PDA

View Full Version : Verlies van Gain marshall dsl100H



meul
19 april 2016, 00:15
plotseling lijkt mijn versterker iets minder gain te hebben en reageert anders dan ik gewend ben alles lijkt wat tammer.

volume is gelijk zover ik weet. alle buizen branden, tikken op de buisjes geeft geen bijgeluiden.
Ik heb geen idee of het er iets mee te maken kan hebben maar ik heb een delay aangesloten op de send return zonder de versterker uit te zetten, dit gaf een tik op speakers maar de fx loop werk naar behoren.

iemand een idee? of een adres van een goede Marshall reparateur in de buurt van den haag?

arjanb01
19 april 2016, 06:17
Het kan zijn dat die delay geluidsverlies veroorzaakt.
Een andere oorzaak kan zijn dat je voorversterker buisjes aan vervanging toe zijn. Probeer dat eens en wie weet heb je je gain dan weer terug.

Dutch66
19 april 2016, 08:38
of een adres van een goede Marshall reparateur in de buurt van den haag?

Beetje inkoppertje, maar Amps Unlimited (Cluseau op GN), zit in Den Haag.

cluseau
19 april 2016, 09:34
plotseling lijkt mijn versterker iets minder gain te hebben en reageert anders dan ik gewend ben alles lijkt wat tammer.

volume is gelijk zover ik weet. alle buizen branden, tikken op de buisjes geeft geen bijgeluiden.
Ik heb geen idee of het er iets mee te maken kan hebben maar ik heb een delay aangesloten op de send return zonder de versterker uit te zetten, dit gaf een tik op speakers maar de fx loop werk naar behoren.

iemand een idee? of een adres van een goede Marshall reparateur in de buurt van den haag?

Als je wil weten of je amp een probleem heeft moet je natuurlijk zoveel mogelijk uitsluiten dus niets in de fxloop zetten. Het zou zomaar aan je delay kunnen liggen en dan is het zonde om een amp in reparatie te geven.

Het kan geen kwaad als je met aktive amp iets in de fxloop prikt, daar moet hij maar tegen kunnen.

De fxloop was trouwens wel mijn eerste ingeving, het signaal loopt door het schakelcontact van de jack's en dit contact wil nog wel eens vervuild raken wat veel storing kan veroorzaken. Voor je aktie onderneemt dus eerst dit contact reinigen door 136 keer een jack in en uit te prikken.

Mocht het nou allemaal niet lukken dan......tja.....tnx dutch.

meul
19 april 2016, 11:02
Cluseau,

de delay : er zaten al twee snoeren in deze zijn niet in of uit de send return jacks geweest.
ik heb een andere delay geprobeerd door aan te sluiten op de andere kant van de snoeren, die dus al in de fx loop zaten.
Verder heb ik alles er al uitgetrokken en met verschillende kabels (fastoflex < 3m) direct in de input maar niets helpt.

Het is een beetje typisch, er mist iets maar kan mijn vinger er niet op leggen maar er is iets veranderd. misschien toch gewoon buisje of rot elcootje? ik begreep dat dit ook dit soort probs kan geven?

je zit overigens bij me om de hoek.. lastige is alleen, er zit nog garantie op bij de baxshop.. het liefst zou ik gewoon hem even laten checken in de buurt. ik heb een vraag hierover gedropt bij de baxshop. ff afwachten wat hun policy hierin is.

dank voor het meedenken

big dooley
19 april 2016, 12:59
van de (aziatisch geproduceerde) DSL100H heb ik nog geen schema's gezien en ik durf niet te zeggen of het circuit een 1 op 1 kopie is van de oude JCM2000's
het blijft koffiedik kijken natuurlijk, maar als ik moet gokken denk ik aan een voorversterkerbuis die niet lekker meer is, met name de derde en vierde positie

meul
20 april 2016, 13:49
Intussen bij Cluseau langs geweest. Het bleek het voorversterkerbuisje te zijn.
prettig en goed geholpen. aanrader voor mensen in regio den haag!

pasqual
20 april 2016, 22:07
Zag dat buisje er ongeveer zo uit?

