PDA

View Full Version : HOGD Tokai Japan!



jutter
28 april 2016, 12:01
Ik kon het niet laten! Uitgerust met Seymour Duncans '59. Mooi open geluid, heerlijk voor clean! Crunchen en scheuren doet hij als een malle! Komt uit Japan 1991! Meteen de slagplaat en die vreselijk rond plaatje rond de 3-weg schakelaar verwijderd. In mijn ogen staat het een stuk beter!

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Tokai%20LS85/IMG_20160428_103347_zpsg3nfggre.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Tokai%20LS85/IMG_20160428_103358_zpsvj2d3wez.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Tokai%20LS85/IMG_20160428_103148_zpslrv1xksc.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Tokai%20LS85/IMG_20160428_103143_zpscyweylax.jpg

Rinze
28 april 2016, 12:38
Mooi! Dat is die van marktplaats die ook wel wilde ruilen?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

jutter
28 april 2016, 12:44
Mooi! Dat is die van marktplaats die ook wel wilde ruilen?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Ja, dat klopt Rinze. Ken je hem?

arjanb01
28 april 2016, 12:45
Mooi Lex! Die strat ingeruild voor deze?
Eindelijk verstandig geworden en een Tokai lp gekocht 😉
Halsprofiel 50s?

jutter
28 april 2016, 12:51
Mooi Lex! Die strat ingeruild voor deze?
Eindelijk verstandig geworden en een Tokai lp gekocht ��
Halsprofiel 50s?

Nee man, juist omdat ik niet verstandig ben heb ik een LP gekocht! :D
Halsprofiel is niet 50 of 60 te noemen; zit er wat tussenin.

Joost de Ruig
28 april 2016, 12:57
Ben benieuwd Jut. Ziet er cool uit.

jutter
28 april 2016, 14:01
Dank je Joost!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

humbucker
28 april 2016, 14:17
Mooi ding! Ik vind het altijd zo jammer dat de achterkant ook dekkend gelakt is. Een ebony LP zou een pak mooier zijn als ze die gewoon blank zouden lakken.

jutter
28 april 2016, 14:30
Mooi ding! Ik vind het altijd zo jammer dat de achterkant ook dekkend gelakt is. Een ebony LP zou een pak mooier zijn als ze die gewoon blank zouden lakken.

Ja,dat vind ik ook. maar het is niet anders. Trouwens de achterkant zie je meestal niet.

D3nnis
28 april 2016, 14:33
Mooie gitaar!

humbucker
28 april 2016, 14:41
Ja,dat vind ik ook. maar het is niet anders. Trouwens de achterkant zie je meestal niet.

Klopt! En als ze goed klinkt en fijn speelt... Who cares?

Hendriks
28 april 2016, 14:42
Mooi ding , komt volgens mij uit Appingedam.

Rinze
28 april 2016, 15:12
Ja, dat klopt Rinze. Ken je hem?


Nee maar ik had hem gezien en met de gedachte gespeeld om iets in te ruilen. Bijvoorbeeld mijn LS85 met p90's. Maar dan alleen om wat meer opties te hebben qua elementen die ik eirn kan pleuren. Maar die gitaar bevalt me eigenlijk prima met een Super Distortion in p90 vorm bij de brug. Lekker dikke hals ook. Dus niet gedaan (eigenlijk ook domweg te lui).

jutter
28 april 2016, 15:23
Nee maar ik had hem gezien en met de gedachte gespeeld om iets in te ruilen. Bijvoorbeeld mijn LS85 met p90's. Maar dan alleen om wat meer opties te hebben qua elementen die ik eirn kan pleuren. Maar die gitaar bevalt me eigenlijk prima met een Super Distortion in p90 vorm bij de brug. Lekker dikke hals ook. Dus niet gedaan (eigenlijk ook domweg te lui).

Ik hou van P90's! Zou je mij daar 1 of meerdere foto's van willen sturen?

SloeGin
28 april 2016, 15:34
Mooi! Welke is het juist?

cat's eyes
28 april 2016, 17:07
K'heb het hier al wel meer geschreven, en nog maar eens............met een MIJ Tokai kun je naar mij toe niet echt verkeerd lopen! ;)

Congrats.

Shredder Mike
28 april 2016, 21:03
1991 en zo een gaaf uiterlijk. Proficiat.

jutter
28 april 2016, 21:53
1991 en zo een gaaf uiterlijk. Proficiat.

Dank je Maikel!

Stoffel43
28 april 2016, 22:33
Mooi hoor! Zou ik ook wel lusten!
Vroeger vond ik zo'n zwarte lp maar niks, maar ondertussen staat ie boven op mijn verlanglijstje.
Echter nog nooit op een (japanse) Tokai gespeeld. Ben eigenlijk wel eens benieuwd als ik er ooit eens één in m'n handen krijg...
Gefeliciteerd!

Da Vinci
29 april 2016, 08:41
Mooi hoor! Zou ik ook wel lusten!
Vroeger vond ik zo'n zwarte lp maar niks, maar ondertussen staat ie boven op mijn verlanglijstje.
Echter nog nooit op een (japanse) Tokai gespeeld. Ben eigenlijk wel eens benieuwd als ik er ooit eens één in m'n handen krijg...
Gefeliciteerd!

