PDA

View Full Version : Gitaar aansluiten op PC en deze als versterker gebruiken



lexieboy
6 mei 2016, 22:55
Ten eerste, sorry als dit het verkeerde subforum is, maar kon niet echt een geschikt subforum vinden voor deze vraag.

Ten tweede, excuses als deze vraag al eens gesteld en beantwoord is (wat me niet zou verbazen), maar na de zoekfunctie gebruikt te hebben kon ik geen vraag vinden die overeen komt.

Dus... Ik ben vorig jaar uit huis gegaan, om op kot te gaan in België voor m'n studie. Ik heb toen m'n gitaar meegenomen, maar m'n (crappy) versterker niet, uit meedeleven voor m'n huisgenoten. Nu heb ik in die tijd eigenlijk geen gitaar gespeeld, omdat ik geen versterker heb. Nu wil ik weer meer gitaar gaan spelen, maar zonder versterker klopt het eigenlijk niet.

Mijn vraag is nu dus of het mogelijk is om m'n gitaar direct op m'n computer aan te sluiten (via de mic input van m'n moederbord bijvoorbeeld), om vervolgens software te gebruiken om een amp te simuleren, en dit via m'n headset af te spelen. Het hoeft geen geweldige kwaliteit te zijn, aangezien het puur voor persoonlijk gebruik (en hopelijk plezier) is. Op die manier kan ik gewoon met m'n favoriete muziek meespelen, zonder dat m'n buren er last van hebben.

Als dit fatsoenlijk mogelijk is (geen latency bijvoorbeeld), welke hard- en software heb ik dan nodig/kan ik het beste gebruiken?

Joost de Ruig
6 mei 2016, 23:14
Audio interfaces heb je vanaf circa €50 en bij een aantal krijg je gratis de lite-software voor recording, amp-simulation en effecten. Koop je bv een Fender Mustang amp, dan heb je ook een usb uitgang die je pc in kan en waar voornoemde software ook gratis bij zit. Derde optie is een speaker-sim zoals die bv in de Harley Benton Truetone zit (€30), waarmee je ook de pc in kan. Moet je wel nog wat software ergens vandaan halen.

richwoodplayer
6 mei 2016, 23:27
of een simpele Line6 Pod. dan kan je daar je koptelefoon in pluggen.
Maar er moeten wel wat simpele programma's zijn waarmee mogelij is wat jij wilt. even google raadplegen ;)

lexieboy
6 mei 2016, 23:35
Audio interfaces heb je vanaf circa €50 en bij een aantal krijg je gratis de lite-software voor recording, amp-simulation en effecten. Koop je bv een Fender Mustang amp, dan heb je ook een usb uitgang die je pc in kan en waar voornoemde software ook gratis bij zit. Derde optie is een speaker-sim zoals die bv in de Harley Benton Truetone zit (€30), waarmee je ook de pc in kan. Moet je wel nog wat software ergens vandaan halen.

Is iets als dit (http://www.bax-shop.be/nl/behringer-u-phoria-um2-usb-audio-interface) geschikt hiervoor? Zover ik kan lezen kan je er een gitaar op aansluiten, en de interface zelf met USB kabel aansluiten op je PC. Ook wordt er software meegeleverd.


of een simpele Line6 Pod. dan kan je daar je koptelefoon in pluggen.
Maar er moeten wel wat simpele programma's zijn waarmee mogelij is wat jij wilt. even google raadplegen ;)

Zo'n Line 6 Pod is me toch net wat te duur, van wat ik kan vinden qua prijzen. Had misschien ook wat duidelijker moeten zijn, ik wil m'n koptelefoon op m'n PC aangesloten hebben, zodat ik zowel het geluid van m'n gitaar als van m'n muziek door m'n koptelefoon hoor. Is dit mogelijk?

Midwolda
7 mei 2016, 00:15
Je wilt muziek van je PC afspelen en tegelijk daarbij gitaar spelen en beide tegelijk horen op je koptelefoon.
Stel dat je die Behringer UM2 hebt, dan sluit je de speaker-out van je PC aan op Line-1 en je gitaar op Inst-2. Beide hoor je dan via die koptelefoonuitgang op de UM2. Je regelt dus alles op de UM2 en niet op je PC. Sluit je dan ook de USB aan dan kun je via software op de PC virtuele effecten op je gitaar loslaten, daar geldt het Zero Latency verhaal.