http://myalbum.com/photo/qggmSTSFIIHL/720.jpg
http://myalbum.com/photo/qbdyC6P7NOrF/720.jpg

Mijn versterker (H&K Statesman top) had ongewenste boventonen, alsof er lichtjes een octaver aanstond.
Ik heb meteen alle buizen vervangen, zowel de eind als pre-amp buizen omdat ik niet wist hoe oud ze waren.
Na vervanging zag ik pas dat bovenstaande buisje wit uitgeslagen was. Lijkt mij dat dit buisje de oorzaak was.

cluseau
20 april 2016, 23:08
Mijn versterker (H&K Statesman top) had ongewenste boventonen, alsof er lichtjes een octaver aanstond.
Ik heb meteen alle buizen vervangen, zowel de eind als pre-amp buizen omdat ik niet wist hoe oud ze waren.
Na vervanging zag ik pas dat bovenstaande buisje wit uitgeslagen was. Lijkt mij dat dit buisje de oorzaak was.

Nee hoor. Dat buisje is luchtlek en zal daarom helemaal niet werken. Had je last van ongewenste boventonen lag het iig niet aan dit buisje. Kijk maar eens rond de pennetjes of je daar een scheurtje in het glas kan ontdekken. Ik vermoed dat je met het verwijderen glasbreuk hebt veroorzaakt. Enige tijd later gaat het zwarte deel wit uitslaan. Boven in de buis zie je een ring met een zogenaamde getterpil. Bij het vacuum zuigen blijft er een restje zuurstof in de buis achter en deze substantie heeft als taak dit laatste restje onschadelijk te maken. Bij verwarming slaat het dan neer op het glas en dat is de bekende zwarte aanslag.

pasqual
20 april 2016, 23:25
Nee hoor. Dat buisje is luchtlek en zal daarom helemaal niet werken. Had je last van ongewenste boventonen lag het iig niet aan dit buisje. Kijk maar eens rond de pennetjes of je daar een scheurtje in het glas kan ontdekken. Ik vermoed dat je met het verwijderen glasbreuk hebt veroorzaakt. Enige tijd later gaat het zwarte deel wit uitslaan. Boven in de buis zie je een ring met een zogenaamde getterpil. Bij het vacuum zuigen blijft er een restje zuurstof in de buis achter en deze substantie heeft als taak dit laatste restje onschadelijk te maken. Bij verwarming slaat het dan neer op het glas en dat is de bekende zwarte aanslag.

Hmmmm...interessant! Ik wil Meul's topic niet kapen trouwens:soinnocent: maar ik denk dat inderdaad het buisje door mijzelf stuk is gemaakt want 1 pootje was erg krom! De boventonen zijn trouwens weg na de buizen wissel. Uiteraard heb ik ook de bias opnieuw ingesteld. Gelukkig stelt dat vrij weinig voor bij deze versterker. Wat ik ook zeer opvallend vond is dat het volume van de versterker met de nieuwe eindbuizen behoorlijk is toegenomen! De beide kanaalvolumes staan nu een flink stuk verder naar links. De oude waren JJ's, de nieuwe Ruby EL34B STR.

big dooley
21 april 2016, 00:39
Intussen bij Cluseau langs geweest. Het bleek het voorversterkerbuisje te zijn.
prettig en goed geholpen. aanrader voor mensen in regio den haag!

ben ik toch benieuwd op welke positie de kapotte buis zat :)

meul
21 april 2016, 09:53
V1, zit nu een jj buisje in. Maar ga nog wel even verder zoeken.voelt en klinkt toch weer anders dan het originele buisje dat voor mijn spel beter werkte. Weet iemand wat marshall standaard in de dsl100H pleurt? Of is dit maar net wat ze hebben liggen?

tmms
21 april 2016, 11:14
ECC83 van een obscuur merk. Meestal knappen Chinese versterkers erg op van nieuwe buisjes en JJ heeft een prima prijs/kwaliteit verhouding. Misschien was ie ver heen en was je gewend geraakt aan een moe buisje.