Ik vind zwarte nog steeds niks, of het nu gaat om een Les Paul, een Telecaster, een Strat... Maar verder ziet het er mooi uit hoor ;-)

arjanb01
29 april 2016, 08:44
Heb je hem al ingeruild voor een p90 versie, Alex?😉

MikeD
29 april 2016, 09:00
mooi ding.. loop zelf meestal niet warm voor een zwarte Les Paul maar gek genoeg doet deze het weer wel.. heb zelf twee MIJ Tokai's (LS 70 in plum Burst en LS85Q in dark wine red) en dat zijn fijne dingen al is de hals van de LS 70 wat 'vol'. met SD 59-ers moet t inderdaad wel klinken. De tuners...zijn dat 'echte' Grovers of namaak?

jutter
29 april 2016, 09:55
Heb je hem al ingeruild voor een p90 versie, Alex?��

Niet zo snel Arjan :D

jutter
29 april 2016, 09:57
mooi ding.. loop zelf meestal niet warm voor een zwarte Les Paul maar gek genoeg doet deze het weer wel.. heb zelf twee MIJ Tokai's (LS 70 in plum Burst en LS85Q in dark wine red) en dat zijn fijne dingen al is de hals van de LS 70 wat 'vol'. met SD 59-ers moet t inderdaad wel klinken. De tuners...zijn dat 'echte' Grovers of namaak?

Dat zijn echte.

Normaal gesproken vind ik zwart ook niks maar inderdaad, deze is op de één of andere manier wel mooi!

SloeGin
29 april 2016, 15:26
Enig idee welk LS model dit is?

jutter
29 april 2016, 15:50
Enig idee welk LS model dit is?

LS85 +10 tekens

jaccowon
22 mei 2016, 03:08
Een BB uit '91? Dan is het een LS-55

jutter
22 mei 2016, 10:21
Een BB uit '91? Dan is het een LS-55

Dit is geen BB.

jaccowon
22 mei 2016, 10:31
Jawel, zwart is BB bij Tokai.

Uit de V16 1991 Tokai catalogus:

http://i945.photobucket.com/albums/ad294/jaccowon/V16%20p03_zpsb6ird6mb.jpg (http://s945.photobucket.com/user/jaccowon/media/V16%20p03_zpsb6ird6mb.jpg.html)

arjanb01
22 mei 2016, 10:40
Dit is geen ls85, Lex. Die serie kwam er pas vanaf 2003.
Die van jou zal een goedkopere versie zijn.

jutter
22 mei 2016, 10:55
Dit is geen ls85, Lex. Die serie kwam er pas vanaf 2003.
Die van jou zal een goedkopere versie zijn.

Het lastige is dat er geen type aanduiding aan de buitenkant staat. Daarom is het moeilijk om bij de koop te beoordelen welk type het is. In de neckpickup uitsparing staat wel wat numbers: S65 en wat onduidelijk 84(?). Daar kwam ik naeen paar weken achter. Ik ben het één en ander aan het uitzoeken...

arjanb01
22 mei 2016, 11:05
Stuur deze beste man eens je foto's en een mailtje, hij is de deskundige op het gebied van Japanse gitaren:

http://www.japanguitars.co.uk

jutter
22 mei 2016, 11:18
Stuur deze beste man eens je foto's en een mailtje, hij is de deskundige op het gebied van Japanse gitaren:

http://www.japanguitars.co.uk

Dank je Arjan! Ga ik doen!

jaccowon
22 mei 2016, 11:22
Mark weet dat soort dingen niet hoor. Maar doe hem wel de groeten van mij :-)

De tekens die in je neck pick-up cavity staan zijn productie gegevens, geen type aanduiding.

jutter
22 mei 2016, 11:42
Mark weet dat soort dingen niet hoor. Maar doe hem wel de groeten van mij :-)

De tekens die in je neck pick-up cavity staan zijn productie gegevens, geen type aanduiding.

Aha, vandaar de misverstand!

jutter
22 mei 2016, 11:45
Wat het ook is, een LS55, LS65 of LS85, eigenlijk maakt het mij niet uit. Het is een fantastische gitaar en tot zover de beste LP die ik ooit gehad heb!

jutter
22 mei 2016, 11:46
Mark weet dat soort dingen niet hoor. Maar doe hem wel de groeten van mij :-)

De tekens die in je neck pick-up cavity staan zijn productie gegevens, geen type aanduiding.

Ik kreeg net een bericht van Mark dat het een LS65 is!

arjanb01
22 mei 2016, 12:01
Mysterie opgelost 👍
Daar heb je dit forum voor😉

jutter
22 mei 2016, 12:20
Mysterie opgelost 👍
Daar heb je dit forum voor😉
Hartelijk dank voor de bijdrage! :D

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

jaccowon
22 mei 2016, 12:23
En waar baseert hij dat op? In 1991 is de LS-65 een burst met frame sycamore top. De BB krijgt pas weer een inflatiecorrectie in 1997, wordt het een LS-60.

arjanb01
22 mei 2016, 12:35
Vraag het hem....
Maar ik kan me voorstellen dat het geen koekebakker is op het gebied van Japanse gitaren. Wel is het so dat het overzicht van modellering van die tokais behoorlijk onoverzichtelijk is dus een foutje zit in een klein hoekje.

