PDA

View Full Version : one spot: 'pootjes' eruit



zeiler
9 mei 2016, 14:49
Hallo,

ik heb een Onespot (nog van Visual Sound) die al een aantal jaren naar volle tevredenheid dienst doet om m'n bescheiden pedalenplankje van kracht te voorzien :).

Nu heb ik m'n pedalen er voor het eerst in een paar jaar afgehaald om het stof tussen de pedalen weg te halen, maar toen ik mijn Onespot weer wilde aansluiten, bleek dat de 'pootjes' die je in het stopcontact stopt zijn losgeraakt van de behuizing.

Zodra ik de onespot dus in een wandcontactdoos wil stoppen duwt hij de pootjes naar binnen zodat ik geen stroom krijg.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Ik zie namelijk ook geen schroefjes aan de Onespot zitten.

Alvast bedankt :)!

Rafke Pafke
9 mei 2016, 14:59
Hallo,

ik heb een Onespot (nog van Visual Sound) die al een aantal jaren naar volle tevredenheid dienst doet om m'n bescheiden pedalenplankje van kracht te voorzien :).

Nu heb ik m'n pedalen er voor het eerst in een paar jaar afgehaald om het stof tussen de pedalen weg te halen, maar toen ik mijn Onespot weer wilde aansluiten, bleek dat de 'pootjes' die je in het stopcontact stopt zijn losgeraakt van de behuizing.

Zodra ik de onespot dus in een wandcontactdoos wil stoppen duwt hij de pootjes naar binnen zodat ik geen stroom krijg.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Ik zie namelijk ook geen schroefjes aan de Onespot zitten.

Alvast bedankt :)!

Dat heb ik ook ooit aan de hand gehad. Mijn oplossing bestond er in de one spot in de vuilnisbak te kegelen.

zeiler
9 mei 2016, 15:25
Dat heb ik ook ooit aan de hand gehad. Mijn oplossing bestond er in de one spot in de vuilnisbak te kegelen.

Maar helaas heb ik geen budget voor een nieuwe oplossing :)! #werkloos

Ik zat wel aan secondelijm te denken, maar weet niet of dat werkt en of 't mogelijk riskant is met de stroom aldaar?

fred dons
9 mei 2016, 15:55
ik heb die van mijn inderdaad allemaal de superlijm behandeling gegeven (tot nu toe iedere one spot had er last van maar nu dus niet Meer :D )

Chew
9 mei 2016, 18:40
Ik heb dat ook regelmatig. Mijn gezonde verstand zegt: agh slijtage, mn ietswat cynische verstand zegt: conspiracy! Visual sound doet maakt dat zo express om zo meer adapters te verkopen!

Waarheid zal wel ergens in het midden zitten. Ook gepoogd met secondelijm maar bij mij bleek dit geen succes te zijn (pootjes braken opnieuw af). Dus nieuwe gekocht :-( ooit koop ik zo'n voodoo accublok

Plant
9 mei 2016, 18:54
Juridisch gezien is dit een fabricagefout en nog een gevaarlijke ook. Confronteer je handelaar er maar mee, die is verantwoordelijk en moet je een vervanger verstrekken ook al is de garantietermijn al verstreken.

haakman123
10 mei 2016, 11:40
He apart, ik heb 5 one spots op verschillende plekken maar nog nooit last van gehad.

zeiler
13 mei 2016, 09:15
Juridisch gezien is dit een fabricagefout en nog een gevaarlijke ook. Confronteer je handelaar er maar mee, die is verantwoordelijk en moet je een vervanger verstrekken ook al is de garantietermijn al verstreken.

Jah, alleen gaan ze het natuurlijk gewoon op de verlopen garantie gooien ;)... Én Big One bestaat niet meer :)!

Rooker
13 mei 2016, 10:37
Ik zou er toch ff mee naar de huisarts.

Rooker
13 mei 2016, 10:39
He apart, ik heb 5 one spots op verschillende plekken maar nog nooit last van gehad.

