PDA

View Full Version : Duesenberg Dragster Vragen!



Recreas
22 april 2016, 17:51
Hey!

Ik heb een aantal weken geleden een Duesenberg Dragster gekocht en op het eerste oog is het echt een
geweldige gitaar en ik heb hem bij een winkel gekocht waar ik vaste klant ben voor de helft van de prijs (750 euro) als tweedehandsje gekocht, kreeg er overigens gewoon twee jaar garantie op en etc en ik heb ook volledige vertrouwen dat ze mij geen rotzooi aansmeren.

Eerst wat feitelijke specs enz:
Het is een Duesenberg, solidbody van Mahogany met een single P-90 Bridge Pickup. Twee knoppen, en voor volume en een speed-pot voor tone. Overigens heeft het ook een 3-way sound selecter. (http://duesenberg.de/en/guitars/dragster zie site voor iets meer info).

Nu heb ik hem gekocht want tja, hij was een stuk goedkoper, hij ziet er geweldig uit (vintage blonde single cut), klinkt goed en speelde over het algemeen ook wel lekker, desondanks dat ik in eerste instantie naar een tele opzoek was. Echter merk ik nu na een paar weken dat het toch niet helemaal mijn ding is, misschien ligt dat omdat ik niet de goede apparatuur heb of er niet mee overweg kan of omdat de Dragster gewoon niet voor mij is weggelegd.

Ik speel met name Country & Rock 'n Roll met wat uitspattingen naar hard rock. Ik heb hiervoor gewoon een andere mooie Hollowbody die geweldig is voor Rock 'n Roll, mijn hoop was dus dat deze wat beter was voor de country. Ik heb geprobeerd te wisselen met versterkers (Eerst een Roland Cube en daarna een Laney Prolinebacker) met delay en reverb pedaaltjes en ook snaren gewisseld naar flat wounds om te kijken wat beter aanvoelde maar het is gewoon net niet helemaal lekker.


Mijn vraag aan jullie is of dat je misschien advies hebt voor mij of mij toch zou aanraden om terug te gaan en hem in te ruilen voor een tele.

Alvast bedankt!

Pepe
22 april 2016, 18:26
Een tele is als een spijkerbroek. Als je altijd in korte broek of altijd in pakken loopt heb je er geen een nodig.

Tabula Rasa
22 april 2016, 18:43
Oh cool! Da's een leuke plank!

mountainman
22 april 2016, 19:32
Tja, zo te zien heb je zelf in feite al besloten dat het niet helemaal jouw ding is. Dat kunnen wij dan eigenlijk alleen nog maar bevestigen. Die doozy dragster ken ik persoonlijk niet maar het lijkt me meer een Les Paul Junior -achtige. Een echt Tele geluid zal je daar denk ik niet zo makkelijk mee produceren, al zijn er vast wel manieren om daarbij in de buurt te komen.

Als jij je zinnen hebt gezet op een Tele ga je waarschijnlijk niet gelukkig worden met deze best wel heel mooie gitaar. Ik zeg ruilen die hap!

Recreas
22 april 2016, 22:46
Thanks voor de reactie jongens!

Heb zelf nog wat research gedaan en het het ongetwijfeld te maken met de P90 die erop zit.
Ga sowieso even terug naar de verkoper om het te bespreken wat de beste opties zijn,
want het klopt dat ik een tele een gaaf ding is, uiteindelijk blijft het een iconische gitaar,
maar een Dragster is wel een redelijk "unieke" gitaar en als ik het kan oplossen d.m.v
andere pedaaltjes dan doe ik dat toch liever en dan komt die tele over een paar jaar wel ;)

Nogmaals tof dat er zo snel gereageerd werd!

Pepe
22 april 2016, 23:39
Een tele.. de ergonomie, scale, ashtray, hout... het totaal maakt dat wat het is. Wil je dat, koop een tele. Wil je wat anders, koop wat anders.
Stel je voor, je zit bij de kapper. Je kan hem vragen je te knippen als Justin Bieber of Brad Pitt. Of je vraagt hem jou te knippen wat jou het beste staat. Snap je wat ik bedoel of is het te abstract?
Maw, ik zou eerst kijken waar je Dragster goed in is voordat je er gelijk iets anders van wil maken dan wat het is. Een P90 op een blok mahonie is geen slecht recept hoor maar er is een reden waarom je die in country niet tegenkomt.

Malle Eppie
23 april 2016, 09:12
Misschien is een ander element een optie? Want ik vind het echt een gave gitaar!!!

marco v
23 april 2016, 09:55
Je ging op pad voor een Tele, lijkt mij dat je niet te lang moet nadenken over de vervolgstap. Tenzij de dragster je volledig zou verbazen. Wat ik lees is die sowieso geen blijver. Ik heb net een '52 american vintage, wat een heerlijke gitaar is dat. Mijn les pauls staan nu stof te happen.

