PDA

View Full Version : Vraag amplitube fender



Rick trodat
29 april 2016, 16:53
Ik draai sinds gisteren de proefversie van Amplitube fender.

Helaas is de software alles behalve plug and go. Dus ik ben erg blij dat ik een proefversie draai.

Na de juiste driver te hebben geinstalleerd ben ik erachter gekomen dat er alleen geluid uit de ( simulated) amp komt als je een microfoon gebruikt op je ''mic in'' op je computer.

Nu las ik dat je door middel van een focusrite of een irig ook je gitaar erin kan pluggen. Heel fijn allemaal. Maar wat ik het liefst doe is een mp3 of wav openen en die laat lopen door de vele amp modellen.

Ik kan wel een file openen in speed trainer, maar dit geluid gaat niet door een ( sim) amp heen. Is dit uberhaubt mogelijk om een file te openen in amplitube?

Ik heb ook geprobeerd om de file op mijn telefoon te laten afspelen en dmv een 3,5 mm kabel deze in te prikken op mijn ''mic in'' op mijn pc, maar dit mag niet baten. Geen geluid.

Weet iemand meer van dit probleem?

Mr.Fingers
29 april 2016, 23:30
Bij Amplitube 4 kun je normaal frases inladen in de recorder (links onderaan op die vier "balken" klikken, en dan file -> import). En als je dan op play drukt, speelt je ingeladen stukje muziek af, en kun je door terug op die vier "balken" te klikken naar je ampsimulatie gaan.

https://i.ytimg.com/vi/RdYxVBtP2TM/maxresdefault.jpg

een gitaar direct in de MIC-in inpluggen gaat niet, je hebt om het programma ten volle te benutten toch wel een externe geluidskaart/interface nodig (hoeft niet duur te zijn, ik gebruik de Roland Duo Capture van 70€). Heb je geen interface, moet je toch een ASIO-driver gebruiken.


Bron: zelf al sinds jaar en dag tevreden gebruiker van Amplitube, waaronder ook Amplitube-Fender.

Rick trodat
30 april 2016, 11:31
Dus het is pas mogelijk om audio files te importeren vanaf versie 4?

Overigens merk ik ook dat het opnemen in amplitube 3 fender mij gewoonweg niet lukt.

Nou ben ik echt wel handig met een computer maar dit is gewoon vrij ongebruiksvriendelijke software.

Mr.Fingers
7 mei 2016, 00:41
De software is niet zo gebruiksonvriendelijk als je zou denken, er is gewoon een kleine drempel om alles te configureren. Die recording zou ook moeten werken in amplitube 3 hoor.

obiwanjacobi
7 mei 2016, 10:25
Meestal hebben ze wel een forum waar je vragen over hun software kan stellen....

[2c]