Met dit verhaal dan he ;-)

FruscianteFan
13 mei 2016, 11:57
Jah, alleen gaan ze het natuurlijk gewoon op de verlopen garantie gooien ;)... Én Big One bestaat niet meer :)!

Dat laatste maakt het lastiger. Dat eerste: ja, dat zouden ze vast zeggen. Maar de EU is je vriend in dit geval. Je kunt wel zeggen dat je 1 jaar garantie geeft, maar je behoort een deugdelijk product te leveren. Je mag verwachten dat een adapter langer meegaat dan 1 jaar, dus kun je ook na 1 jaar gewoon aanspraak maken op garantie.

Plant
13 mei 2016, 19:32
Jah, alleen gaan ze het natuurlijk gewoon op de verlopen garantie gooien ;)... Én Big One bestaat niet meer :)!

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa


In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.

Dit dus. Als de handelaar hier niet meer is, is dat wat lastiger, maar er is een Nederlandse importeur Haar Guitars (http://www.haarguitars.com). Zij moeten dit voor jou oplossen.

zjanke
13 mei 2016, 20:08
Voor een adapter van 15 euro? Succes met de rechtszaak....

Plant
13 mei 2016, 20:31
Nee, geen rechtzaak natuurlijk voor iets dat wettelijk al uitgemaakte zaak is.

Je kunt dit van 2 kanten bekijken. Ga je als consument de moeite doen voor 15,-? Of: Gaat een merk (importeur / handelaar) z'n reputatie te grabbel gooien voor 15,-

Wettelijk gezien heb je recht op een deugdelijke adapter en dat is dit dus niet.

Je kunt het aankaarten en als de importeur slim is stuurt ie gewoon uit goodwill een nieuwe. Kost 'm bijna niks want hij heeft 'm ingekocht voor een paar Euro. Jij blij met een gratis nieuwe en hij een goede beurt gemaakt en hopelijk vertel je die ervaring verder en heeft hij positieve reclame.

Win-win dus.

FruscianteFan
13 mei 2016, 20:34
Voor een adapter van 15 euro? Succes met de rechtszaak....

Och, gewoon blijven mailen. Worden ze op een gegeven moment ook zat. Naar buiten treden op social media vinden ze ook altijd wel leuk. Kunnen andere mensen fijn meelezen dat die adapters na een jaar wel kapot zijn.

Ik heb een one-spot, die fysiek nog prima in elkaar zit. Ik gebruik hem ook alleen als het niet anders kan, wat een kutding ;)

zjanke
13 mei 2016, 21:42
Nee, geen rechtzaak natuurlijk voor iets dat wettelijk al uitgemaakte zaak is.

Je kunt dit van 2 kanten bekijken. Ga je als consument de moeite doen voor 15,-? Of: Gaat een merk (importeur / handelaar) z'n reputatie te grabbel gooien voor 15,-

Wettelijk gezien heb je recht op een deugdelijke adapter en dat is dit dus niet.

Je kunt het aankaarten en als de importeur slim is stuurt ie gewoon uit goodwill een nieuwe. Kost 'm bijna niks want hij heeft 'm ingekocht voor een paar Euro. Jij blij met een gratis nieuwe en hij een goede beurt gemaakt en hopelijk vertel je die ervaring verder en heeft hij positieve reclame.

Win-win dus.
het gaat inderdaad niet om gelijk hebben, maar om gelijk krijgen. Ik kan me dus ook prima voorstellen dat een importeur niet thuis geeft omdat ie dan alles wat normaal weggemikt wordt kosteloos kan gaan vervangen. Ik vermoed dat van der haar zich liever bezig houdt met amps en gitaren waar meer marge op zit dan de kostprijs van een adapter. Knal het maar op Facebook en tel ook effe de reacties die vinden dat je voor 15 euro niet zo moet zeuren.

heb je dan gelijk dat het ding ondeugdelijk is en je eigenlijk recht hebt op een nieuwe? Yep...

