PDA

View Full Version : Boss Metal zone geluidsvoorbeeld 2



Brad
7 april 2016, 19:00
Dag mensen ,

Na al het gedoe rondom de Metal zone leek het mij een goed idee om nog eens een voorbeeld te posten van dat pedaal

Dit maal op een andere versterker en met een zeer neutrale setting . Alle knoppen staan zo rond de twaalf uur behalve de gain die verder staat

In plaats van alleen de brug humbucker gebruik ik de tussenstand , dat wil zeggen een combinatie van de brug en de hals humbucker

Wederom staat de versterker clean afgesteld en zijn geen effecten toegevoegd , ik vind het zo al een meesterlijk geluid maar smaken verschillen

Niet luisteren met de minuscule speakertjes die in je laptop ingebouwd zitten want dan klinkt het inderdaad waardeloos

https://soundcloud.com/brad-524926423/example-metal-zone-2

arcane
7 april 2016, 19:54
Ik weet niet waarom, maar de sound doet me denken aan Santana. En Santana's sound vind ik persoonlijk niet zo mooi. Hetzelfde geldt voor jouw sound.

Brad
7 april 2016, 22:38
Geen probleem man , smaken verschillen

Dutch66
8 april 2016, 09:43
Hulde voor je kruistocht Brad!

The Lo Lands
8 april 2016, 09:54
Ik meen te herinneren dat ik bij je eerste voorbeeld ook refereerde aan de Santana sound!? Wederom 'Santana' dus het wordt tijd voor een nieuw drive pedaal zodat je eens de 'Brad sound' kan gaan maken ;-)...

mrweird
8 april 2016, 09:59
Het geluid is best aardig, maar was je gitaar wel goed gestemd? Of zulke dikke snaren dat benden moeilijk gaat? Klinkt vals...

duckman
8 april 2016, 10:34
ik persoonlijk vind het een ruk pedaal, meer omdat het mijn sound niet is en de sweet spots bijna niet te vinden zijn.Maar dat vind ik wel van meerdere pedalen waar andere lyrisch over zijn.Als het werkt voor jou, top toch?

Brad
8 april 2016, 12:48
Het geluid is best aardig, maar was je gitaar wel goed gestemd? Of zulke dikke snaren dat benden moeilijk gaat? Klinkt vals...

Ja sorry , had mijn gitaar beter moeten stemmen verder was mijn bending wat minder accuraat dan normaal maar het geluid is goed overgekomen

Kim Wilson
8 april 2016, 13:00
Mede dankzij dit draadje heb ik zojuist een Metal Zone gekocht. Vanmiddag haal ik hem op. :)

Brad
8 april 2016, 13:02
Vanwege een ander draadje heb ik net een digitale distortion gekocht , vanmiddag word hij bij me thuis bezorgd

Nellyrocks
8 april 2016, 13:04
Vanwege een ander draadje heb ik net een digitale distortion gekocht , vanmiddag word hij bij me thuis bezorgd

Wat ben je toch heerlijk 'tegen droads' Hans.

Brad
8 april 2016, 13:14
Nee Wilson en een Metal Zone , gaat niet werken , dat is paarlen voor de ratten werpen , een kerkrat in dit geval -)

Kim Wilson
8 april 2016, 13:28
Wat ben je toch heerlijk 'tegen droads' Hans.
Mooi hè? Ik heb hem inderdaad ook ooit wel gehad, en zo ingesteld dat ie thuis lekker dik klonk, maar daardoor in bandverband ruk. Maar goed, dat was in een tijd dat mijn gehoor nog lang niet zo ontwikkeld was als nu. En ik vermoed dat iedereen hem zo gebruikt heeft, en dat het pedaal op basis daarvan zo slecht wordt beoordeeld. Dus nu wil ik, met de kennis en ervaring die ik nu heb, het pedaal een eerlijke kans geven, en hem vooral beoordelen op wat ik zelf hoor in plaats van wat anderen zeggen en wat vage herinneringen van vroeger. Want hoe harder er wordt nagepraat, hoe meer ik erop gebrand ben om het tegendeel te bewijzen, of op z'n minst een eerlijke kans te geven.

