PDA

View Full Version : Savatage - When The Crowds Are Gone



Jasper.
17 april 2016, 16:07
Vandaag weer even bezig geweest. Kon geen backing track vinden, en je wilt mij niet zelf de zang horen inzingen haha, dus over het origineel opgenomen.
Laatste stukje van de solo is opnieuw opgenomen (en nog steeds niet goed haha). De rest 1 take. Ergens op het eind lopen mijn noten iets weg van de rest.


https://www.youtube.com/watch?v=GI4fOzPiWkk

Duhsjaak
19 april 2016, 09:22
Ik weet geen donder van dit soort bands. Ik kende het stuk dan ook niet, maar ik vind het niet beroerd.
En een gitaarpartij waar je je betrekkelijk moeiteloos doorheen werkt. Nice.

Met voldoende afwisseling en expressie waar ik het in deze muzieksoort nogal eens aan vind ontbreken.

Rond 4'40" even afgeleid?

Gitarist en gitaar leveren exact de juiste dingen.
En de juiste hoeveelheid lol in het spelen.
Ik hoop alvast dat je doorgaat met posten.

Ga ik er de volgende keer weer lekker rustig naar luisteren.
Goed gedaan gast!
Vriendelijke groet, Gus

Jasper.
19 april 2016, 09:55
Haha ja, ik weet niet helemaal wat er rond 4:40 gebeurde. Maar ik had die dag geen zin om er veel tijd aan te besteden. Dus ik liet het lekker zo.

Savatage vind ik zelf ook wel een klein beetje anders dan de meeste heavy metal bands. Volgens mij staken ze, vooral op de iets latere albums, veel aandacht in het componeren. Rock opera's, veel orkest werk etc. Ik moest er even aan wennen, maar ik vind het nu wel heel mooi. De gitarist is inmiddels overleden, maar heb al eens in een interview gelezen dat hij samen met zijn broer, de zanger/pianist, vooral herinnerd wilde worden als een goede componist.

En zijn broer gaat er in de projecten na savatage nog wat verder in. Minder heavy metal aspect. Ik vind het heel vet. Lekker je eigen ding doen, en dan ook nog zo goed. En dan een band creëren die uniek is in zijn eigen soort.

Pearl
19 april 2016, 10:38
Nice.:ok:

Niet helemaal mijn muziek, om te luisteren, maar gaaf om je te zien en horen spelen. Moet ik nog wat jaartjes oefenen in steken als ik dat niveau überhaupt nog kan bereiken.

Respect!

Jasper.
19 april 2016, 20:41
Thanks! Altijd mooi om te horen.

pasqual
19 april 2016, 22:19
Savatage: geweldige band! Jouw cover is niet geheel onverdienstelijk! Je rythm partijen zijn gewoon goed. Ik vind je gebruikte sound niet zo passend naar mijn smaak; te "muddy" en erg droog. Daar had wel een klein beetje reverb bij gemogen naar mijn bescheiden mening. De solo kan je volgens mij stukken beter, oordelend naar eerdere posts van je. Misschien had je die apart kunnen inspelen?
Maar leuk dat je deze band kiest! Opvallend, gezien wat je eerder hebt gepost:)

Ernest01
19 april 2016, 22:25
Meestal sla ik 'dit soort' muziek over, maar deze kan ik wel hebben.

Leuk te zien hoe enthousiast en met passie je speelt.
Ook dat je de gitaar op het linker been hebt. (klassiek geschoold.... ooit ?)

Mooi gedaan !

mrweird
20 april 2016, 08:18
Savatage, was een fantastische band.. Gutter ballet en Streets heb ik grijs gedraaid.
Ik zit nu op m'n werk dus ik kan niet hard aanzetten maar ik ga thuis ff luisteren. Ben benieuwd of je de helaas overleden Mr Oliva weet te evenaren. ;-)

Jasper.
20 april 2016, 11:15
Thanks mannen! Criss Oliva weet ik bij lange na niet te benaderen, maak je maar geen zorgen haha. Maar het is leuk om te doen.
Ik weet niet of ik de solo beter had kunnen doen, ik ben niet zo'n goede solist. Hoewel ik er de laatste tijd iets meer mee bezig ben. Door een chaotische slayer solo weet ik me nog redelijk heen te bluffen soms, maar verder...
Dit is het resultaat van een ochtendje wat oefenen, en dan heb ik er wel weer genoeg van haha. Meestal in de dagen erna begin ik er pas beter in te worden.