jaccowon
22 mei 2016, 12:52
Niet mijn gitaar. Als Alex tevreden is met het antwoord, prima toch.
Nu er lekker op spelen :-)

jutter
22 mei 2016, 13:20
Niet mijn gitaar. Als Alex tevreden is met het antwoord, prima toch.
Nu er lekker op spelen :-)

Jacco, jij ook bedankt! Ik vind het okay zo want het is de allerfijnste Les Paul die ik ooit gehad heb! Dan maakt het mij geen ene reet ( :soinnocent: ) uit wat voor serietype het is!

arjanb01
22 mei 2016, 13:26
Verstandig geworden, Lex!
Dit is dus een blijvertje? Of ga je hem voor een p90 versie inruilen?

jutter
22 mei 2016, 13:33
Verstandig geworden, Lex!
Dit is dus een blijvertje? Of ga je hem voor een p90 versie inruilen?

Nee, hij bevalt me zo goed! Een P90 gitaar komt er nog wel eens.

Joost de Ruig
22 mei 2016, 13:48
Dit is dus een blijvertje? Of ga je hem voor een p90 versie inruilen?

Jutter en blijvertjes........ Als hij vrouwen net zou vaak zou inruilen als gitaren, dan was geen Friese dochter veilig :D

jutter
22 mei 2016, 13:49
Jutter en blijvertjes........ Als hij vrouwen net zou vaak zou inruilen als gitaren, dan was geen Friese dochter veilig :D

Mha, moet jij zeggen.... Beetje jaloers?

Joost de Ruig
22 mei 2016, 13:51
Mha, moet jij zeggen.... Beetje jaloers?

Euhh, ik heb de afgelopen twee jaar twee gitaren verkocht, valt best mee toch?

arjanb01
22 mei 2016, 13:52
Het blijft een playertje die Lex😂
Maar volgens mij heb jij iets van 50 gitaren gehad of niet?

jutter
22 mei 2016, 13:56
Het blijft een playertje die Lex��
Maar volgens mij heb jij iets van 50 gitaren gehad of niet?

Meer..... alleen Fender Strats al ruim 50. Daarnaast wat Tele's (15-20?) Sheratons (5?) Lukes (6-7),Gibsons (7), PRS USA (12), en nog een paar meer. Ervaring genoeg zou ik zeggen hahaha!

arjanb01
22 mei 2016, 14:55
😳
Er van uitgaande dat je niet op elke ruil geld gewonnen hebt, heeft deze grap je zeker wel 50k gekost! Tering....

Buxtra
22 mei 2016, 20:31
Toffe GIT!

'k Zou er nog 2 beugeltjes Grolsch op drinken, dan is tie helemaal compleet.

Doet me sterk denken aan mijn eigen LP Traditional Ebony, ook een plaatje.

Geniet van je playertje!

Bux

jutter
22 mei 2016, 20:59
��
Er van uitgaande dat je niet op elke ruil geld gewonnen hebt, heeft deze grap je zeker wel 50k gekost! Tering....

Ha, nee dus! Koop, verkoop (ietsje verdiend), koop, verkoop (ietsje verdiend), weer iets duurder verkocht, enz,enz. Deze 'grap' heeft heeft mij meer opgeleverd dan dat ik geïnvesteerd heb. Dat hoort ook een beetje bij mijn hobby.

jutter
22 mei 2016, 21:00
Toffe GIT!

'k Zou er nog 2 beugeltjes Grolsch op drinken, dan is tie helemaal compleet.

Doet me sterk denken aan mijn eigen LP Traditional Ebony, ook een plaatje.

Geniet van je playertje!

Bux

Thanks Bux! Ben er ook blij mee!

MikeD
27 mei 2016, 13:57
Het was dus toch geen blijvertje want hij wordt op de facebook groep muzikantenmarktplaats al weer door Lex te koop aangeboden voor de luttele som van € 775,00 ....
Edit 18:57 uur : op verzoek van Jutter / Lex de link verwijderd.


de blijdschap over deze best spelende Les Paul die Lex ooit gehad heeft, is dus van korte duur.... ??? of is er al weer een nog begeerlijker object waarvoor het veld geruimd en de portemonnaie gevuld moet worden??

Tabula Rasa
27 mei 2016, 13:58
Klinkt een beetje als spam, promoten voor mensen die gaan googelen naar aanleiding van een advertentie.


Edit:




Het is een fantastische gitaar en tot zover de beste LP die ik ooit gehad heb!

Joost de Ruig
27 mei 2016, 14:13
Heren, we kennen onze Jut toch inmiddels een beetje? Zijn doorloopsnelheid is fenomenaal :D

Sinds ik hem ken, zijn al zijn aankopen binnen een maand of 3 weer verhandeld, al moet ik toegeven dat zijn blonde Tele hierop een uitzondering lijkt te gaan worden. Het is gewoon een onderdeel van zijn hobby, prima toch!

jutter
27 mei 2016, 14:56
Stelletje azijnzeikers (op Joost na).


Begrijp je nu waarom ik een hekel heb gekregen aan die HNGD? Door dit stomme geouwehoer!

Ik vind het leuk om jullie mee telaten genieten van mijn 'nieuwe' gitaren. Maar het brengt alleen maar gezeik teweeg. Dit is tevens de laatste keer geweest dat ik een HNGD topic open. Bedankt, voor mij is de lol er af...

