid niet vanzelfsprekend is. Over werkelijk ieder detail is heel goed nagedacht. En dan is er de schoonheid van de stratocaster. Smaken verschillen, maar ondanks het feit dat mijn droomgitaren geen stratocasters (meer) zijn, bestaat er i.m.o. geen twijfel over dat de strat absoluut de allermooiste gitaar is die ooit is gemaakt.
Mijn liefde voor de stratocaster is nooit opgehouden te bestaan. En, vreemd genoeg, een strat blijft altijd mooi, of er nu een slagplaat op zit of niet, slechts één humbucker of drie single coils, met een monsterlijk grote Floyd Rose, of voorzien van een vaste brug...., extra schakelaartjes en knopjes, ik kan me zelfs geen lelijke kleur bedenken.
En IEDERE KEER, ook nu weer, als ik een stratocaster zie, ongeacht haar hoedanigheid (de strat is ook de enige gitaar die niet geslachtsloos is - een stratocaster is overduidelijk vrouwelijk) word ik weer even smoorverliefd. Alsof je je weer even realiseert waarom de vrouw die naast je zit en met wie je twee kinderen hebt en met wie je een bestaan hebt opgebouwd, waarin voor beiden een enorme sleur is ontstaan - en alletwee staan jullie op het randje van een burn out - maar....... dan weet je ineens weer waarom juist ZIJ de vrouw moest zijn met wie je je leven wilde delen en waarmee je stokoud en zielsgelukkig moest worden. In de hectiek van het bestaan is het geluk van de prille liefde naar de achtergrond verwezen, maar soms.... soms voel je de warmte van het zonlicht en lijkt al dat door jezelf opgedrongen gehaast als een deken van rust over je heen te vallen en in dat zonlicht zie je haar gezicht veranderen in die ongedwongen jonge, maar bloedmooie verschijning. En dat is het gezicht van de liefde. Voor mij is elke stratocaster weer een andere mooie herinnering aan de tijd dat liefde nog puur en echt was. Zo waanzinnig veel mooie herinneringen.....

En DÁT is wat de stratocaster doet met mij. Het liefst zou ik ze in iedere kleur bezitten (en meer). Een tortoise slagplaat zou óók bloedmooi staan op dat goud.
Het is een prachtige strat en stiekem ben ik een beetje jaloers. Maar goed, ik denk dat 5 stratocasters genoeg zijn. Gefeliciteerd met je aanschaf en heel veel plezier ermee!!! :)

pasqual
20 mei 2016, 06:23
Bedankt Vulv, prachtig verwoordt (as usual)!
Alleen jammer van die opmerking over die tortoise slagplaat op goud! Dat kan echt niet:stop:;)

Braml
20 mei 2016, 08:29
Tsja, een stratocaster. Weet je, voor mij is dat zoiets als thuiskomen in je warme stulpje na een lange, zware fietstocht onder barre omstandigheden met hagel, sneeuw en een storm-achtige wind in je smoel. Elke strat voelt als een comfortabele joggingbroek dat zit alsof je lekker in je blote reet loopt in een wereld zonder schaamte. De strat is als de verse herinnering aan de bevrijding van een helse oorlog en het gevoel van dankbaarheid voor de vrijheid en vrede waarin je nu alweer enkele decennia leeft. De wetenschap dat die vrijheid niet is komen aanwaaien. Niets aan de strat is vanzelfsprekend, zoals de vrijheid niet vanzelfsprekend is. Over werkelijk ieder detail is heel goed nagedacht. En dan is er de schoonheid van de stratocaster. Smaken verschillen, maar ondanks het feit dat mijn droomgitaren geen stratocasters (meer) zijn, bestaat er i.m.o. geen twijfel over dat de strat absoluut de allermooiste gitaar is die ooit is gemaakt.
Mijn liefde voor de stratocaster is nooit opgehouden te bestaan. En, vreemd genoeg, een strat blijft altijd mooi, of er nu een slagplaat op zit of niet, slechts één humbucker of drie single coils, met een monsterlijk grote Floyd Rose, of voorzien van een vaste brug...., extra schakelaartjes en knopjes, ik kan me zelfs geen lelijke kleur bedenken.
En IEDERE KEER, ook nu weer, als ik een stratocaster zie, ongeacht haar hoedanigheid (de strat is ook de enige gitaar die niet geslachtsloos is - een stratocaster is overduidelijk vrouwelijk) word ik weer even smoorverliefd. Alsof je je weer even realiseert waarom de vrouw die naast je zit en met wie je twee kinderen hebt en met wie je een bestaan hebt opgebouwd, waarin voor beiden een enorme sleur is ontstaan - en alletwee staan jullie op het randje van een burn out - maar....... dan weet je ineens weer waarom juist ZIJ de vrouw moest zijn met wie je je leven wilde delen en waarmee je stokoud en zielsgelukkig moest worden. In de hectiek van het bestaan is het geluk van de prille liefde naar de achtergrond verwezen, maar soms.... soms voel je de warmte van het zonlicht en lijkt al dat door jezelf opgedrongen gehaast als een deken van rust over je heen te vallen en in dat zonlicht zie je haar gezicht veranderen in die ongedwongen jonge, maar bloedmooie verschijning. En dat is het gezicht van de liefde. Voor mij is elke stratocaster weer een andere mooie herinnering aan de tijd dat liefde nog puur en echt was. Zo waanzinnig veel mooie herinneringen.....

