PDA

View Full Version : Snaren voor alternatieve tuning



Pearl
8 april 2016, 11:54
Ik wil voor mijn gitaar een setje snaren bestellen voor alternatieve tuning, lagere tuning, drop C# of drop C
Standaard snaren staan me toch te los. Welke zijn hiervoor geschikt? En/of moet ik de hele gitaar opnieuw laten afstellen?

WillemdaGuide
8 april 2016, 12:14
Hoe lager de stemming, hoe dikker de snaren. Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om wat jij fijn vind spelen.
Maar ja, ga je over op een setje 0.11 snaren dan zou ik de boel wel even opnieuw daarop laten afstellen ja.

Pearl
8 april 2016, 19:43
Ik lees dat er bepaalde gitaren zijn speciaal voor metal. Wat is er speciaal aan behalve de vorm? De elementen? Of zijn ze beter geschikt om lager te stemmen?
Bijv. BC rich gitaren of jackson.

Rizz
8 april 2016, 19:47
Scheurpedaaltje en je kan met iedere gitaar scheuren.. Wat wel zo is, is dat gitaren met een langere mensuur een hogere snaarspanning hebben en dus kan je met dunnere snaren lager stemmen. Anders dikkere snaren. Als je van dikte verandert, moet je gitaar wel weer opnieuw afgesteld worden. hogere snaarspanning betekent meer trekkracht aan je hals, dus je intonatie gaat eraan..

Pearl
8 april 2016, 19:49
Ok thx. Distortion fx heb ik wel dat scheurt wel met mijn telecaster in drop C#. Vroeg me alleen af wat er "metal" aan de anderen is. En constant mijn gitaar moeten stemmen als ik wat anders wil is ook vermoeiend dus misschien koop ik zo'n bc rich erbij. Erg duur zijn ze niet (althans de instappers).

Rizz
8 april 2016, 19:53
Geen idee, speel vooral akoestisch.. met .012-.056.. :D Hoe dikker, hoe beter.. Maar dat is niet voorbehouden aan mensen met week electrisch gitaareelt, tenzij je SRV heet.. :D :hide: Maar waar speel je nu mee dan? .010? .011 op een elektrieker is al lekker dik. Wat je ook kan doen, is er een lage E uit een dikkere set erbij zetten. Je zal de eerste niet zijn.

Pearl
8 april 2016, 20:35
Speel ook vooral akoestisch... met nog de standaard snaren erop, volgens mij vrij dikke en vrij hoge actie. En idd eelt in het begin tot een likdoorn aan toe :mad:
no pain no gain :rockon:
Op de elektrische zitten 0.10-0.46

Pearl
8 april 2016, 20:41
Op mijn akoestische zit .012-.053 op lees ik net.