PDA

View Full Version : EHX Mel 9



telerocker
17 april 2016, 12:51
EHX is lekker bezig, zeker met dit hebbedingetje.


https://www.youtube.com/watch?v=MiTHc8d9D20

denis.hermans
17 april 2016, 19:39
Idd. leuk pedaaltje maar als ik me niet vergis is hier onlangs nog een topic over geopend .

Brad
18 april 2016, 01:05
Interessant pedaal . Roland had iets dergelijks vroeger de Roland Gr-100 dat gele apparaat , maar dan moest je een synthesizer element gebruiken . Eigenlijk was het een gitaar synthesizer met zeer beperkte mogelijkheden

Dit pedaal is het gewoon inpluggen en spelen . Mooi en interessant genoeg om in overweging te nemen wat mij betreft

telerocker
18 april 2016, 13:23
Idd. leuk pedaaltje maar als ik me niet vergis is hier onlangs nog een topic over geopend .

Ik heb via de zoekfunctie gekeken of er al een topic was, maar niks gevonden. Als dit een doublure is, kan de moderator dit wegkieperen.

denis.hermans
18 april 2016, 13:37
Het kan ook in het waar-heb-ik-nu-gas- voor-topic zijn dat ik er iets over gelezen heb.

Hoe dan ook interessant ! EHX heeft nog enkele gelijkaardige pedaaltjes uitgebracht.

Brum
18 april 2016, 13:50
Ik kan er voor mijn gebruik weinig mee, maar ik vind 'm erg tof! Ik ga het niet doen, maar ik zou 'm bijna aanschaffen voor de heb. Gaaf pedaal.

Mitch
18 april 2016, 14:52
Voor mijn part komen hier drie topics over. Wat een cool ding is dit joh.

telerocker
18 april 2016, 15:03
Voor mijn part komen hier drie topics over. Wat een cool ding is dit joh.

Als de C9, Key9 en de Mel9 op je bordje hebt, kun je de toetsenist wel naar huis sturen. :ok:

Mitch
19 april 2016, 22:43
Jij deed toch ook allebei of ben ik nou met iemand anders in de war? :)

telerocker
19 april 2016, 23:33
Jij deed toch ook allebei of ben ik nou met iemand anders in de war? :)

Ik heb geen van de drie, maar overweeg nog steeds de C9. Ik wacht even hoe de band zich ontwikkelt waarin ik hem wil gebruiken. In mijn andere bands hebben we keys, en ja, zelfs een Hammond.

fred dons
20 april 2016, 09:29
ik heb de c9 en hij is echt zo goed als je ziet in de joetoep filmpjes, geen tracking Problemen en de Sound over een normale versterker is zo authentiek dat je inderdaad kunt besparen op een extra Keyboard speler :D , de Mel9 komt er zeker ook nog bij

apekop
20 april 2016, 18:49
klinkt best goed, maar net niet goed genoeg om bij het origineel te komen. Dus stuur je toetsenist nog maar niet naar huis! ;)

mountainman
22 april 2016, 19:12
klinkt best goed, maar net niet goed genoeg om bij het origineel te komen. Dus stuur je toetsenist nog maar niet naar huis! ;)

Maar ook weinig kans toch dat je toetsenist een origineel meezeult? :seriousf:

telerocker
22 april 2016, 19:18
Toetsenisten met een Hammond of met keys die ook rootsy stijlen beheersen, zijn niet makkelijk te vinden. De EXH9-serie is wat mij betreft een uitkomst voor bands met twee gitaristen. Eentje kan dan af en toe er wat (imitatie)-orgels ingooien.

barno
22 april 2016, 19:49
ik heb ook een C9, gekocht als speelgoedje en om wat hammondlicks op demo's in te spelen, maar het is idd ook echt bruikbaar in de band. tracking is goed, decay ook enz.. alleen het volume is wat lastig juist te krijgen tijdens live spelen :Dynamiek van spel aanpassen, goed te doen maar in het begin moet je erbij nadenken. Ook met de licks die je speelt, hij doet wel bendings enzo maar dan is de ilussie van een hammond natuurlijk weg.