Plant
13 mei 2016, 22:00
Komt ie met een adaptertje van verkoopprijs 15,- niet over de brug, dan komt ie het met iets serieuzers zeker niet.

Ik snap je punt. Ik had een paar jaar terug een net over 2 jaar oude defekte USB-hub van toen ongeveer dat bedrag. De winkel bestond nog dus ik had m'n punt kunnen maken. Maar ja, dat kost tijd en ik wilde dezelfde middag nog vooruit. Dan haal je dus gewoon tegen betaling even een nieuwe.

Anderzijds, ik heb bij meerdere importeurs van consumentenelektronica gewerkt en dus ook aan die kant gestaan. Geloof mij maar dat die echt niet moeilijk doen als je met zoiets aan komt. Beter met een give-away de klant tevreden houden en je naam hoog houden dan (via internet) allerlei negatief gezeik.

Brum
14 mei 2016, 02:22
Naar mijn weten gaat de garantie die over de termijn van de fabrieksgarantie heen gaat over duurzame goederen. Ik vrees dan toch dat een adaptertje van 15 eurie daar wettelijk gezien niet voor in aanmerking komt...

Nou ga ik voor een adaptertje van dat bedrag mee met de oplossing van Rafke Pafke. Enkeltje eeuwige jachtvelden en een deugdelijkere adapter aanschaffen. Die van Boss of Ibanez zijn al van behoorlijk betere kwaliteit wat mij betreft.

FruscianteFan
14 mei 2016, 10:58
het gaat inderdaad niet om gelijk hebben, maar om gelijk krijgen. Ik kan me dus ook prima voorstellen dat een importeur niet thuis geeft omdat ie dan alles wat normaal weggemikt wordt kosteloos kan gaan vervangen. Ik vermoed dat van der haar zich liever bezig houdt met amps en gitaren waar meer marge op zit dan de kostprijs van een adapter. Knal het maar op Facebook en tel ook effe de reacties die vinden dat je voor 15 euro niet zo moet zeuren.

heb je dan gelijk dat het ding ondeugdelijk is en je eigenlijk recht hebt op een nieuwe? Yep...

Joh, jij vindt het belangrijker dat mensen die je amper kent niet vinden dat je een beetje zeurt (om iets waar ze zich dan niet in hebben verdiept, en om geld dat niet van hun is), dan dat je gelijk haalt?


Naar mijn weten gaat de garantie die over de termijn van de fabrieksgarantie heen gaat over duurzame goederen. Ik vrees dan toch dat een adaptertje van 15 eurie daar wettelijk gezien niet voor in aanmerking komt...

Nou ga ik voor een adaptertje van dat bedrag mee met de oplossing van Rafke Pafke. Enkeltje eeuwige jachtvelden en een deugdelijkere adapter aanschaffen. Die van Boss of Ibanez zijn al van behoorlijk betere kwaliteit wat mij betreft.

Hoezo niet? Een adapter moet toch makkelijk 10, 20 jaar mee kunnen?

Plant
14 mei 2016, 11:57
Prijs en duurzaamheid zijn idd 2 verschillende begrippen. OK, het woord 'duur' zit er in ;) maar dat gaat meer over hoe lang iets meegaat. Iets goedkoops dat makkelijk 10 jaar kan meegaan is dus ook duurzaam en daar geld net zo goed garantie op.

Verder gaat het hier niet alleen om een defekt, maar een ronduit gevaarlijk produkt. Op het moment dat de pennen in kontakt komen met de 230V in het stopkontakt, je doorduwt en de pennen gaan de adapter in, is er zomaar kans dat de 230V in de adapter ergens op komt te staan waar het veel meer schade kan aanrichten. Mogelijk komt er op het kabeltje richting je pedaaltjes ineens een hoge spanning te staan of kun je het daar zelf aanraken.

Alleen daarom al mag je het met een fotootje via de mail best aankaarten bij de leverancier of fabrikant. Dan is men iig gealarmeerd en kan er een verbetering aan (een nieuwe serie van) het produkt worden doorgevoerd.