Brad
8 april 2016, 23:44
Hulde voor je kruistocht Brad !

Dank je Dutch , onvermoeibaar

Brad
9 april 2016, 00:33
Ik meen te herinneren dat ik bij je eerste voorbeeld ook refereerde aan de Santana sound ! ? Wederom 'Santana' dus het wordt tijd voor een nieuw drive pedaal zodat je eens de 'Brad sound' kan gaan maken ; -) ...

Wie weet ga ik een Santana tribute band beginnen -)

Mitch
9 april 2016, 21:00
Ik hoor alleen maar een hoop YouTube-achtig compressie geslis in een backing track en een lead sound die wel klinkt als Santana maar dan uitgezonden op de middengolf. Hoe is dit in vredesnaam opgenomen? Een smartphone op 2 meter vóór je speakers neemt nog beter op :???:

Han S
9 april 2016, 21:42
:rockon::crazyhappy:


.................................

ateng
10 april 2016, 00:28
Mooi hè? Ik heb hem inderdaad ook ooit wel gehad, en zo ingesteld dat ie thuis lekker dik klonk, maar daardoor in bandverband ruk. Maar goed, dat was in een tijd dat mijn gehoor nog lang niet zo ontwikkeld was als nu. En ik vermoed dat iedereen hem zo gebruikt heeft, en dat het pedaal op basis daarvan zo slecht wordt beoordeeld. Dus nu wil ik, met de kennis en ervaring die ik nu heb, het pedaal een eerlijke kans geven, en hem vooral beoordelen op wat ik zelf hoor in plaats van wat anderen zeggen en wat vage herinneringen van vroeger. Want hoe harder er wordt nagepraat, hoe meer ik erop gebrand ben om het tegendeel te bewijzen, of op z'n minst een eerlijke kans te geven.

Hahaha die Hans!!
Geef mij een dagje met zo'n pedaal en ik haal er denk ik wel een fatsoenlijk bruikbaar geluid uit.

Brad
10 april 2016, 00:47
Een goede gitarist zal dat zeker lukken ja

showband
10 april 2016, 11:06
ik kan mij de recensie in de guitar player nog herinneren.
"people gather around us on the desk in the office. "my god! I gotta have one!". Everybody is amazed by this incredible.....enz"

maar dat was wel midden in de hoogtijdagen van de hair-metalbands en bon jovi's enzo :airguitar:

ik heb er zelf nooit mee gespeeld maar dat kwam omdat ik destijds volledig in de rack en midi-gitaar stuff periode zat. :hide:

Midwolda
10 april 2016, 11:32
Ik heb dat soundcloudclipje nu een paar keer afgeluisterd maar ik kan er nog steeds geen chocola van maken, het blijft een ongedefiniëerde willekeurige geluidsbrei in mijn oren. En ja, die zijn schoon.

Brad
10 april 2016, 13:45
ik kan mij de recensie in de guitar player nog herinneren
"people gather around us on the desk in the office. "my god! I gotta have one!". Everybody is amazed by this incredible ..... enz "

maar dat was wel midden in de hoogtijdagen van de hair-metalbands en bon jovi's enzo :airguitar:

ik heb er zelf nooit mee gespeeld maar dat kwam omdat ik destijds volledig in de rack en midi-gitaar stuff periode zat . :hide:

Door die rack midi toestanden ben ik er ook pas na jaren van introductie van het pedaal aan begonnen . Ik kon me nog wel de korte recensie in Music Maker herinneren waarbij men sprak over een bijna oneindige sustain wanneer je een beetje op volume speelt en daar houd ik wel van

Daardoor ben er achteraan gegaan nadat ik na een tijdje geen gitaarspelen de axe weer heb opgepakt , daar ik het geluid ook ok vond meteen gekocht