mountainman
12 mei 2016, 09:56
Ik heb de Mel 9 deze week binnen gekregen. Werkt perfect en klinkt net als in de video's. De klank van je gitaar of eventuele effecten die je ervoor hebt staan hebben zelfs totaal geen invloed op het effectgeluid. Hij sampelt dus inderdaad niet maar pakt van het oorspronkelijke signaal alleen de toonhoogte en het volume op. Je kan het droge signaal er wel bij mengen.
Verder is het jammer dat er een soort van tremolo/vibrato in zit die je niet kan uitzetten. Maar misschien had de originele mellotron dat ook en wilde EHX dat precies zo reproduceren. Alleen "orchestra" heeft dat dan weer niet. Dat vind ik trouwens ook afgezien daarvan het meest bruikbare effect.

vulvasonic
31 mei 2016, 22:24
Ik mis de Led Zeppelin sounds. Verder natuurlijk wederom een knap staaltje werk van EHX. Maar echt goedkoop zijn ze niet, hè? Jammer. Ik kan er wel wat mee. :)

edje kadetje
3 juni 2016, 21:23
Ik heb vanmiddag met zo'n ding zitten stoeien, maar ik was niet onder de indruk. Op basis van de demo's had ik hem al bijna besteld, maar nu ga ik toch maar weer op zoek naar mijn inmiddels antieke gk-element en de GM70 die ik nog ergens moet hebben. Een hoop gedoe aan je gitaar, maar de resultaten waren echt een stuk beter.

Sommige klanken klonken wel aardig met lossen noten, andere met brede akkoorden. Maar alles boven fret 8 op de g-snaar triggerde voor geen meter. Bij lange na niet zo goed als in de demootjes die ik voorbij zag komen.

Iemand ook ervaringen met de hoge noten die er niet echt goed uitkomen?

edje kadetje
3 juni 2016, 21:42
Ik heb vanmiddag met zo'n ding zitten stoeien, maar ik was niet onder de indruk. Op basis van de demo's had ik hem al bijna besteld, maar nu ga ik toch maar weer op zoek naar mijn inmiddels antieke gk-element en de GM70 die ik nog ergens moet hebben. Een hoop gedoe aan je gitaar, maar de resultaten waren echt een stuk beter.

Sommige klanken klonken wel aardig met lossen noten, andere met brede akkoorden. Maar alles boven fret 8 op de g-snaar triggerde voor geen meter. Bij lange na niet zo goed als in de demootjes die ik voorbij zag komen.

Iemand ook ervaringen met de hoge noten die er niet echt goed uitkomen?

Ik zit nu opnieuw naar die demo's te luisteren en het lijkt wel of ik met een ander pedaal heb zitten stoeien. Het lijkt er zelfs niet op. Heel apart.

mountainman
4 juni 2016, 15:49
Iemand ook ervaringen met de hoge noten die er niet echt goed uitkomen?

Geen problemen met triggeren op de hoge posities. Wel klinkt het daar wat minder realistisch. Je had het pedaal toch wel vooraan in de keten staan?

Wat ik wel heb gemerkt is dat het pedaal af en toe lelijk vals klinkt terwijl de gitaar toch echt goed is gestemd. Je hoort het ook in sommige demo's.
Volgens mij gebeurt dat wanneer de sustain knop aan staat en je drukt te hard op een snaar waardoor de toon iets omhoog gaat. Op het moment dat je los laat gaat de toon nog even omlaag voordat hij stil valt. De Mel 9 schiet dan meteen een kwart noot of zo omlaag en houdt die noot vast vanwege de sustain stand.


Ik zit nu opnieuw naar die demo's te luisteren en het lijkt wel of ik met een ander pedaal heb zitten stoeien. Het lijkt er zelfs niet op. Heel apart.

Wat geluid betreft zou het er wel op moeten lijken. Zoals ik al zei neemt het pedaal totaal niets over van je oorspronkelijke klank. Of je er nu een elektische of akoestische gitaar voor zet, of zelfs een keyboard, het klinkt altijd hetzelfde.
Misschien was het exemplaar dat jij hebt uitgeprobeerd defect?