Brum
14 mei 2016, 14:00
Hoezo niet? Een adapter moet toch makkelijk 10, 20 jaar mee kunnen?

Daar gaat het niet om, da's een hele andere discussie, maar ik waag het ook te betwijfelen. Een adapter van €15,- zal hoogstwaarschijnlijk niet gezien worden als duurzaam goed. Mocht ie na de fabrieksgarantie kapot gaan, dan heb je, denk ik, echt niks meer om op terug te kunnen vallen, behalve de kliko.

Ik kan de topicstarter maar één advies geven. Let it go, dingen van dergelijke prijs gaan nou eenmaal wel 's kapot, hoe lullig ook. Sommige dingen moet je geen energie in steken, is zonde. Ik zou ook zeker weten kijken naar een beter alternatief. Die onespotjes zijn niet echt heel goed. Een adaptertje van Boss of Ibanez is al een stuk beter.

FruscianteFan
14 mei 2016, 16:22
Daar gaat het niet om, da's een hele andere discussie, maar ik waag het ook te betwijfelen. Een adapter van €15,- zal hoogstwaarschijnlijk niet gezien worden als duurzaam goed.
Waarom niet?

Het lijkt me dat niet-duurzaam alleen dat is wat per definitie aan slijtage onderhevig is. Kleren, snaren, buizen...

Ik wil hiermee ook niet zeggen dat je op alle duurzame producten per se levenslange garantie moet krijgen. Het gaat erom dat de EU-wetgeving consumentvriendelijker is dan fabrikanten je graag doen geloven.

Brum
14 mei 2016, 16:59
Ik wil hiermee ook niet zeggen dat je op alle duurzame producten per se levenslange garantie moet krijgen. Het gaat erom dat de EU-wetgeving consumentvriendelijker is dan fabrikanten je graag doen geloven.

En da's weer een andere discussie en dat ben ik dan weer wel met je eens. Mensen weten vaak niet goed wat nu eigenlijk hun rechten zijn op dat vlak. Then again, om nou een hoop negatieve energie te steken in een dingetje dat zo te vervangen is... Ik heb die afweging persoonlijk dan gauw gemaakt (dor schade en schande). Als ik Zeiler was zou ik er niet al te veel energie in steken. Kijk of dat ding veilig te repareren is, of vervang dat ding voor iets beters en dat kan al gauw met die onespotjes.

Misschien dat er hier wat juristen onder ons zijn, die zijn hier meer op ingelezen dan jij en ik. Maar ik verwacht echt niet dat een adapter van dergelijke prijs onder duurzame goederen valt, wettelijk gezien. Er werd hier zonder meer van uitgegaan dat je buiten de fabrieksgarantie nog wel garantie hebt op zoiets, omdat je mag verwachten dat de betreffende adapter langer mee zou moeten gaan. Wettelijk gezien waag ik dat te betwijfelen en gaat ook alleen maar op voor duurzame goederen. Maar ik ben geen jurist, dus heb ook zeker de wijsheid niet in pacht. Ik heb alleen in het verleden me wel vaak verdiept in dergelijke dingen (Mediamarkt kost je nog de meeste energie) en daarom betwijfel ik het. En trust me, als ik me ergens in vastbijt, dan laat ik echt niet zomaar meer los (nee, geen leuk trekje).;) Gelukkig wordt men milder naarmate men ouder wordt. En zo niet, dan raak je alleen maar verzuurd en zo, bleeeh...

zjanke
14 mei 2016, 17:29
Joh, jij vindt het belangrijker dat mensen die je amper kent niet vinden dat je een beetje zeurt (om iets waar ze zich dan niet in hebben verdiept, en om geld dat niet van hun is), dan dat je gelijk haalt?
Nee, dat vind ik dus niet maar jij mag wel denken dat ik dat vind hoor ;)

@Brum: er wordt ook een afschrijvingstermijn meegenomen. Is de redelijk te verwachten levensduur 10 jaar? Dan gaat er dus 1,50 per jaar van af. Dus waar hier wordt gesteld dat ze dan maar gewoon een nieuwe moeten leveren kan het zo maar zijn dat je 4,50 of 6 euro zou moeten ontvangen. Inkoop is dan misschien wel gelijk dus krijg je die nieuwe dan ook nog. Het zal in de praktijk echt afhangen van de manier waarop een verkoper zich opstelt. Ben je het daar niet mee eens, dan rest slechts de gang naar de rechter. Geloof je dat de rechtsbijstand of een advocaat daar aan begint? Ik kan het me dus niet voorstellen.