Tabula Rasa
27 mei 2016, 15:08
Hey, je kan janken, maar er zijn er veel die er voor op hun vingers getikt zijn. Ik geef alleen mijn mening en vind het vreemd dat de meest fantastische LP ooit na een hoop lof de deur verlaat.

Nogmaals, je mag janken wat je wil.

jutter
27 mei 2016, 15:10
@MikeD

Wil je alsjeblieft die link verwijderen?

jutter
27 mei 2016, 15:14
Hey, je kan janken, maar er zijn er veel die er voor op hun vingers getikt zijn. Ik geef alleen mijn mening en vind het vreemd dat de meest fantastische LP ooit na een hoop lof de deur verlaat.

Nogmaals, je mag janken wat je wil.

Ach gut, je bent gewoon een zeikerd, niks meer of minder. En als je mij op de vingers wil tikken, omdat jij vind dat ik een gitaar te snel weg doe naar jouw mening, stuur me dan even een PM.

Tabula Rasa
27 mei 2016, 15:16
Waarom zou ik je op je vingers willen tikken? Je moet zelf weten wat je doet. Ik geef alleen een mening. Leuk he, een forum waar iedereen zijn eigen mening of constatering mag geven.

Zo mag je me best een zeikerd vinden. Zal me werkelijk aan mijn Arie jeuken.

Kim Wilson
27 mei 2016, 15:22
Tja, je kunt natuurlijk reacties verwachten als je vol vreugde (en terecht, je mag blij zijn met een gitaar) roept dat het een blijvertje is, en in dezelfde werkweek dat ding nog te koop zet. Daar mogen mensen hun mening over hebben. Ik zie de reacties van TR en Mike niet als aanval, slechts als constatering van eerdergenoemde acties.

jutter
27 mei 2016, 15:29
Tja, je kunt natuurlijk reacties verwachten als je vol vreugde (en terecht, je mag blij zijn met een gitaar) roept dat het een blijvertje is, en in dezelfde werkweek dat ding nog te koop zet. Daar mogen mensen hun mening over hebben. Ik zie de reacties van TR en Mike niet als aanval, slechts als constatering van eerdergenoemde acties.

Wil jij even aangeven waar ik zeg dat het een blijvertje is? En verder is het niet dezelfde werkweek; kijk maar naar deopeningsdatum van dit topic. Je moet het niet gaan verdraaien Hans.

Kim Wilson
27 mei 2016, 15:30
Verstandig geworden, Lex!
Dit is dus een blijvertje? Of ga je hem voor een p90 versie inruilen?


Nee, hij bevalt me zo goed! Een P90 gitaar komt er nog wel eens.
Dit was van 22 mei...

jutter
27 mei 2016, 15:31
Dit was van 22 mei...

Volgens mij staat er duidelijk 28april. Andere bril nodig?

Kim Wilson
27 mei 2016, 15:34
Volgens mij staat er duidelijk 28april. Andere bril nodig?
Ik denk dat jij een andere bril nodig hebt. De gequote posts zijn 22 mei geplaatst, en toen vond je het nog de beste LP die je ooit hebt gehad.

Begrijp me goed hè, ik wil je helemaal niet aanvallen, ik wil je alleen laten zien dat de reacties van TR en Mike niet heel vreemd zijn, en niet per se als aanval bedoeld zijn. :)

Tabula Rasa
27 mei 2016, 15:36
Hans bedoeld post 36 en mogelijk ook 54 denk ik.

jutter
27 mei 2016, 15:48
Ik kreeg net een bericht van Mark dat het een LS65 is!


Thanks Bux! Ben er ook blij mee!


Wat het ook is, een LS55, LS65 of LS85, eigenlijk maakt het mij niet uit. Het is een fantastische gitaar en tot zover de beste LP die ik ooit gehad heb!

Hier beide postnummers. Waar staat dan dat ik gezegd heb dat het een blijvertje is?

jutter
27 mei 2016, 15:50
Ik denk dat jij een andere bril nodig hebt. De gequote posts zijn 22 mei geplaatst, en toen vond je het nog de beste LP die je ooit hebt gehad.

Begrijp me goed hè, ik wil je helemaal niet aanvallen, ik wil je alleen laten zien dat de reacties van TR en Mike niet heel vreemd zijn, en niet per se als aanval bedoeld zijn. :)


Ja, ik heb gezegd dat het de beste Les Paul is die ik ooit gehad heb. Maar ik heb niet gezegd dat het een blijvertje is. Dat maak jij er van. En nee, ik wil jou ook niet aanvallen.

Joost de Ruig
27 mei 2016, 15:52
@TR, ik ken Jut een beetje (streekgenoot) en weet zeker dat hij niet een hngd-topic opent met als doel lovende recenties te krijgen en vervolgens datzelfde topic gebruikt als marketingmiddel bij de verkoop.

Als onderdeel van zijn gitaarhobby speurt hij graag het net af en pikt daar zijn kersen er tussenuit. Als je vervolgens niet de middelen, ruimte of zin hebt in een serieuze collectie, ik het gevolg dat er een hoge omloopsnelheid is. Niets mis mee toch?

