PDA

View Full Version : Fender Blues Junior III of .....



tom1984
7 april 2016, 09:49
In een ander topic had ik een beetje twijfel geuit of ik nog extra effecten zou proberen voor bij de Blues Junior. Ik vind dat hij pedalen niet zo goed 'slikt'.

De Overdrive en distortion pedalen die ik gebruikt heb hadden vond ik bij middelmatige Drive distortion heel onaangename mid/hoge frequenties.

De vraag is nu een beetje tweedelig.

- wat kan ik doen om de bj in een rock setting beter te laten klinken qua modificatie?

Zijn er goeie tips die de bj beter/dikker/romiger kunnen laten klinken? Die Schelle krijsende tonen, daar heb ik het wel mee gehad. Ik probeerde de Blues Driver, ocd, tube screamer, allemaal NOK.

Omdat ik dacht dat het aan mijn versterker lag ben ik op eentje gaan spelen In de winkel met dezelfde maar dan nieuwe pedalen en kreeg net hetzelfde resultaat.

- welke zou eventueel een goede vervanger zijn voor de Blues Junior. Dat mag een combo of Head en cab zijn.

De moeilijkheid ligt hem in de variatie. Ik speel zowel jazz als Blues als Clean en stevige rock nummers alla AC/DC.

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een Marshall dsl40, Hoewel ik hem nog nooit heb getest.

In elk geval is het voor thuis, repetitie en kleine optredens. 15 of 30 Watt is dus meeeer dan voldoende.

Liefst ook geen bluesbreaker of Mesa Boogie prijzen, daar kan ik jammer genoeg geen fondsen voor vrijmaken.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

deefke666
7 april 2016, 10:36
Hoi Tom,

Die marshall dsl40 zou het wel kunnen doen voor jou hoor, clean vond ik hem wat minder maar best te doen.
In dezelfde prijsklasse zijn er veel dingen mogelijk hoor, en kies je voor tweedehands zijn er nog meer dingen mogelijk.

Een blackstar HT20 of Ht40.
Engl thunder of gigmaster.
Fender hotrod reeks.

Ik heb zelf de hotrod dlx en de engl, en voor mij werkt de hotrod perfect icm mijn pedalen terwijl ik de engl totaal niet gebruik.
Anderen gaan misschien net het tegenovergestelde zeggen, en zij hebben evenveel gelijk als mezelf.

Je gaat op elke suggestie voor en tegenstanders hebben, mensen die de ene amp geweldig vinden, en anderen die dezelfde amp afgrijselijk vinden.

Ik zou gewoon een dagje of twee nemen en zoveel mogelijk testen, met je eigen gitaar, en eventueel pedalboard.
In deze prijsklasse in echt zo enorm veel keuze, en uiteindelijk zullen alleen jouw eigen oren de scheidsrechter kunnen zijn.

Kakihara
7 april 2016, 10:46
Heb je de BJ al gehoord met een andere speaker? Volgens mij doet het wonderen met je geluid als je de Lightning Bolt vervangt door een Celestion G12H Heritage of een equivalent. Volgens BillM is de Eminence Swamp Thang een ideale speaker voor de BJ.

Als je toch liever uitkijkt naar een andere versterker: op 2dehands.be staat een Orange OR15 head met kast voor €750. Doet alles wat je vraagt.

FruscianteFan
7 april 2016, 11:43
Ik heb een Blues Junior - met inmiddels weer de originele speaker.

Echter: er zijn nogal wat dingen die niet lekker zijn als je hem koopt. Dingen die ik heb aangepast (althans, die in dit geval nuttig kunnen zijn):

- koudere bias! Je kunt in principe de bias van je BJ niet afstellen, en de standaard waarde is erg heet. Dat wil zeggen dat je eindbuizen erg warm worden, ze moeten te hard werken.

- grotere output trafo. Geeft meer headroom, hij kan alles wat beter aan.

- lagere gain: dit is het makkelijkste. De eerste buis (V1) vervangen door een 12ay7 geeft je amp minder gain. Het maakt hem de facto niet cleaner, maar je kunt wel makkelijker bepalen waar je preamp staat. Toen ik dit uitvoerde, stond hij eerst op 4 al op een dikke rand, daarna was dit op 7.

- andere condensator (of weerstand, weet niet eens) op de middle potmeter.