Tupelo
23 april 2016, 10:00
Tough one, weet je zeker dat het aan de gitaar ligt, niet aan je speelstijl (op die gitaar) of amp ?

budje
23 april 2016, 12:00
Ik heb toch ook mensen jazz zien doen op een tele, of country op een les paul. Je zal altijd moeten wennen aan een nieuwe gitaar, zijn sterke en minder sterke punten, en dan je vorm moeten vinden. Ik heb net foto's gezocht en vind het een tof ding zeg! Ik denk dat jij en die gitaar er wel komen samen

FruscianteFan
23 april 2016, 12:05
Hey!

Ik heb een aantal weken geleden een Duesenberg Dragster gekocht en op het eerste oog is het echt een
geweldige gitaar en ik heb hem bij een winkel gekocht waar ik vaste klant ben voor de helft van de prijs (750 euro) als tweedehandsje gekocht, kreeg er overigens gewoon twee jaar garantie op en etc en ik heb ook volledige vertrouwen dat ze mij geen rotzooi aansmeren.

Eerst wat feitelijke specs enz:
Het is een Duesenberg, solidbody van Mahogany met een single P-90 Bridge Pickup. Twee knoppen, en voor volume en een speed-pot voor tone. Overigens heeft het ook een 3-way sound selecter. (http://duesenberg.de/en/guitars/dragster zie site voor iets meer info).

Nu heb ik hem gekocht want tja, hij was een stuk goedkoper, hij ziet er geweldig uit (vintage blonde single cut), klinkt goed en speelde over het algemeen ook wel lekker, desondanks dat ik in eerste instantie naar een tele opzoek was. Echter merk ik nu na een paar weken dat het toch niet helemaal mijn ding is, misschien ligt dat omdat ik niet de goede apparatuur heb of er niet mee overweg kan of omdat de Dragster gewoon niet voor mij is weggelegd.

Ik speel met name Country & Rock 'n Roll met wat uitspattingen naar hard rock. Ik heb hiervoor gewoon een andere mooie Hollowbody die geweldig is voor Rock 'n Roll, mijn hoop was dus dat deze wat beter was voor de country. Ik heb geprobeerd te wisselen met versterkers (Eerst een Roland Cube en daarna een Laney Prolinebacker) met delay en reverb pedaaltjes en ook snaren gewisseld naar flat wounds om te kijken wat beter aanvoelde maar het is gewoon net niet helemaal lekker.


Mijn vraag aan jullie is of dat je misschien advies hebt voor mij of mij toch zou aanraden om terug te gaan en hem in te ruilen voor een tele.

Alvast bedankt!

Niet moeilijk doen. Het is een erg mooie gitaar en je hebt vast een prima deal gekregen, maar het is je ding niet. Kun je wel blijven tweaken, maar je wilt een Tele.

Koop een Tele ;)

Tupelo
23 april 2016, 16:17
Wil de topicstarter zijn euvel niet ontkennen, dus niet teveel waarde hechten aan onderstaande... maar ik begin net een beetje wat country trucjes te integreren in mijn spel, en ook die kant in te bewegen; veel 'minder over je snaren bewegen, en meer gearticuleerd spelen, veel strijken ook'.

Ik heb een telecaster, en ik begin juist te merken dat ik misschien wel toe ben aan een LP (hoewel dat 99 van de 100 maal een deceptie gebleken is voor me). Wanneer ik naar de soundsamples luister op de
website van Duesenberg, dan hoor ik toch wet wat ik persoonlijk goed zou kunnen gebruiken.

Het is dat ik er geen 750 pleuri (zelfs geen 500) voor wil lappen, maar ansich, de gitaar...?
Zou ik geen zin hebben om voorlopig geen geld aan gitaren uit te geven, zou ik 'm zo van je overnemen.

Duhsjaak
23 april 2016, 22:46
Kijk, ik ben erkend P90'ofiel. Dus daaraan kan het allemaal niet liggen.

Maar als we nou eens alle romantiek en magie strippen? En het hebben over bijvoorbeeld schoenen.
Je koopt een mooi paar, een paar dat flink duurder was dan wat je ingedachten had.
Wit met bruin. Met 50% korting. Indus je betaalt maar één schoen. En de schoenendoos kreeg je gratis.

En na een aantal dagen blijkt dat je al halverwege de dag vreselijke pijn in je voeten krijgt. Is het dan een schrale troost dat DuhSjaak er moeiteloos 32 uur aaneen op lopen kan? En niet alleen in de sta d Groningen, maar ook in da country Groningen?

En iedereen suggesties: flatwound veters, dan doen die andere gasten ook. Pracht suggesties. Maar zou je 15 jaar met die schoenen aanmodderen? Of erkennen dat jij en je rave schoenen never nooit vrienden worden. En dat nèt iets minder mooie schoenen, die wèl lekker lopen waarschijnlijk veel meer plezier gaan geven.

Waarom zou dat voor een gitaar nou zoveel anders liggen? De keus is waarschijnlijk simpel
- als je liever een Tele speelt, koop dan een Tele
Of anders
- als je liever een Tele speelt, koop dan een Tele

Kan best zijn dat die gitaarwinkel iets rekent voor alle moeite, maar soit. Dan heb jij een Tele.
Mijn mening maar.
Vriendelijke groet, Gus