PDA

View Full Version : ibanez / randall stacks



lampz
24 juli 2003, 16:11
Halloo iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe (en niet te dure) stack, en na een beetje rondkijken op het net en in wat gitaarwinkels heb ik drie formaties gezien, welke kan ik volgens jullie het beste nemen?
Het gaat om:
- Randall RH100 i.c.m. Randall RCM412CXM
- Ibanez TB100 i.c.m. Ibanez TB412AU/TB412AS
- Ibanez TB100 i.c.m. Behringer BG412S
Nou, brand maar los! :D

Groeten,
Lars van Zanten

P.S.:
Ibanez: www.ibanez.com
Randall: www.randallamplifiers.com

BLOK182
24 juli 2003, 16:29
Misschien is een Laney TF700 wat? Onze gitarist heeft een TF800 (wordt niet meer gemaakt) en dat klinkt best goed, zie www.laney.co.uk

gerrekat
24 juli 2003, 16:39
neem in godsnaam de randall die Ibanez dingen klinken echt nergens naar!

randall is leuk voor de prijs, maar waarom zo'n goedkope stack kopen? waarom niet een goed combootje in plaats van een matige stack?

Omdat de stack er imposanter uitziet?

De duurdere Randalls zijn wel OK trouwens!

lampz
24 juli 2003, 16:47
hm misschien is anders de Randall top + de Behringer kast ook wel een combinatie om bij het lijstje te plaatsen, wie het weet mag het zeggen??!!??

lars

BLOK182
24 juli 2003, 16:49
Je haalt waarschijnlijk een betere sound uit een goeie combo dan een cheape stack, en om zo''n ding nou puur voor het uiterlijk te kopen.

lampz
24 juli 2003, 16:51
tja... zit wel wat in... maar een stack trekt me gewoon erg aan na 2, ehh eigelijk 3 combo's... k wil ook is het ruimere geluid van een stack proberen...
heb trouwens vandaag de randall top bij rock palace den haag uitgeprobeerd (alleen zette die gozer em op een marshall kast, lijkt mij dat je dan niet echt kan horen wat het geluid van die top nou is??) maar ik vond het lekker klinke hoor! zeker voor die prijs...

lampz
24 juli 2003, 16:53
bovendien, bij kleine optredens (ik heb nog nooit meer dan 50 man gehad :D) hoef ik het niet meer te versterken door een microfoon lijkt mij, dit was bij me combo's wel nodig...

riesj
24 juli 2003, 17:15
Ik weet natuurlijk niet welke combo's je gehad hebt...
maar tenzij je per sé zelf je preamp en eindversterker wilt uitkiezen omdat die zo geniaal samen klinken, zou ik toch nog maar even in de wereld van heads en combo's blijven rondneuzen.

Ik sluit me helemaal aan bij de meningen van Gerrekat en Blok182.

edit: spelling


Groetjes,

BLOK182
24 juli 2003, 17:36
Dat emt dat uitversterker, das een beetje onzin. Met een fatsoenlijk optreden wordt zowiezo alles uitversterkt voor de spreiding, en mocht je niet uitversterken, dan kom je met een buizencombo ook al heel ver, verder dan een transistorstack. Maar tis natuurlijk jouw geld, als jij die Randall goed vindt, wat let je?

lampz
24 juli 2003, 17:38
ja ik dacht misschien hebben mensen al ervaring met deze spullen? altijd handig om te weten...

lampz
24 juli 2003, 17:39
ik wil trouwens zowiezo geen buizen...

gerrekat
24 juli 2003, 17:47
Zeker de Randall Cyclone, warhead en Vmax zijn echt goed, maar die hebben ook een 300 watt eindtrap...

maar je zal merken dat een buizenscheur gewon echt veel beter klinkt!
Als je echt heel veel moeite en buitenboord apparatuur erbij neemt kun je een SS amp ook heel goed laten klinken, maar zo kaal op zich..........