Dit alles maakt hem een stuk 'volwassener'. De Blues Jr is vanzichzelf een erg kleine, dozige versterker die op het randje van opblazen staat.

Edit: alle credits voor het bedenken en maken van deze mods, gaan naar Billm audio.

Jammin J
7 april 2016, 19:48
Om ongeveer dezelfde reden ben ik laatst overgestapt op een vox ac15c1 (rond 400 euro op marktplaats). Daarvan vind ik met name de Overdrive geluiden heerlijk, veel fijner dan mijn BJ. Dus ik zou de vox en eerder genoemde Marshall eens proberen. Zelf ook nog de egnater geprobeerd, maar dat werd ik niet warm van....

telerocker
7 april 2016, 19:59
Ik heb een Blues Junior III voor thuis en kleine repetities. De Brunetti Mercury Box 2 werkt er goed op. Ook de Suhr Riot en de Shiba Drive presteren aardig op de BJ. Klassieke tubescreamer is al wat lastiger. De BJ heeft van nature te veel spank. Ik draai dan meestal ook wat tophoog uit mijn gitaar.

tom1984
11 april 2016, 13:14
Met de Master helemaal open en volume iets lager klinkt hij inderdaad iets opener.

Die Marshall is 40w dat houd me wat tegen.

Aan den andere kant ben ik ook wel voor een goeie Head, waar ik dan eender welke cabinet kan op gebruiken. Alleen de 15-20 wat Heads zijn eerder beperkt in aanbod.

Ook hebben de meeste dan maar 1 kanaal. Bijvoorbeeld de micro terror van Orange.

De kleinste Head van Marshall is de 50 watt denk ik. Die kan ik thuis echt niet gebruiken lol

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Kakihara
11 april 2016, 14:19
Met de Master helemaal open en volume iets lager klinkt hij inderdaad iets opener.

Die Marshall is 40w dat houd me wat tegen.

Aan den andere kant ben ik ook wel voor een goeie Head, waar ik dan eender welke cabinet kan op gebruiken. Alleen de 15-20 wat Heads zijn eerder beperkt in aanbod.

Ook hebben de meeste dan maar 1 kanaal. Bijvoorbeeld de micro terror van Orange.

De kleinste Head van Marshall is de 50 watt denk ik. Die kan ik thuis echt niet gebruiken lol

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Marshall heeft nog de DSL15H dacht ik

Joost de Ruig
11 april 2016, 16:35
Ik kan de Engl Gigmaster van harte aanbevelen. Zie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?170256-Engl-Gigmaster-30

Aca Ilic
11 april 2016, 20:20
33kg vs 16 van Junior , yeah right...

pasqual
11 april 2016, 22:53
Ik heb een Blues Junior - met inmiddels weer de originele speaker.

Echter: er zijn nogal wat dingen die niet lekker zijn als je hem koopt. Dingen die ik heb aangepast (althans, die in dit geval nuttig kunnen zijn):

- koudere bias! Je kunt in principe de bias van je BJ niet afstellen, en de standaard waarde is erg heet. Dat wil zeggen dat je eindbuizen erg warm worden, ze moeten te hard werken.

- grotere output trafo. Geeft meer headroom, hij kan alles wat beter aan.

- lagere gain: dit is het makkelijkste. De eerste buis (V1) vervangen door een 12ay7 geeft je amp minder gain. Het maakt hem de facto niet cleaner, maar je kunt wel makkelijker bepalen waar je preamp staat. Toen ik dit uitvoerde, stond hij eerst op 4 al op een dikke rand, daarna was dit op 7.

- andere condensator (of weerstand, weet niet eens) op de middle potmeter.

Dit alles maakt hem een stuk 'volwassener'. De Blues Jr is vanzichzelf een erg kleine, dozige versterker die op het randje van opblazen staat.

Edit: alle credits voor het bedenken en maken van deze mods, gaan naar Billm audio.

Met alle respect voor je keuzes maar als je zoveel moet versleutelen aan een versterker om 'm naar je smaak te maken, heb je duidelijk een verkeerde gekozen!

FruscianteFan
12 april 2016, 01:12
Met alle respect voor je keuzes maar als je zoveel moet versleutelen aan een versterker om 'm naar je smaak te maken, heb je duidelijk een verkeerde gekozen!