Wil je opnames maken op de PC, dan zal muziek van de PC weergeven en tegelijk opnemen lastig worden want daar krijg je wel met latency te maken. Tenminste, ik heb ook zo'n soort kastje en ik ben daar nog niet uit hoe dat moet. Daar zal die Direct Monitoring misschien voor zijn? Misschien kun je een MP3 als een stereotrack importeren in je DAW en dan daarnaast op een extra spoor je gitaar opnemen? Uitproberen maar. Of misschien heeft een verder-dan-wij-gevorderde alhier wel een kant-en-klaar antwoord. :)

matty
7 mei 2016, 00:15
Je kan een rocksmith kabel kopen. Is wel van een spelletje maar die werkt perfect hier :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

lexieboy
7 mei 2016, 01:14
Je wilt muziek van je PC afspelen en tegelijk daarbij gitaar spelen en beide tegelijk horen op je koptelefoon.
Stel dat je die Behringer UM2 hebt, dan sluit je de speaker-out van je PC aan op Line-1 en je gitaar op Inst-2. Beide hoor je dan via die koptelefoonuitgang op de UM2. Je regelt dus alles op de UM2 en niet op je PC. Sluit je dan ook de USB aan dan kun je via software op de PC virtuele effecten op je gitaar loslaten, daar geldt het Zero Latency verhaal.

Wil je opnames maken op de PC, dan zal muziek van de PC weergeven en tegelijk opnemen lastig worden want daar krijg je wel met latency te maken. Tenminste, ik heb ook zo'n soort kastje en ik ben daar nog niet uit hoe dat moet. Daar zal die Direct Monitoring misschien voor zijn? Misschien kun je een MP3 als een stereotrack importeren in je DAW en dan daarnaast op een extra spoor je gitaar opnemen? Uitproberen maar. Of misschien heeft een verder-dan-wij-gevorderde alhier wel een kant-en-klaar antwoord. :)

Opnemen ga ik sowieso niet doen, het is puur om gewoon mee te spelen.

Als ik die opstelling gebruik zoals jij die beschrijft, klopt dan dat ik alles op de volgende manier aan moet sluiten:
-Van 3.5mm input (of speaker out, hoe je het ook wilt noemen) van m'n PC, via een verloopstuk naar 1/4" en die aansluiten op de MIC/LINE 1 input;
-Gitaar kabel van gitaar naar INST 2, zoals je normaal een versterker aansluit;
-3.5mm jack naar verloopstuk van 1/4" en deze aansluiten op de headphone aansluiting.

Eeeeen dan vervolgens de software gebruiken om een redelijk geluid te krijgen...


Je kan een rocksmith kabel kopen. Is wel van een spelletje maar die werkt perfect hier :)

Het probleem is, waar kan ik zo'n kabel vinden? Na snel te googlen kan ik enkel zowel het spel als de kabel vinden, niet de kabel apart. Wil niet extra betalen voor een spel wat ik niet zal spelen...

arcane
7 mei 2016, 01:22
2e hands een toneport gx scoren. Niets doorlussen. Werkt prima. Toneport selecteren als geluidskaart. Gewoon speakers van de pc op de toneport aansluiten i.p.v. de ingebouwde geluidskaart. (De toneport is nl. een geluidskaart.)

Er worden er 3 aangeboden op marktplaats voor €30

lexieboy
7 mei 2016, 01:52
2e hands een toneport gx scoren. Niets doorlussen. Werkt prima. Toneport selecteren als geluidskaart. Gewoon speakers van de pc op de toneport aansluiten i.p.v. de ingebouwde geluidskaart. (De toneport is nl. een geluidskaart.)

Er worden er 3 aangeboden op marktplaats voor €30

Vrees dat dat niet gaat werken. Ik zit hele dagen met een headset op, omdat er teveel achtergrond geluid is. Als ik dan i.p.v. m'n speakers, m'n headset aansluit op die toneport gx, kan ik de muziek die ik mee wil spelen niet meer horen...

arcane
7 mei 2016, 11:27
Vrees dat dat niet gaat werken. Ik zit hele dagen met een headset op, omdat er teveel achtergrond geluid is. Als ik dan i.p.v. m'n speakers, m'n headset aansluit op die toneport gx, kan ik de muziek die ik mee wil spelen niet meer horen...