FruscianteFan
14 mei 2016, 17:37
Nee, dat vind ik dus niet maar jij mag wel denken dat ik dat vind hoor ;)

je suggereerde het, door het te noemen.

zjanke
14 mei 2016, 17:38
Dat wil jij graag lezen, dus je hebt gelijk :D

FruscianteFan
14 mei 2016, 17:41
Nou ben ik wel benieuwd wat je dan in vredesnaam bedoelde met die opmerking?

zeiler
15 mei 2016, 18:42
Haha, wat ben ik begonnen ;)!

Ik ga in ieder geval even een e-mail richting Haar sturen. Kijken of zij er wat mee kunnen doen, want ik vind het wel vrij riskant...

Het gaat me niet perse om die 15 euro, maar dat is voor mij als (net afgestudeerde baanzoeker) toch wel weer een weekje eten :).

M'n plankje zonder de onespot eronder :).

http://i.imgur.com/oGWvBsz.jpg

Brum
15 mei 2016, 19:01
Oeh, in dat geval wens ik je zeker veel succes. Als er iemand een hork is per mail, dan is het Erik Van de Haar wel. Als ie al reageert.

grayfink
15 mei 2016, 19:22
Een adapter van een paar jaar oud... Ik snap niet hoe je het durft te vragen. :stop:

Dirk_Hendrik
16 mei 2016, 09:12
maar dat is voor mij als (net afgestudeerde baanzoeker) toch wel weer een weekje eten :)..

Dat is me, zowel als studerende als net afgestudeerde, nooit gelukt. :o Of overdrijf je hier een heel klein beetje?


Ontopic,
De meeste producten hebben een paar disclaimers in hun manual staan over gebruik en wat wel en niet onder garantie valt. Niet dat die vliegers altijd opgaan maar als je niets vermeldt laat je de consument vrij om alles wat hij maar wil van je te kunnen verwachten. Je hebt er tenslotte niets over vermeld.

En als je je manual dus gebruikt als reclamefoldertje en die garantiebepalingen vergeet.... staat het Zeiler vrij om een vervangend product te verlangen. Al was het na 50 jaar.

http://www.roadrageprogear.com/VS_Manual_1SPOT_COMP.pdf

grayfink
16 mei 2016, 10:07
Maar zo zit de wereld niet in elkaar. Als je op alles levenslange garantie geeft, moet je wel een hele grote winstmarge en een erg degelijk produkt hebben om winst te maken. Als een simpel ding als een adapter na jaren gebruik stuk gaat, tja, kan gebeuren.
Ik werk bij een contactlenzenboer. Bij voorkeur verkopen wij de meest zuurstofdoorlatende, niet omdat dat de meest comfortabele lens is (is ook wel zo), maar omdat die het minst lang meegaan. Kunnen wij na een jaartje weer nieuwe verkopen. :)
Die 1-spot kost bij Bax (http://www.bax-shop.nl/gitaareffect-voeding-adapter/truetone-1-spot-adapter-combo-pack) trouwens 34€ Niet de 15€ waar hier over gesproken word. Verandert voor mij niets aan het principe.
Ik zou trouwens een Harley Benton powerplant jr (http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant_junior.htm)voor dat geld kopen. 5 geisoleerde uitgangen en een daisychain voor 33€.
Al googelend zie ik de losse 1-spot adapter (zonder daisychain) bij Thomann voor 24.90€ staan overigens. :)