Laat ik het zo zeggen: ik zou mensen niet zonder meer de Blues Jr aanraden nee, ook vanwege de betrouwbaarheid trouwens.

Dat gezegd hebbende: ik heb hem inderdaad naar mijn smaak aangepast. Geen verkeerde keuze gemaakt, integendeel zelfs. Blijkbaar steek ik iets anders in elkaar dan jij ;)

pasqual
12 april 2016, 06:46
Blijkbaar steek ik iets anders in elkaar dan jij ;)

Klopt! Anders had je op tijd van een kleine twee jaar een 5 tal versterkers gehad om uiteindelijk weer bij diegene uit te komen die ik in eerste instantie al had:???:
Dit was trouwens geen flauwe kritiek op jouw maar als een versterker mij niet helemaal bevalt ga ik zeker niet de halve inhoud vervangen. Of mijn methode zo geweldig is.....?

Sander-H
12 april 2016, 07:29
Ik heb iets vergelijkbaars gedaan als FruscianteFan maar dan met een Blues Deluxe Reissue (de grote broer van de Junior).
1. Nieuwe JJ buizenset + bias (was toch nodig)
2. Nieuwe Canabis Rex speaker (Veel betere, strakkere lage tonen, niet zo'n blubbergeluid als de originele)
3. Andere reverb tank (wow! zoveel beter en voller)
4. Recap met JJ, TAD en Panasonic caps (Niet nodig maar ik wilde mijn desoldeerstation testen ;) )
5. DIY L-Pad attenuator ingebouwd om het geluidsniveau wat omlaag te brengen (Klinkt beter dan een volumepot in de effectsloop en de 25 euro echt waard.)

Niet dat de stock Blues Deluxe slecht klonk en ik was er eigenlijk best tevreden mee maar ik kan gewoon nergens afblijven en moet het toch personaliseren naar mijn smaak. En voor de verandering is dat eens een verbetering geweest :D

Een andere speaker kan een hoop verschil maken in de Blues Junior heb ik begrepen en is goedkoper dan een andere amp kopen. (nouja, meestal dan.)
De tweed uitvoering van de junior met Jensen speaker klinkt ook een stuk dieper/voller dan die met de stock speaker en dat zou je hoge tonen probleem op kunnen lossen.
En de (volgens mij al) eerder genoemde Bill M mods kun je altijd eens proberen als je zin hebt.

tom1984
12 april 2016, 08:08
Eerlijk met Laney hebben we op de muziekacademie heel slechte ervaringen. Wij hebben daar een echte goeie die fenomenaal klinkt maar altijd kapot is. Niemand weet nog wat eraan te doen.

Het is een hele moeilijke keuze, de bj opengooien vind ik nou niet echt een goed idee. De speaker zou ik nog overwegen, maar hij gaat dan nog steeds klein en dozig klinken.

Ik wil iets dat grootser en dikker klinkt. Ik zit over allerlei merken en types te denken. Ik krijg er maar geen lijn in.

De Blues deluxe of Hot Rod heb ik ook overwogen net als de marshall dsl, micro terror, Hughes, ....... Het zal een kwestie van uitproberen zijn denk ik.

Ik weet ook niet of een Blues deluxe of Hot Rod zoveel opener en dikker klinkt?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

FruscianteFan
12 april 2016, 12:45
Klopt! Anders had je op tijd van een kleine twee jaar een 5 tal versterkers gehad om uiteindelijk weer bij diegene uit te komen die ik in eerste instantie al had:???:
Dit was trouwens geen flauwe kritiek op jouw maar als een versterker mij niet helemaal bevalt ga ik zeker niet de halve inhoud vervangen. Of mijn methode zo geweldig is.....?

