PDA

View Full Version : Alnicoil pickups



passingFable
29 april 2016, 20:11
Hi, kent iemand de 'GT Filtertron' pickups van Alnicoil? Online kan ik er bar weinig over vinden. Alnicoil.com heb ik al gemaild maar daar hoor ik niks van. Alle info is welkom!

Alvast bedankt!

Hendrik1970
29 april 2016, 23:15
Domain Name: alnicoil.com
Registry Domain ID: 1857972774_DOMAIN_COM-VRSN
Registrar WHOIS Server: whois.yoursrs.com
Registrar URL: http://www.realtimeregister.com
Updated Date: 2016-04-10T01:46:35Z
Creation Date: 2014-05-09T10:30:01Z
Registrar Registration Expiration Date: 2017-05-09T10:30:01Z
Registrar: REALTIME REGISTER B.V.
Registrar IANA ID: 839
Reseller: AXC Domain Registry
Domain Status: ok http://www.icann.org/epp#ok
Registry Registrant ID: Not Available From Registry
Registrant Name: Artworksandmore Maatschap
Registrant Organization:
Registrant Street: Antoon Versteegde
Registrant City: Volkel
Registrant State/Province:
Registrant Postal Code: 5408SM
Registrant Country: NL
Registrant Phone: +31.610583647
Registrant Phone Ext:
Registrant Fax:
Registrant Fax Ext:
Registrant Email:
Registry Admin ID: Not Available From Registry
Admin Name: Artworksandmore Maatschap
Admin Organization:
Admin Street: Antoon Versteegde
Admin City: Volkel
Admin State:
Admin Postal Code: 5408SM
Admin Country: NL
Admin Phone: +31.610583647
Admin Phone Ext:
Admin Fax:
Admin Fax Ext:
Admin Email:
Registry Tech ID: Not Available From Registry
Tech Name: Artworksandmore Maatschap
Tech Organization:
Tech Street: Antoon Versteegde
Tech City: Volkel
Tech State:
Tech Postal Code: 5408SM
Tech Country: NL
Tech Phone: +31.610583647
Tech Phone Ext:
Tech Fax:
Tech Fax Ext:
Tech Email:
Name Server: nszero1.axc.nl
Name Server: nszero2.axc.nl
DNSSEC: not signed
Registrar Abuse Contact Email: abuse[at]realtimeregister.com
Registrar Abuse Contact Phone: +31.384530759
URL of the ICANN WHOIS Data Problem Reporting System:
http://wdprs.internic.net/

passingFable
29 april 2016, 23:24
Mooie whois, morgen maar eens proberen te bellen.

Duhsjaak
30 april 2016, 08:46
Lets hoop det his pups aar bettur den his Inglisj. His sait suks.
Het wordt druk aan het pickup front.

Ik ben wel nieuwsgierig hoor.
Vriendelijke groet, Gus

Dirk_Hendrik
30 april 2016, 09:13
Valt toch nog wel mee Gus?
Ik ken sites waar het glazuur spontaan van je tanden valt van het steenkolenEngels.

Duhsjaak
30 april 2016, 17:01
Misschien iets te fel gereageerd.
Maar een site die niet toegankelijk is vind ik behoorlijk weinig ehm... Toegankelijk.
In de eerste zin verhaspelen van meervoud en enkelvoud...

Dat veel Nederlanders present continuous in het Engels verkeerd gebruiken is een gegeven, maar je probeert een serieuze indruk te maken met je site. Dat beeld wordt niet echt in de hand gewerk als je dit soort missers op je site laat staan.

Misschien ten overvloede:
Met die vorm van tegenwoordige tijd wordt een actie uitgebeeld. Iets dat nu, op dit moment gebeurt.
Als iets stilstaat of het gebeurt niet as we speak, is normale tegenwoordige tijd aan de orde.
Hij mag ook gewoon Nederlands gebruiken. Of Nederlandse en Fries. Maar het is het uithangbord van het bedrijf of de werkplaats.

Maar bovenal: het barst zo ongeveer van de pick-ups fabrikanten en leveranciers. Maak mij nou nieuwsgierig of hebberig en vertel mij waarom mijn geluid (niet mijn instrument) zoveel beter wordt door het gebruik van jouw pups. Misschien dat je dan nog eens wat verkoopt.

