PDA

View Full Version : Ibanez TSA 15H...ook als pedaal?



Revolver
28 april 2016, 12:41
Goedemiddag gitaristen

Ik heb een TSA 15H, zo'n amp met een ingebouwd tubescreamer circuit. Na het bestuderen van het schema viel mij gelijk op dat Ibanez het Tubescreamer circuit VOOR de FX-loop heeft geplaatst, vereenvoudigd ziet het schema er zo uit:

input --> TS-808 -->6DB Boost --> FX-send --> FX-return --> Power amp.

Bij deze setup kan ik de TSA toch ook gewoon als pedaaltje gebruiken? Dus vanuit de 'send' inpluggen in een andere versterker...

Tabula Rasa
28 april 2016, 12:53
Hebben ze waarschijnlijk gedaan omdat je een Ts voor je reverb of delay etc wil hebben wanneer je die in de loop doet.

En je vraag: ja, kan hem vanuit de send inprikken in de return van een andere versterker zodat je van die de eindtrap gebruikt

Revolver
28 april 2016, 13:03
Hebben ze waarschijnlijk gedaan omdat je een Ts voor je reverb of delay etc wil hebben wanneer je die in de loop doet.

En je vraag: ja, kan hem vanuit de send inprikken in de return van een andere versterker zodat je van die de eindtrap gebruikt

Niet gewoon in de input? Zoals je met een gewoon pedaaltje ook doet? Als ik 'm in de return van een andere amp plugt bypass ik de voorversterker van die versterker, volgens mij werkt het dan niet.

Wacht, ik heb een foutje gemaakt bij het schema. Bij de TSA15 zit zowel de voor- als eindtrap NA de FX-loop!

dus zo:

input --> TS-808 -->6DB Boost --> FX-send --> FX-return -->Pre amp --> Power amp.

ff plaatje erbij, ik heb de bovenste:

http://www.musiker-board.de/attachments/system-block-diagram2-jpg.248377/

Dutch66
29 april 2016, 09:09
De send van de TSA 15 is volgens dit plaatje feitelijk de 'uit' van de TS, dan zou ik inderdaad
niet de return van de 2e amp gebruiken, maar 'normale' in..

Revolver
29 april 2016, 09:55
De send van de TSA 15 is volgens dit plaatje feitelijk de 'uit' van de TS, dan zou ik inderdaad
niet de return van de 2e amp gebruiken, maar 'normale' in..

Ok, da's mooi. Ik was van plan om de pedaalversie met boost te kopen (€229) maar als ik de amp gewoon als pedaaltje kan gebruiken heb ik ook gelijk een backup amp in m'n set up, helemaal top!