Brum
10 april 2016, 15:45
Ik kan me nog wat berichten herinneren in een topic omtrent de EP van m'n bandje, die je de dag erna ook maar weer snel hebt weggehaald. Er stond o.a. iets in over dat het maar rommelig was, een brei zelfs. Enige rancune was in ieder geval niet te missen in je posts. En dan zoiets als dit posten, om je kruistocht van jouw gelijk te versterken. Brad, je bent totaal niet serieus te nemen. Deze opname is wederom echt verschrikkelijk slecht en ik snap niet eens waarom dat je zoiets als dit wilt posten, behalve dat compensatiedrang er nogal dik bovenop ligt. Je overgaloppeert je bewust in een brei van noten waar geen touw aan vast te knopen valt. Serieus Brad, hoor je het zelf niet? Als je dan zo graag mensen wilt overtuigen van dit geweldige pedaal, dan post je toch niet zoiets als dit??? Kom op man, dit is gewoon vals.:???: Dat je dit niet op laptopspeakers zou moeten spelen, omdat het dan inderdaad slecht zou klinken (kan ik nog inkomen op zich), is in dit geval absoluut je van tevoren al indekken. Want een goeie opname zou op laptop speakers al enigszins acceptabel klinken. Om eerlijk te zijn, toen ik m'n laptop op goeie speakers had aangesloten (je vraagt dat, dus mensen geven dat een kans), moest ik echt even goed kijken of ik m'n laptop wel daadwerkelijk had aangesloten. Je zult vast compleet verbolgen zijn over mijn post, maar het is gewoon eerlijk zijn. Dit is gewoon niet geweldig Brad en dan druk ik me best vriendelijk uit.

Fusion
10 april 2016, 17:01
Ik dacht dat t n grap was eerlijk gezegd.... T lijkt wel alsof t opgenomen is via de laptop speaker.

Brad
10 april 2016, 17:38
Ik dacht dat t n grap was eerlijk gezegd .... T lijkt wel alsof t opgenomen is via de laptop speaker .


https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT7cVpnCYS7uflRj31og1sTFuIfJrAjR hGxCv1O4RQZ2QGxpCGF

Nee het is opgenomen via een transistorradio uit de jaren zeventig , wel een analoge overigens :roll::roll:

FruscianteFan
10 april 2016, 17:48
Niet luisteren met de minuscule speakertjes die in je laptop ingebouwd zitten want dan klinkt het inderdaad waardeloos

Je hebt wel lef, moet ik je nageven.

Ik vind de sound van je gitaar niet eens zo rampzalig. Ook niet bijzonder, daar niet van. Maar wat doe je ons aan? Toen ik dit fragment vanochtend opzette, droeg het niet bepaald bij aan hoe goed ik me voelde. Het is echt heel erg naar. Kun je beter die backing track gewoon niet aanzetten, want het voegt niks toe.

Ik neem ook weleens iets zo op, trouwens. Even snel muziek op speakers (liefst wel een beetje goede speakers trouwens, niet die laptop crap) en met welke gitaar dan ook erover heen spelen, en dat op mijn iPhone (5c, die krengen kunnen best aardig opnemen).

alleen, dan is het om voor mezelf of mijn band ff een ideetje vast te leggen. Dan is het niet om de buitenwereld te overtuigen van mijn sound. Zelfde geldt trouwens voor je spel: ik zit ook regelmatig zo aan te kutten, maar dat is toch niet wat je aan de buitenwereld wilt laten horen?

Sorry als dit kut overkomt trouwens. Ik zou me alleen iets minder druk gaan maken om wat wij van jouw metalzone vinden. Als je die tijd en energie steekt in oefenen (en naar jezelf luisteren!), kom je er wel.