En laat zien wat jouw pick-ups zo onderscheidend zijn.
Je en jou natuurlijk te lezen als degene om wiens pups het gaat. Voor we nog meer misverstanden krijgen.

Maar ja, zoals gezegd, misschien iets te fel?
Vriendelijke groet, Gus

Oranjeaap
2 mei 2016, 13:07
Gelukkig zijn alle onderdelen zo geselecteerd dat we de beste tone krijgen.

passingFable
3 mei 2016, 10:22
Bedankt voor jullie reacties.

Jammer dat niet een van jullie nieuwsgierig is naar hoe ze klinken, mocht ik besluiten ze aan te schaffen. Ergens had ik van 'senior members' een meer volwassen antwoord verwacht.

MikeD
3 mei 2016, 10:50
ben best wel benieuwd naar 'hoe ze klinken' maar dat blijft een kwestie van persoonlijk smaak…
de site zelf geeft me weinig info en hij verkocht voornamelijk via MP en Speurders zo te zien… en het is ook een markt waar je als nieuwe speler veel moeite moet doen om een marktaandeel te verwerven. Hij zou een voorbeeld kunnen nemen aan de sites van The Creamery of Radioshop om er twee te noemen

Duhsjaak
3 mei 2016, 15:36
Bedankt voor jullie reacties.

Jammer dat niet een van jullie nieuwsgierig is naar hoe ze klinken, mocht ik besluiten ze aan te schaffen. Ergens had ik van 'senior members' een meer volwassen antwoord verwacht.

Een m/v van 12 jaar, die meer dan 100 keer iets heeft gepost is ook een senior.
In het kort komt het erop neer dat jij wilt, dat wij gratis helpen je bedrijf op te zetten.
Dan is een iets toeschietelijker houding wel handig. Heel erg handig.
En een iets toegankelijker site.

Bovendien is lezen het halve werk. In mijn post, spreek ik maar even voor mijzelf, staat precies wat mij er niet zo prettig aan voorkomt. Ietsjes scherp, maar dat laat onverlet dat je site rammelt. Ernstig. Very much so.
Het Engels zou ik eens laten nalezen door een native speaker.
In mijn post (erg senior) staat dat je site mij op geen enkele wijze hebberig maakt, maar dat ik niettemin nieuwsgierig ben naar hoe je pups klinken.

Maar laat ik nog scherper zijn dan ik al was.
Als je site niet laat zien wat je wilt verkopen, geen technische data prijs geeft, geen prijsindicaties, geen inzicht geeft in afwijkende maar zeer sexy dingen als toasters en gold/silverfoils, dan wordt je bedrijf waarschijnlijk geen succes.
Want dan geef je mij geen enkele reden om mijn poen bij jou achter te laten.

Het is een verdringingsmarkt. Dat wil zeggen dat de meesten van ons vaker een brood dan een pup koopt.
En dat meesten van ons accountants zijn. Zodat de waarde van een gitaar bij verkoop mede afhankelijk is van de vraag of er een barre knuckle of zoiets in is geschroefd dan een van jouw pups. En de bare knuckles zitten stevig in het zadel hoor. De enige manier om ook een punt van die taart te krijgen is anders, beter, kortom onderscheidend. En tot nu toe onderscheid je je op geen enkele manier.

Je hebt mijn vorige post niet goed gelezen, hoe groot is de kans dat je dat nu wel doet?
Wie weet vergis ik me, en zit er een zeer slim idee achter deze manier van vermarkten.
En in dat geval, wens ik je heel veel succes. En een 80 urige werkweek.
Vriendelijke groet, Gus

AoDf
3 mei 2016, 18:11
Gus, misschien mis ik iets, maar ik lees nergens dat de betreffende site van TS is. Dit suggereer jij wel als ik je goed begrijp.

FruscianteFan
3 mei 2016, 18:12
Bedankt voor jullie reacties.

Jammer dat niet een van jullie nieuwsgierig is naar hoe ze klinken, mocht ik besluiten ze aan te schaffen. Ergens had ik van 'senior members' een meer volwassen antwoord verwacht.

Wat had je verwacht?

Je stelt een vraag, je krijgt zowaar gewoon behulpzaam antwoord.