Well, there you go ;)

Nee ik snap je kritiek wel en deels is het terecht. Dat de buisvoeten van plastic zijn is rampzalig (bij de latere BJr's trouwens aangepast) en dat de bias zo heet staat is ook niet erg handig. Maar aan de andere kant: dat je zelf dingen naar smaak kunt aanpassen, opent een wereld aan mogelijkheden. En da's best prettig.

tom1984
13 april 2016, 11:56
Ik denk dat ik dit weekend eens een vox ac15 ga testen. Ik heb inmiddels mijn bj te koop aangeboden.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

tom1984
14 april 2016, 12:56
Heeft er iemand ervaring met een Marshall haze40? Ik krijg een ruildeal voorgeschoteld.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Joost de Ruig
14 april 2016, 13:06
Ik ben een fan van de Fendersound, maar heb wel eens over een Haze gespeeld. Ligt prijstechnisch een beetje boven de BJ dacht ik en heeft ook meer Watts. Ik vond het geen verkeerd bakkie, maar je moet wel van de EL34 sound houden. Effecten (digitale) in een buizenversterker heb ik nooit zo goed begrepen. Maar is de Haze wel volledig buizen, of is het een hybride?

tmms
14 april 2016, 13:22
De Haze kwam dacht ik samen met de MA. Het processortje kan parallel bij gemixt worden.

Dutch66
14 april 2016, 13:52
En de Haze is volledig buizen.

deefke666
14 april 2016, 17:55
Ik heb de Haze gehad,
voor de prijs is het echt een leuke amp, die ook verrassend goed klinkt op laag volume.
De on board effecten zijn best bruikbaar maar niet echt nauwkeurig in te stellen.
Wat er wel leuk aan is, is dat je voor de verschillende kanalen, verschillende effecten kan gebruiken die automatisch wisselen als je van kanaal veranderd.
Maar zoals gezegd je moet er van houden.

LRS
14 april 2016, 19:22
Heb een Blues Jr gehad en een Haze 15 met 2 losse 12" cabs. Die laatste gaat niet meer weg. Naar mijn mening heeft de Haze een veel fijnere, ook minder dozige sound.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160414/dd95ce8551c63012af9814652c148b73.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tom1984
15 april 2016, 10:15
Ik ga morgen bij onze vrienden van bax op test. Het gaat tussen 3 versterkers.

Vox ac15
Fender Hot Rod deluxe
Marshall Dsl40

Ik Neem zelf mijn fulltone ocd mee om te testen.



Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

FruscianteFan
15 april 2016, 11:13
Ik zou niet voor de HR deluxe gaan...

tom1984
15 april 2016, 11:56
Waarom niet frusciante? Voor mijn Mayer, Srv zou dat wel kunnen klinken toch?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

deefke666
15 april 2016, 12:08
Voor mij was het net andersom,
de Vox heb ik niet getest, maar ik ben de hotrod en de dsl40 gaan testen.
Voor mij heeft de hotrod het gewonnen, vooral vanwege het clean.
Ik haal alle drive uit pedaaltjes.

Er zijn veel voor en tegenstanders van de hotrod reeks (zoals voor veel andere amps), al dan niet uit ervaring,
maar ik kan er weinig slechts over zeggen.
Maar ja, die discussie is al meer dan eens voorbij gegaan.

Gewoon testen wat je testen wilt en dan je eigen keuze maken.

LRS
15 april 2016, 12:10
Gewoon testen wat je testen wilt en dan je eigen keuze maken.


Dit!
(10 tekens)

tom1984
15 april 2016, 12:14
Ja het is natuurlijk net omdat die Blues Junior die ook Hot Rod is, zo slecht klinkt met distortion dat ik er vanaf wil. Ik weet niet of de grotere broer dat beter doet.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

deefke666
15 april 2016, 12:29
De blues jr is een totaal andere amp dan de hotrod.
De blues jr heeft bv el-84 buizen waar de hotrod dlx 6L6 buizen heeft.
Dat maakt al een totaal andere amp.

Daarom dat de blues jr ook niet echt mijn ding was, die heb ik na een maand al weer weggedaan.

FruscianteFan
15 april 2016, 12:51
Waarom niet frusciante? Voor mijn Mayer, Srv zou dat wel kunnen klinken toch?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Omdat het een middelmatige amp is die niet zacht kan en die op hoog volume/met distortion vaak juist weer door de mand valt. Dat het 10 jaar geleden de standaard instap-backline amp was snap ik wel, maar inmiddels zijn er veel amps die beter zijn.

tom1984
15 april 2016, 13:12
Ok, welke zou jij dan overwegen?

