PDA

View Full Version : welke pickups zijn dit?



Freakoutus
14 april 2016, 22:38
Hallo,

ik was op zoek naar vintage pickups en kwam bij de volgende advertentie uit:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/instrumenten-onderdelen/m1040164941-humbuckers-uit-jaren-70-les-paul.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

een stel vintage dimarzio's zou niet verkeerd zijn voor mijn les paul. maar zijn dit wel dimarzio's? of is dit van een ander merk? adverteerder geeft aan in de ad. dat het merk onbekend is, dus hierover contact zoeken zal niet nodig zijn.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

PS: mocht dit draadje verkeerde geplaatst zijn dan mag deze verplaatst worden natuurlijk.

telerocker
15 april 2016, 01:07
Gokje: Dimarzio PAF (Pro's?).

Freakoutus
15 april 2016, 10:28
als ik op dimarzio paf pro zoek krijg ik wel veel pickups te zien die er veel op lijken. Deze pickups lijken een soort van omlijsting te hebben. Ik kom geen dimarzio's met een omlijsting tegen, dat kan ik dus niet plaatsen... ik zal op google nog even een goede zoektocht houden voordat ik een bod plaats.

Da Vinci
15 april 2016, 10:46
In zekere zin lijken ze allemaal op elkaar (enkele uitzonderingen daargelaten). Jij zoekt vintage Dimarzio, ziet pickups zonder enkele aanduiding over merk/type etc. en hoopt nu heel hard dat het is wat je zoekt en dan ook nog voor een schijtprijs, maar dat zou wel heel toevallig zijn toch?

Freakoutus
15 april 2016, 10:56
ik vraag niet om mijn gedachtegang, ik vraag om kennis van de mensen die hier actief zijn. Voor mij is van belang om er achter te komen welk type pickup dit is zodat de waardebepaling wat makkelijker is zodra ik eventueel in onderhandeling ga met de adverteerder.

Tevens ben ik niet per sé op zoek naar dimarzio's, ik zoek naar vintage pickups voor een oude merkloze gitaar welke pickups mist. Gezien de prijs en de leeftijd van deze pickups zou het een leuke oplossing kunnen zijn. Maar aangezien de pickups mij niet bekend voorkomen leek het mij niet onverstandig om dit forum te raadplegen om eventueel naam te kunnen geven aan de pickups met zoals hierboven al beschreven een juiste waardebepaling (waarde bepalen zonder merk en type is nogal uit de lucht gegrepen wat mij betreft)

Freakoutus
15 april 2016, 12:03
inmiddels contact gehad met de verkoper, deze heeft dit topic ook gelezen en is er van overtuigd dat het om dimarzio's gaat. Hierdoor wil de verkoper deze opnieuw op marktplaats zetten.

ik kijk in tussentijd verder naar andere pickups.

Mijn dank voor jullie input.

Da Vinci
15 april 2016, 13:09
inmiddels contact gehad met de verkoper, deze heeft dit topic ook gelezen en is er van overtuigd dat het om dimarzio's gaat.

Oké, opgehelderd dan :-)

P.S. welke van de genoemde argumenten heeft 'm uiteindelijk over de streep getrokken?
Was het "Gokje: DiMarzio Paf (Pro's?)" van Telerocker of was het toch de "als ik op dimarzio paf pro zoek krijg ik wel veel pickups te zien die er veel op lijken. Deze pickups lijken een soort van omlijsting te hebben. Ik kom geen dimarzio's met een omlijsting tegen" die geen enkele twijfel over liet ?

Afin, zal binnenkort worden vervolgt in het "Twijfel over een advertentietopic" vermoed ik :-)

Dutch66
15 april 2016, 13:19
Begrijp ook niet goed wat het punt nu is/was, we praten of 3 tientjes... toch een prima aanvulling op
die merkloze plank die nog een paar 'vintage' pu's behoeft...

Die Dimarzio SD's uit de beruchte Hondo LP's gaan voor aanmerkelijk meer...

Orpheo
15 april 2016, 13:28
de paf pro komt niet uit de 70ies, dus die is 't sowieso niet.

Dimarzio's uit de 70ies zien er toch echt anders uit hoor. Om te beginnen, de pootjes zijn gebogen ipv een verlengde van de baseplate. Dimarzio zette z'n naam ook op de baseplate. De manier van de bobbins monteren is ook anders op DMZ's dan op deze pups. De schroeven zijn al verkeerd: flatheads moeten het zijn ipv kruiskopjes.

Mighty Mite sluit ik bij ook al uit om dezelfde reden.

Als het IETS van Dimarzio is, dan is het een OEM geproduceerd element door DMZ maar zeker niet een eigen pickup van ze. Dat gezegd hebbende: Ik denk dat het een pickup is uit de keuken van Ibanez, afgaande op die lading was/epoxy die de spoelen omringt. Maar in ieder geval twijfel ik heel, heel erg aan de houdbaarheid van het statement dat het gemaakt is door DMZ.

Da Vinci
15 april 2016, 14:00
Binnenkort verwacht:


inmiddels contact gehad met de verkoper, deze heeft dit topic ook gelezen en is er van overtuigd dat het om OEM geproduceerde DMZ's óf iets uit de Ibanez keuken gaat. Hierdoor wil de verkoper deze opnieuw op marktplaats zetten.

ik kijk in tussentijd verder naar andere pickups.

Mijn dank voor jullie input.

Pepe
15 april 2016, 14:49
de paf pro komt niet uit de 70ies, dus die is 't sowieso niet.

Dimarzio's uit de 70ies zien er toch echt anders uit hoor. Om te beginnen, de pootjes zijn gebogen ipv een verlengde van de baseplate. Dimarzio zette z'n naam ook op de baseplate. De manier van de bobbins monteren is ook anders op DMZ's dan op deze pups. De schroeven zijn al verkeerd: flatheads moeten het zijn ipv kruiskopjes.

Mighty Mite sluit ik bij ook al uit om dezelfde reden.

Als het IETS van Dimarzio is, dan is het een OEM geproduceerd element door DMZ maar zeker niet een eigen pickup van ze. Dat gezegd hebbende: Ik denk dat het een pickup is uit de keuken van Ibanez, afgaande op die lading was/epoxy die de spoelen omringt. Maar in ieder geval twijfel ik heel, heel erg aan de houdbaarheid van het statement dat het gemaakt is door DMZ.

Idem dito.

Freakoutus
15 april 2016, 22:37
voor wie de vraag of het punt niet snapt, reageer dan gewoon niet :)

voor de serieuze antwoorden. tnx :)

geert1976
16 april 2016, 00:07
De humbuckers lijken verdacht veel op de humbuckers die in de Yamaha SG 35 gitaren zaten. Die gekke exemplaren met geschroefde halzen

telerocker
16 april 2016, 13:33
Idem dito.

Dank, dat is dan opgehelderd. Ik vond ze een beetje lijken op Paf Pro's in de Jem die ik 25 jaar terug had. Voor de rest geen Dimarzio-kenner.