Je biedt geen enkele context, die is ook op de site niet te vinden. Er zijn duizend andere pickup bedrijven die werkende sites hebben met omschrijvingen (en dan niet alleen "deze pickup is het beste", maar "als je zoekt naar deze specifieke klankeigenschappen, moet je misschien voor deze gaan") en demo's.

Nog los van dat dit erg riekt naar verkapte spam, roept dit topic bij mij niet echt nieuwsgierigheid op naar die pickups. Er is een site, die helemaal niets zegt en die slecht in elkaar zit. Geen goede marketing. Ik ben al voorzien qua pickups.

passingFable
4 mei 2016, 01:19
Waar gaat dit over? Weet ik veel waarom alnicoil zo'n ruk site heeft, in blijkbaar ruk engels, wellicht levert hij alleen aan de chinese gitaar maffia omdat het een exclusief dingetje is.

Ik vraag alleen of iemand Alnicoil pickups kent en ik krijg alleen maar rare antwoorden. Blijkbaar is er iets mis in de pickup wereld om zulke reaties los te maken, op een simpele vraag, die blijkbaar, in deze voor mij nieuwe wereld, teveel naar spam riekt. Ik ken heel dat alnicoil niet en als iemand me op een alternatief kan wijzen graag! Gretch en tv jones zijn me nog een stapje te prijzig.

Voor meer context, ik ben bezig met een zelfbouw telecaster en zoek een alternatief voor de '51 nocasters die ik er normaal in plaats. Omdat ik een een alternatief zoek voor een kleinere pickup die geen mounting bracket eromheen heeft is mijn oog op het Gretsch type gevallen. Gezien de prijzen van deze pickups zoek ik een alternatief en kwam ik op marktplaats Alnicoil tegen.

Als iemand iets weet graag! Anders sorry dat ik het ooit heb durven vragen...

Owja hier nog een foto van mijn eerste telecaster gebouwd voor mijn pa zijn verjaardag. De body is van iep, lokaal in Utrecht gekapt, binding is zwart en zit alleen aan de voorkant. De neck is van Allparts, die zelf maken is nog een stap te ver voor mij, de slagplaat is wel met de hand gemaakt. De router templates heb ik laten maken bij protospace in Utrecht op basis van een 50' tele bouwplan. De band is van een lap leer van 6 euro op de lapjesmarkt in Utrecht.

http://s32.postimg.org/jgojrai5d/IMG_5569.jpg (http://postimg.org/image/jgojrai5d/)

De 2de tele wordt ook van lokaal gekapt iep en daar wil ik dus, bij gods gratie :-), filtertron pickups inzetten zonder slagplaat.

Groet Paul

Kakihara
4 mei 2016, 10:09
Een klein beetje in het voordeel van Alnicoils: niet elke gerespecteerde pickupbouwer heeft een goede, overzichtelijke website. Kijk maar eens bij Wilde Pickups (http://wildepickups.com/), van wijlen Bill Lawrence. Daar zijn ook nauwelijks karakteristieken van de pickups - laat staan demo's - te vinden. Daarvoor moet je elders (http://guitarsbyfender.yuku.com/forums/11/t/Bill-Lawrence-Wilde-Gate.html) zijn. De site is gebouwd door een vriend van de familie, die ooit lang geleden eens een cursus dreamweaver heeft gevolgd.
Dat gezegd zijnde: op de site van Alnicoils vind je niets terug. Dat maakt het onmogelijk om een beeld te vormen.
Goedkope alternatieven: ik ben best tevreden over de Kluson-pickups in mijn tele. Kent Armstrong is ook niet duur en redelijk goed.

FruscianteFan
4 mei 2016, 10:38
Waar gaat dit over? Weet ik veel waarom alnicoil zo'n ruk site heeft, in blijkbaar ruk engels, wellicht levert hij alleen aan de chinese gitaar maffia omdat het een exclusief dingetje is.

Ik vraag alleen of iemand Alnicoil pickups kent en ik krijg alleen maar rare antwoorden. Blijkbaar is er iets mis in de pickup wereld om zulke reaties los te maken, op een simpele vraag, die blijkbaar, in deze voor mij nieuwe wereld, teveel naar spam riekt. Ik ken heel dat alnicoil niet en als iemand me op een alternatief kan wijzen graag! Gretch en tv jones zijn me nog een stapje te prijzig.