FruscianteFan
16 mei 2016, 10:43
Een adapter van een paar jaar oud... Ik snap niet hoe je het durft te vragen. :stop:


Maar zo zit de wereld niet in elkaar. Als je op alles levenslange garantie geeft, moet je wel een hele grote winstmarge en een erg degelijk produkt hebben om winst te maken. Als een simpel ding als een adapter na jaren gebruik stuk gaat, tja, kan gebeuren.
Ik werk bij een contactlenzenboer. Bij voorkeur verkopen wij de meest zuurstofdoorlatende, niet omdat dat de meest comfortabele lens is (is ook wel zo), maar omdat die het minst lang meegaan. Kunnen wij na een jaartje weer nieuwe verkopen. :)
Die 1-spot kost bij Bax (http://www.bax-shop.nl/gitaareffect-voeding-adapter/truetone-1-spot-adapter-combo-pack) trouwens 34€ Niet de 15€ waar hier over gesproken word. Verandert voor mij niets aan het principe.
Ik zou trouwens een Harley Benton powerplant jr (http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant_junior.htm)voor dat geld kopen. 5 geisoleerde uitgangen en een daisychain voor 33€.
Al googelend zie ik de losse 1-spot adapter (zonder daisychain) bij Thomann voor 24.90€ staan overigens. :)

Ik snap je mentaliteit, maar dat is wel precies wat er mis is. Om vervolgens anderen erop te gaan wijzen dat het niet normaal is om aanspraak te maken op de redelijk te verwachten duurzaamheid van een product, gaat mij wat ver.

Brum
16 mei 2016, 11:29
Ik denk dat daarin nogal een groot verschil in opvatting zit, Frusciantefan. Ik denk dat veel mensen eerder verwachten dat een adapter van dergelijke kwaliteit en dus bijbehorende prijs wel 's zomaar kapot kan gaan na een paar jaar gebruik. Als ie nou na een jaar kapot gaat, dan heb je misschien nog een punt. Maar na meerdere jaren, dan kom je er simpelweg achter dat het product niet zo heel sterk is, wat ook niet heel gek is gezien de prijs. Op hoger volume storen ze ook nog 's als een gek (probeer er maar 's eentje in een studio, ze hebben het allemaal).

Ik snap zeiler z'n financiële positie goed, maar dat doet niks af aan het feit dat het geen topproduct is. En goedkoop is duurkoop en zo... Als je wat wilt... Ik heb wel 's een aantal dagen op de overgebleven pasta met mayonaise geteerd, nood breekt wetten en ik ben er niet minder op geworden.

Dirk_Hendrik
17 mei 2016, 09:20
Maar zo zit de wereld niet in elkaar. Als je op alles levenslange garantie geeft,

Dat zeg ik ook niet ;-)
Maar het is wel wat je als fabrikant impliceert als je zo dom bent je disclaimers niet te vermelden.

Nielsje
20 mei 2016, 23:58
Pff, wat een kuttopic.

1: zoek gewoon een baan en koop een nieuwe adapter. Lijmen en wat dan ook is beunen. Niet doen.
2: Indien 1 niet lukt, verkoop je OCD. Dat ding is overhyped en raak je zeker kwijt aan een fanboy. Koop een minder overrated drive pedaal én een nieuwe adapter.

zeiler
14 juni 2016, 16:14
Kapot gaan vind ik eigenlijk geen probleem, maar ik vind dat hier meer sprake is van een constructiefout. Dat is iets wat de fabrikant naar mijn mening wel valt aan te rekenen.

Inmiddels in ieder geval contact gehad met Haar en is het bovengemiddeld sympathiek afgehandeld. Daar kom ik nog wel een keer terug.

the sure thing
14 juni 2016, 21:20
(...) verkoop je OCD. Dat ding is overhyped en raak je zeker kwijt aan een fanboy. Koop een minder overrated drive pedaal (...)

Hmmm.... Nielsje is toch minder God dan ik dacht


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

grayfink
14 juni 2016, 23:04
Maar hoe is het afgehandeld dan?