PDA

View Full Version : Laney Cub Stack



BassAgent
6 mei 2016, 10:22
Ik krijg net een Laney Cub Stack aangeboden. Ziet er goed uit, en mijn ervaringen met Laney zijn op zich goed, maar de reden dat ik mijn huidige amp wegdoe is het gebrek aan cleane headroom. Als ik die Schaller van mij op 1,5 zet (van 6) gaat-ie al behoorlijk crunchy klinken, en dat kan ik eigenlijk niet gebruiken in mijn reggaeband. Is die Laney wat cleaner?
http://www.americanmusical.com/ItemImages/Large/LAN%20CUBSTACK%20PAK.jpg

beruk
7 mei 2016, 01:05
Gain niet te veel open (max 3) dan nice clean. Ben niet zo'n amp guru maar deze ken ik toevallig. Heb uiteindelijk de kleine broer gekocht(Cub 10). Met mijn Strat (hot noiseless pickups 10.4 K) in de high input ingeplugd is het helemaal een feest qua clean.

Little Jay
8 mei 2016, 22:41
Voor clean headroom heb je watts nodig, minimaal 40 watt is mijn ervaring en zelfs dat gaat crunchen met een harde drummer. Die Club Stack heeft maar 15 watt en als jij je Schaller niet clean genoeg vindt gaat de Club Stack je teleurstellen. Ik zou 't niet doen. The Wailers deden het op Twin Reverbs voor een goede reden......

BassAgent
6 juni 2016, 21:14
True, maar Twins liggen buiten mijn budget én buiten het tolerantieniveau van mijn arme ruggetje:(