PDA

View Full Version : Post-EQ voor de Line6 POD (BOUKE !!!!!!)



FNaRK
24 juli 2003, 19:27
Op de amerikaanse POD fora kom ik regelmatig het topic over KarmaPolice's Post EQ tegen.
kan iemand mij uitleggen wat het precies is, hoe het te downloaden en te installeren is EN...........werkt het ook op een POD Pro...

:-D Het zal ongetwijfeld ook in de threads staan maar die zijn nogal lang :-D

Wilson
24 juli 2003, 20:02
karma police is nummer van radiohead maar verder heb ik geen idee wat het is

Negative K3 fan
24 juli 2003, 20:07
karma police is nummer van radiohead maar verder heb ik geen idee wat het is

http://www.ebaumsworld.com/forumfun/positive8.jpg

Wilson
24 juli 2003, 20:27
your welcome

Bouke
25 juli 2003, 11:07
Hey Roadrunner,

Karmapolice is (was) een forummer op channel6. Hij is programmeur en heeft XtOrganizer geschreven (een editor, lang voordat Line6 zelf met een goede editor voor de Xt kwam) en de firmware van de XT gekraakt/gehacked. Op veler verzoek heeft hij een firmware geschreven waar de zeer gewilde post-eq in zit. HIj heeft er dus extra functionaliteit ingestopt.

Ik heb die firmware gedownload en gebruikt. Het is versie 1.02 van de XT met toevoeging van de post-eq en een vaag openingsschermpje. Het werkt goed en hij bewees daarmee dat de veel gevraagde eq functie ook daadwerkelijk werkt en bijdraagt aan de mogelijkheden van het tweaken van de Xt. Het idiote is dat Line6 in de laatste update, 1.04, helemaal niets heeft gedaan met post-eq, ja, een vage 'vibe'-functie ingebouwd voor gebruik over echte amps, maar dat zijn allemaal vaste eq instellingen waar de meesten niets aan hebben.

Karmapolice is sinds het uitbrengen van z'n firmware niet meer te vinden op het forum. Misschien wel heftig op z'n vingers getikt door Line6, zo van: "dat mag niet jongen, dat vinden wij niet leuk, foei!" ofzo. Hij is volgens de moderators daaro niet gebanned. Z'n site met de patch is nog wel in de lucht dus hij zal wel niet al te hard zijn aangepakt door Line6. http://www.line6.com/Boards/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=3&t=003692

Helaas voor jou is de patch alleen voor de Xt en niet voor de 'gewone' pod's/pod'pro's (ook niet voor de Xt-Pro!!).

Voor direct opnemen op bijv. de pc, kun je natuurlijk altijd de eq's gebruiken die in de diverse programma's zitten. Als ik de pod live gebruik over de poweramp van m'n twin gooi ik tussen de xt en de twin een GE7 van Boss en dat werkt helemaal uitstekend!

Bouke

O ja, post-eq is een equalizer die je na alle moddeling gooit, dus na de am/cab/mic-models, het laatste wat je kunt instellen. Men wil dit graag om (nog) meer controle te hebben over het uiteindelijke geluid.

FNaRK
25 juli 2003, 11:28
Thanx :D Had inmiddels al wat threads doorgelezen, maar ik kon nergens vinden of het ook voor de POD Pro te gebruiken was...
Ik ben trouwens zeer tevreden met mijn POD (live en voor opnames) zou idd nog een externe EQ erbij kunnen gebruiken.

Weet jij trouwens of er nog een firmware update komt voor de Pro

Groetz Mario

Bouke
25 juli 2003, 11:40
Hey mario,

Geen idee, het lijkt mij echter niet waarschijnlijk voor de PodPro. Ten eerste gaat 'ie er uit en ten tweede is 'ie niet zo makkelijk te upgraden als de xt's. De 'gewone' pod's worden geüpdate door het vervangen van een rom-chip. Hardware dus. Kappie er af, chippie eruit chippie er in, kappie er op. Was met de pod's ook zo. Van Pod1.0 naar 2.0 was een chippie tegen betaling. Van 2.0 naar 2.3 was ook chippie maar kon gratis worden aangevraagd.

Met de Xt's gaat het allemaal via internet en de usbpoort (voorheen over de midipoorten, maar aangezien dat nu ook allemaal over de usb gaat...). De xt's worden wel geüpdate (xt is net naar 1.04) evenals de Vetta (nu naar V2 - is een Vetta evolutie in hardware, maar ook de Vetta1 kan met software worden geüpgrade). Diverse firmwares zijn overigens niet uitwisselbaar (ook niet de xt met xtpro en vv)

O ja, voor patches voor de pod's (pro): http://www.geocities.com/SunsetStrip/Studio/2786/pod-patches.html

Bouke

FNaRK
25 juli 2003, 12:22
Thanx man,
die site kende ik nog niet, ga meteen effe experimenteren :-D

JV
25 juli 2003, 13:14
oeh. dan zal ik 1.4 eens gaan downloaden :)

wist niet dat die er al was

JV
25 juli 2003, 13:20
1.04 bedoel ik.




maar ik zie nu via de updater dat 1.05 er ook al is bouke.

Bouke
25 juli 2003, 13:25
Hey JV,

dat is de usb firmware. Die heb je nodig voor de komende updates en voor het gebruik van de usbpoort voor midi over usb. Je kunt nu met de Xt ook GuitarPort2.0 gebruiken. Werkt te gek.

Bouke

JV
25 juli 2003, 13:30
aha :), maar waar staat die firmware dan als ik vragen mag? die heb ik nog niet echt gevonden op de website.

Bouke
25 juli 2003, 13:42
Hey JV,

http://software.line6.net/?submit=Show%3A&name=All&hardware=PODxt&os=All

Bovenste downloaden, die haalt de firmware zelf op online!

Bouke

Of http://home.tiscali.nl/bouke/PODxt1_04.xtf voor download (alleen gebruiken met de nieuwste updater!)

JV
25 juli 2003, 14:28
ahja, kheb em al thnx