PDA

View Full Version : Prijsschatting oude Marshall



robpeters87
24 juli 2003, 17:52
Ik wil van een vriend een oude marshall (10 jaar oud?) over kopen, niet zo groot ik denk 50 cm hoog 40 breed... zo een waarbij het deel waar de knoppen op zitten goudkleurig is en de knoppen by the weg ook.... ik zal proberen een plaatje en meer info te krijgen want dit is een beetje wazig......

PeArLjAm
24 juli 2003, 17:55
Ja probeer ff een betere beschrijving te geven, knoppen op een goudkleurige plaat hebben alle marshalls...... Kijk bijvoorbeeld eens naar het aantal knoppen, en kijk eens wat erachter op staat. Verder staat de modelnaam als het goed is op die goudkleurige plaat waar je het over had waar ook de knoppen opzitten. Dan kunnen we er meer mee!!

V!N
24 juli 2003, 19:33
kommop pearl !

Ik vind het heel duidelijk, het gaat hier natuurlijk om een Valvestate combo, waarschijnlijk die van 50 Watt .. dat je dat niet doorhebt zeg ! :-D

Over prijzen laat ik mij niet uit, daar zit ik toch vast enorm naast.

Mitch
24 juli 2003, 21:24
Mag ik deze inlijsten ? :D

Antal
24 juli 2003, 22:48
Ik vind het heel duidelijk, het gaat hier natuurlijk om een Valvestate combo, waarschijnlijk die van 50 Watt .. dat je dat niet doorhebt zeg ! :-D

GENIAAL. Hoe kom je er op....? :???: :???: :???:

PeArLjAm
25 juli 2003, 14:42
kommop pearl !

Ik vind het heel duidelijk, het gaat hier natuurlijk om een Valvestate combo, waarschijnlijk die van 50 Watt .. dat je dat niet doorhebt zeg ! :-D

Over prijzen laat ik mij niet uit, daar zit ik toch vast enorm naast.

Nou 10 jaar oud zou ook een jcm 800 of 900 combotje ofzo kunne nzijn hoor.... ben niet zon valvestate expert hahah :lol:

Mitch
25 juli 2003, 18:31
Nee joh, JCM's zijn 60 breed, dat je dat niet weet zeg... :razz:

PeArLjAm
25 juli 2003, 22:11
sorry... :oops: Heb mn amp eigenlijk nog nooit opgemeten, ik speel er liever op :D

V!N
26 juli 2003, 01:03
Mag ik deze inlijsten ? :D

doe maar, cool :D



Antal, Paul en (vooral) Purrul :) :

Als iemand het uiterlijk van een Marshall omschrijft als "Het deel waar de knoppen op zitten is goudkleurig", denk ik niet aan een gitarist die al toe is aan superversterker als de 800 of 900.

Niet dat daar iets mis mee is hoor, een Valvestate is een mooi instapmodel voor een niet te gekke prijs. Zeker als je als beginneling ergens tweedehands een weet op te snorren.



Ik heb nooit een Valvestate gehad, maar wel veel gezien. Een versterker van zo bij zoveel cm, omschreven door iemand die klaarblijkelijk nog niet zoveel Marshalls heeft gezien (dus eigenlijk net begint en nog geen top-apparatuur nodig heeft) .. dan denk ik meteen aan een Valvestate.
Hij is groter dan de bagagedrager-Valvestates, dus is het waarschijnlijk de 50 Watt versie. 80 Watt zou ook kunnen, maar die is volgens mij nog nét weer ietsje groter.


Zie ? Niets moeilijks aan :) Dus nou niet meer piepen als iemand hier komt met vragen als "Ik zoek een versterker van ongeveer 18 kilo", nergens voor nodig :razz:

Ic3gl0vE
26 juli 2003, 11:05
dat is wel gaaf eigenlijk.
Ik zoek een versterker van 18 kilo bij mijn gitaar van 6 kilo. Dat lijkt me namelijk wel mooi, want dan is de versterker 3 keer het gewicht van de gitaar. Welke moet ik hebben? :-D :o

robpeters87
26 juli 2003, 15:52
het is er wel een uit de jcm series maar ik ben bezig met een foto dus...

robpeters87
26 juli 2003, 16:13
Hij heeft in ieder geval volume gain treble middle bass als knoppen, het aantal wat moet ik nog ff vragen

shredneck
26 juli 2003, 16:23
let op de volgende zaken Rob:

Hoeveel eindbuizen? (dit zijn de grote lampachtige dingen achterin. 2 buizen is 50 watt, 4 buizen is 100 watt)

Jcm800 of 900?

Schakelbare kanalen of 1 kanaal?(kijk of er een footswitch ingnag op zit)

wellicht weet de eigenaar wat voor type het is. is het een sl-x, gewoon kopen. mooie full tube scheurbak.
is het een 800, dan wordt het anders, maar post dat ff.

uiteraard is het bovenal een smaakkwestie.

Let ff op de potmeters,ff aan draaien,gaan ze soepel?Geen nare krakende bijgeluiden of het plotseling verspringen van de sound?
Let ook op de algehele sound en hoe stil de amp is als je niet speelt maar wel het volume van je gitaar openhoudt. Hoor je een dikke brom, dan is er iets niet in de haak. Bij gitaren met enkelspoelselementen zet je de switch ff in standje 2 uiteraard, anders hoor je de brom van de gitaar.

Post ff je bevindingen en bovenal, probeer het type te achterhalen, er kleven veel weetjes aan Marshalls en hier op het forum zijn genoeg mensen die je goed advies kunnen geven.

V!N
27 juli 2003, 12:43
SL-X is alleen als top uitgekomen, die is het vast niet dan.