Fijn weekend & happy playing :)

Kim Wilson
27 mei 2016, 15:55
Je blijft maar draaien totdat je gelijk hebt, of niet? Je lijkt mijn dochter wel...

Bekijk de posts nog eens goed die ik als eerste heb gequote. Nummer 44 en 45. Arjan vraagt of het een blijver is, of dat je hem inruilt. Nee, zeg je, die P90 komt er nog wel een keer. Je zegt het inderdaad niet met zoveel woorden...

Los daarvan zeg jij in post 43 dat het de allerfijnste is die je ooit hebt gehad. En ook die was van 22 mei.

Ik val in herhaling als een elpee met een kras erop, maar het was helemaal niet de bedoeling je aan te vallen. Ik snap dan ook niet waar jouw defensieve houding vandaan komt.

Tabula Rasa
27 mei 2016, 15:58
Joost. Dan ben je dus iemand die continu slechte keuzes maakt en ze van de hand doet, of gewoon een handelaar.

😂

Ben hier wel klaar. Gaf een mening/constatering en voor de rest boeit het me niet genoeg. Heb met te doen dan Jutter proberen aan te vallen met zijn handel

jutter
27 mei 2016, 16:05
Het kan zijn dat jullie iets ontgaan is. Er waren een tijdje terug medeforummers die zeiden, dat ik ondanks het kritiek die ik kreeg op mijn HNGD's, wel mijn HNGD's moet blijven posten omdat ik en zij het leuk vinden en het ook een beetje bij mijn hobby hoort. Het is absoluut niet bedoeld als spam ofzo, laat dat alsjeblieft duidelijk zijn. Ik ben gewoon een groot liefhebber van gitaren. Echter mijn beurs is niet zo groot dat ik alles kan houden. Vandaar dat sommigen weer verkocht worden om weer wat anders te kunnen kopen. Daarnaast vind ik de reacties leuk die ik krijg op een HNGD. Nogmaals, mijn HNGD's zijn absoluut niet verkeerd bedoeld om daar een slaatje o.i.d. uit slaan. Ik vind het leuk om ook jullie te laten mee genieten van al dat moois wat er allemaal is. Niks meer of minder.
Mocht ik iemand op verkeerde gedachten hebben gezet, dan daarvoor mijn excuses.

Alex

Kim Wilson
27 mei 2016, 16:08
Oh, ik heb het ook niet als spam gezien, dat was iemand anders. Ik vond het alleen opmerkelijk dat je binnen een week van superblij en "allerfijnste LP die ik ooit heb gehad" naar verkoop kunt gaan. Vervolgens werd er moeilijk gedaan over vormfouten, maar dit was de essentie van mijn opmerking.

Tabula Rasa
27 mei 2016, 16:08
Dan is mijn mening, constatering kennelijk niet de juiste. Excuses. Jouw mening dat ik een zeikerd ben zal me nogmaals aan mijn schrale Arie jeuken.

😂

fuck
27 mei 2016, 16:10
toe maar tabje

btw ik heb een chinese tokai.......

discriminazi ????

jutter
27 mei 2016, 16:12
Dan is mijn mening, constatering kennelijk niet de juiste. Excuses. Jouw mening dat ik een zeikerd ben zal me nogmaals aan mijn schrale Arie jeuken.

��

Het zit je blijkbaar wel dwars hè :seriousf:

Tabula Rasa
27 mei 2016, 16:14
Nee hoor Jutter, totaal niet, of je moet de jeuk aan mijn hol bedoelen, ja die wel.

jutter
27 mei 2016, 16:17
Nee hoor Jutter, totaal niet, of je moet de jeuk aan mijn hol bedoelen, ja die wel.

Laat die aambeien dan ook eens verwijderen man!

Kim Wilson
27 mei 2016, 16:19
http://facepalm.motifake.com/image/demotivational-poster/0810/facepalm-face-palm-facepalm-demotivational-poster-1223672935.jpg

Joost de Ruig
27 mei 2016, 17:29
Eind goed, al goed. Tot de volgende keer Dikkie Dik

MikeD
27 mei 2016, 19:06
Djiezus Kreist.. als ik had geweten dat ik dit teweeg zou brengen had ik m'n bek wel gehouden.. Jutter; de link is verwijderd. Hope you're happy now. Maakt mij niet uit dat je gitaren weer snel verkoopt en als t echt een 91 er is, is de prijs niet gek. maar ik kon het ff niet plaatsen na jouw lovende posts..dan heb ik zoiets van dat ie toch tegen viel. Dat mag want je hebt liever Fenders net zoals ik met Fenders niet uit de voeten bleek te kunnen. Okay with me maar ga ajb niet muiten als ik er een droge observatie over plaats.
Als dat niet meer mag.. sorry. Ga gewoon door met kopen, HGND's plaatsen en verkopen.. dat is jouw hobby.

@MOD: gooi maar op slot. hier zit nou de niegus in.

D3nnis
27 mei 2016, 19:29
Wel jammer dat die gitaar niet deze kant op gekomen is!

MikeD
27 mei 2016, 19:30
ga 'm dan halen bij Jutter..

