PDA

View Full Version : Welke gitaar speelt Dylan op deze foto?



Schrevel
7 april 2016, 15:53
Boven het nieuwsbericht op nu.nl over een nieuw album van Bob Dylan staat een foto waarop Dylan een mij onbekende gitaar bespeelt. Het heeft de vorm, knoppen en jackuitgang van een Strat, maar er staat geen Fender op de kop en vooral de pickups zijn apart, twee verzonken pickups, moeilijk te zien of het om humbuckers gaat maar gezien de omvang er van wel.


http://media.nu.nl/m/75qx0xwaehlr_wd640.jpg/nieuw-album-fallen-angels-van-bob-dylan-verschijnt-20-mei.jpg

Mr.Fingers
7 april 2016, 15:55
Kelly Eaglecaster.

D3nnis
7 april 2016, 15:56
Díe heeft zijn humbuckers een eind van de snaren staan!

Joost de Ruig
7 april 2016, 17:06
Díe heeft zijn humbuckers een eind van de snaren staan!


Da's mooi, hoe minder je hem hoort, hoe beter :D

Zingen, gitaar spelen, harmonica spelen, da's wat mij betreft niet het talent van Dylan. Dat compenseert hij overigens ruimschoots in zijn schrijftalent, maar helaas laat hij het niet daarbij.....

Mr.Fingers
7 april 2016, 17:09
maar helaas laat hij het niet daarbij.....

Zou je z'n plaat "Nashville Skyline" of "Self Portrait" eens moeten horen, daarin bewijst hij dat hij het wel kàn hoor...

Joost de Ruig
7 april 2016, 17:18
Zou je z'n plaat "Nashville Skyline" of "Self Portrait" eens moeten horen, daarin bewijst hij dat hij het wel kàn hoor...

Zal ik komend weekend eens doen. Maar live echt niet om aan te horen...... :-/

FruscianteFan
7 april 2016, 17:43
Zal ik komend weekend eens doen. Maar live echt niet om aan te horen...... :-/

tsjah, kut voor je.

De pickups lijken me wide range humbuckers, zoals je die ook ziet in Telecaster Deluxes en Thinlines.

Joost de Ruig
7 april 2016, 18:04
ben erg happy dat je een mening heb over bob ross dylan
maar volgens mij vraagt niemand je deze te ventileren
btw ben je er al uit welke amp de beste is ? een hotrod landromat of een engel gigigidegigmaster ?

Euhh een grapje inzake de pu-hoogte in relatie tot Dylan is ongewenst? Moet ik daarvoor toestemming vragen cq moet iemand eerst mijn mening vragen?

Grapje was nog semi on-topic, de vraag over amps niet echt :)

denis.hermans
7 april 2016, 18:50
Muziek is een ernstige zaak 😉.

OT : lijken inderdaad wide range humbuckers.

barno
7 april 2016, 19:17
Boven het nieuwsbericht op nu.nl over een nieuw album van Bob Dylan staat een foto waarop Dylan een mij onbekende gitaar bespeelt. Het heeft de vorm, knoppen en jackuitgang van een Strat, maar er staat geen Fender op de kop en vooral de pickups zijn apart, twee verzonken pickups, moeilijk te zien of het om humbuckers gaat maar gezien de omvang er van wel.




de pu's zijn niet verzonken, er zit gewoon een dikke houten slagplaat op

Schrevel
7 april 2016, 19:32
Een Kelly Eaglecaster?
Nooit eerder van gehoord, thnx.
Gevonden (http://www.thegearpage.net/board/index.php?threads/rick-kelly-guitars-part-iii.1171202/page-31) plaatje van de voorkant:

http://i1259.photobucket.com/albums/ii549/palladio211/photo-82_zps94995950.jpg

Tupelo
7 april 2016, 19:36
Ik vind 'm juist wel geinig zingen, heerlijk dat stemmetje, heerlijk om na te doen ook, ideaal voor mensen die niet kunnen zingen en toch willen zingen, bedoel, als Dylan het kan (geldt ook voor Young), herstel, durft, waarom jij niet dan ? Uiteraard Idols audities maar ff overslaan, maar flink nasaal,

Once upon a time you dressed so fine, threw the bums a dime in your prime, didn't you? en dan vooral die didn't you. :rockon:

Ken niet eens zoveel van de man, maar recent toch eens flink wat materiaal van hem binnengetrokken.

Dutch66
8 april 2016, 09:21
Een Kelly Eaglecaster?
Nooit eerder van gehoord, thnx.
Gevonden (http://www.thegearpage.net/board/index.php?threads/rick-kelly-guitars-part-iii.1171202/page-31) plaatje van de voorkant:

http://i1259.photobucket.com/albums/ii549/palladio211/photo-82_zps94995950.jpg

Wat een gedrocht man....

Da Vinci
8 april 2016, 14:25
oh................................................ ..............

Je grossiert wel in zinvolle en on-topic reacties. Chapeau!

Da Vinci
8 april 2016, 16:08
dank je
nog iets anders wat ik voor je kan doen op dit forum ?

Nee hoor. Gewoon lekker jezelf blijven.

harrie-beton
8 april 2016, 17:55
"Zou je z'n plaat "Nashville Skyline" of "Self Portrait" eens moeten horen, daarin bewijst hij dat hij het wel kàn hoor..."

Ik hoor hier geen bijzonder talent op gitaar... Heb beide platen eens opgezet.

barno
8 april 2016, 18:38
"Zou je z'n plaat "Nashville Skyline" of "Self Portrait" eens moeten horen, daarin bewijst hij dat hij het wel kàn hoor..."

Ik hoor hier geen bijzonder talent op gitaar... Heb beide platen eens opgezet.

het ging dan ook over de vraag of Bob kan zingen, dat kan hij dus. Naast dat kunstje is hij ook nog eens een van de beste songwriters aller tijden. het gekrassel op instrumenten compenseert hij door goede gitaristen in te huren.

loose-fur
8 april 2016, 19:19
https://www.youtube.com/watch?v=Abbu5hcH0kk

Neem er een koptelefoon bij, en vergeet het nooit meer.


Tee.

Joost de Ruig
8 april 2016, 19:28
het ging dan ook over de vraag of Bob kan zingen, dat kan hij dus. Naast dat kunstje is hij ook nog eens een van de beste songwriters aller tijden. het gekrassel op instrumenten compenseert hij door goede gitaristen in te huren.

Kleine correctie die ik mij als TS over dit deel van dit topic permiteer :D
Ik stelde dat Dylan zijn gebrek aan zang- gitaar- en harmonicavermogen ruimschoots compenseerde door zijn bovenmatig schrijftalent. :)

barno
8 april 2016, 20:49
niet zagen Joost de Ruig, "uw" discussie graviteerde al enige tijd richting 's mans zangkwaliteiten. Bovendien moet niet Dylan-kenners niet slim gaan doen over wat Dylan kan of niet zou kunnen.

Joost de Ruig
8 april 2016, 21:26
niet zagen Joost de Ruig, "uw" discussie graviteerde al enige tijd richting 's mans zangkwaliteiten. Bovendien moet niet Dylan-kenners niet slim gaan doen over wat Dylan kan of niet zou kunnen.

Ik kwalificeer mezelf totaal niet als Dylan-kenner, maar heb hem wel 4x zien optreden en best veel plaatjes van geluisterd. Nogmaals, de mans componeerkwaliteiten zijn van erg hoog niveau. Naar mijn smaak met name de eerste 5 jaar overigens.