Brad
10 april 2016, 18:00
Goed dan , voor jou zal ik uit de doeken doen waar ik het wel mee opgenomen heb . De backingtrack heb ik via mijn installatie afgespeeld , een pioneer multispeler van goede kwaliteit , speelt ook SACD en DVD audio af , Cyrus versterker en US Blaster 3 weg boekenplank luidsprekers

De versterker is een Orange micro terror met bijbehorende cabinet . De recorder is een Zoom Q3 field recorder

Ik maak mij overigens totaal niet druk wat mensen van dat pedaal vinden . Maar volgens mij bevinden wij ons op een gitaar forum en vind ik het interessant om meningen soundclips theorie vragen en weet ik wat nog meer uit te wisselen


Ik zal me daar dan ook niet van laten weerhouden , ik pak uit dit forum wat waardevol is en de rest laat ik liggen

Die solo is overigens een geimproviseerde solo , daar mag je van vinden wat je wilt natuurlijk geen probleem . Ik vind hem wel ok overigens , maar zoals ik wel vaker heb aangegeven , smaken verschillen



Keep on rockin in the free world Frusciante

groeten

FruscianteFan
10 april 2016, 18:11
Natuurlijk heb ik het gedaan.

Maar serieus, hoor je het zelf niet? Ergens is het namelijk goed misgegaan met het opnemen. Je hoort dat de backingtrack gewoon verschrikkelijk brak klinkt - de gitaar zelf valt nog wel mee.

Reden dat ik redelijk grof uit de hoek kwam, trouwens: dat je ons aanbeveelt om het niet op brakke speakers te beluisteren.

Brad
10 april 2016, 18:16
Wat heb jij gedaan ? jij hebt helemaal niets gedaan wat mij betreft . Ga vooral door met je mening geven want dat doe je doorgaans op een redelijke manier vind ik

No problemas

Ik zal de volgende keer de boel op mijn meersporen recorder opnemen misschien dat het dan beter uit de verf komt , ik ga ook op zoek naar een goede opname microfoon

Dat die backingtrack zo brak klinkt is omdat ik waarschijnlijk veel laag eruit heb gedraaid , dat doee ik met sommige cd s waar veel bas in zit

Verder zal de opstelling ook niet optimaal geweest zijn

groeten

Midwolda
10 april 2016, 19:31
Gewoon een USB interface en een DAW en dan maak je al 1000x betere opnames. :ok:

(zei de ouwe kale met z'n seventies meuk)

Han S
10 april 2016, 20:00
Zo heb ik eens een CD opgenomen met de band van Egon Kracht, 'The Troope' heette die band en de CD heet 'Broadway will burn'. Topmuzikanten en die CD kreeg in het blad 'Hi Fi Video test' een 9 voor belangrijkheid en een 10 voor geluidskwaliteit.

Dus ik denk dat ik zo onbescheiden mag zijn om mijn mening te geven over geluidskwaliteit:

Het klinkt vreselijk.

Sorry, maar daar moet u het mee doen.

Tabula Rasa
10 april 2016, 20:13
Maar heb je ook een mening over de snacks Han? (misschien kan het nog een positieve wending krijgen)

Mitch
10 april 2016, 20:15
Ik wil één ding herhalen wat zowel al door mijzelf als door anderen is gezegd: die backing track is één en al gelispel en geslis. Ook ik had mijn goeie koptelefoon erbij gepakt en voor die moeite krijg je dan dit als dank. Beetje raar. Dat die leadsound dan zó sterk afgekapt klinkt in het hoog en laag en serieus een MW-vibe mee krijgt, nou ja, laten we dat dan maar houden op 'smaak' maar het lijkt meer op slecht opnemen. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat het bij jou thuis live ook precies zo klinkt. Zo ja, dan is het écht gewoon een hopeloos verschil in smaak. Maar dan nog heeft het weinig nut als demo voor de sound van een pedaal.
Zeker in deze tijden, waar je uit het blote hoofd al een YT-kanaal of 5 kan noemen waar je week in, week uit de ene na de andere puike demo gepresenteerd krijgt waar je ook écht een hoop info uit kan halen over de sound en mogelijkheden van een pedaal.

Als een kleine side note moet ik als moderator zeggen dat ik het niet fijn vind dat er een oude koe bij wordt gehaald door Brum, maar gelukkig ook weer niet zo grof dat het een privé vete wordt en dit behoeft geen aktieve moderatie. Maar ik wil wel iedereen vragen die nog de behoefte heeft om te reageren, het puur op de inhoud te houden en niet op de man te spelen.