big dooley
21 april 2016, 12:12
V1, zit nu een jj buisje in. Maar ga nog wel even verder zoeken.voelt en klinkt toch weer anders dan het originele buisje dat voor mijn spel beter werkte. Weet iemand wat marshall standaard in de dsl100H pleurt? Of is dit maar net wat ze hebben liggen?

momenteel gebruikt marshall voor de preamp JJ's en shuguangs.
aangezien de DSL100H in azie geproduceert wordt (vietnam en niet china, trouwens) lijkt het mij dat ze alleen shuguangs gebruiken, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen..
kwam wel een fotootje tegen op het web van een DSL40C,en die had in elke positie JJ´s zitten

http://k1xh.smugmug.com/Photography/New-Guitar-Day/i-dB3NH2S/0/L/DSCN4042-L.jpg

alles wat in de UK gemaakt wordt heeft tegenwoordig een JJ in V1, te zien aan het rode marshall label, de shuguangs hebben een wit/grijs label
santiago alvarez, de hedendaagse technisch directeur van marshall en ontwerper van vele modellen als de JVM, AFD, 2203KK, YJM en natuurlijk de satriani sig JVM, prefereert zelf de chinese shuguangs... naar zijn mening meer gain en strakker klinkend, waar de JJ wat minder gain heeft en donkerder en losser aanvoelt... marshall is overgestapt op JJ's in de V1 positie omdat de kwaliteit van lage microfonie-selecties meer constant is dan bij shuguang
als je de chinese kant op wil, maar een strenger geselecteerde buis, moet je eens kijken voor TAD's
new sensor spul kan natuurlijk ook (tungsol, EH, sovtek, mullard, etc)
ik ben persoonlijk niet zo kapot van dat russische geluid, om het maar ff in een hokje te plaatsen

big dooley
21 april 2016, 12:16
ECC83 van een obscuur merk.

hedendaags zijn er maar 3 fabrikanten over op deze gehele aardkloot, dus van obscure merken lijkt me geen sprake, het zijn slechts persoonlijke opinies die ertoe doen

tmms
21 april 2016, 12:26
Heb nog zes mullards, zaten in m'n AC30:). Versleten, JJ ECC83S had ik in m'n Blues Custom, als referentie tov 12AX7's zonder merkje uit China. Prettiger, minder rafelig en iets donkerder/minder helder. Sindsdien heb ik ze in al m'n versterkers, overweeg in een 1959SLP een iets mildere variant qua gain op V1, maar geen ECC81. Iemand een tip? Ben blij met JJ, alternatieven zijn veel te duur. Heb wel een dure EL84 in m'n class5:cooler:.

big dooley
21 april 2016, 12:37
ECC81 is waardeloos in V1... zeker in een superlead
als je echt iets milders wilt moet je eens kijken naar een 5751 ;)
JJ maakt tegenwoordig ook de ECC83MG, heeft minder gain dan de ECC83S, wellicht dat dat ook een goeie optie is

ik ben zelf ook erg fan van JJ's in de preamp, qua poweramp ben ik echter wat minder enthousiast...
heb ietwat teveel kapotte jongens ertussen gehad, hoewel ik hun KT77, daarentegen wel weer erg sterk vond en subliem vond klinken in een DSL/TSL of JVM

meul
21 april 2016, 15:43
volgens de importeur is het waarschijnlijk een JJ. marshall levert idd zoals Dooley zegt JJ of of Shuguang maar plaatst jj's in de duurdere versterkers. nu is het de vraag of de dsl100h hiertoe gerekend word daar het de goedkoopte 100 watt top is (zover ik weet). ik heb de jj in v1 omgewisseld met het origineel uit v2. en nu heb ik weer wat ik terug wilde. maar wil wel kunnen reproduceren als er weer een buisje uitknalt. wellicht dat de oude jj's zijn die wat zachter zijn gaan klinken door de veroudering. ik heb vraag gesteld op marshall forum. misschien zit daar iemand dicht bij de bron

AoDf
21 april 2016, 16:08
Sindsdien heb ik ze in al m'n versterkers, overweeg in een 1959SLP een iets mildere variant qua gain op V1, maar geen ECC81. Iemand een tip? Ben blij met JJ, alternatieven zijn veel te duur.