Je kunt ook een headset aansluiten op de toneport. Hij heeft gewoon een mini jack out. Dus of speakers of headset, wat je wilt. Dus je hoort dan beide via je headset. Via de bijgeleverde software kun je heel makkelijk je gitaar volume aanpassen zodat je zowel jezelf alsook je muziek goed kunt horen. De software is veelzijdig, met allerlei soorten versterkers en effecten.

Midwolda
7 mei 2016, 12:10
Misschien is een Amplug nog wel het simpelst.
3.5-3.5 kabeltje van PC naar Amplug, koptelefoon er aan, klaar.

http://www.guitarnewsdaily.com/wp-content/uploads/2008/06/485_amplug.jpg

lexieboy
7 mei 2016, 14:43
Bedankt voor de reacties allemaal. Denk dat ik toch voor de Behringer UM2 ga, tenzij iemand nog een andere suggestie heeft :)

harrie-beton
7 mei 2016, 14:58
Samen met bv de software guitar-rig dan gebruik je de computer als effecten en speaker simulator.
De goede rubriek is natuurlijk MODELING
Kan een mod het verplaatsen?

paulusdeBKB
7 mei 2016, 23:15
Als je computer een line in heeft, kun je ook eens kijken naar een tweedehands Behringer V-amp. Da's een modeling preamp die je standalone kunt gebruiken. Latency is dan sowieso geen probleem en de sounds zijn prima te pruimen, zeker voor oefenen. Voor 4 tientjes ben je klaar.

beck
7 mei 2016, 23:20
Je gitaar op je pc mic ingang inpluggen.
Guitarix als versterker met effecten.
Eventueel je pc-out op een versterker hangen.
En je hebt volledig gratis een uitgebreide gitaarversterker.

En als je dat real-time met andere muziek op wilt nemen dan Ardour als DAW.

Welke OS heb je? Dit is wel een Linux setting. :sssh:


https://www.mupload.nl/img/qqb64srnubg9n.jpg

Jasper.
8 mei 2016, 19:12
Heb je zelf wel eens direct de pc ingeplugd via de mic in? Dat geeft enorme latency. Bij mij iig wel. Onspeelbaar.
ik zou een interface gebruiken.

harrie-beton
8 mei 2016, 22:40
Bijna alle geluidskaarten die standaard in een computer zitten zijn voor weergave wel aardig maar om een gitaar erop aan te sluiten bijna altijd onder de maat. Storing, traagheid en gewoon slechte kwaliteit. Verreweg de meeste muzikanten gebruiken daarom een andere (betere) geluidskaart.

arcane
8 mei 2016, 22:59
Ik heb vroeger wel eens een interne geluidskaart om zeep geholpen met mijn gitaar. Die is voor zo iets niet gemaakt.

beck
9 mei 2016, 01:40
Heb je zelf wel eens direct de pc ingeplugd via de mic in? Dat geeft enorme latency. Bij mij iig wel. Onspeelbaar.
ik zou een interface gebruiken.

Er zijn er genoeg die die setting gebruiken dus het zal toch wel werken.

Ikzelf heb er ook een mengpaneel tussen hangen, en daarvoor nog de versterker.
Gitaar(en) -> amp(s) -> mengpaneel -> geluidskaart pc.
En regelmatig nog wat andere instrumenten en mic's naast de gitaar(en).
Geen enkel problemen met latency.

Zit het probleem van latency wel in de kaart? Niet in de software? De OS of daarvoor benodigde driver?


Bijna alle geluidskaarten die standaard in een computer zitten zijn voor weergave wel aardig maar om een gitaar erop aan te sluiten bijna altijd onder de maat. Storing, traagheid en gewoon slechte kwaliteit.

Geen enkel probleem mee. Mooi geluid en geen storingen.
Ja, beter zal het ongetwijfeld altijd kunnen, maar ik ben maar hobbyist en ga geen ton uitgeven.

beck
9 mei 2016, 01:54
Heb je zelf wel eens direct de pc ingeplugd via de mic in? Dat geeft enorme latency. Bij mij iig wel. Onspeelbaar.
ik zou een interface gebruiken.