Zou het een één-kanaals JCM 900 1x12" combo kunnen zijn ? Nee, die zijn perfect vierkant, dus dat zou dan wel opgevallen zijn.

Maar is het eigenlijk wel zeker dat het hier om een buizenversterker gaat ?

Zo ja, denk nu dat het hier gaat om een één-kanaals JCM 800 1x12" (50 Watt, type 4010, anders de transistor-versie van dit type van 30 Watt 5010)

Maar dan nog .. hij is hoger dan dat hij breed is :???: Dan zou het die 3x10" versie kunnen zijn van de eh .. JTM 60 ? Maar die heeft weer een heel wat meer knopjes en is geen JCM ..


MaÏsKoLv3, ik had je graag willen helpen aan een amp van 18 kilo, maar weet nu even niets meer zeker. :-? Totaal van m'n a-propos na dat gedoe van Rob en zijn 87 Peters

Ic3gl0vE
27 juli 2003, 13:28
MaÏsKoLv3


YOU THA MAN!!! hahaha :-D

ontopic:
Maar er was eerst ook zo'n JCM series 900 toch? die was hybride...

Dude
27 juli 2003, 22:38
Mag ik deze inlijsten ? :D

I, dus is het waarschijnlijk de 50 Watt versie. 80 Watt zou ook kunnen, maar die is volgens mij nog nét weer ietsje groter.




er zijn geen 50 watt valvestates dude..... of zit ik er heel erg naast, VS 65R enzo.....

V!N
28 juli 2003, 18:25
MaÏsKoLv3

YOU THA MAN!!! hahaha :-D

ontopic:
Maar er was eerst ook zo'n JCM series 900 toch? die was hybride...

:D

Zeker weten ? Ach, ik moet me eigenlijk ook buiten berichten houden die handelen over transistor-Marshalls, daar weet ik echt te weinig vanaf. 800 Had wel uitvoeringen is SS.







Mag ik deze inlijsten ? :D

I, dus is het waarschijnlijk de 50 Watt versie. 80 Watt zou ook kunnen, maar die is volgens mij nog nét weer ietsje groter.




er zijn geen 50 watt valvestates dude..... of zit ik er heel erg naast, VS 65R enzo.....

Dude ! Fuck, eh .. ik bedoel dan natuurlijk de 40 Watt.

Maar het is nu in ieder geval duidelijk dat het om een éénkanaals JCM amp gaat.

We moeten vaker van dit soort prijsvragen organiseren :D

robpeters87
31 juli 2003, 13:32
Hij lijkt het meest op de

http://www.marshallamps.com/images/products/mg/mg10cdunit.html

maar dan zonder het dist. knopie
en............. het is geen buizen
verder heeft ie 2 inputs aan de linkerkaqnt en een headphone uitgang

Marc Oblivian
31 juli 2003, 16:12
Mag ik deze inlijsten ? :D

doe maar, cool :D



Antal, Paul en (vooral) Purrul :) :

Als iemand het uiterlijk van een Marshall omschrijft als "Het deel waar de knoppen op zitten is goudkleurig", denk ik niet aan een gitarist die al toe is aan superversterker als de 800 of 900.

Niet dat daar iets mis mee is hoor, een Valvestate is een mooi instapmodel voor een niet te gekke prijs. Zeker als je als beginneling ergens tweedehands een weet op te snorren.



Ik heb nooit een Valvestate gehad, maar wel veel gezien. Een versterker van zo bij zoveel cm, omschreven door iemand die klaarblijkelijk nog niet zoveel Marshalls heeft gezien (dus eigenlijk net begint en nog geen top-apparatuur nodig heeft) .. dan denk ik meteen aan een Valvestate.
Hij is groter dan de bagagedrager-Valvestates, dus is het waarschijnlijk de 50 Watt versie. 80 Watt zou ook kunnen, maar die is volgens mij nog nét weer ietsje groter.


Zie ? Niets moeilijks aan :) Dus nou niet meer piepen als iemand hier komt met vragen als "Ik zoek een versterker van ongeveer 18 kilo", nergens voor nodig :razz:

Elementary, my dear Watson :razz:

mathe
31 juli 2003, 17:23
Hij lijkt het meest op de

http://www.marshallamps.com/images/products/mg/mg10cdunit.html

maar dan zonder het dist. knopie
en............. het is geen buizen
verder heeft ie 2 inputs aan de linkerkaqnt en een headphone uitgang

Is het deze?

http://www.ne.jp/asahi/studio-seven/music/equipment/sugi/images/nar-lead20.JPG

of misschien deze?

http://img2.dena.ne.jp/ex21/20030408/139/15694475_1.jpg

Marc

Ic3gl0vE
31 juli 2003, 17:26
deze is ook klein..
http://www.philhilborne.com/gear/studio_equip/marshall_15.jpg

Marshall Studio 15

BLOK182
31 juli 2003, 17:44
yo rob, eh, KOM NOG TOCH EENS MET TYPENUMMERS! ;-)

mathe
31 juli 2003, 18:56
deze is ook klein..

Marshall Studio 15

Lijkt me sterk. Robpeters87 schreef dat het geen buizenversterker was. En laat de Studio 15 dat nou net wel zijn...

Marc

robpeters87
1 augustus 2003, 15:42
Volgens mij is het het 2e plaatje van Marthe..... alleen dan andere kleurtjes enz....

Maar ik kan geen typenummers geven want die kerel waarvan de amp is is op vakantie......

mathe
1 augustus 2003, 17:19
Die tweede is de Lead 12. Een kleine transistorversterker uit eind jaren 80 die helemaal nog niet zo gek klonk.
Als ik het me goed herinner waren die indertijd zo'n 300 Gulden.
Erg leuke beginners versterker. Klinkt beter dan die nieuwe instappers van Marshall.

Marc