Ik zou in ieder geval iedere dag van de week een Randall boven een Ibanez kiezen!

maar een buizencombo zou qua volume best eens kunnen wedijveren met een stack van hetzelfde vermogen!

BLOK182
24 juli 2003, 18:34
maar een buizencombo zou qua volume best eens kunnen wedijveren met een stack van hetzelfde vermogen!
Jij bedoelt dan een transistorstack? FF die dure randalls daargelaten, dat kan een fatsoenlijke buizencombo zeker, mun boogie overruled de 120watt ss-halfstack van onze zanger totaal, heeft hij volume op 8, heb ik mun pre-amp halfdicht en master op 2 ofzo :-P

gerrekat
24 juli 2003, 22:33
kan ook aan andere zaken liggen bijvoorbeeld als je je middentonen ver wegdraait raak je ook helemala verloren in de mix!

Maar in pricipe is het NIET zo dat een SS stack met 100 W minder "volume" opbrengt dan een TUBE stack, maar toch klinken buizen amps harder en snijden ze beter in de mix, waar het precies door komt zijn de meningen over verdeeld.


Ik vind buizen gewoon beter klinken, zeker als je de scheur van je top gebruikt ik zeg al Dime laat zijn Randall ook behoorlijk schreeuen met een MXR en een FUrman PQ-3 ervoor, enorm vet geluid, maar zo'n ding alleen red het nooit bij een goede buizenamp!

Was net nog bij Rock palace in den Haag daar staat het hel;e assortiment Randall spullen, best mooi, zeker de warghead cabs! wat zien die er vet uit en ze klinken fantastisch maar ja 1000 EURO voor een 4 x 12!

Ik zou de 2 x 15 wel eens willen proberen!

Die grote Randalls hebben een 300 W eindtrap ik heb er een gehad is verkocht, maar fuck wat ging dat ding hard, daarmee verzoop ik letterlijk elke buizenamp, maar ja ben toch terug bij de buizen want het klnikt gewoon beter!

Heb mijn Furman PQ-3 nog wel, daar kun je hele leuke dingen mee doen, in een hand omdraai heb je het Dimebag geluid, ook voor een buizenamp!

Toaster
25 juli 2003, 23:14
Er staat zo'n Randall stack te koop op marktplaats. Istie nog goedkoper en als je hem dan na een maand zat bent kun je hem voor bijna hetzelfde bedrag weer de deur uit doen. (ik raad je wel aan af te dingen op dat bedrag omdat het te veel is)

Ik denk dat je er niet lang blij mee zult zijn. Het blijft een transistor. En die hebben gewoon andere karakteristieken dan een buizen versterker. Met buizen hoor je jezelf beter op het podium.

UItversterken via de P.A. zul je altijd moeten blijven doen omdat dan gewoon het zaalgeluid het beste is. Je moet je eigen versterker alleen maar zien als monitor.

Mijn versterker staat ook altijd niet naar het publiek gericht maar zijdelings. Zo krijg je ook minder overspraak op de zangmicrofoon.

Ik weet niet wat voor combo's je hiervoor hebt gehad dus ik kan niet zeggen dat je je gemis aan geluidskwaliteit daar aan te danken hebt gehad.

Ik heb zelf die Randall ook getest dus ik weet hoe die klinkt. Zo'n speakercabinet geeft je inderdaad een lekkere oempfh en dat is wat je nu vooral opvalt..

Voordat je het slachtoffer wordt van je GAS aanval kun je beter eerst eens gaan studeren op andere configuraties en merken. (2 x12 kasten enzo en open of dicht, daarmee verandert de spreiding van je geluid ook)

En transistor versus buizen.

En welke amp past het beste bij je muziek keuze. Daar moet je echt op letten. Nieuwe spullen zijn ontzettend vet maar er is niks zo erg als na een maand je spulletjes al helemaal zat te zijn en ze tweedehands met verlies op marktplaats te zetten ofzo.