Er zijn er genoeg die die setting gebruiken dus het zal toch wel werken.

Zit het probleem van latency wel in de kaart? Niet in de software? De OS of daarvoor benodigde driver?

(www.guitarix.org) guitarix is a virtual guitar amplifier for Linux running on Jack Audio Connection Kit. It is free as in speech and free as in beer. Guitarix takes the signal from your guitar as any real amp would do: as a mono-signal from your sound card.

Klinkt niet verkeerd hieronder, toch? ;)
Youtube staat er vol mee als je zoekt naar Guitarix.

Kijk deze zeker ook vanaf 3.17.
https://www.youtube.com/watch?v=MRrl6R2-FaE


https://www.youtube.com/watch?v=f4FJUii3_3I


https://www.youtube.com/watch?v=czzXytGQP-g

paulusdeBKB
9 mei 2016, 09:41
Beck, als we er nou voor het gemak even van uit gaan dat de TS géén Linux heeft; wat hebben jouw posts dan precies voor zin? Kap es met het te pas en te onpas pluggen van Linux.

Dutch66
9 mei 2016, 09:54
Het punt bij (bijna) alle 'on-board' audio kaarten is de latency die de meegeleverde drivers
veroorzaken, ze zijn hier simpelweg niet voor ontwikkeld...
Wat je zou kunnen proberen is een universele ASIO driver, ASIO4ALL (http://www.asio4all.com/), ik heb hier zelf in het
verleden redelijke resultaten mee bereikt in combinatie met de on-board kaart van een
oude(re) XP lap-top.

Qua software is er zo vreselijk veel freeware (e.d.) te verkrijgen...

harrie-beton
9 mei 2016, 11:12
Dat is niet waar Dutch, "ASIO for all" drivers maken van een slechte geluidskaart niet een goede. Het is de hardware die van matige kwaliteit is. Meestal zitten er zeer goedkope chips in voor opname (bedoeld voor een microfoon van een euro).

beck
9 mei 2016, 14:20
Beck, als we er nou voor het gemak even van uit gaan dat de TS géén Linux heeft; wat hebben jouw posts dan precies voor zin? Kap es met het te pas en te onpas pluggen van Linux.

Daar kun jij gemakshalve vanuit gaan, maar er is niets over gezegd welke os het hier betreft. Voor hetzelfde geld heeft hij wél Linux. Of wil hij Linux proberen omdat het aantrekkelijk klinkt?

Ik plug helemaal niets! Wat kan mij het verrekken welke os iemand heeft. Ik heb het toevallig en antwoord slechts vanuit mijn positie en ervaring. Zoals iedereen dat doet. Ik vernoem alleen een mogelijke prima werkende oplossing op de vraag.
Waarom zou ik geen prima werkende oplossing aan mogen dragen? Vertel dat eens?

En omdat mijn tip in twijfel getrokken wordt als 'kan nooit werken, geluidskaart, latency' geef ik nog wat extra uitleg dat het toch echt prima werkt. Eigenlijk houdt je het onderwerp zelf in stand. Trek het niet in twijfel en ik hoef ook niet meer te verduidelijken. :sssh:
Of mag ik uitsluitend win software 'pluggen' omdat daar jouw voorkeur ligt of omdat jij iets tegen Linux hebt? Want ik krijg hier toch het idee dat er juist van jou uitsluitend richting win-software gepraat moet worden daar waar ik de keuze volledig open bij vraagsteller laat. Wie is hier nu aan het pluggen??

Maar ben nu eens eerlijk? Het klinkt toch gewoon goed hierboven? Daar waar nagenoeg iedereen zegt 'onmogelijk' zeg ik toch niets te veel en deugt mijn (compleet vrijblijvende) optie toch gewoon? :rockon:
Eigenlijk zou het juist hartelijk ontvangen moeten worden als er toch een mogelijkheid blijkt voor iets wat nagenoeg iedereen onmogelijk acht. :soinnocent:


Het punt bij (bijna) alle 'on-board' audio kaarten is de latency die de meegeleverde drivers veroorzaken, ze zijn hier simpelweg niet voor ontwikkeld...