Ik heb een tijdje een 5751 op V1 in mijn jcm800 gehad, naar tevredenheid. Het geheel klonk wat minder (snel) bijterig en het verloop van mijn preamp knop liep wat geleidelijker. Prima als je wat meer rock i.p.v. metal wil spelen. Echter met een booster voor de versterker kon je nog steeds prima heavy klanken uit de top krijgen. Volgens mij maakt JJ ook een 5751 buis.

tmms
21 april 2016, 16:39
Bedankt voor de tip, de 5751 lijkt me precies mooi. Leuk de JCM800, heb uiteindelijk besloten een super lead (London City overigens:)) te maken, maar wilde aanvankelijk met relais'tjes kunnen schakelen met het 800 kanaal, wordt me te ingewikkeld. Staat nog in de kinderschoenen, heb bijna de layout voor het turret board klaar. Ik ga koolstof composiet weerstanden gebruiken, die moet ik nog aanschaffen, de rest heb ik incl de eindbuizen. Hou het 1959SLP-reissue schema aan, zonder effectlus, alleen een deep switch als extraatje. En niet op 900V, ben nog niet levensmoe:D. Ehm, bedoel, hij is iets verder dan het space stadium, middagje solderen, is ie een eind klaar:soinnocent:. Ik bedoel, zonder plan wordt het helemaal niets:D.

cluseau
21 april 2016, 22:31
volgens de importeur is het waarschijnlijk een JJ.

Uit de prullenbak gevist....lijkt sprekend een chinees :)

meul
22 april 2016, 00:03
Uit de prullenbak gevist....lijkt sprekend een chinees :)

Ben je daar zeker van?

big dooley
22 april 2016, 00:50
verschil tussen een JJ en shuguang is vrij goed te zien, dus ga daar maar gerust vanuit :)

meul
22 april 2016, 10:13
Alles zit weer dicht maar uit mijn hoofd is alles marshall rebranded. De kenner ziet daar schijnbaar dwars doorheen.. Dan ga ik maar ff opzoek naar een shuguang. Als wat ik hoor bij het wisselen klopt, en niet gewoon een verouderd jj buisje is, dan is er idd een flink verschil in de jj en shuguang!

big dooley
22 april 2016, 10:49
klopt, alles heeft een marshall label met een nummer... maar er zijn rode en witte labels, wat al aangeeft om welke buis het gaat
heb in het verleden een lijst met nummers gepost op het marshallforum:


VLVE-00007 12AT7/ECC81 No selection White Logo
VLVE-00009 12AU7/ECC82 No selection White Logo
VLVE-00010 EL34 Svetlana
VLVE-00033 SV6550C Svetlana White Logo
VLVE-00038 6V6GT Shuguang White Logo
VLVE-00039 KT66 Shuguang White Logo
VLVE-00042 EL34B Shuguang Gold Logo
VLVE-00047 12AX7B/ECC83 Shuguang Low Microphony Gold Logo
VLVE-00049 12AX7B/ECC83 Shuguang High Microphony Gold Logo
VLVE-00055 12AX7B/ECC83 Shuguang No Selection White logo
VLVE-00063 12AX7B/ECC83 Shuguang A Low Microphony White Logo
VLVE-00064 12AX7B/ECC83 Shuguang B Low Microphony White Logo
VLVE-00065 12AX7B/ECC83 Shuguang Gain Selected >=4V White Logo
VLVE-00066 ECC83S JJ Low Microphony Red Logo
VLVE-00066S ECC83S Microphonic Selection A
VLVE-00067 ECC83S JJ Low Microphony Red Logo
VLVE-00067S ECC83S Microphonic Selection A
VLVE-00068 EL84 JJ Graded Low Anode Current Red Logo
VLVE-00069 EL84 JJ Graded High Anode Current Red Logo
VLVE-00070 EL34 JJ Graded Anode Current Red Logo
VLVE-00071 EZ81 JJ No selection Red Logo
VLVE-00077 KT66 Shuguang Graded Anode Current Gold Logo
VLVE-00080 KT88 Shuguang Graded Anode Current Gold Logo
VLVE-00083 5881/6L6WGC Shuguang Graded Anode Current Gold Logo replaces VLVE-00006
VLVE-00087 EL34B Shuguang Graded Anode Current White Logo
VLVE-00088 GZ34/5AR4 JJ No selection Red Logo Replaces VLVE-10043

let wel dit is een oude lijst

meul
22 april 2016, 13:49
Dit is tof!

