PDA

View Full Version : Mesa Mark IV...stereo setup



Polytheme Pam
24 juli 2003, 22:56
De Mesa Mark IV heeft de mogelijkheid om er een stereo-amp van te maken (met de slave-out volgens mij, ik weet er nog niet veel van) Ik vind het wel een interessante optie en de moeite van het onderzoeken waard..

Iemand ervaringen?...misschien met een andere amp?

Negative K3 fan
24 juli 2003, 23:01
weet je zeker dat hij stereo kan, zo ja, moet je dat zeker doen met een stereo modulatie effect maak je je geluid een stuk breder!

Rectifier
24 juli 2003, 23:27
Slave Out is om door evt. een nog zwaardere poweramp te versterkt te worden.

Stereo krijg je alleen als je een stereo FX apparaat in de FX loop doet van de MK4. en dan het linker FX return weer terug in je MK4. en je rechter FX return doe je in een andere versterker. (nog een MK4.) en PAS DAN heb je stereo.

Dus je mot 2 MK4's kopen :D

Nee, er is nog een optie. Mesa heeft/had actieve satelites.
Dus een speakerbox met een buizenpoweramp erin en GEEN voorversterker. Daarmee zou je OOK stereo kunnen spelen.

Maar de Slave out kan je ook gebruiken voor STEREO maar dan nog ben je een 2e versterker nodig.

Lang verhaal maar goed, misschien is't iets duidelijker :lol:

Nocki
26 juli 2003, 16:32
er is een tijd een markiv lookalike satalite geweest.
maar mesa maakt die niet meer en er zijn er ook niet veel van. in de manual van de markiv op de mesa site is daar sprake van. deze mark iv heeft dan ook een stereo fx loop. maar de meeste mark ix hebben 2 mono fxloops en geen uitgang voor een satalite...

dus je kan dat wat je zegt alleen doen met die setup de extra speaker box. op de markiv die ervoor gemaakt is of met een normale markiv een poweramp driven met een box erbij en dan stereo spelen

is het een beetje te begrijpen??

Nocki