Oranjeaap
27 mei 2016, 19:41
Toen ik de gitaar vanochtend op marktplaats zag dacht ik hetzelfde. Zat er zelfs aan te denken dit topic ff op te zoeken om er een sarcastische opmerking over te maken. Maar toen dacht ik, iedereen mag met zijn spullen doet wat ie wil, waarom zou ik me daar mee bemoeien.
Het enige wat ik me afvraag is of je het zelf niet een ietwat ongemakkelijk gevoel geeft een gitaar zo snel weer van de hand te doen na het eerst opgehemeld te hebben op internet?

D3nnis
27 mei 2016, 19:54
O, ik heb denk ik niet goed gelezen, dacht dat ie al verkocht was, maar dat is dus niet.

jutter
27 mei 2016, 20:05
Toen ik de gitaar vanochtend op marktplaats zag dacht ik hetzelfde. Zat er zelfs aan te denken dit topic ff op te zoeken om er een sarcastische opmerking over te maken. Maar toen dacht ik, iedereen mag met zijn spullen doet wat ie wil, waarom zou ik me daar mee bemoeien.
Het enige wat ik me afvraag is of je het zelf niet een ietwat ongemakkelijk gevoel geeft een gitaar zo snel weer van de hand te doen na het eerst opgehemeld te hebben op internet?

Ja,dat geeft mij inderdaad een ongemakkelijk gevoel. Ik weet uit eerdere ervaring dat hier een aantal mensen rondlopen die het negatieve er van denken. Jammer is dat. Toch heeft dat mij niet weerhouden, ook mede door forummers die mij een beetje kennen en weten dat ik het juist niet verkeerd bedoel, om toch die HNGD's door te zetten. Bij mij komt het weleens over dat sommigen je het licht in de ogen niet gunnen. Dat is iets waar ik erg slecht tegen kan. Wat is er nou mooier dan een gelukkige medemens te hebben. Iemand die van gitaren houdt, van muziek, van muzikanten, dus helemaal opgaat in zijn hobby, gitaren opknapt, er geld in steekt en eventueel met verlies weer verkoopt omdat die koper zijn ogen glinsteren van geluk. Daar doe ik het voor.. Maar door dit soort negatieve opmerkingen en gedachten is voor mij het plezier er nu toch echt wel af. Ik heb hier mijn 'klantjes' wel leren kennen. Gelukkig zijn er ook anderen die er helemaal geen kwaad in zien. Ondanks deze leuke mensen: voor mij geen HNGD meer, tenminste niet meer op dit forum.

Oranjeaap
27 mei 2016, 21:09
Wel, als je dat een ongemakkelijk gevoel geeft, dan zou ik toch denken dat je misschien ergens wel weet dat je toch een beetje twijfelachtig bezig bent, en dat daar waarschijnlijk commentaar op komt.

Ik denk er het mijne van maar ik kan me er verder ook niet aan storen. Wat me wel stoort is dat er tientallen van zulke "pseudo-handelaren" actief zijn. Ongetwijfeld doet een groot deel van hen het ook als hobby en passie en niet uit financieel oogmerk. Maar dit heeft wel tot gevolg dat heel veel gitaren die redelijk gunstig geprijsd zijn vaak binnen een paar uur weer van marktplaats verdwenen zijn, voordat een echt welwillende muzikant die iets goeds zoekt de kans krijgt. Diezelfde gitaren komen vaak enkele maanden later weer op marktplaats of andere websites boven water, voor nèt iets meer geld. Onbewust drijft dit de prijzen net iets hoger.

Als je wat langer op Marktplaats rondneust dan zie je altijd de zelfde namen terugkomen. Ik heb dan altijd het gevoel dat bij die mensen die hobby een beetje doorgeslagen is tot het punt waar het bieden op / kopen van gitaren een soort verslaving is geworden. Op het moment dat de gitaar in huis is, is na een week de lol er al weer af en moet de volgende gekocht worden om weer die high te bereiken.

Stoffel43
27 mei 2016, 21:10
Zal mij allemaal worst wezen... Ik vind het enkel jammer dat ik dat bedrag nu net niet even kan spenderen, anders stond er binnenkort misschien een hgnd van mijzelf... 😝 Het blijft een mooitje!

Mr.Fingers
27 mei 2016, 21:25
Tsja, niets mis met handelen en sjacheren, maar kom er dan ook gewoon voor uit.

Pepe
27 mei 2016, 21:42
sja.... ik moet wel zeggen, toen ie met die die ogen die glinsteren van geluk op de proppen kwam schoot ik even vol. http://usefulshortcuts.com/imgs/skype-basic/emoticon-0106-crying.gif

arjanb01
28 mei 2016, 08:13
Jezus, wat een negativiteit. Ik ken Alex nu een aantal jaar, we hebben ook in het verleden zaken gedaan en deze man is een aardige en prima vent!
Ik blijf benieuwd wat je nu weer gekocht heb en wil je hier niet meer posten, hou me dan via de mail alsjeblieft op de hoogte.
Uit jou aankopen haal ik weer inspiratie wat nieuws te kopen.
Laat je niet door die eikels hier kisten, Lex! Kom op, be a man godverdomme en laat je plezier niet vergallen door een paar lieden 💪

Stoffel43
28 mei 2016, 10:50
Ik vind het enkel jammer dat ik dat bedrag nu net niet even kan spenderen, anders stond er binnenkort misschien een hgnd van mijzelf... 😝 Het blijft een mooitje!
Hmmm... 🤔
Mss moet ik m'n tele maar eens te koop zetten? Vind het zonde, maar ik speel er zelden op. Weet niet precies waarom...