En DÁT is wat de stratocaster doet met mij. Het liefst zou ik ze in iedere kleur bezitten (en meer). Een tortoise slagplaat zou óók bloedmooi staan op dat goud.
Het is een prachtige strat en stiekem ben ik een beetje jaloers. Maar goed, ik denk dat 5 stratocasters genoeg zijn. Gefeliciteerd met je aanschaf en heel veel plezier ermee!!! :)

Mooi stukje proza!

En pasqual, vette strat!

Tupelo
20 mei 2016, 08:54
Schitterend, alsof ik mijn Tolstoj opensla, prachtig geschreven. :o

Feter
20 mei 2016, 09:17
Prachtige strat! Persoonlijk vind ik die single-ply slagplaat veul vetter.
Die "Gilmour" switch vind ik wel een hele gave optie, die wil ik zelf ook nog eens gaan doen.
Veel plezier ermee!

Edit: Potdomme lees net dat stukje poëzie van Vulvasonic, heb een hele doos kleenex weg gesnotterd.

MikeD
20 mei 2016, 10:21
als vulvasonic losgaat, kan de rest z'n pen maar beter even in z'n kokertje houden....

motorhan
12 juli 2016, 10:42
Ik heb een Fender slagplaat erin gezet en er komen van de 11 gaten in de nieuwe slagplaat maar een stuk of 5 gaatjes overeen van de originele 8 gaatjes. Ik heb de nieuwe slagplaat eerst los op de juiste plaats gelegd en de nieuwe gaten aangemerkt. De gaten die geen functie meer hadden of die niet helemaal pasten heb ik dichtgemaakt en vervolgens heb ik nieuwe gaatjes geboord waar nodig.
Dit kan je natuurlijk tegenhouden omdat je moet gaan boren in een originele gitaar maar persoonlijk houdt mij dit niet tegen. In mijn ogen wordt de gitaar er beter van ( in ieder geval mooier én een mooi sluitende slagplaat! ). Hetzelfde geldt voor aanpassingen in de wiring: ook hier geldt dat de gitaar er naar mijn mening beter van wordt.
Enfin, je moet zelf de overweging maken of je de gitaar helemaal origineel wilt laten óf dat je het er voor over hebt om aanpassingen te maken. Ik denk dat het niet bijster veel uit gaat maken bij eventuele verkoop.

Ik heb inmiddels een 3 laags slagplaat Wit kunnen kopen.
kost 21.00€ incl verzenden
Webwinkel
Custom world guitar parts
customworldguitarparts@gmail.com

Joost de Ruig
12 juli 2016, 11:17
Rare jongens toch bij Fender. Met 17 verschillende Strats in de catalogus, kriigt iemand uit de custom shop vrije hand om binnen een retailprice van €900 Strat nummer 18 te ontwerpen. Op zich geslaagde ontwerpen (ben zelf blij met mijn CP50) maar met de namen Classic Player '50 én '60 verwacht je eigenlijk vintage specs en niet:

- 2-point tremelo
- locking tuners
- afwijkende 5-standen wiring
- non classic colors

Op de onzinnige wiring na allemaal prima specs, maar kies dan een andere naam. Of niet?