Antwoord op je vraag: blijkbaar kent niemand die dit topic heeft gezien, dit merk.

Waarom er dan zo 'raar' wordt gereageerd: misschien zijn de pickups geweldig, maar we krijgen geen enkele info. Op de site staat niks over wat voor eigenschappen de pickups zouden hebben. Dat maakt ook totaal niet nieuwsgierig.

Vervolgens ben jij nogal verontwaardigd dat 'wij' niet staan te springen om te ontdekken wat het is. Dat snap ik niet: je vraagt niet of wij benieuwd zijn, je vraagt of we er iets over weten. Nee dus.

Daarnaast: je bent nieuw op dit forum en komt aanzetten met een beginnend (toch? anders is het helemaal een slechte site) NL bedrijfje. Dan is het ongeveer 50/50 of je oprecht bent, of dat je gewoon sluikreclame probeert te maken.

Als je was begonnen met deze post, word je met open armen ontvangen. Misschien is dat een idee om dan maar te doen ;)

passingFable
4 mei 2016, 12:30
@FruscianteFan
Ik vind het posten van een whois en het daarna afzeiken van een site geen behulpzaam antwoord, wellicht zie jij dit anders. In plaats van dat een van de heren(/dames) mij wijst opdat mijn post lijkt op spam en dat ze meer context vragen is in mijn optiek wel iets redelijker. Als er dan iets mis is met mijn initiële post zeg dat dan gewoon en help elkaar.

Om even bij mijn initiële vraag te blijven, ik stel een vraag expliciet over alnicoil en vraag niet direct om alternatieven, dat is toch niet heel vreemd. Als iemand een vraag stelt over een specifieke pickup van merk X dan is het toch niet nodig om het over alternatieven te hebben?

Hoe dan ook, dit is allemaal veel te ver gegaan, natuurlijk is dit nooit de bedoeling geweest. Bedankt voor de uiteindelijk geboden alternatieven die zal ik eens gaan bekijken en hopelijk beluisteren.

Groet Paul

FruscianteFan
4 mei 2016, 13:07
@FruscianteFan
Ik vind het posten van een whois en het daarna afzeiken van een site geen behulpzaam antwoord, wellicht zie jij dit anders. In plaats van dat een van de heren(/dames) mij wijst opdat mijn post lijkt op spam en dat ze meer context vragen is in mijn optiek wel iets redelijker. Als er dan iets mis is met mijn initiële post zeg dat dan gewoon en help elkaar.

Om even bij mijn initiële vraag te blijven, ik stel een vraag expliciet over alnicoil en vraag niet direct om alternatieven, dat is toch niet heel vreemd. Als iemand een vraag stelt over een specifieke pickup van merk X dan is het toch niet nodig om het over alternatieven te hebben?

Hoe dan ook, dit is allemaal veel te ver gegaan, natuurlijk is dit nooit de bedoeling geweest. Bedankt voor de uiteindelijk geboden alternatieven die zal ik eens gaan bekijken en hopelijk beluisteren.

Groet Paul

Dit is geen gitaarwinkel of consultatiebureau, maar een gitaarforum. Als je vriendelijk een concrete en duidelijke vraag stelt, krijg je een behulpzaam antwoord - echt waar! Maar niemand hier is verplicht om behulpzaam te zijn. Je komt hier een beetje aankakken en bent meteen verontwaardigd dat niet iedereen (lees maar goed, er is wel interesse!) precies zo reageert zoals jij wilt. Waarbij je verwachting ook nog eens anders is dan een antwoord op je eerste vraag.

en nogmaals: je stelde een vraag. "weet iemandhier meer over X". Het antwoord was heel snel en eenduidig "nee". Dat je allerlei andere verwachtingen had bij je vraag, is niet ons probleem toch?

MikeD
5 mei 2016, 12:17
Goedkope alternatieven: ik ben best tevreden over de Kluson-pickups in mijn tele. Kent Armstrong is ook niet duur en redelijk goed.

die Klusons had ik ook gezien…. heb nog getwijfeld om een setje Kluson PAF kloons te kopen…