PDA

View Full Version : Hagstrom Northen series



mattihafler
28 april 2016, 11:04
Ik vroeg me of er iemand op het forum is die een Hagstrom Northen series bezit of bespeeld heeft.
Heb al een ´normale´ super swede op het moment, en vraag me af of the Northen écht een upgrade is.

De reviewer van Musicradar zegt bijvoorbeeld het volgende:

" Although the Northen Super Swede Flame incorporates various construction and component upgrades, many aspects are still shared with Hagstrom's much cheaper, Chinese-made alternatives, making the latter a hard act to follow in terms of overall value for money."

Iemand ervaring?

Duhsjaak
29 april 2016, 05:34
Kennelijk niemand?
Ik eerlijk gezegd ook niet. Te kort op gespeeld om daar nou met overtuiging over te kunnen spreken.

Wel met de Chinese. Die zijn vrijwel onberispelijk. En zitten qua prijs ook een beetje aan de bovenkant van de Chinese spullen.

Het waar voor zijn geld aspect? Bijzonder veel kwaliteit voor je geld. Mijn enige bezwaar was, dat ik de pickups wat te beschaafd vond. In de regel ben ik al niet zo gek op humbuckels (=Chinees nietwaar). Dat speelt zeker een rol.

De Hagstrom bas (FXB530) die ik nog wel heb gaat een beetje mank aan hetzelfde euvel. Eigenlijk iets te beschaafd naar mijn smaak.

De Northern serie zal qua klank met iets heel overtuigends moeten komen. Doet men dat niet, dan zou ik lekker een goedkopere kiezen. Mijn post voegt helaas dus weinig toe. Daarom dat ik m aanvankelijk ook niet heb gemaakt.
Vriendelijke groet, Gus

mattihafler
29 april 2016, 07:05
Toch bedankt ! De Northen serie zal waarschijnlijk niet heel veel toevoegen aan de Chinees variant dan inderdaad.

Maar eens kijken of ik er eentje in de buurt ook daadwerkelijk kan bespelen