Uit de lijst blijkt dat ik een VLVE-00055 12AX7B/ECC83 Shuguang No Selection White logo heb
op het buisje staat nog wk43/08. Ik zag de lijst ook al op MF, ook een handige uitleg over de rol van de verschillende slots V1, V2, V3, en V4. ik heb mijn JJ ecc83s verplaatst naar v4.

nog een vraag al dat kan. hoe kom ik aan een buisje die het meest overeenkomen met wat er nu inzit?
Ik bedoel, wat betekend no selection?

big dooley
22 april 2016, 17:19
no selection is gewoon een standaard buis, die (net) niet voldoet aan de eisen die marshall stelt voor de V1 positie mbt lage microfonie, maar verder wel geaccepteerd wordt voor andere posities
marshall eist dat de aan hun geleverde voldoen aan de door hunzelf gestelde parameters zoals gain, microfonie, stijlheid en matching

meul
22 april 2016, 18:02
Hmm, dan zou het dus zo kunnen zijn dat mijn vervangen V1 een andere code had.
dan moet ik even haast maken voor hij is de vuilniswagen ligt :-)

big dooley
22 april 2016, 22:55
dat zal een 00063 of 00064 zijn geweest
je kan ook kijken naar een buisje van TAD (is ook in china gemaakt door shuguang), die zijn niet goedkoop, maar worden vrij streng getest

meul
23 april 2016, 00:46
Zijn de codes op jouw lijst, nummers die marshal gebruikt om de rebrandeds te nummeren voor eigen administratie? Als ik bij tonefactory kijk lees ik bij de shuguang wel omschrijvingen maar zie nergens de genoemde codes terug komen. Wel een versie speciaal voor V1 en een versie met extra gain. Ik zal de tad ook even gaan checken. Dank voor de tips

cluseau
23 april 2016, 10:24
Oops, er lag dus nog een buisje in de bak :hide:

Marshall gelabelde buisje is wel degelijk J/J made. Zie foto voor vergelijking, van L naar R...
1 - EH
2 -J/J
3 - het originele Marshall buisje van Meul
4 - tot slot een echte chinees.

code op het Marshall buisje is overigens VLVE90067

http://www.amps-unlimited.nl/temp/4142.jpg

tmms
23 april 2016, 11:08
Ah, dat verklaart een hoop, die laatste lijkt op deze, uit een Epiphone Blues Custom.
http://i68.tinypic.com/5a2ykw.jpg

tmms
23 april 2016, 11:11
Sorry voor de klotefoto:D

big dooley
23 april 2016, 12:21
Zijn de codes op jouw lijst, nummers die marshal gebruikt om de rebrandeds te nummeren voor eigen administratie? Als ik bij tonefactory kijk lees ik bij de shuguang wel omschrijvingen maar zie nergens de genoemde codes terug komen. Wel een versie speciaal voor V1 en een versie met extra gain. Ik zal de tad ook even gaan checken. Dank voor de tips

ja klopt, deze zijn alleen te krijgen via de officiele importeur, maar niemand begint daar aan, want ze zijn nogal flink aan de prijs
tonefactory heeft inderdaad selecties voor high gain, V1 (lage microfonie) en gebalanceerde triodes voor de fasedraaier... die laatste is wel onderwerp van discussie of het nut heeft in een marshall of welke andere gitaarversterker, ikzelf geloof er niet in... marshall heeft hier ook geen selecteerde buizen voor, ze stoppen er gewoon een gangbare buis in

meul
23 april 2016, 15:32
Ik heb de shuguang selectie voor v1 buis besteld. Ik krijg binnenkort ook een EH binnen.
ik ga eens even een roll doen op v1 met de JJ, EH, en shuguang. en wie weet daarna ook nog een wissel op v2, ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

tmms
23 april 2016, 17:27
Interessant, ben benieuwd naar je bevindingen. Idd flauwekul gebalanceerd in de fasedraaier. Vermoed alleen als je net een paar watts meer uit een 100W versterker wilt pleuren dat je aan die dingen wat hebt.