Brum
10 april 2016, 20:53
Even voor alle duidelijkheid, ik heb verder niets tegen Brad en het is geenszins te doen om oude koeien uit de sloot te halen. Als dat mijn doel zou zijn, dan zou ik hem in meerdere topics aanvallen en die behoefte heb ik niet. Verder geef ik gewoon m'n mening omtrent z'n soundclip en de kruistocht voor de Metalzone. Dat ie de Metalzone helemaal te wauw vindt, ik vind het prima, da's ieder voor zich lijkt me.

Brad
11 april 2016, 00:49
Nog even voor alle duidelijkheid . Het was niet mijn bedoeling een edison te winnen met deze soundclip . Het ging mij puur om een leadsound te demonstreren die in de Metal zone verscholen ligt voor mensen die het wel eventueel interessant vinden

Op youtube hoor je vrijwel alleen maar steeds diezelfde afgezaagde metalsound voorbijkomen

Voor dat doel is de opname kwaliteit naar mijn inziens van de Zoom Q3 voldoende . Vreemd overigens dat bij de vorige soundclip van de Metal zone niemand met dezelfde klachten kwam

De backingtrack is precies dezelfde en ik heb het op dezelfde manier opgenomen , alleen met een andere field recorder die notabene qua geluidskwaliteit slechter staat aangeschreven

Ik vraag me dan ook af of het niet iets te maken kan hebben met een technisch probleem in verband met de weergave in de soundcloud wat betreft dit soundclipje

Ik hoop hoe dan ook dat meer mensen dit soort soundclips gaan posten , ik ben in elk geval altijd erg benieuwd wanneer mensen iets uit een bepaald pedaal halen wat afwijkt van hetgeen je doorgaans op youtube tegenkomt

telerocker
11 april 2016, 05:20
Ik heb de Metal Zone in het verleden ook een tijdje gehad en uitsluitend gebruikt voor leads, vooral als de band op een laag volume moest spelen. Op een clean kanaal met een beetje delay was er een redelijke toon uit te halen. Wel wat plat, want erg dynamisch vond ik de MT-2 niet.

Han S
11 april 2016, 10:19
Die Brad toch. Heeft nog steeds niet door dat hij het zelf over zich afroept, maar geeft alles en iedereen de schuld. Ik mag je wel hoor, geen probleem, maar als er een discussie is over digitaal versus analoog, sta je vooraan om toch vooral duidelijk te maken dat analoog vol en warm klinkt en digitaal dun en koud.

En dan kom je vervolgens met deze geluidskwaliteit. Ik vind zoiets wel een toppunt van humor.

Vooral doorgaan.

Tabula Rasa
11 april 2016, 10:53
Beetje of topic, maar ik heb een ibanez classic metal uit de soundtank serie. Wat een kutpedaal. Zat ff online reviews te lezen. Dat ding zou focking fantastisch moeten zijn.

Zal wel een smaak kwestie zijn. Ga ook kijken of ik zo'n Boss kan.scoren voor weinig, zolang Hans nog.geen.hype gestart heeft.

FruscianteFan
11 april 2016, 11:22
Nog even voor alle duidelijkheid . Het was niet mijn bedoeling een edison te winnen met deze soundclip . Het ging mij puur om een leadsound te demonstreren die in de Metal zone verscholen ligt voor mensen die het wel eventueel interessant vinden

Op youtube hoor je vrijwel alleen maar steeds diezelfde afgezaagde metalsound voorbijkomen

Voor dat doel is de opname kwaliteit naar mijn inziens van de Zoom Q3 voldoende . Vreemd overigens dat bij de vorige soundclip van de Metal zone niemand met dezelfde klachten kwam

De backingtrack is precies dezelfde en ik heb het op dezelfde manier opgenomen , alleen met een andere field recorder die notabene qua geluidskwaliteit slechter staat aangeschreven

Ik vraag me dan ook af of het niet iets te maken kan hebben met een technisch probleem in verband met de weergave in de soundcloud wat betreft dit soundclipje

Ik hoop hoe dan ook dat meer mensen dit soort soundclips gaan posten , ik ben in elk geval altijd erg benieuwd wanneer mensen iets uit een bepaald pedaal halen wat afwijkt van hetgeen je doorgaans op youtube tegenkomt

Je mist ongeveer alle kritiek.

