PDA

View Full Version : Jazzgitaar importeren uit Zweden



prs
24 juli 2003, 22:49
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om op de lange termijn een Jazzgitaar uit Zweden te gaan importeren. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen.
De gitaarzaak zei dat versturen 68 euro kost. Maar ik wil het wel veilig verstuurd hebben.
Ook wil ik graag weten hoeveel invoerkosten ik moet betalen, want zweden is geen EU-land. Is er een manier om dit te omzeilen (legaal)?
Dus resumerend:
- Hoe pak ik het aan?
- Wat kost het (invoeren, versturen, en eventuele andere kosten)?
- Wat komt erbij kijken?

Bedankt voor jullie reacties alvast.
Groeten,
PRS

hansoonk
24 juli 2003, 23:18
Gewoon goed inpakken en via een pakketdienst laten versturen. Even vooraf informeren of het ook verzekerd kan worden. Meer garantie kun je niet krijgen dat het onbeschadigd overkomt. Enne Zweden is een EU-land dus betaal je geen invoerrechten ... Zweden heeft alleen geen Euro, net als Denemarken en Groot-Brittanie.

prs
25 juli 2003, 01:27
Ok Hans, bedankt voor dit onderwerp. Inderdaad maakte ik een verwisseling tussen EU-land en deelnemend euroland.
Weet iemand dan nog hoeveel de verzendkosten bedragen?
Groeten,
PRS

The Mule
25 juli 2003, 15:42
Weet iemand dan nog hoeveel de verzendkosten bedragen?

Gewoon aan de verkoper vragen of het verzekerd via UPS kan. Hij zal voor de kosten even moeten informeren bij UPS, en dan kan jij altijd nog checken of je geen oor aangenaaid wordt.

Mijn PRS is voor 125 dollar met driedaagse UPS-expresse plus verzekering vanaf de Amerikaanse westkust netjes op m'n deurmat beland, dus vanuit Zweden moet het een stukkie goedkoper kunnen lijkt me...

prs
26 juli 2003, 21:53
Hey allemaal,
Bedankt voor de reacties,
en The Mule, mooie PRS heb je, ik weet hoe je je voelt. Join the club!
Goede tip misschien voor jou is www.prsforum.com het whalhala voor PRS fans.
Groeten,
PRS

The Mule
27 juli 2003, 09:49
...en The Mule, mooie PRS heb je, ik weet hoe je je voelt. Join the club! Goede tip misschien voor jou is www.prsforum.com het whalhala voor PRS fans.
Groeten,
PRS

Dankje, ik ben er zeker erg gelukkig mee, nou nog een beetje goed leren spelen zodat mijn PRS ook blij met MIJ kan wezen... :wink:

Dat PRS-forum ben ik idd al eens geweest, absoluut veel deskundigheid etc. alleen niet echt / echt niet een goeie sfeer. Ik ben sinds 9/11 en de laatste tijd i.v.m. Irak zowiezo een beetje afgekickt op dat onterecht arrogante en nationalistische gebrul op de Amerikaanse forums, terwijl ik daarvoor een redelijk fanatiek member was van bv. de FDP (Fender Discussion Page) en het Gibson Les Paul Forum. Daarom ben ik erg blij dat ik dankzij Anders Destium op het Gitaarforum terecht ben gekomen...