PDA

View Full Version : hallo



SouthernRock59
7 april 2016, 19:37
hallo, ik ben SouthernRock59

ik ben 16 jaar en speel nu zo'n 2½ jaar gitaar. ik speel ook mond harmonica. mijn favoriete bands zijn: The Allman Brothers Band, The Marshall Tucker Band, Led Zeppelin, Lynyrd Skynyrd en Creedence Clearwater Revival. ik heb me aangemeld voor dit forum omdat het me wel leuk leek om met andere muzikanten te praten over van alles en nog wat. verder vind ik het ook leuk om naar Amerikaanse Auto's te gaan kijken.

Groeten

Duhsjaak
8 april 2016, 03:17
Wow, op jouw leeftijd kijken naar Amerikaanse auto's soit. Maar de rest is geschiedenisles.
Je maakt me erg nieuwsgierig.

Is het gewoon stomweg dat je je tot deze muziek aangetrokken voelt, of zit daar een verhaal achter? Helaas zijn afgezien van net overduidelijke vakmanschap ook de nodige problemen met selfcentred solo's van een half uur en overmatig gebruik van zaken die zelfs in NL verboden zijn.

Reden voor je standplaats? Of is dat waar mams en paps wonen? Ik vraag het gewoon hoor......
Als je zegt: Gaat je geen barst aan, geef je gewoon geen antwoord.

Maak net gebruik van al het goede dat muziek te bieden heeft. Kijk ook eens naar de vele leuke filmpjes die Jack Pearson (ooit ook een korte periode in The Allman Brothers Band) voor Silvertone op YouTube heeft gezet. Of op het Silvertone kanaal zelf.

En nu da US en Cuba elkaar snikkend in de armen zijn gevlogen: Kijk of je daarnaar toe zou kunnen, voordat alle oude Amerikaanse karren daar uit het straatbeeld zijn verdwenen.
Want dat dat gaat gebeuren is zeker. Dat gaat daar de komende 10 jaar enorm veranderen.

Verder natuurlijk hartelijk welkom. en tot...
Vriendelijke groet, Gus

Joost de Ruig
8 april 2016, 06:54
Welkom en veel plezier hier.

16 jaar en snappen dat Duane Allman da bomb is, respect! :)

SouthernRock59
8 april 2016, 09:52
Bedankt,

ik ben eigenlijk gewoon opgegroeid met die muziek. Mijn vader luisterde altijd naar ZZ Top, Muddy Waters, BB King etc.
ik ben zo'n 5 jaar terug interesse gaan tonen in muziek en zo is het eigenlijk gekomen. en ik ontdek zo nu en dan weer eens nieuwe muziek. zoals laatst een paar liedjes van The Grateful Dead. en ik zou inderdaad erg graag een Amerikaanse auto willen. alleen jammer dat het veel onderhoud is. en natuurlijk dat ze niet het goedkoopst zijn. Cadillac maakt(e) naar mijn mening de mooiste auto's en dan vooral rond de jaren 50.