PDA

View Full Version : Bc Rich?? Jackson?



SymphonY-X
24 juli 2003, 22:00
Hey,
Ik zit met een vraagje... ik kan na lang sparen eindelijk een nieuwe gitaar kopen. Ik wil nu graag een goede nemen waar ik een hele poos mee voort kan. Alleen zit ik met een vraag, ik ben bang om strax voor veel geld een miskoop te doen... Ik ben namelijk helemaal weg van de Jackson RR reeks en de Bc Rich Warlock, nu zie ik dat BcRich net een nieuwe versie van hun NJ series heeft uitgebracht met speedloader tremolo, ziet er erg gaaf uit allemaal, maar wat is volgens jullie nou het meeste "gitaar" voor je geld? natuurlijk zal ik er eerst op spelen voor ik hem koop, maar van de technische kan heb ik verder weinig verstand...
Ook als de Jackson RR een betere keus zou zijn, is het dan de moeite waard om ipv de RR3, 200 euro meer uit te geven voor een RR5, want wat is er nou anders aan de twee op de brug en pickups na? is de nek hetzelfde?
Ik ben opzoek naar een gitaar met een lekker dun nekkie, beetje het fender id, zou dat meer de Jackson of de Bc Rich zijn??

Ik weet dat het op iets meer dan 1 vraag is uitgedraait maarja :razz:
Alvast bedankt!! :)

gerrekat
24 juli 2003, 22:27
DEAN ML!


http://www.deanguitars.com/prodcat/image.php?productid=20297


LOL, maar als ik tussen die twee moest kiezen zou ik de jackson nemen, zou het echter om een USA model gaan zou ik BC RICH kiezen want ik vind de Jackson USA's van dit moment niet echt waar voor je geld!

Ic3gl0vE
24 juli 2003, 22:57
die speedloader tremelo zou ik niet doen. Je zit namelijk aan 1 merk snaren vast, dat je
a) nergens ziet
b) misschien niet fijn vindt, en dan? je zit er wel aan vast!

En als je van een dunne hals houdt, is een randy rhoads perfect voor je.

SymphonY-X
24 juli 2003, 23:28
Thx voor de snelle replies :D
Kunnen jullie me ook zeggen of de RR5 de +- 200 euro extra bovenop de RR3 waard is?? bijv door de (waarschijnlijk) betere pickups, en is de nek eigenlijk hetzelfde??

Ic3gl0vE
24 juli 2003, 23:35
ik heb die gitaar niet bespeeld, maar ìk vind 't 'm wel waard aangezien 'ie geen floyd rose heeft. Nooit meer een floyd rose voor mij, als het even kan.

Anders Destium
25 juli 2003, 00:08
Ik zou voor de Jackson gaan, en direct een retourtje Utrecht doen. Bij Standby hebben ze flink veel Jacksons, je zult bijna zeker slagen...

Een BC Rich NJ is zeker ook waard voor het geld, maar ik heb persoonlijk meer met Jackson (lekkerdere hals bijv..)

Andere optie: Ibanez RG1570 oid, ongeveer E800,- maar zeker waar voor het geld dat je kwijt bent...

gerrekat
25 juli 2003, 07:03
Ik hou persoonlijk ook niet van tremolo's vaak alleen maar ellende, maar ja als je er echt heel goed mee om kan gaan!

Barret Wallace
25 juli 2003, 14:01
een gitaar zonder floyd is als een man zonder lul

als een floyd niet belangrijk voor je is zou ik voor de rr5 gaan
die is de 200 euro extra zeker waard.

Ic3gl0vE
25 juli 2003, 15:12
maar ja als je er echt heel goed mee om kan gaan!

Speedloader systeem blijft vervelend ivm de speciale snaren die je nodig hebt

Barret Wallace
25 juli 2003, 17:23
maar ja als je er echt heel goed mee om kan gaan!

Speedloader systeem blijft vervelend ivm de speciale snaren die je nodig hebt
aanbod gitaren met speedloader stijgt

It's only a matter of time en elke winkel heeft speedloodje snaren

SymphonY-X
25 juli 2003, 19:20
Thx voor de replies allemaal, wat houdt dat Neck-thru precies in? betekend dat dat de gitaar uit 1 stuk hout bestaat?? zoja, wat is daar dan beter aan, meer sustain ??
Ik denk dat ik bij m'n pa maar eens ga bietsen om een retourtje Standby, had m'n oude gitaar bij Feedback vandaan, maar wat ik me kan herinneren hebben die geen Jacksons, dus ga ik daar maar eens neuzen :)

SiNiSTRaL
25 juli 2003, 19:23
de gitaar bestaat niet geheel uit 1 stuk (kan wel, hoeft niet) maar als de neck gewoon een stuk in de body doorloopt is het ook al neck thru

Swan
25 juli 2003, 19:41
ik heb eventueel nog een NJ Warlock liggen van de oude stempel dus zonder die speedloser shit

Retinite
26 juli 2003, 21:13
SYMPHONY - x ik heb PRECIEs te zelfde "prbleem" als jij, ik wil ook graag een warlock of een leuke jackson :D, maar ik heb even deze info voor je, ik heb bc rich gemaild of er "nieuwe" warlocks in hederland zijn (de 2003 versie) en dit kreeg ik van staffhorst terug:

Via BCRICH USA ontvingen wij uw mail.
Type van dit instrument is NNJWGWH-Black
Bruto adviesprijs is EUR. 855,--
De enige handelaar die deze gitaar geinvesteerd heeft is :
Muziek Staffhorst / Music Hall / Utrecht.

Met vriendelijke groeten,

Holland Centre Instr. Nieuwegein

De "ouwe" bc rich warlock is 630 euro in nederland... de NJ, neck thru niet doen, is namleijk 900 euro of meer in nederland en zo veel meer profijt heb je er niet van... jackons kan ik je helasa niks over vertellen, amar ik d8 dat t wel handig was dat je wist dat het 255 euro scheelt tussen de ouwe en nieuwe warlocks

note: die prijzen (630 euro en 900 euro) waren bij mij muziek winkel, het zou voor minder, maar ook voor meer bij andere zaken kunnen worden verkocht

Ic3gl0vE
26 juli 2003, 21:29
900 extra voor neck-thru is wel hééél veel!

Swan
26 juli 2003, 21:39
250 extra staat er ook

en die neck thru NJs hebben trouwes bindings en mooie inlays etc.... is t geld dus wel waar

Ic3gl0vE
26 juli 2003, 22:10
hmm ik geef niet zoveel om binding enzo.

Patrick M.
27 juli 2003, 09:16
Ik ben een groot BC Rich fan maar de beste keuze die je in dit geval kunt maken is de Jackson RR5. Die is bijna net zo goed als de echte Amerikaanse Jackson RR1 (heeft alleen geen binding en een palissander ipv ebben toets). Verder dus wel neck-through-body en echte seymour duncan humbuckers.

Matsvansanten
27 juli 2003, 18:02
ik ga eind september een jackson RR kopen, kben er opzich nog nie helemaal uit of ik nou een RR3 of RR5 wil gaan kopen aangezien ik ook nog niet weet wat het prijsverschil precies is....Maar ik zou dus voor de jackson gaan :lol:

Soulflyhigh
27 juli 2003, 21:05
Mmm veel mensen die belangstelling hebben voor de RR. En terecht :wink: Ik wil er binnekort zelf ook een gaan kopen maar nog even wat geld verdienen met vakantiewerk.

Matsvansanten
28 juli 2003, 08:15
@Soulflyhigh: voor mij geld precies hetzelfde :lol: (sterker nog ik moet nu weg (8:16 uur) naar me vakantie baantje :razz: )

Ic3gl0vE
28 juli 2003, 14:16
Nou gaan we niet allemáál een RR kopen hè? Mijn RR moet kwa looks namelijk nog wel een beetje speciaal blijven. Anders had ik wel een strat gekocht... en dan bij voorkeur in sunburst :wink: :wink: :wink: :-D

Soulflyhigh
28 juli 2003, 17:50
@Soulflyhigh: voor mij geld precies hetzelfde :lol: (sterker nog ik moet nu weg (8:16 uur) naar me vakantie baantje :razz: )
Hehe :-D Ik moet nu vanaf 8 uur werken. In de catering. Iedereen aan te raden die niet bijster hard wil werken en toch lekker wat geld wil verdienen :-D Op naar de RR :-D

p.s. ik vind die RR's van Andreas Kisser en Alexi Laiho zo cool 8-)