PDA

View Full Version : hola



knux
5 mei 2016, 23:31
Hallo iedereen,

Nou, in tegenstelling met de voorgaande nwe gitaristen maak ik geen verpletterende indruk :) , want ik heb maar een simpele akoestische Fender Squier aangeschaft :???:

Ik ben dus knux, Patrick in het echte leven, 46 jaar en al mijn hele leven gek van blues(rock) en 70's hardrock(denk dan in de richting van Hawkwind, T-rex enzo...), verder luister ik veel naar BBking/Zeppelin/Bonamassa/B Hart/Di Meola/Lucia/Laughlin..
In mijn jonge jaren heb ik enkele akkoorden kunnen spelen, alleen net zoals velen is het er nooit van gekomen om serieus verder te gaan met gitaar spelen.
Daar komt nog bij dat ik slechthorend ben, ik mis ong 35dB van de lage frequenties, hoge daarentegen hoor ik meestal beter dan "normaal' ...
Nu ben ik nog steeds jong :rockon: , dus heb het weer opgepakt.
Nu even eelt kweken en mijn "hals"vingers lenig maken (als iemand ideen of suggesties hiervoor heeft, dan hoor ik het graag).
De groeten en tot lees

Duhsjaak
6 mei 2016, 03:59
Hi K.,
Hawkwind. Die kom ik betrekkelijk weinig tegen.
Grappig hoor. Die was bij mij eigenlijk compleet van de radar.
Ik kan mij er weinig bij voorstellen, bij -35dB aan laag, vooral omdat het bij de meesten hier gaat om verlies aan hoog.

Ik veronderstel dat het spelen van akoestisch daar deels een oplossing voor kan zijn. Dan voel je ze tenminste nog die lage tonen.

Welkom hier en veel plezier. En een Spaanse achtergrond, of is dat gewoon een geintje, dat hola?
Vriendelijke groet, Gus

knux
6 mei 2016, 06:04
thnx,

Voelen is inderdaad belangrijk voor mij.
Geen spaans haha, meer pinda.... al eten ze die in spanje ook

Rizz
6 mei 2016, 07:16
Welkom!

Geen indruk? Je probeert het tenminste weer, dat maakt op mij iig voldoende indruk. ;)

Wb je vingers leniger maken, je kan om dat proces een beetje te versnellen, wat rek- en strekoefeningen doen voor je gaat spelen. Het is net sporten.. Niet dat ik dat ooit doe, maar het is wel een manier! Voor de rest, oefenen! en nog meer oefenen!

Joost de Ruig
6 mei 2016, 08:11
Welkom en veel plezier hier.