Stel dat jullie een top zouden overwegen, welke zou je dan eerst willen proberen? H&K?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

FruscianteFan
15 april 2016, 13:29
Dan nog liever een Fender HRD ;)

Ja, ik weet het ook niet precies. Je hebt nogal andere eisen dan ik en ik ben zelf nu niet bepaald in de markt voor een betaalbare buizenamp. Zelf heb ik dus een zwaar gemodde Blues Junior, ik heb twee vrienden nu aan een Vox AC15C1 geholpen.

Maar ik bedoelde vooral: de HRD is een amp die volgens mij voor al jouw problemen geen oplossing biedt, en de vraag is of je dat in de winkel al opmerkt.

tom1984
15 april 2016, 13:53
Jah ik ben wel op zoek maar zie het bos door de bomen niet meer. Ik ben bang dat Fender te weinig Marshall heeft voor mij en Marshal te weinig Fender. Ik zou dus iets in het midden moeten vinden en ik gok dat dat vox is.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

FruscianteFan
15 april 2016, 14:22
dan kun je beter kijken naar Egnator, volgens mij.

Pepe
15 april 2016, 14:34
Ik ben bang dat Fender te weinig Marshall heeft voor mij en Marshal te weinig Fender. Ik zou dus iets in het midden moeten vinden en ik gok dat dat vox is.


Vox heeft zijn eigen sound, dat heeft niks met Marshall of Fender te maken.
De nieuwe bassbreaker serie van Fender heeft een Marshall flavour, hence the name.

tom1984
15 april 2016, 16:21
Die bugera g20 infinium lijkt me ook wel wat?

Over de Fender bassbreaker hoor ik niet zoveel goeds op dit moment.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Joost de Ruig
15 april 2016, 16:56
Die bugera g20 infinium lijkt me ook wel wat?

Over de Fender bassbreaker hoor ik niet zoveel goeds op dit moment.

Ik hoor juist best goede geluiden over de Bassbreakers. En Bugera is een merk waar ik persoonlijk wat minder vertrouwen in heb.

tom1984
15 april 2016, 17:03
Oh man ik kan toch niet alle versterkers gaan testen bij bax ze zullen me graag zien komen!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Pepe
15 april 2016, 17:15
Nee natuurlijk niet. Straks denkt Bax nog dat ze er voor jou zijn!

FruscianteFan
15 april 2016, 17:19
Oh man ik kan toch niet alle versterkers gaan testen bij bax ze zullen me graag zien komen!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

zie het probleem niet zo

tom1984
15 april 2016, 17:30
Haha 6 uur later......... Mag ik toch die nogeens proberen?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

FruscianteFan
15 april 2016, 17:49
Haha 6 uur later......... Mag ik toch die nogeens proberen?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

ja, und?

Krijgen ze ervan als ze alle lokale winkels wegconcurreren. Kan jou het schelen? JIJ bent op zoek naar JOUW versterker. Wij kunnen je allemaal dingen aanraden en afraden, maar alleen jij kunt beoordelen wat bij je past.

Knappe jongen trouwens die dat 6 uur volhoudt. Na 3 uur hoor jij het verschil niet meer tussen die Vox en die Orange hoor ;)

tom1984
15 april 2016, 17:57
Dat was ook maar om even te overdrijven he. Die bassbreaker 15w Head en combo klinkt anders niet slecht. Kon ik de keuzes maar wat beperken.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

FruscianteFan
15 april 2016, 18:20
Dat was ook maar om even te overdrijven he. Die bassbreaker 15w Head en combo klinkt anders niet slecht. Kon ik de keuzes maar wat beperken.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

als jij in een grote winkel wat dingen gaat uitproberen, merk je snel genoeg dat bepaalde versterkers je niet liggen. Ik ben misschien wat meer ervaren dan jij, maar ik heb binnen 2 minuten wel door of ik iets kan met een amp.

MarkS
15 april 2016, 19:44
Ik hoor juist best goede geluiden over de Bassbreakers. En Bugera is een merk waar ik persoonlijk wat minder vertrouwen in heb.