Dat er ten behoeve van het speelgemak voor een andere radius en fretdraad is gekozen, is een consessie die ik beter snap.

Voor een occassion betaal je tussen de €450 en €600 en is daarmee binnen dat segment een van de beste en mooiste Strats op de markt. Nummer 18 weliswaar (waanzin) maar echt een prima ding. Waarom maak ik mij dan eigenlijk druk om een naampje? Maak me ook niet druk, maar wou het ff kwijt :D

arjanb01
12 juli 2016, 12:18
Zijn inderdaad mooie strats die classic plagers, mooi gebouwd ook. Toetsradius ook dikke prima met 9,5 inch. Alleen die stock pickups vind ik volkomen kut... Schelle dingen. Bij een beetje gain vallen je tanden eruit van de schelheid. Pickups vervangen dan ben je weer 200 euro verder, wil je er een beetje een lekker geluid uit toveren. Maar de basis is prima hoorz

Joost de Ruig
12 juli 2016, 12:21
Alleen die stock pickups vind ik volkomen kut... Schelle dingen. Bij een beetje gain vallen je tanden eruit van de schelheid. Pickups vervangen dan ben je weer 200 euro verder, wil je er een beetje een lekker geluid uit toveren

Tot en met 2011 zaten er Custom Shop pu's in en trust me, die zijn fijn (i.m.h.o.). Daarna werden het custom shop designed pu's en dat is een downgrade gebleken.

arjanb01
12 juli 2016, 12:32
Dan zijn het die custom designed dingen.
Zou ik er gelijk uitgooien en een setje kloppmanns erin, bijna net zo duur als de hele gitaar tweedehands maar ja, alles voor de tone😂

telerocker
12 juli 2016, 19:43
Er zijn zat goede stratpickups (Kloppmann, Klein, BKP, Suhr, Four Seasons en Smitty bijvoorbeeld.) Ik heb al mijn gitaren voorzien van uppermarket pickups. Het loont. Ze zijn er van opgeknapt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Joost de Ruig
12 juli 2016, 19:56
Tja, van die merken wordt een gitaar snel beter :)

pasqual
12 juli 2016, 22:40
Tot en met 2011 zaten er Custom Shop pu's in en trust me, die zijn fijn (i.m.h.o.). Daarna werden het custom shop designed pu's en dat is een downgrade gebleken.

De Custom Shop 57/62 PU's die er nu (nog) inzitten klinken clean gewoon goed! Maar over het gainkanaal geven ze te veel bas en te weinig midden. Dit valt nog iets te compenseren met de eq van de versterker maar dan klopt het niet meer met mijn main stratje.
M.a.w.: ik kan beide gitaren nu niet naast elkaar gebruiken. Ik vind de balans van mijn main axe veel beter en daar zitten Tonerider PU's (Pure Vintage). Ik ga ook zo'n setje in mijn CP 50 zetten dat ik nog heb liggen. Ik weet nog niet wat ik met dit setje ga doen wat er nu inzit....misschien beter bewaren mocht ik 'm ooit willen verkopen...
Trouwens, de CS 57/62 set lijkt me nogal moeilijk te verkopen want je kan op geen enkele manier zien of achterhalen om welke set het gaat. Er staat namelijk helemaal niets op vermeld! Wie gelooft mij als ik deze aanbied?

Stoffel43
12 juli 2016, 23:09
Mooie strat hoor. Gefeliciteerd...
Dat goud is nu eens een kleur waar je imo alle kanten mee op kan qua slagplaat. Wit, zwart, pearl, tortoise, alles staat haar!
(Behalve dan het mintgroen 😬)
Telkens een heel andere look!

pasqual
13 juli 2016, 21:54
Mooie strat hoor. Gefeliciteerd...
Dat goud is nu eens een kleur waar je imo alle kanten mee op kan qua slagplaat. Wit, zwart, pearl, tortoise, alles staat haar!
(Behalve dan het mintgroen ��)
Telkens een heel andere look!

Gewoon wit vind ik zelf het mooiste met deze kleur. Mintgroen en tortoise lijkt me oer lelijk!;)

Masod
14 juli 2016, 11:02
Misschien kan je een EQ pedaaltje er tussen zetten zodat je niet teveel hoeft te veranderen wanneer je tussen de 2 strats wisselt?