Echt geen last van. Sorry. Op een pentium 4 nota bene.

paulusdeBKB
10 mei 2016, 08:29
Beck, ik weet dat er niets mis is met Linux. Maar ik weet ook dat de topicstarter géén Linux heeft. Want Linuxgebruikers lijken wel veganisten of yoga-beoefenaars: ze vertéllen het je bij de eerste de beste gelegenheid.

De vraag van TS is: hoe krijg ik een gitaargeluid mijn computer in? Hoe is 'installeer een nieuw OS' op die vraag een goed antwoord? Dat is een tijdrovende en ingrijpende operatie, bovendien niet zonder risico. En het probleem van TS los je er niet mee op. Want een gitaar rechtstreeks aansluiten op een soundcard gaat niet. Ook niet met Linux en ook niet bij jou. Zie je eigen mengtafeltje. Had daar maar wat over geschreven.

NRJay
10 mei 2016, 12:09
Je gaat wel een geluidskaart nodig hebben, vb zo 1:

http://www.bax-shop.be/nl/focusrite-scarlett-solo-audio-interface
Ik heb zelf de 18i6 versie, gewoon de grotere broer van deze. De drivers zijn enorm stabiel!
Werkt al jaren zonder enige glitch.

Zo kan je je gitaar direct in je geluidskaart pluggen voor on-the-go, of een micro om opnamens te maken.
De mic-pre's van focusrite worden overal genoemd als zeer degelijk en helder van sound, en dat kan ik bevestigen.

Ableton live lite kan je gratis downloaden, en een amp-sim zal je ook wel ergens vinden online.
Dus alleen de kost ven de geluidskaart heb je dan.
Bezie het als een investering.

beck
10 mei 2016, 13:20
Zoek het lekker uit.

Pepe
10 mei 2016, 14:12
Leg het nog eens uit, dat van die Linux enzo.
Guttegut.

beck
10 mei 2016, 15:50
Leg het nog eens uit, dat van die Linux enzo.
Guttegut.

Ik leg helemaal niet uit. Zoek het gewoon lekker uit.

Ik snap het wel hoor. Koop je voor duizenden euro's een dure pc, een hoop randapparatuur, nog meer software,... en dan komt er zo'n 'sukkel' die op een oude pentium met alle software gratis ook even een studio voor elkaar krijgt maar dan zonder allerhande hindernissen.
Ik begrijp heel goed dat je daar niet blij van van wordt en dat liever niet wilt horen nee.
AUCH! Dat doet zeer hè?

Pepe
10 mei 2016, 16:30
He jammer dat je die post gewist hebt. Ik wilde het net nog een keertje lezen.

beck
10 mei 2016, 16:34
He jammer dat je die post gewist hebt. Ik wilde het net nog een keertje lezen.

Guttegut. Dat is dan erg spijtig inderdaad. Wil je er over praten?



Ik zie het trouwens al. Het 'vriendenclubje' waar ik enkele 'vrienden' gemaakt heb tijdens eerdere gesprekjes gaat weer een gezellig gesprekje met mij aan. Kunnen het niet alleen af LOL.

Tabula Rasa
10 mei 2016, 17:04
Jankmuilen, oke. Maar posts wissen is zo kut. Zou niet moeten kunnen.

beck
10 mei 2016, 21:27
Jankmuilen, oke. Maar posts wissen is zo kut. Zou niet moeten kunnen.

Eén post maar. Geen postS. Omdat ik me beter niet in zo'n zielige discussie mee laat sleuren door die jankmuilen maar ik me dat één reactie te laat realiseerde.
Wat ik verder ontopic als antwoord op de vraag heb gegeven staat er duidelijk genoeg en staat er gewoon allemaal nog gewoon.

beck
11 mei 2016, 00:45
Klopt de vertaling van pufter zoals ik hem ken en bedoel je daar mij mee DMTW? (http://www.slang.ie/index.php?entryid=9464)

beck
11 mei 2016, 01:21
ga nou niet zitten miepen en laat eens horen wat voor een prachtige opnames jij gemaakt hebt alleen free linux software, een ouwe comp,en vooral geen dure outboard gear

Wie zegt dat ik geen outboard gear gebruik?


kom op verras me
vooral als je iets fatsoenlijks uit audejassie krijgt....petje af

Audejassie? Bedoel je audacity? Je loopt achter joh. Er zijn genoeg uitgebreidere DAW's beschikbaar net als vele prima kwaliteit plugins.
Maar ik ga me niet op commando lopen bewijzen. Er zijn van mijn hand ook al diverse cd'tjes in kleinere kring verspreidt en die zijn prima ontvangen dus ik hoef niemand gelegenheid te bieden om af te gaan kraken (want dat ben je toch wel van plan). Reageer eerst maar eens wat prettiger voor je wat van mijn hand hoort.