Bugera heeft de boel inmiddels al een tijdje aardig onder controle hoor. Een slechte naam heb je zo te pakken maar blijft echter ook lang plakken. A-merken als Fender en Vox hebben ook zo hun dubieuze of minder betrouwbare misbaksels, hence dit topic en ik noem gemakshalve ook nog even een AC-15. Pest is dat als een Bugera het begeeft er volgens mij weinig amp-techs staan te trappelen....

tom1984
15 april 2016, 20:55
De ac15 test ik zeker en de dsl40 ook. Die bassbreaker 15 Head met cab ook, alleen heb ik bang dat die ook dun en dozig gaat klinken zoals de Blues Junior.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

tom1984
16 april 2016, 18:19
Zo, wat een dag! 3,5 uur en 5 versterkers later is de kogel door de kerk.

Eerst even de tubemeister 18 geprobeerd. Heel direct en wel ok maar ik werd er niet echt warm van.

Daarna de Marshall dsl40, WAUW wat een beest! Zo open en diep, echt een Super versterker! Alleen voor mij echt overkill. Ik zou hem nooit kunnen gebruiken waarvoor hij echt dient.

Daarna de vox ac15 getest, en toegegeven ik dacht toen dat zal hem gaan worden. Het meest veelzijdig en mooie klank. Zeker de overdrives zijn erg ok te noemen.

Daarna de Fender bassbreaker 15 Head met 112 cab. Erg goede allrounder, en best speciaal te noemen binnen de Fender amp groep. Op dat moment begon ik te twijfelen tussen de vox en de bassbreaker.

Er stond ook nog een bassbreaker 007 Head, en ik dacht waarom ook niet even testen. Ben ik blij dat ik dat gedaan heb! Erg mooie diepe rijke klank en hij heeft mijn ocd en bd2 test met glans doorstaan. Ik ben echt weggeblazen door deze Head. Hij heeft geen fx loop en maar 1 kanaal, maar daar kan ik mee leven!

Fender is echt de goeie weg ingeslagen met deze reeks denk ik.

Uiteindelijk kon ik hem nog niet meenemen omdat ze de vloer van het magazijn aan het verbouwen waren 😂.
Dinsdag wordt hij geleverd, ik kan niet wachten!

Iedereen bedankt voor de reacties en volgende week post ik een opname!



Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Joost de Ruig
16 april 2016, 18:37
In posting #40 gaf je zelf nog aan niet zoveel goede dingen over de Bassbreakers te hebben gehoord (van wie?), maar zo zie je maar weer dat je altijd je eigen gevoel moet volgen en met je eigen oren moet luisteren. Goede keuze lijkt mij. Enjoy!

tom1984
16 april 2016, 19:35
Dat ding gaat retehard. Ik vond het vergelijkbaar met de Blues junior min of meer. Bij optredens gaan we toch door onze PA. Tegen dinsdag is de Blues Junior waarschijnlijk toch nog niet weg en kan ik het volume eens vergelijken.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

FruscianteFan
16 april 2016, 19:47
Blij dit te horen :)

edit: ik bedoel, het is heel goed je eerst (online/onafhankelijk) te informeren! Maar er gaat gewoon niets boven zelf proberen...

tom1984
16 april 2016, 20:36
DMTW zoveel bedenkingen dan? Met al die puntjes ..........

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

tom1984
17 april 2016, 09:33
Nu begin ik echt te twijfelen of die 7 Watt wel voldoende headroom geeft. In zo een hokje klinkt alles luid. Maar een 7 Watt overstuur erg snel natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

LRS
17 april 2016, 09:37
Heb zelf jaren lang gespeeld over een Blackstar HT5 head met twee 10" cabs. Zolang je drummer geen gorilla is en je elkaar op het podium gewoon kan verstaan zonder al te veel stemverheffing, werkt het prima. Gewoon door mic'en naar de PA en de geluidsman z'n ding laten doen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

LRS
17 april 2016, 09:39
Ps het helpt wel om een goede cabinet met efficiënte speakers te gebruiken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

zjanke
17 april 2016, 12:17
Heb zelf jaren lang gespeeld over een Blackstar HT5 head met twee 10" cabs. Zolang je drummer geen gorilla is en je elkaar op het podium gewoon kan verstaan zonder al te veel stemverheffing, werkt het prima. Gewoon door mic'en naar de PA en de geluidsman z'n ding laten doen
En dat is een andere discussie :) ik kom met mijn 20 watt meer dan prima uit en de grootste aanwinst voor ons is de huidige drummer, die kan namelijk zacht spelen en doet dat ook nog eens met de juiste dynamiek zodat het op het juiste moment ook hard klinkt (maar niet oorverdovend hard is!)

maar on topic: goede keus gemaakt op de enige juiste manier. Veel plezier er mee.

tom1984
17 april 2016, 14:37
Onze drummer speelt ook niet luid en met 15 Watt kom ik ook ruim overal boven. Alleen vrees is dat ik het niet Clean ga kunnen houden op de normale volumes.