Succes ermee en houdt je hoofd cool! Die Randalls lopen niet weg!

lampz
26 juli 2003, 12:09
kijk hier heb ik wat aan :D k heb et gewoon niet zo op buizen weet niet waarom, wil ook graag een stack... en had idd al die op marktplaats gezien, en zat ook al te kijken voor een 2x12 kast... heb ook een hoop positieve dingen gehoord over die VOXen, maar ja t zijn toch weer buizen en een stack daarvan is niet te betalen :cry:... voor de rest: ik ga binnenkort bij feedback dat ibanez geheel toch is uitproberen, je weet maar nooit... maar goed dankjulliewel allemaal voor de reacties, mocht je nog wat meer willen posten, post het ik heb er altijd wel wat aan :D

lars

p.s. dankje nog voor de tip om m'n versterker aan de zijkant te zetten, dit zal bij mij een hoop problemen wegnemen denk ik

Ic3gl0vE
26 juli 2003, 12:24
als je niet van buizen houdt zou je ook eens naar iets van bijvoorbeeld Line6 kunnen kijken...

lampz
26 juli 2003, 12:26
line6 is wel een heel tikkie duurder, toch?

Ic3gl0vE
26 juli 2003, 12:32
Hmm dat weet ik niet, ik weet namelijk niet wat die ibanez en randall dingen kosten.

Maar een tweedehands POD met een tweedehands marshall valvestate eindversterker hoeft niet veel te kosten. Alleen zit je dan wel met een losse voor- en eindversterker en dat vind je misschien niet ideaal.

lampz
26 juli 2003, 12:34
ibanez = 645 euro
randall = 900 euro...

Ic3gl0vE
26 juli 2003, 12:39
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/10791.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3DPOD%26p%3D2 %26pv%3Dall%26s%3D50
€650 voor een flextone II head met klein floorboard
(daar zit dus al een eindversterker in hè)
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/10679.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3DPOD%26p%3D2 %26pv%3Dall%26s%3D50
€500 voor een PODII met floorboard.

lampz
26 juli 2003, 12:42
hm... ben niet zo weg van tweedehands, maar toch... en dan die bovenste, daar hoeft alleen nog maar een kast onder?
wil er dan wel 1 van line6 eig...

lars

marc_o
1 augustus 2003, 11:10
Ik heb laatst die Randall rh 100 eens getest in de winkel, speel zelf altijd buizen, dus vergelijken kun je ze niet.
Ik moet toch zeggen dat ie niet slecht klonk, eigenlijk best goed, gezien het prijskaartje. Moest ik nu beginner zijn en metal spelen, zou ik direct voor die rh-100 gaan, subtiliteit is in geen velden of wegen te bekennen, maar daar had ik toch al geen last van toen ik begon. Ik zat maar te klootviolen met een peavey transistorbak en een Boss heavy metal kutpedaaltje, nou, tezamen was dat echt niet goedkoper dan die Randall (die randall is er ook nog in combo 2 keer 12) en klonk zeer zeker niet beter. Ik had toen maar wat graag zo'n ding gehad, 18 jaar geleden.
Dus, speel je metal en je wilt een simpele rig met een goede overdrive, denk ik oprecht dat je voor het geld weinig meer boeiends kunt vinden...en dan heb ik het wel over nieuwprijs natuurlijk.

BLOK182
1 augustus 2003, 12:44
hm... ben niet zo weg van tweedehands, maar toch... en dan die bovenste, daar hoeft alleen nog maar een kast onder?
wil er dan wel 1 van line6 eig...

lars
daar hoeft idd alleen nog maar een cab onder. Enne, die flextone head, das een best stoere machien, als ik moest kiezen tussen een randall head en die, dan had ik meteen die flextone genomen. Zitten meteen een rits ingebouwde effecten op enzo.

Matje
1 augustus 2003, 13:47
wie houdt er nou niet van buizen?