En zeg nou eens? Was pufter aan mijn adres gericht?

harrie-beton
11 mei 2016, 10:48
De reden van het ontsporen is vooral dat de antwoorden duidelijk niet zijn afgestemd op de vraag van de topic starter.
Nu komt dit vaker voor, het komt mij altijd beetje autistisch over als iemand post dat zijn Windows computer een probleem heeft en dat men dan als antwoord geeft "koop een mac / installeer lunix". Dat zijn gewoon geen relevante antwoorden en zeggen meer over de persoon die antwoord geeft dan over de topic starter. De topic starter wil zijn computer gebruiken als modeler voor zijn gitaar en de eerste paar oplossingen zijn gewoon goed. Dit forum heeft geen opties om per post een weging aan te brengen hoe relevant een bijdrage is, anders was je sneller klaar met lezen.

beck
11 mei 2016, 10:54
Nu komt dit vaker voor, het komt mij altijd beetje autistisch over als iemand post dat zijn Windows computer een probleem heeft en dat men dan als antwoord geeft "koop een mac / installeer lunix".

De reden van het ontsporen is omdat mijn woorden en goede bedoeling verdraaid worden door foutieve beleving van anderen. Er worden mij uitspraken toebedeeld die ik helemaal niet heb gedaan.

Toen ik dat antwoord gaf was nog nergens gezegd welke OS er gebruikt werd.
Als antwoord gaf ik een programma dat een mogelijkheid biedt. Niet een OS om te installeren. Nooit iets van gezegd.
Guitarix is gewoon een programma dat de mogelijkheid biedt zoals vraagsteller het vraagt. Een deugdelijk en ontopic antwoord dus.
Ik kan er niets aan doen dat sommigen zich zeer autistisch beperken tot windows en daar een hele discussie over moeten beginnen waar ik niet om vraag.
Ik kan er niets aan doen dat sommigen gefrustreerd zijn omdat hun antwoord "is onmogelijk" niet juist is, omdat hun dure apparatuur het niet kan. Dat is pas een autistische gedachtengang.
Ik kan er niets aan doen als mijn woorden en bedoeling verdraaid worden door foutieve beleving van anderen.
Dat sommigen lijden aan gear-lust is niet mijn probleem.

En ondertussen wordt ik voor autist uitgemaakt? En voor HOMO? (pufter = homo).
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=pufter
En dat alleen maar omdat ik toevallig iets ander draai dan windows!? Doe je zo ook tegen mac gebruikers?

Weet je wat. Als het zo moet dan verwijder mijn account maar volledig.

paulusdeBKB
11 mei 2016, 11:16
Beck, ik vind het beneden peil dat je wordt uitgescholden. Nergens voor nodig. Verder sluit ik me bij Harrie Beton aan.

Tip: bewaar je Linux-verhaal voor topics waar het relevant is.

beck
11 mei 2016, 11:24
Beck, ik vind het beneden peil dat je wordt uitgescholden. Nergens voor nodig. Verder sluit ik me bij Harrie Beton aan.

Tip: bewaar je Linux-verhaal voor topics waar het relevant is.

Hallo. Niet ik bleef door gaan/doordrammen over linux. Dan moet je toch echt een paar andere personen aanspreken, inclusief jezelf.

Ik gaf alleen een passend antwoord en oplossing op de vraag. Dat dat sommigen niet bevalt (omdat het een linux oplossing is) kan ik toch godverdomme niks aan doen?
Daarnaast, als guitarix dan wel een oplossing biedt, het is open source dus zoek een programmeur die er een windows proggie van maakt. Mooi dan toch? Wat boeit mij het godverdomme welke os iemand gebruikt. Maar eigenlijk gun ik het die sukkels wel dat ze eindeloos moeten klooien met een haperende os om het een beetje werkend te krijgen met alle latency problemen en meer.