Ik heb een mailtje gestuurd naar bax om de 007 Head om te wisselen voor een 15 Watt.

Hopelijk beklaagde ik me dat niet.
Jammer dat de 007 niet in een zwaardere versie bestaat.
Eigenlijk is die 007 gewoon een bluesbreaker Mini volgens mij.


Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Midwolda
17 april 2016, 15:00
Hart onder de riem, tom1984, ik denk dat je de juiste beslissing genomen hebt. :ok:
Een 7-watter eenkanaals is onverslaanbaar voor thuis, maar in een band is tweekanaals en een fx-loop en 15 watt echt veel handiger.

Joost de Ruig
17 april 2016, 15:02
Lijkt mij de juiste switch. Veel plezier ermee.

tom1984
18 april 2016, 14:46
Deze morgen de bestelling gewijzigd en bij betaald hopelijk snel in mijn bezit!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

telerocker
18 april 2016, 15:05
De vids op YT overtuigen me nog niet echt, dus ik ben benieuwd naar je bevindingen.

tom1984
18 april 2016, 16:27
Wel telerocker ik heb op beiden gespeeld en ik was echt aangenaam verrast. Ik heb een bj maar speel ook op een Blues deluxe in de muziekschool. Die 2 had ik als Fender referentie.

De bassbreaker zeker de 007 klinkt veel dieper en vol. Veel meer laag dan de bj, die bijna geen laag heeft lol. Dat geld ook voor de 15, maar die heeft dan wel de Fender cleans die de 007 niet heeft.

De 007 is eigenlijk een Marshall en de 15 een Fender die Brits kan klinken.
Moeilijk uit te leggen.

Ik zou zeggen ik maak een filmpje maar ik zou niet weten hoe, dat heb ik nog nooit gedaan 😀


Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

FruscianteFan
18 april 2016, 16:30
Ik ben wel benieuwd of je zoveel beter uit bent met de 15?

telerocker
18 april 2016, 16:31
Wel telerocker ik heb op beiden gespeeld en ik was echt aangenaam verrast. Ik heb een bj maar speel ook op een Blues deluxe in de muziekschool. Die 2 had ik als Fender referentie.

De bassbreaker zeker de 007 klinkt veel dieper en vol. Veel meer laag dan de bj, die bijna geen laag heeft lol. Dat geld ook voor de 15, maar die heeft dan wel de Fender cleans die de 007 niet heeft.

De 007 is eigenlijk een Marshall en de 15 een Fender die Brits kan klinken.
Moeilijk uit te leggen.

Ik zou zeggen ik maak een filmpje maar ik zou niet weten hoe, dat heb ik nog nooit gedaan ��


Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Interessant. Zodra ik de gelegenheid heb, ga ik ik zelf eens testen. De 18/30 lijkt me een handig ampje voor kleine optredens. By the way ik heb ook een BJ. Angesloten op een 2x12 klinkt het al een stuk volwassener.

Joost de Ruig
18 april 2016, 17:43
De 18/30 lijkt me een handig ampje voor kleine optredens.

Die 18/30 lijkt mij voor zowel thuis, als in de oefenruimte, als voor kleine optredens een handig 2 kanaals ampje. Ok, voor thuis zou je ook een 5W standje wensen, maar verder lijkt mij dit ampje breed inzetbaar.

tmms
18 april 2016, 18:10
Hij staat deze maand in de Gitarist, merkwaardig dat de kanalen gekoppeld zijn aan het vermogen, dat zou ik het eerst gaan slopen:D. Mooi ding lijkt me.

FruscianteFan
18 april 2016, 18:33
Hij staat deze maand in de Gitarist, merkwaardig dat de kanalen gekoppeld zijn aan het vermogen, dat zou ik het eerst gaan slopen:D. Mooi ding lijkt me.

wat is daar zo apart aan? Lijkt me juist erg handig.

tmms
18 april 2016, 19:01
Op zich wel, maar kanaal 1 kan nu niet op 18W, of andersom.

