PDA

View Full Version : HNGD: G&L tribute Asat deluxe carved top



matty
15 april 2016, 11:35
https://farm2.staticflickr.com/1469/26414340296_dd3c7ef78d_z.jpg

een redelijk koopje denk ik :)
B-stock aanbieding bij bax-shop voor 310 ipv 470 en er was nog eens 10% korting op alle b-stock artikelen dus kwam het neer op 270 euro, wat in mijn ogen belachelijk weinig is voor deze gloednieuwe gitaar (ik heb geen krasje gevonden)

ik ben zelf niet meteen superfan van de top, al vind ik het ook niet lelijk,
maar de voordelen op mijn lijstje zijn wel zo goed als allemaal afgechecked:
- rosewood toets
- tele
- belly cut
- humbuckers met coil split
- goeie betrouwbare brug (denk ik toch)

"cosmetische minpuntjes":
- ik ben geen grote fan van gekleurde headstocks, maar het stoort me ook niet echt in dit geval
- ik ben geen grote fan van blinkend chrome :p de knoppen ga ik vervangen, weet nog niet door wat
-

ik heb ze nog niet kunnen insteken maar zo op eerste inspectie lijkt ze 100% in orde en
speelt ze alvast erg fijn met een fijne neck en mooie actie.

mooie allrounder die veel aankan denk ik zo!
nu nog ergens een zoom G5 op de kop zien te tikken en ik ben een hele blije jongen :)

almarvk
15 april 2016, 11:38
WAT??!? € 270,- voor zo'n gave gitaar?! G&L staat toch wel goed bekend. Ik kan dit top juist erg waarderen, headstock blijft bij mij een twijfelgeval.

Erg nice in ieder geval! Tof hoor!

Da Vinci
15 april 2016, 11:56
Ik vind het wel een gaaf ding. Ik ben ook geen fan van gekleurde headstocks op Telcasters en Stratocasters (echt een dealbreaker bij die Lacquer serie). Op andere gitaren hoort juist een matching headstock (Petrucci) en bij weer andere is het afhankelijk van de uitvoering (Luke blue = nee, Luke in Black Pearl = ja). Bij deze vind ik het goed passen. Ben zelf ook geen fan van G&L headstocks en juist omdat deze zo donker is vind ik de vorm wat minder opvallend (en minder storend).

Lijkt me dus een prima aankoop voor dat geld.

arcane
16 april 2016, 10:00
Gefeliciteerd!

Voor je knoppen is wellicht smoked chrome wel mooi.

Tupelo
16 april 2016, 10:17
Ah oke.
Congrats.
Merkwaardig dat die B-stock was inderdaad, vind ik zelf altijd wat verdacht, nadat ik door mij met recht afgewezen gitaren B-stock zag verschijnen.
Maar mooie gitaar, wellicht vond iemand anders van niet. :)

Wat heb je daarachter aan toetsen staan, ziet er wat rhoades alike uit, rhoades fucked an inkjetprinter ofzo...?

D3nnis
16 april 2016, 10:39
Oeh, mooi, zo'n carved top tele, vooral met dat flamed maple

jutter
16 april 2016, 10:51
Gefeliciteerd! G&L Tribute zijn fantastische gitaren! En wat betreft de 'gekleurde' headstock; kan niet mooier! Moet je voorstellen, zo'n blanke kop.... dat past niet bij zo'n mooie gitaar! Smaakvol zo! Zelfs de knoppen zou ik mooi zo laten, dat maakt hem helemaal af!

matty
16 april 2016, 11:05
tnx :)

gisteren toevallig ook een zoom G5 gescoord dus ben helemaal in mijn nopjes :)
moet er nog nieuwe snaren opleggen, maar ik vind het een hele fijn gitaar, speelt fijn,
klinkt goed en is heel veelzijdig met de coil switch, een echte no-brainer voor dat geld


de foto is op mijn werk genomen, het is een A0 plotter dat er langs staat :)

MikeD
16 april 2016, 11:24
ben van oudsher geen Tele-fan maar met deze aankoop ben je wel het heertje denk ik....in z'n soort vind ik het een van de fraaiere met die carved flame top... echt wel

Brum
16 april 2016, 12:03
Hele vette gitaar, echt een fraaie!:ok:

B-stock kan heel goed een gitaar zijn die in de winkel heeft gestaan en is uitgeprobeerd. Die kun je niet meer als nieuw verkopen op een gegeven moment, maar je ziet er natuurlijk maar weinig van.

Joost de Ruig
16 april 2016, 12:05
Koopje van de week. Voor dat geld te gekke gitaar. Mist natuurlijk wat TeleTwang, maar rockt wel als een malle met die hb's. Enjoy!

Duhsjaak
16 april 2016, 12:09
Asat. Zelfs steun van de Russen. Dan moet het wel goed zijn.
Met groeten en zegen ook van Elena (spreek uit: Jiljina).
Vriendelijke groet, Gus




Mazzelpikkie!!!!!

telerocker
16 april 2016, 13:28
Mooie H-H-tele hoor. De Tributes zijn prima gitaren en voor dit geld ben je idd spekkoper van de week.

Rinze
16 april 2016, 15:58
Hele mooie gitaar voor een belachelijk lage prijs. Gefeliciteerd!:cheerup:

matty
19 april 2016, 16:08
tnx voor de leuke commentaren :)

ik ben er heel blij mee tot nu toe!
de pickups hebben wel een hoge output, meer dan ik gewoon ben :)

telerocker
19 april 2016, 23:26
tnx voor de leuke commentaren :)

ik ben er heel blij mee tot nu toe!
de pickups hebben wel een hoge output, meer dan ik gewoon ben :)

Iets lager zetten? Het verandert niks aan de output, wel hoe de voicing zich presenteert.

Duhsjaak
19 april 2016, 23:45
Meer dan je gewoon bent?
Ik zeg: Leve de verschillen. Is ie precies als je andere gitaar? Hou dan je centen lekker op zak, zak.

dan hoef je geen andere gitaar te kopen.
Het zijn juist de verschillen die het leuk maken....

Klinkt als een mazzeltje.
Vriendelijke groet, Gus

Joreeen
24 april 2016, 19:40
Vandaag heb ik mijn Schecter Tempest Special (eentje van de eerste serie) geruild voor dezelfde gitaar. Had al 3 G&L Tribute bassen, en die zijn zo ontzettend goed! Foto's komen er asap aan!

Speeddemon
26 april 2016, 19:50
Als mede-eigenaar van een G&L Asat Tribute (Butterscotch Blonde), gefeli!

Mooie carved top ook! :ok:

Ben het ook helemaal met je eens dat zo'n meegekleurde headstock het vaak niet helemaal is.