- op dit forum geldt over het algemeen dat het wordt gewaardeerd als je met een soundclip komt. Dan weten we allemaal waar we het over hebben. Zeker als je een vrij stellige en afwijkende mening hebt (en dat mag gewoon), is het handig om materiaal te hebben aan de hand waarvan we het allemaal kunnen beoordelen. (Let wel: het gaat meestal niet om een mastersessie en de meesten kennen hun eigen speakers/koptelefoon goed genoeg om daar doorheen te luisteren).

- dat gezegd hebbende: heb je de demo zelf teruggehoord? Het lijkt welhaast een hetze tegen je, en dat hoeft het helemaal niet te zijn. Maar alsjeblieft, zeg me dat je die demo zoals hij op soundcloud staat hebt opgezet, en zeg me dat je hoort dat daar iets gigantisch mis is gegaan? Je kunt wel lopen beweren dat je nu fatsoenlijke opname-apparatuur had, maar je hoort toch zelf ook dat die backingtrack niet om aan te horen is zo?

Dutch66
11 april 2016, 11:35
Beetje of topic, maar ik heb een ibanez classic metal uit de soundtank serie. Wat een kutpedaal. Zat ff online reviews te lezen. Dat ding zou focking fantastisch moeten zijn.

Zal wel een smaak kwestie zijn. Ga ook kijken of ik zo'n Boss kan.scoren voor weinig, zolang Hans nog.geen.hype gestart heeft.

Meesterlijk!, ik trek er net een van MP af, serieus! :)

Maar goed dat was n.a.v. het 'That Pedal Show' filmpje en het idee om zo veel mogelijk 'Metal' uit de Metal Zone te jassen...

tmms
11 april 2016, 11:37
Heb een aantal HM-2's gehad, kocht ze stukkig:), repareerde ze, op een moment waren ze heel populair, heb ik ze verkocht. Vond ik beter dan de MT-2. Opener, en een lekkere agressieve bite dmv de high-pot, wat meer high-mid is dan treble. De MT-2 is minder kritisch op je spel, klinkt altijd als een metalzone.

edit: zou dit 'm zijn?
http://i67.tinypic.com/2j2fibb.jpg

Brad
11 april 2016, 11:55
Die Brad toch. Heeft nog steeds niet door dat hij het zelf over zich afroept, maar geeft alles en iedereen de schuld. Ik mag je wel hoor, geen probleem, maar als er een discussie is over digitaal versus analoog, sta je vooraan om toch vooral duidelijk te maken dat analoog vol en warm klinkt en digitaal dun en koud.

En dan kom je vervolgens met deze geluidskwaliteit. Ik vind zoiets wel een toppunt van humor.

Vooral doorgaan.

Ja soms prefereer ik gebruiksgemak boven geluidskwaliteit . Maar aan degenen die er slapeloze nachten aan overgehouden hebben , mijn welgemeende excuses
Het spijt me dat ik veertig seconden van jullie kostbare tijd verpest heb

hefke
11 april 2016, 12:22
Och, 40 seconden tijd verpest; er zijn wel ergere dingen dan dat. En iedereen is toch vrij om het clipje niet, gedeeltelijk of geheel te beluisteren.
Neem de kritiek (imo opbouwende kritiek) ter harte en laat je vooral niet tegenhouden om meer clipjes hier te plaatsen.

Wat betreft de Metal zone: niet mijn ding, ik kan er niets mee maar dat is persoonlijk natuurlijk. Mijn mening is niet gebaseerd op jouw clipje, maar op meerdere YT-clipjes en dat ik 'm eens in een winkel getest heb.

Brad
11 april 2016, 12:24
Wel wat plat , want erg dynamisch vond ik de MT - 2 niet

Ja snap wat je bedoeld met plat . Ikzelf vind dat juist wel mooi een verzadigd zingend geluid

Brad
11 april 2016, 12:35
laat je vooral niet tegenhouden om meer clipjes hier te plaatsen.