jutter
28 mei 2016, 11:47
Jezus, wat een negativiteit. Ik ken Alex nu een aantal jaar, we hebben ook in het verleden zaken gedaan en deze man is een aardige en prima vent!
Ik blijf benieuwd wat je nu weer gekocht heb en wil je hier niet meer posten, hou me dan via de mail alsjeblieft op de hoogte.
Uit jou aankopen haal ik weer inspiratie wat nieuws te kopen.
Laat je niet door die eikels hier kisten, Lex! Kom op, be a man godverdomme en laat je plezier niet vergallen door een paar lieden ��

Erg aardig van je Arjan, dat doet me goed. Ik blijf hier echt wel posten maar geen HNGD meer. Zoals ik een tijd(je) geleden ook al tegen je zei was dat ik toen al die negatieve kritiek beu was. En nu begint het weer.... Ik heb er echt geen zin meer in om uitgescholden te worden en 'gepakt' te worden op stukjes tekst die ik geschreven heb en dan uit zijn verband te trekken. Dan is er voor mij geen beginnen aan om mijn hobby te verdedigen.... Erg jammer!

Joost de Ruig
28 mei 2016, 12:11
Hmmm... ��
Mss moet ik m'n tele maar eens te koop zetten? Vind het zonde, maar ik speel er zelden op. Weet niet precies waarom...


Misschien wil Jutter hem wel inruilen :)

jutter
28 mei 2016, 12:18
Misschien wil Jutter hem wel inruilen :)

Ik ga hier niet op reageren want dan is het spam. Maar als ik zeg: wat goed dat je meedenkt Joost, dan begrijpt Stoffel het waarschijnlijk wel! De rest maar via PB Stoffel?

MikeD
28 mei 2016, 12:59
Ja,dat geeft mij inderdaad een ongemakkelijk gevoel. Ik weet uit eerdere ervaring dat hier een aantal mensen rondlopen die het negatieve er van denken. Jammer is dat. Toch heeft dat mij niet weerhouden, ook mede door forummers die mij een beetje kennen en weten dat ik het juist niet verkeerd bedoel, om toch die HNGD's door te zetten. Bij mij komt het weleens over dat sommigen je het licht in de ogen niet gunnen. Dat is iets waar ik erg slecht tegen kan. Wat is er nou mooier dan een gelukkige medemens te hebben. Iemand die van gitaren houdt, van muziek, van muzikanten, dus helemaal opgaat in zijn hobby, gitaren opknapt, er geld in steekt en eventueel met verlies weer verkoopt omdat die koper zijn ogen glinsteren van geluk. Daar doe ik het voor.. Maar door dit soort negatieve opmerkingen en gedachten is voor mij het plezier er nu toch echt wel af. Ik heb hier mijn 'klantjes' wel leren kennen. Gelukkig zijn er ook anderen die er helemaal geen kwaad in zien. Ondanks deze leuke mensen: voor mij geen HNGD meer, tenminste niet meer op dit forum.

Nogmaals: ik heb absoluut niet bedoeld azijn te pissen of tegen je te schelden (heb ik dat gedaan??? zeg het mij dan corrigeer ik dat ook nog wel). Sarcasme heb ik er ook niet in willen leggen dus als dat er van wordt gedacht.. zo was het niet bedoeld. :makeup: :grouphug:???

arjanb01
28 mei 2016, 13:36
Het nadeel van dit forum is dat je het gezicht niet ziet bij diegene die dingen beweert. Dat scheelt een boel. Dus alles wat hier geschreven wordt is vrij interpretabel. En de een vat iets negatiever op dan de ander.
Als ik Lex niet eerder gezien had en gesproken had zou ik misschien ook zo zuur reageren op z'n inruil/verkoop hobby.
Als je hem kent begrijp je waarom hij dit doet. Ik vind het alleen maar een meerwaarde, want doordat hij veel aanbiedt op mp, geeft dat mij weer nieuwe ideeën voor toekomstige aankopen.

jutter
28 mei 2016, 13:39
Nogmaals: ik heb absoluut niet bedoeld azijn te pissen of tegen je te schelden (heb ik dat gedaan??? zeg het mij dan corrigeer ik dat ook nog wel). Sarcasme heb ik er ook niet in willen leggen dus als dat er van wordt gedacht.. zo was het niet bedoeld. :makeup: :grouphug:???

Nee joh, ik heb het niet over jou. Niks mis met je hoor!:makeup:

jutter
28 mei 2016, 13:42
Het nadeel van dit forum is dat je het gezicht niet ziet bij diegene die dingen beweert. Dat scheelt een boel. Dus alles wat hier geschreven wordt is vrij interpretabel. En de een vat iets negatiever op dan de ander.
Als ik Lex niet eerder gezien had en gesproken had zou ik misschien ook zo zuur reageren op z'n inruil/verkoop hobby.
Als je hem kent begrijp je waarom hij dit doet. Ik vind het alleen maar een meerwaarde, want doordat hij veel aanbiedt op mp, geeft dat mij weer nieuwe ideeën voor toekomstige aankopen.