Idd, vrij droge sound nu je het zegt, maar reverb op een rhythm partij druist op 1 of andere manier helemaal tegen mijn gevoel in haha. Slaat waarschijnlijk nergens op maarja.

En nee, niet klassiek geschoold. Helemaal niet geschoold. Maar op het linkerbeen gaan vooral de leads wat makkelijker.

Duhsjaak
20 april 2016, 16:09
Thanks mannen! Criss Oliva weet ik bij lange na niet te benaderen, maak je maar geen zorgen haha. Maar het is leuk om te doen.
Ik weet niet of ik de solo beter had kunnen doen, ik ben niet zo'n goede solist. Hoewel ik er de laatste tijd iets meer mee bezig ben. Door een chaotische slayer solo weet ik me nog redelijk heen te bluffen soms, maar verder...
Dit is het resultaat van een ochtendje wat oefenen, en dan heb ik er wel weer genoeg van haha. Meestal in de dagen erna begin ik er pas beter in te worden.

Idd, vrij droge sound nu je het zegt, maar reverb op een rhythm partij druist op 1 of andere manier helemaal tegen mijn gevoel in haha. Slaat waarschijnlijk nergens op maarja.

En nee, niet klassiek geschoold. Helemaal niet geschoold. Maar op het linkerbeen gaan vooral de leads wat makkelijker.

Had net de heer O. Nog even aan de lijn. Hij zei dat hij steeds minder makkelijk uit zijn vingers krijgt wat hem vroeger moeiteloos afging. En dat ie duidelijk aanwijzingen had, dat jij nog wel steeds beter gaat spelen.

Ik weet niet of ie altijd scheutig is met complimenten, maar.....
Hij gaat wel steeds minder duidelijk praten, die gast.
Vriendelijke groet, Gus








Je hebt wel door dat het een beetje om een geintje gaat hè?
Maar dat van dat beter spelen is wel gemeend hoor.

Jasper.
21 april 2016, 10:36
Haha Gus. Ook al begrijp ik soms de helft van je berichten niet, ik ben ze door de jaren heen steeds meer gaan waarderen. Je hebt er volgens mij een handje van mensen beter te laten voelen over zichzelf. Helemaal geen slechte eigenschap!

Duhsjaak
21 april 2016, 10:48
Het is niet alleen dat, het gaat er ook om dat we een beetje keten (lees melig ouwehoeren) op zo'n forum. Als we niet meer om onszelf kunnen lachen wordt het allemaal wel errug saai.

En blijven posten s.v.p. Er wordt ook buiten de GN-'leden' genoeg op dit draadje meegeluisterd. Je kunt hiermee best nog wel (serieus hè) interesse in je werk peilen. Aan de hand van mijn lawaaiige en slordige dingen hier heb ik in februari nog 2 optredens aangeboden gekregen.

Ik ga er dus niet omheen zitten lullen, maar het kan helemaal geen kwaad als geen-GN-ers zien, dat wel GN-ers je dingen waarderen.
No way dat ik ze zou kunnen overtuigen dat het wat is als ze dr niks aan vinden. Maar als ze het zelf al lekker vinden klinken, wordt het alleen maar beter met wat bijval.

Je kunt daar van alles van vinden, maar zo werkt het wel.
Paar vragen nog:
- af en toe een original
- kan ook een original van een vriendje of vriendinnetje zijn
- band?

Het leuke is: je laat mij naar dingen luisteren die niet tot mijn natuurlijke habitat horen. En ik luister ze met plezier uit.
Dat moet je toch wel iets zeggen?
Vriendelijke groet, Gus

Jasper.
21 april 2016, 20:56
Het bandje komt vast nog wel eens. Als we wat opgenomen hebben. En ik hoop en denk dat dat niet al te lang meer op zich laat wachten. Maar nu eerst een 2e gitarist 'opleiden'.
Is wel wat heftiger dan savatage overigens hoor :D