PDA

View Full Version : Freeloader



Thiez
20 april 2016, 22:24
Na onszelf twee jaar te hebben opgesloten in een donker repetitiehok nu eindelijk het eerste nummertje online:

https://youtu.be/E2Wthyt13MQ

Voor de mensen die het gaaf vinden en Facebook hebben, ben niet bang om ons even te liken:

https://m.facebook.com/FreeloaderMusic/

Thiez
20 april 2016, 22:45
En voor de gitaristen uiteraard nog even een rigfoto. mijn zelfbouw plexi en een engl blackmore in stereo op standje veel te hard. De JCM900 hebben we even geprobeerd maar uiteindelijk niet gebruikt.

Thiez
20 april 2016, 22:46
http://myalbum.com/photo/Q1V46nOpUsau/720.jpg

arjanb01
21 april 2016, 12:19
Wat een mooie setup!
En hair rock is qua gitaarwerk gewoon vet om te doen !

Thiez
21 april 2016, 12:49
Mijn vorige band was challenger, daarmee speelde we 80s hardrock. Met de nieuwe band wilde we iets meer rock n roll / punk invloeden erin gooien en een beetje richting de nieuwe glam/garagerock gaan. Om zo net een iets breder publiek aan te spreken. Bands als bullets and octane, babylon bombs, hardcore superstar, etc.

binnenkort komen er meer nummers online.

Brad
21 april 2016, 17:23
Dat is een erg fijne gitaarriff en ook een zeer mooie natuurlijk klinkende crunch

Jasper.
21 april 2016, 20:59
Klinkt lekker Thiez! Lekker gitaar geluid. Zang hoeft van mij niet hoger, eerder wat zachter of meer in de mix ipv er zo bovenop denk ik. Hoewel het totaal niet stoort zo hoor.

Wat voor gitaar/pickups heb je gebruikt?

Je hebt iig weer 1 like extra gegenereerd :D

Thiez
21 april 2016, 21:52
Dankje jasper! Zang gaat hoger ook niet lukken denk. De zanger is de gitarist van mijn vorige band. Door schaarste aan zangers is hij noodgedwongen gaan zingen, en moet zeggen dat het hem ook niet verkeerd af.

De sound is wat aangedikt aangezien ik enige gitarist ben. We hebben een kant mijn gibson sg ('57 elementen) over bovenstaande setup en andere kant een gibson les paul (geen idee wat voor elementen. Was een les paul standaard uit 95 ofzo. Wel lekker vuile sound had die ook) over dezelfde setup.
Solo is mijn sg over de blackmore met wah pedaal half open.

Duhsjaak
22 april 2016, 04:12
Ik persoonlijk vind het verzadigingspunt wel bereikt. Genoeg Bon Scott sound alikes die mij op heel hoge toon toegillen. Dus eigenlijk wel lekker dat dit hier niet gebeurt.

Rest van de bende klinkt ook prima. Voor een eigen opname (gok ik - er is toch geen echte studio aan te pas gekomen?) klinkt het allemaal sympathiek genoeg. En het klinkt ook als een band. En een band die er plezier in heeft. Next?
Fijn stukkie hoor.
Vriendelijke groet, Gus

Thiez
22 april 2016, 07:13
Ik persoonlijk vind het verzadigingspunt wel bereikt. Genoeg Bon Scott sound alikes die mij op heel hoge toon toegillen. Dus eigenlijk wel lekker dat dit hier niet gebeurt.

Rest van de bende klinkt ook prima. Voor een eigen opname (gok ik - er is toch geen echte studio aan te pas gekomen?) klinkt het allemaal sympathiek genoeg. En het klinkt ook als een band. En een band die er plezier in heeft. Next?
Fijn stukkie hoor.
Vriendelijke groet, Gus

Er is wel opgenomen in een studio. Beginnende studio van een vriend van ons, maar wel opgenomen met serieuze apparatuur en hij heeft ook al de nodige jaren ervaring, zowel muzikant als studio medewerker. Uiteindelijk zijn de tracks gemasterd door Jochem Jacobs (ex-textures) wat weer een vriend is van de studio eigenaar.

Bartrock
22 april 2016, 08:06
Dat was lekker wakker worden,net.Dit bevalt me wel ;-)

Duhsjaak
22 april 2016, 09:27
Er is wel opgenomen in een studio. Beginnende studio van een vriend van ons, maar wel opgenomen met serieuze apparatuur en hij heeft ook al de nodige jaren ervaring, zowel muzikant als studio medewerker. Uiteindelijk zijn de tracks gemasterd door Jochem Jacobs (ex-textures) wat weer een vriend is van de studio eigenaar.

ahhhh....., wel?
En is die vriend nog steeds jullie vriend na mijn opmerking?

Hoe dan ook. Klinkt lekker. Fijne band. Op veel meer kunnen we niet hopen toch?
Zet maar een vinkje van Gus in het kamp van blij dat er wordt gezongen in plaats van gegild.
Vriendelijke groet, Gus

Thiez
22 april 2016, 12:21
ahhhh....., wel?
En is die vriend nog steeds jullie vriend na mijn opmerking?

Hoe dan ook. Klinkt lekker. Fijne band. Op veel meer kunnen we niet hopen toch?
Zet maar een vinkje van Gus in het kamp van blij dat er wordt gezongen in plaats van gegild.
Vriendelijke groet, Gus

Je opmerking heeft geen invloed op vriendschap hoor ;-) maar klinken de opnames zo home-made?

Duhsjaak
22 april 2016, 13:11
't Zit m meer in de vibe.
Veel starters bevriezen in een studio. Daaruit heb ik afgeleid dat het waarschijnlijk geen studio werk zou zijn.

Is een pluim voor de band, maar niet in de laatste plaats ook voor de studio eigenaar.
Vandaar...
Vriendelijke groet, Gus

Thiez
22 april 2016, 14:29
We hadden allemaal al redelijk wat band en studio ervaring met uitzondering van de bassist. De vibe komt ook mede door het inspelen zonder metronoom. Hierdoor krijg je ons inziens een veel levendigere vibe.

Jasper.
22 april 2016, 17:50
Met hoog bedoelde ik meer het volume trouwens hoor, niet de toonhoogte haha.

Thiez
27 april 2016, 21:01
Tweede nummertje online!

http://www.youtube.com/watch?v=X43__NrTtRo

Thiez
29 april 2016, 14:31
Meningen zijn altijd welkom hoor. Of ze deskundig zijn of niet ;). Staan altijd open voor feedback.

ateng
2 mei 2016, 00:25
mwa weer een mening :)

2puntjes

1-zang staat te zacht/komt niet goed uit de verf

2-gedubte gitaren niet helemaal strak waardoor het wat rommelig klinkt
zou 2 spoortjes verwijderen


en tot zo ver mijn totaal niet terzake doende en ondeskundige mening :)
maar ik ken het niet laten.............

Denk juist gitaar zachter want die staat in verhouding harder dan de rest dus als je die wat zachter mixt dan komt de zang beter tot zn recht.

Thiez
4 mei 2016, 23:12
En het laatste nummer:

Https://youtu.be/eJEcrxRA2Sc

Thiez
13 mei 2016, 07:07
Voor de echte fans, onze nummers zijn te downloaden op bandcamp. En voor de echt nederlander, het is nog GRATIS ook!


Instructions:
1. Click on the link below
https://freeloaderband.bandcamp.com/album/freeloader-ep
2. Click on "BUY"
3. Type in "0"
4. Click on "Download Now"

5.optional......
If you want to you can change the format of the download (mp3,flac,wav,alas,AAC etc...)

6. Click on "Download"
7. ENJOY!