Thanks Bro! Kan er niets meer aan toe voegen. Wel fijn om te lezen dat ik je wat ideeën heb gegeven!

arjanb01
28 mei 2016, 13:48
Dankzij jou heb ik weer GAS voor strats, dus nu moeders de vrouw nog overtuigen. Maar daar ben ik al mee bezig door haar elke maand een klein kadootje te geven 😂

jutter
28 mei 2016, 13:52
Dankzij jou heb ik weer GAS voor strats, dus nu moeders de vrouw nog overtuigen. Maar daar ben ik al mee bezig door haar elke maand een klein kadootje te geven ��

Of hou je haar een worst voor?

arjanb01
28 mei 2016, 13:57
Minimaal 2x in de week, Lex! Die worst moet vers blijven 😂

Kim Wilson
29 mei 2016, 11:27
Toch jammer dat je als eikel en zeikerd wordt gezien als je alleen maar wat opmerkt. Dat is nooit mijn bedoeling geweest. Het gezeik ontstond nota bene door de onterechte reactie van TS..

Tabula Rasa
29 mei 2016, 11:34
Hans, pak een biertje, ga op je nieuwe bank zitten in het zonnetje en maak je niet druk joh. Het is zondag en je bent vrij.

Kim Wilson
29 mei 2016, 11:35
Ach, je hebt gelijk ook. :satisfie:

Joost de Ruig
29 mei 2016, 11:43
Toch jammer dat je als eikel en zeikerd wordt gezien als je alleen maar wat opmerkt. Dat is nooit mijn bedoeling geweest. Het gezeik ontstond nota bene door de onterechte reactie van TS..

Jut bedoelt het net als jij niet verkeerd en een stukje irritatie in een reactie hebben we allemaal wel eens. Happy sunday!

pasqual
30 mei 2016, 07:54
Negeren heeft geen zin meer bij bovenstaande debiel.
Heeft aangifte geen zin? Dit hele forum wordt kapot gemaakt door deze pipo.
Zie andere posts van hem.... Account verwijderen heeft tot gevolg dat deze dorpsgek weer een ander account aanmaakt. Blijkbaar heeft hij erg veel tijd...

Joost de Ruig
30 mei 2016, 08:11
Ik vermoed circa 4 accounts alleen al dit weekend......

jutter
30 mei 2016, 09:34
Die mongool moet je gewoon negeren.

pasqual
30 mei 2016, 10:17
Die mongool moet je gewoon negeren.

Dat zeg ik dus: deze mongool krijg je niet weg met negeren. De laatste maanden heeft hij wel een 20 accounts gehad, hij post zijn familie kiekjes en andere hobby's, wordt verwijderd en begint een nieuw account. Dit gaat net zolang door totdat er hier bijna niemand meer inlogt... Sommige mensen bijten zich namelijk ergens in vast. Negeren is een gepasseerd station!

Tabula Rasa
30 mei 2016, 10:21
Enige wat werkt is wanneer de mods gewoon ieder account eruit gooien en iedere post daarmee verwijderen . Zo snel mogelijk. Maar dan heb je wel 10 mods nodig.

pasqual
30 mei 2016, 10:25
Enige wat werkt is wanneer de mods gewoon ieder account eruit gooien en iedere post daarmee verwijderen . Zo snel mogelijk. Maar dan heb je wel 10 mods nodig.

Ik heb nul komma nul verstand van de mogelijkheden om zo'n dwaas op te sporen maar is er dan helemaal niets te doen tegen zo'n randdebiel? Politie? Blokkeren van ip adres? Zal wel niet zo makkelijk zijn anders was er wel iets gebeurt denk ik....

Tabula Rasa
30 mei 2016, 10:28
Aangifte waarvan? Aangifte is de start van een opsporingsonderzoek naar aanleiding van een strafbaar feit. Hier is niet veel strafbaar aan.

IP ban verhaal schijnt lastig te zijn. Denk dat we ermee moeten leren leven.

Tabula Rasa
30 mei 2016, 10:31
Andere optie is van harte welkom heten, overladen met liefde en digitale knuffels en alle homofiele naziporno omarmen . Dat gaat ook wel weer vervelen en dan zoekt meneer vanzelf het keurige klarinetforum, www.klari.net

pasqual
30 mei 2016, 10:35
Andere optie is van harte welkom heten, overladen met liefde en digitale knuffels en alle homofiele naziporno omarmen . Dat gaat ook wel weer vervelen en dan zoekt meneer vanzelf het keurige klarinetforum, www.klari.net

Ja! Strak plan! En veel succes daarmee:mmmm:
Maar ik pas even.....

arjanb01
30 mei 2016, 10:54
Of anders z'n pc's waar hij inlogt overladen met virussen zodat hij nergens een account kan aanmaken. Dat moet IT technisch toch mogelijk zijn?

Tabula Rasa
30 mei 2016, 11:07
Of anders z'n pc's waar hij inlogt overladen met virussen zodat hij nergens een account kan aanmaken. Dat moet IT technisch toch mogelijk zijn?
Zal best, maar dat is dan wel weer strafbaar en moet je denk ik niet willen.

Feter
30 mei 2016, 11:32
Vet ding!
Toch zou een tortoise slagplaat hem niet misstaan denk ik

jutter
30 mei 2016, 11:49
Vet ding!
Toch zou een tortoise slagplaat hem niet misstaan denk ik

Je hebt een pm Peter!