FruscianteFan
18 april 2016, 19:02
dat snap ik niet helemaal.

tmms
18 april 2016, 19:23
Voor zover ik begreep is het tweede kanaal standaard gekoppeld aan twee eindbuizen, vermoed dat deze bedoeld is voor pedalen, en het eerste kanaal voor clean, standaard alle vier buizen.

tom1984
19 april 2016, 14:54
Kreeg net bericht, aangekomen. Kan niet wachten tot ik thuis ben.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

deefke666
19 april 2016, 15:13
Ik ben benieuwd wat jouw bevindingen gaan zijn :)
In ieder geval congratz on your new amp.

tom1984
19 april 2016, 17:59
Dus enkel de czbinet geleverd. Op de pakbon staat nalevering week 16 van de top dus deze week. Wanneer ik voor de zekerheid even bel naar bax blijkt levering pas 22 mei te zijn 🙁 klote!


Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Joost de Ruig
19 april 2016, 19:04
Dus enkel de czbinet geleverd. Op de pakbon staat nalevering week 16 van de top dus deze week. Wanneer ik voor de zekerheid even bel naar bax blijkt levering pas 22 mei te zijn �� klote!


Bummer, maar met gloednieuwe producten is dat wel een beetje te verwachten.

tom1984
20 april 2016, 11:56
Ja maar zaterdag was die er nog, alleen konden ze hem niet meegeven omdat ze dus niet aan de dozen konden of aan de nieuwe weet ik veel. Maandag stond hij dan op 4 dagen en nu sinds gisteren op 6 weken.



Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Joost de Ruig
20 april 2016, 12:23
Ja maar zaterdag was die er nog, alleen konden ze hem niet meegeven omdat ze dus niet aan de dozen konden of aan de nieuwe weet ik veel. Maandag stond hij dan op 4 dagen en nu sinds gisteren op 6 weken.


Ik vermoed zo dat Bax zeker van nieuwe producten de showroommodellen graag zelf wil houden ter demo voor hun klanten. De Bassbreakers zijn nu ff hot, dus is er vraag naar en willen ze minimaal 1 van ieder model zelf houden.

LRS
20 april 2016, 12:50
Bax is niet de enige die zich aan deze praktijken schuldig maakt; ik bestelde vorig jaar voor de zomervakantie twee Celestion Blue speakers bij Thomann. Reden: zou daar op voorraad zijn, i.t.t. bij hun concurrent in Goes. Je raad het al: na de zomervakantie mocht ik ze in ontvangst nemen. Je kan je bestelling cancelen maar geen garantie dat je bij een ander veel beter af bent...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tom1984
20 april 2016, 13:05
Bij key music was hij ook binnen een dag leverbaar. Als ik belde was de levertermijn ook eind mei hoor.

Een mens zou twijfelen om toch de Marshall te nemen maar dat mag ik niet doen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

FruscianteFan
20 april 2016, 13:11
oh, dat gedoe heb ik met Thomann ook gehad ja. In mijn geval een gitaarkoffer die ik (wegens formaten/toeslagen) voor mijn vlucht MOEST hebben.

De voorraad kan nét ff niet up to date zijn, en dan kan de klantenservice daar ook niet mee helpen: zij moeten het doen met de digitale gegevens, kunnen niet zomaar ff naar het magazijn. Dat gezegd hebbende ben ik prima geholpen (wel een expresslevering die even duur was als de koffer zelf).

Maar goed, misschien zijn we met zn allen wel iets teveel verwend met 24-uurslevering.

tom1984
20 april 2016, 13:20
Ja misschien wel, al vind ik 6 weken wel lang. Een nieuwe wagen laten assembleren duurt niet eens 6 weken.....

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

FruscianteFan
20 april 2016, 13:54
Ja misschien wel, al vind ik 6 weken wel lang. Een nieuwe wagen laten assembleren duurt niet eens 6 weken.....

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Dat is weer de andere uiterste ja.

maar goed, ik zou zeggen: ga op zoek naar een concurrent ;)

tom1984
20 april 2016, 14:18
Die zijn er niet :-)

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

tom1984
22 april 2016, 08:52
Das nogeens straf he! Krijg deze morgen van bax een melding dat mijn zending onderweg is.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk