PDA

View Full Version : Mad professor compressor



Brad
4 mei 2016, 13:38
Dit lijkt me een hele fijne compressor . Iemand ervaring mee ?

Vooral de sustain mode waarbij de attack onaangetast blijft lijkt me erg interessant , die mogelijkheid zie je niet veel

https://www.youtube.com/watch?v=LgOW0RUztCU&index=1&list=PLopXQmNH6t7pXGNnasssLU--v2iloWL1x

jasses
4 mei 2016, 14:30
Als ik de bijsluiter even lees, beïnvloedt de level knop in sustain mode enkel het volume van het gesustainde geluid. Klink me eigenlijk redelijk hetzelfde als een blend functie, niet?
Dat daargelaten, lijkt inderdaad een leuke compressor.

harrie-beton
4 mei 2016, 16:34
Ik heb voor zelfde geld de T REX squeezer gehaald en die heeft nog 2 extra knoppen en is daardoor beter in te stellen.
Nadeel is wel de 12 volt die hij nodig heeft.

Zonno
9 mei 2016, 14:19
Ik heb hem een tijdje op mijn pedalboard. Het gaat dan om de Mad Professor Forest Green Compressor Factory.

Mijn ervaring met compressors is beperkt. Ik ken verder alleen de Boss CS-2. De Mad Professor Compressor is veel netter en subtieler.

Ik wist niet dat hij 12V nodig had. Bij mij draait hij op 9V.

harrie-beton
9 mei 2016, 17:05
mad professor = 9 volt.
Mijn t rex compressor = 12 volt

Brad
9 mei 2016, 23:44
Mijn ervaring met compressors is beperkt. Ik ken verder alleen de Boss CS-2. De Mad Professor Compressor is veel netter en subtieler



Dat klinkt goed Zonno ik denk dat ik hem eens ga uitproberen

Zonno
13 mei 2016, 23:05
Mijn ervaring met compressors is beperkt. Ik ken verder alleen de Boss CS-2.

Ik citeer mezelf hier even. Intussen is mijn ervaring verdubbeld. Gisteren heb ik kennis gemaakt met de Boss CS-3 en kort ook even met de Mooer Yellow Comp.

De vraag is: wat wil je eigenlijk met de compressor? Ik gebruik de compressor altijd voor sustain tijdens solo's. Ik gebruik hem nooit voor slag. Bij slag probeer ik de attack en gelijkmatigheid te regelen.

De Boss CS-3 vond ik ronduit overdreven qua sustain. Als je de sustain opendraait krijg je een soort onnatuurlijke feedback, zelfs met een clean geluid. Dat slaat nergens op.

De Boss Cs-2 heeft dat veel minder en de Mad Professor is nog subtieler en dat is beter, want als je zo'n subtiele compressor/sustainer voor je overdrive zet gaat ie toch wel feedbacken als je genoeg drive hebt en dan heb je toch meer controle over je geluid tijdens je solo.

mountainman
14 mei 2016, 00:25
Dat klinkt goed Zonno ik denk dat ik hem eens ga uitproberen
Probeer dan ook de Xotic compressor eens uit. Die zit in dezelfde prijsklasse en heeft een prettige blend knop.

De compressie/sustain verhouding is ook regelbaar maar dat werkt helaas met interne dip switches. Vreemd genoeg is de default setting bij dit pedaal de sustain modus. Wil je meer attack dan moet je het pedaal openschroeven. Maar of dat bij iedere muziekwinkel tijdens het uitproberen zomaar kan...

Brad
14 mei 2016, 13:09
De vraag is : wat wil je eigenlijk met de compressor ?

Ik gebruik de compressor ook graag voor een overstuurde solo . Mijn favoriete manier om een overstuurd geluid te krijgen is een compressor combineren met een distortion of overdrive pedaal . Zowel voor overstuurde slageluiden als solo geluiden

Verder gebruik ik hem ook graag voor een clean geluid met chorus , het geluid word voller en rijker . Het enige nadeel is dat de attack grotendeels verloren gaat
Vooral met overstuurde slagpartijen is dat vervelend

Daarom vind ik het interessant wanneer een compressor de mogelijkheid bied de attack te behouden terwijl je wel dat vollere geluid krijgt met meer sustain