PDA

View Full Version : Bei mir bist du schön - accoorden



Joppnl
10 april 2016, 11:41
Goeden,

ik kom dit nummer tegen op YT in deze uitvoering :

https://www.youtube.com/watch?v=YGBi-_ZWMCo

nou staan de accoorden er bij maar -helaas- niet de vingerzettingen.

Wat ik graag zou willen weten zijn de vingerzettingen van dat tussenstukje Cm Bb7 Ab7 G7 zie bv startend op 0:35 (35 sec)

Op zich kan ik dit prima spelen, bv startend op de 8e fret en dan zo naar beneden maar dat klinkt toch heel anders dan wat hier gespeeld wordt.

Wat zijn de gebruikte vingerzettingen van deze accoorden?

De eerste is een Cm op de 3e fret (basis Am) maar dan?

Wat ik volgens mij zie bij de Bb7 is een middelvinger op de 5e toets lage Esnr, wijsvinger in de 3e of 4e fret Bsnr maar t gaat nogal snel en ik krijg er zo geen Bb7 uit.

Iemand een idee over de gebruikte vingerzettingen voor dit stukje?

Alvast bedankt!

Joppnl
10 april 2016, 11:57
Overigens...
Wel een ander soort progressie 'gevonden':

start met Cm 3e positie (basis am), dan de pink van pos 5Gsnr liften en op 6e pos lage Esnr. (dit geeft denk ik een Cm7/Bb)
dan een Abmaj7 (ton. op lage e) en dan G7.

Anders maar nog niet wat ik zoek.....

Brad
10 april 2016, 14:54
Hoi Man ,

Volgens mij speelt hij dit , alleen komt dat niet overeen met de akkoorden die bij de video vermeld staan , het kan zijn dat hij vervangende akkoorden speelt zoals veel in de jazz gebeurt
Ik weet wel de basis van Jazz theorie maar niet meer dan dat

Hoe dan ook de vier akkoorden zijn volgens mij

Ex Ex Ex Ex
B4 B4 Bx Bx
G5 G5 G7 G4
D5 D4 D6 D3
A3 Ax A5 Ax
Ex E5 Ex E3

Ik zou dan zeggen dat de namen van de akkoorden zijn

C mineur, Adim, Dmol5 en G7

Joppnl
10 april 2016, 15:48
Dank je!

voeg ik toe aan de mogelijkheden :-)

k moet zeggen.....om het nummer te spelen is vrij eenvoudig maar de accoorden die in dit nummer gebruikt worden....voor mij erg onbekend.

Overigens: jouw grepen wijzig ik licht: die Adim hoef je geen A op de Esnr te spelen: open A snaar is weer net iets simpeler en voldoet prima en die Dmol 5: ik miste een toon erin en voegde er een f op de b snr aan toe -> Ddim

thnx!

Brad
10 april 2016, 15:57
Geen dank , altijd interessant dit soort dingen