PDA

View Full Version : Vox AC15 C1 vs Vox AC15 C1X



Braml
7 april 2016, 12:25
Zie deze twee Vox AC15's, de C1 en de C1X

http://www.thomann.de/nl/vox_ac15_cc1.htm

http://www.thomann.de/nl/vox_ac15_c1x.htm

Is de C1X nou echt 320 euro duurder omdat er een andere speaker in zit? Zijn er nog andere verschillen of is die Blue Bulldog zo'n beest van een speaker?

nico verduin
7 april 2016, 15:02
De blue dog speakers zijn inderdaad de duurdere. Maar zelfs bij TAD kosten die dingen 279 euri. Die Celestion zal wel iets van 100 euri kosten dus wordt je gena.id voor pak'm beet 180 euri en die gratis dame krijg je d'r zelfs niet bij....Dus als dat ding verders hetzelfde is lijkt het of een prijs foutje of gewoon 'you're screwed':cooler:

TW-Pieter
7 april 2016, 15:52
Toen ik mijn AC30 ging kopen liep ik tegen dezelfde keuze aan. Ik heb de twee versies toen naast elkaar getest. De blue bulldogs klinken een stuk helderder dan de greenbacks, veel meer die classic vox sound (60's/70's).

Ik ben uiteindelijk voor de greenbacks gegaan, omdat mijn portemonnee dat indertijd nét toeliet. Nog steeds geen spijt van!

Braml
7 april 2016, 16:16
De blue dog speakers zijn inderdaad de duurdere. Maar zelfs bij TAD kosten die dingen 279 euri. Die Celestion zal wel iets van 100 euri kosten dus wordt je gena.id voor pak'm beet 180 euri en die gratis dame krijg je d'r zelfs niet bij....Dus als dat ding verders hetzelfde is lijkt het of een prijs foutje of gewoon 'you're screwed':cooler:

Dat bedoel ik dus. Als je de gewone C1 zou kopen, met een losse Blue Bulldog speaker ben je nog een paar tientjes goedkoper uit, + je hebt de extra greenback speaker.

Sgt. Pepper
7 april 2016, 18:43
Dat bedoel ik dus. Als je de gewone C1 zou kopen, met een losse Blue Bulldog speaker ben je nog een paar tientjes goedkoper uit, + je hebt de extra greenback speaker.

Zo heb ik het gedaan bij Guitarking Boekel.

humbucker
8 april 2016, 10:13
Zo zou ik het nu ook doen. Een greenback krijg je altijd nog wel verkocht...

Toen ik mijn AC15cc kocht (vorige serie) kon je kiezen tussen een versie met Wharfedale (barfdale) en met een blue alnico. Prijsverschil was toen 200€ en dat was dus wel een betere deal. Kan me niet indenken dat ze nu veel van die versies met blue's erin verkopen.

nico verduin
8 april 2016, 10:42
Of ze willen die andere lijn afbouwen