PDA

View Full Version : Geluidsvoorbeeld Orange Micro terror



Brad
20 april 2016, 00:03
Dag mensen ,

Het leek mij leuk eens een geluidsvoorbeeld van de Orange Micro terror te posten

Om precies te zijn gaat het mij bij dit geluidsvoorbeeld erom hoe hij op effecten reageert . Ik vind het erg goed

Vooral de ruimtelijkheid en de spacy klank van de delay komt er goed uit

Bij deze soundclip heb ik een distortion met flink wat delay op een clean afgestelde Micro terror gezet

Het gebruikte element is een humbucker in de brugpositie

https://soundcloud.com/brad-524926423/micro-terrorwav

Pearl
20 april 2016, 00:55
vet.......

FruscianteFan
20 april 2016, 11:34
prima sound hoor.

Ik hoor geen delay?

Brad
20 april 2016, 17:09
Die delay is er zeker . Maar ondanks dat hij behoorlijk hoog is afgesteld blijven de herhalingen in de mix vrijwel onhoorbaar

Net als een dame die goed is opgemaakt en er daardoor extra goed uitziet maar zonder dat je gelijk ziet dat het door de make up komt

FruscianteFan
20 april 2016, 17:17
Vooral de ruimtelijkheid en de spacy klank van de delay komt er goed uit

Niet dus.

Zit je nou te trollen of wat?

(nb: ik snap de functie van zo'n delay maar ik ben toch wel redelijk getraind om het alsnog te horen)

Brad
20 april 2016, 17:24
Nee , niet te trollen . Ik heb zelfs een geluid waarbij ik de betreffende delay voluit heb staan . Ik heb dat geluid voor een tokkelpartij gebruikt en ook tot mijn verbazing kon je de herhalingen van de delay nauwelijks horen in de mix

De ene delay is de andere niet . Bij sommige delays zijn heel laid back wat betreft de hoorbaarheid van de herhalingen en andere weer niet

Een delay waarbij de herhalingen erg goed te horen zijn zijn erg geschikt voor ritmische partijen waarbij je met de puls van de herhalingen meespeelt

FruscianteFan
20 april 2016, 17:53
Ik ben bekend met het fenomeen delay.

Brad
20 april 2016, 18:47
Je gelooft blijkbaar niet dat ik hier delay gebruik . Neem van mij aan van wel , ik heb even de moeite genomen om de instellingen te bekijken

De delay tijd staat op ongeveer 340 milliseconde , het level staat ongeveer op 2 uur , en het aantal herhalingen zijn drie Nogmaals de herhalingen vallen weg in de mix en wat wel overblijft is het ruimtelijke effect

Er zit geen galm op het geluid , zonder delay en / of galm krijg je echt niet dit geluid , het ruimtelijke effect komt puur van de delay

FruscianteFan
20 april 2016, 18:50
Ik hoor er eerlijk gezegd niet zoveel ruimtelijkheid in. Maar goed, ik zal me wel vergissen ;)

Brad
20 april 2016, 19:02
Meen je dat nou . Behalve dat de gitaar rijkelijk is voorzien van delay zit er op de andere instrumenten op de bas na een aardige dot galm

arjanb01
20 april 2016, 19:04
Ik vind het ook vrij vlak. Misschien had je de delay qua mix meer voluit moeten zetten?

FruscianteFan
20 april 2016, 19:04
ik hoor wel wat reverb ja, maar meer dan flink roomy is het niet. Ik hoor geen Sigur Ros - ( ) achtige galm ofzo. Maar ik doelde vooral op de gitaar, die ik echt gortdroog vind klinken. Maar zoals gezegd, ik kan ernaast zitten.

Brad
20 april 2016, 19:14
Ik vind het ook vrij vlak . Misschien had je de delay qua mix meer voluit moeten zetten ?

Ik heb die solo gelijk met delay opgenomen . Hetzelfde geld voor de begeleiding , dat komt allemaal uit dezelfde multitimbrale Roland Module en ik heb de interne galm gebruikt , de Hall niet de room

Brad
20 april 2016, 19:43
Maar ik doelde vooral op de gitaar, die ik echt gortdroog vind klinken

Ik heb even een clipje gemaakt met hetzelfde gitaargeluid afwisselend zonder en met delay en zonder achtergrondmuziek

De geluidskwaliteit is stukken minder dan de echte soundclip omdat ik het even snel op een goedkope field recorder heb opgenomen maar je hoort goed het verschil in geluid zonder en met delay

https://soundcloud.com/brad-524926423/with-without-delay

FruscianteFan
20 april 2016, 20:20
je hebt best een lekkere sound. En hier hoor ik uiteraard wel delay. Maar in dat stuk met backing track hoor ik het gewoon niet.

Overigens is dit niet een delay die ik zou gebruiken om hem ruimtelijker te maken, maar dat terzijde.

(daarnaast: prijzenswaardig dat je zo snel demo's laat horen, discussieert een stuk makkelijker)