Ondertussen heb ik amper iets verkeerd gedaan (lees het topic maar terug), moeten anderen door zeiken, wordt ik uitgescholden?
Verwijder mijn account maar gewoon. Want zo iets pik ik niet.

grayfink
11 mei 2016, 11:56
Je kunt het ook gewoon van je af laten glijden, schelder DMTW is onder meer aliassen (bekendste is Jannes) herhaaldelijk permanent geband. Omdat je niet op ip kunt bannen blijft hij actief. Niets mis met homo's overigens. Ook niets mis met linux, maar omdat Linux maar een klein marktaandeel heeft en de topicstarter het niet noemt lijkt mij de kans dat de topicstarter Linux gebruikt nihil.
Accounts verwijderen is sowieso lastig. Beheerder "Gitaarnet" -onder intimi bekend als Ido- lijkt al jaren niet meer actief op zijn eigen forum.

grayfink
11 mei 2016, 11:59
Valt mee, laatste bericht oktober 2014, laatst ingelogd in januari. :)

http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?1-gitaarnet

Pepe
11 mei 2016, 12:05
Volgens mij was het meer een woordgrapje op de Engels uitdrukking, meer niet.
Hij reageerde ook raar op mijn guttegut, wat zoveel wil zeggen als laat toch gaan man.
Maar goed, als je in alles gelijk het ergste ziet en dan daar enorm drama over gaat maken, ook goed natuurlijk.

beck
11 mei 2016, 12:19
@pepe. In "het heetst van de strijd" kwam jouw guttegut wel anders over. Als jouw guttegut niet slecht bedoeld was dan bij deze mijn excusses.


Je kunt het ook gewoon van je af laten glijden, schelder DMTW is onder meer aliassen (bekendste is Jannes) herhaaldelijk permanent geband. Omdat je niet op ip kunt bannen blijft hij actief.

Goed. Dat schept meer duidelijkheid. Dat laat ik dan maar langs me heen gaan.
Dan gaat hij in elk geval in de negeerlijst. Nog meer aliassen?


Niets mis met homo's overigens.

Zul je mij ook niet horen zeggen. Wel als het als scheldwoord gebruikt wordt.


Ook niets mis met linux, maar omdat Linux maar een klein marktaandeel heeft en de topicstarter het niet noemt lijkt mij de kans dat de topicstarter Linux gebruikt nihil.

Prima. Maar was het dan zo ongepast dat ik het simpelweg eenmalig als antwoord gaf? Het is toch een deugdelijke optie? Dan ook graag even mee nemen dat niet ik een discussie omtrent linux begonnen ben of het lopen "prediken".


Accounts verwijderen is sowieso lastig. Beheerder "Gitaarnet" -onder intimi bekend als Ido- lijkt al jaren niet meer actief op zijn eigen forum.

Dat ze dan de optie inbouwen dat je dat zelf kunt!
Maakt niet uit. Als ik weg wil ben ik weg, en "verschoeide aarde" is niet zo moeilijk.

beck
11 mei 2016, 12:28
Dus nog een maal voor de laatste keer.

Ik promoot geen linux. Het interesseert mij geen donder welke os iemand gebruikt. Ik gebruik wat ik wil, zoals ook een ander dat mag.
Ik antwoord vanuit mijn positie, zoals iedereen dat doet. In mijn geval zullen dat soms Linux based antwoorden zijn.
Ik respecteer ieders keuze van os, software of gear. Respecteer mijne dan godverdomme ook!!

Wie iets tegen linux heeft, of er juist wat meer van wil weten, open er gewoon lekker een topic over dan gaan we daar gezellig over kletsen (=zonder schelden of anderszins persoonlijk te worden).
Maar kap alsjeblieft met discussies hierover in andermans topic. Ik zal er in zulke gevallen ook niet meer op in gaan.

@ lexieboy. Excusses voor mijn aandeel in het vergallen van jouw topic.

De negeerlijst werkt hoor. ;)

Mitch
11 mei 2016, 14:12
Ik gooi deze scheldpartij even dicht; als ik later meer tijd heb lees ik wel even door hoe het precies zit.