PDA

View Full Version : Gretsch G2655T - Al getest?



ackm
24 april 2016, 12:02
Ik was gisteren in de Keymusic in Eindhoven om te kijken voor een nieuwe gitaar. Ik zat eigenlijk meer te denken aan een Tele. Ik pakte direct de Custom Classic Vibe van Squier uit het rek, ik heb hier veel goede verhalen over gehoord maar eerlijk gezegd viel de gitaar me enorm tegen. De neck was voor mij wat te vlak/dun en het fingerboard voelde tijdens het spelen niet lekker, maar misschien is dat een kwestie van smaak.

Al vrij snel daarna viel mijn oog op de Gretsch G2655t (Overigens ongeveer dezelfde prijs als de Squier!?). Wat een verademing was dit. Een heerlijke 'chunky' neck en een erg mooie sound, ook de Bigsby werkte goed en alles bleef aardig in stemming. Ik wou eigenlijk een dagje gitaren uitproberen maar na een half uur was ik er al uit! Het liefst had ik de gitaar meteen meegenomen maar ik vond de zwarte kleur wat minder, nu dus maar via de website van Keymusic de walnut versie besteld (Deze was helaas niet voorradig) en hopen dat dit exemplaar net zo goed is. Ik kan niet meer wachten tot die er is! Gitaarspelen stond bij mij al een (veel te lange) tijd op een laag pitje maar ik heb er nu echt weer zin in!

Ik vraag me af of mensen hier deze Gretsch al hebben of bespeeld hebben en hoe die is bevallen? Ik heb wel het idee dat dit een pareltje is tussen de vele 'budget' gitaren. Ik ben ook heel benieuwd naar andere ervaringen :)