big dooley
23 april 2016, 19:15
Ik heb de shuguang selectie voor v1 buis besteld. Ik krijg binnenkort ook een EH binnen.
ik ga eens even een roll doen op v1 met de JJ, EH, en shuguang. en wie weet daarna ook nog een wissel op v2, ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

die EH zou ik wel weglaten uit de derde en vierde positie, in de eerste 2 is het meestal niet zo'n probleem
new sensor heeft zelf al in het verleden een statement gemaakt, dat sommige van hun buisjes niet geschikt zijn voor de zogenaamde cathode follower en fasedraaier posities
dit geld zeker als de preamp volledig te gebruiken is met de versterker in standby modus (oa de JVM, 2203KK en AFD100 hebben dit)
veel JVM gebruikers hebben met name veel problemen gehad met tungsol in de derde preamp positie, waaronder ondergetekende

meul
23 april 2016, 21:45
Neen, ik ga alleen v1 wisselen en als ik nog puf heb v2. Ik heb ook nog 3 standaard shuguang besteld die volgens tonefactory in marshall gebruikt worden. Die gaan in v3 en v4. Ik heb overigs even de jj in v4 gehad maar dit werken niet zo goed om de 1 of andere vage reden

meul
24 april 2016, 18:12
even voor de zekerheid, Kan even niet zo snel vinden hoe de sockets genummerd zijn.
mag ik ervan uitgaan dat als je naar de open achterkant kijkt van de dsl100h je v1, v2, v3, en v4 van links naar rechts telt?

big dooley
24 april 2016, 18:22
V1 is voorzien van een metalen huls en zit meestal het dichtst bij de input en het verst van de voedingsstrafo of aan/uit schakelaar af, V2 komnt daarna etc etc

meul
24 april 2016, 18:54
Okay, dan zit het goed in mijn hoofd. Als ik de alles binnen heb, en geprobeerd zal ik nog even komen schrijven wat ik ervaren heb met de wissels.

big dooley
24 april 2016, 23:09
veel plezier met "tube rolling" ;)

meul
3 mei 2016, 20:01
Ik heb 4 Shuguang’ s geprobeerd waarvan 1 speciaal geselecteerd voor v1 door ToneFactory. Verder had ik een JJ ecc83S en een Electro Harmonix gold en nog een oude Marshall gestempelde Shuguang die oorspronkelijk in mijn v2 zat.

De verschillen tussen buisjes van Shuguang zijn te groot om een specifiek merk als winnaar of verliezer voor mijn doel te kunnen aanwijzen. Ongetwijfeld zit er ook veel verschil in de andere merken buisjes. De Shuguang buisjes verschillen flink in de hoeveelheid gain en weergave laag , mid , hoog. Zelf houd ik nogal van power sagging feel en het ene buisje doet dit wat meer dan het andere. Ik voel verschillen in de zin van meer of minder compressie als ik speel.

Als ik dan toch geluidseigenschappen moet toedichten zou ik zeggen
JJ ecc83S, cleane buis met relatief weinig gain, goede balans tussen laag, mid, hoog

Electro harmonix Gold , felle agressieve buis met veel gain wat minder laag als de JJ.

Shuguang, wat naar wollige neigende maar muzikaal zingende buis met veel gain en mid.

De speciale V1 geselecteerde Shuguang buis had merkwaardig genoeg het minste gain en klonk wat vlak. Ik vond hem lijken op de JJecc83s. Ik ga zelf voor 1 van de niet voor geselecteerde Shuguang buisjes, de JJ vind ik saai, de EH wel tof maar beetje te blazerig voor mijn DSL100H

meul
13 mei 2016, 16:21
Hmm, ik ben vandaag even verder gaan experimenteren. Ik heb een JJ ecc83S nu in V4 geplaatst. op papier zou dit weinig invloed op de sound moeten hebben. waarom ervaar ik dan toch een flink verschil? het verschil tussen een Shuguang en jj in V4 is toch behoorlijk groot. De JJ in V4 maakt de marshall veel zachter en vloeiender. ik heb in 1,2,3 nu Shuguangs zitten, en de jj in 4. het lijkt alsof ik nu de extra gain van de chinees met het zachtere karakter van de jj gecombineerd heb.

meul
23 mei 2016, 22:56
Okay, waarschijnlijk leest geen hond het meer :-) maar wie A zegt moet ook B zeggen

Ik moet terugkomen op mijn mening over de JJecc83S in slot V1.

