PDA

View Full Version : Single coil in humbucker formaat?



guitarguru
19 april 2016, 19:26
Ik heb sinds een paar maanden een Japanse Telecaster met een humbucker bij de hals. Maar ik vind vooral het tussenstandje te wollig en mis de enkelspoels spank. Ik kan nu de gitaar verkopen voor een belachelijk lage prijs of proberen er een single coil in te zetten. Kennen jullie een single coil in humbucker formaat? Ik ken er een van Klein, maar is moeilijk aan te komen lijkt het..

Joost de Ruig
19 april 2016, 19:29
Ik snap hem niet. Waarom zet je er niet een gewone singlecoil in? Een slagplaatje heb je voor rond de €20,-.

guitarguru
19 april 2016, 19:37
Ik snap hem niet. Waarom zet je er niet een gewone singlecoil in? Een slagplaatje heb je voor rond de €20,-.

Tja.....de makkelijkste oplossingen worden gauw over het hoofd gezien haha. Niet aan gedacht eerlijk gezegd. Bedankt. Ik ging uit van de huidige situatie en had de Klein pickup al even gezien...

D3nnis
19 april 2016, 20:18
Of een lekkere dikke vette P90 in humbucker behuizing?

guitarguru
30 april 2016, 15:50
Ik heb zojuist de halshumbucker vervangen door een mooie single coil van Suhr, echter nu klinkt het tussenstandje wat geknepen. Beetje Peter Green geluidje. Zal dus een faseprobleem zijn? Maar heb geen idee hoe ik dit op kan lossen. Ik heb gewoon de draadjes weer hetzelfde vast gesoldeerd zoals het bij de humbucker zat...
Wel jammer dat de nieuwe bakelieten slagplaat niet exact lijnt met de 5 gaatjes ter bevestiging.
Bevestigen van de single coil was even uitdokteren, want in de slagplaat zitten geen gaatjes hiervoor, dus ik moest hem direct in de body schroeven. Uiteindelijk gelukt.