Zal me zeker niet laten tegenhouden Hefke

groeten

Tabula Rasa
11 april 2016, 12:47
geweldig topic! Heb gelijk maar eens zitten prutsen met de Classic Metûhl van Ibanez. Heerlijk die oude rommel!

Geluidsbestandje van de Classic Metûhl CM5 (Volgens mij vergelijkbaar met de MZ)

LP Junior met 1 P90, Alleen via de CM-5 naar een TW Liverpool met een Celestion 12 inch, standaard-ding, iets met "75" ofzo.

Opgenomen met een Sony Experia Z1 en Groslch straplock.

Zonder bekkingtrek, want dan hoef ik niet mee te tellen.

Mag ook met extreem crappy laptopspeakers beluistert worden, graag zelfs voor de extra Metûhl beleving.

View My Video (http://nl.tinypic.com/r/333x4pt/9)

FruscianteFan
11 april 2016, 13:12
Ja soms prefereer ik gebruiksgemak boven geluidskwaliteit . Maar aan degenen die er slapeloze nachten aan overgehouden hebben , mijn welgemeende excuses
Het spijt me dat ik veertig seconden van jullie kostbare tijd verpest heb

Je hebt hem nog steeds niet door hè?

tmms
11 april 2016, 14:57
geweldig topic! Heb gelijk maar eens zitten prutsen met de Classic Metûhl van Ibanez. Heerlijk die oude rommel!

Geluidsbestandje van de Classic Metûhl CM5 (Volgens mij vergelijkbaar met de MZ)......

De MZ-2 is een essentieel ander beestje:cooler:, distortion met een digitaal chippie voor delay en chorus.

Tabula Rasa
11 april 2016, 15:06
Kon het met mijn laptopspeakers niet opmerken. Sorry

Kim Wilson
11 april 2016, 15:09
Nee, dit gaat over de MT-2, de Metal Zone. De MZ-2 is de Digital Metalizer. Voor de volledigheid zouden we die ook nog eens moeten testen.

WillemdaGuide
11 april 2016, 15:12
Nou, mz-2 in stereo set-up is best grappig

tmms
11 april 2016, 15:15
Vermoed dat het een HM-2 achtige opzet is met het toonfilter uit de DS-1.

grayfink
11 april 2016, 17:16
Ik heb een Digitech Hothead, is die vergelijkbaar? Ik kan eventueel een opname maken.

Dirk_Hendrik
11 april 2016, 17:34
Wat worden er in dit topic appelen met peren vergeleken. Er staat "metal" op dus het zal wel hezelfde klinken. Intussen zijn het pedalen dis elektrisch gezien verschillen als dag en nacht.

Als we een Twin vergelijken met een JC120 omdat ze allebij 2 speakers hebben wordt je voor gek verklaard maar als het om pedalen gaat zal het wel hetzelfde zijn..

tmms
11 april 2016, 17:44
Leg uit:D.

Tabula Rasa
11 april 2016, 17:57
Klopt, maar dat hoor je toch niet via een opname via telefoon op een laptop, in vergelijking met een ander bestandje met hoop bijgeluiden via kleine laptopspeakers.

:-)

tmms
11 april 2016, 18:19
Even aan het rippen/lenen geslagen
http://i67.tinypic.com/95ss4i.jpg
Deze lijkt me interessant, voor de MT-2 geinteresseerden
http://schematicheaven.net/effects/boss_mt2_metalzone_eqdist.pdf

MarkS
15 april 2016, 19:29
Heb ooit es bij een MT-2 een DIY Diezel/Bogner mod gedaan, knapte ie wel redelijk van op.

Rick trodat
15 april 2016, 19:38
Maar metal is toch veel laag en hoog en scooped mids? Eigenlijk alles wat dit pedaal niet is.

D3nnis
15 april 2016, 19:41
Dat scooped mids valt toch nogal mee in metal?

FruscianteFan
15 april 2016, 22:07
Dat scooped mids valt toch nogal mee in metal?

ligt aan het type metal en of je thuis speelt of in een band.