Ik heb na een week spelen de Shuguang v1 en jj v4 gewisseld omdat ik de warmte van de originele Marshall setup miste.
Dan blijkt toch maar weer dat je naïef bezig bent als je denkt dat je in een week tijd een Marshall beter kan laten klinken dan de fabrikant dit zelf kan na decennia lange ervaring.

laatste stand v1 JJecc83S, v2 sh, v3 sh, v4 sh.

cluseau
24 mei 2016, 08:42
Okay, waarschijnlijk leest geen hond het meer :-) maar wie A zegt moet ook B zeggenJaahoor, wij luisteren gewoon met open mond naar jouw ervaringen ;)

Voor mij persoonlijk, als ik niks zinnigs heb toe te voegen reageer ik meestal niet maar lezen doe ik wel.

Sommige zullen zich uberhaubt afvragen waarom ik hier wel eens reageer maar die figuren hou je altijd.



Ik moet terugkomen op mijn mening over de JJecc83S in slot V1.
Dan blijkt toch maar weer dat je naïef bezig bent als je denkt dat je in een week tijd een Marshall beter kan laten klinken dan de fabrikant dit zelf kan na decennia lange ervaring.


Toch is de fabrikant niet zaligmakend, er zijn nog afgezien van de stijl zoveel smaken als er mensen zijn.

meul
24 mei 2016, 12:03
Persoonlijk vind ik ervaringsverhalen van anderen altijd wel prettig om te lezen als ik zelf naar iets opzoek ben. vooral vergelijkingen. daarom kalk ik de boel toch maar neer. In dit geval realiseer ik me dat het allemaal erg persoonlijk is en merk ook dat zelfs dit niet stabiel is. laten we het houden op een leerzame tussenstand ;-)

big dooley
24 mei 2016, 13:46
Ik heb na een week spelen de Shuguang v1 en jj v4 gewisseld omdat ik de warmte van de originele Marshall setup miste.
Dan blijkt toch maar weer dat je naïef bezig bent als je denkt dat je in een week tijd een Marshall beter kan laten klinken dan de fabrikant dit zelf kan na decennia lange ervaring.




Toch is de fabrikant niet zaligmakend, er zijn nog afgezien van de stijl zoveel smaken als er mensen zijn.

marshall is al sinds haar bestaan afhankelijk van wat de fabrikanten kunnen leveren in zowel voorversterker- als eindversterkertypes
dus een absolute keuze kunnen ze niet echt maken... het is altijd een compromis
toen de JVM net uitkwam in 2007 werden hier alleen shuguangs in gebruikt, mede dankzij de persoonlijke voorkeur van ontwerper santiago alvarez, marshall had echter problemen met de consistentie van de V1 buizen die geleverd werden, dus kozen ze voor een ander merk
zelfde verhaal met de EL34: sinds de jaren 90 gebruikte marshall de svetlana's (later winged C) en daar kwam zo rond 2011 een eind aan, omdat de fabriek in st petersburg simpelweg besloot de productie te stoppen
dit is iets, waar ze al sinds hun bestaan mee te maken hebben en vaak tot gevolg had, dat ze op een ander type buis moesten overstappen, had de eerste JTM45 5881's, later stapte ze over op KT66's,
hierna werd de switch gemaakt naar EL34's voor de europese en 6550's voor de amerikaanse markt om vervolgens in de vroege jaren 90- weer 5881's te gebruiken... saillant detail is dat sommige eindtrappen ietwat "gevoiced" werden, om de 5881's meer als EL34's te laten klinken, terwijl ze eigenlijk weer terugstapten naar hun originele buis van hun begindagen :)