PDA

View Full Version : Mijn gitaar geeft een te heet signaal af.



ssyybbrreenn
7 april 2016, 00:39
Ik heb een probleempje. Laatst zette ik mijn amp aan (Vox AC15 C1) en toen kwam er alleen maar een overstuur geluid uit, terwijl ik gewoon zonder pedalen op de clean channel zat. Na een tijdje proberen kwam ik erachter dat de gitaar die ik gebruikte een veel te sterke output heeft op een of andere manier. Ik heb hem ook eens ingeplugd in mijn Roland Cube en daar gebeurde hetzelfde.

Iemand een idee hoe dat ineens kan? Mijn gitaar is een Schecter Demon met een EMG-JH setje erin gebouwd.

Groetjes,

Sybren

Frits van Mourik
7 april 2016, 01:14
Lijkt me sterk, dat dit "zomaar opeens" is gebeurd!
Ff checken: doen je volumeknoppen op je gitaar het nog goed?
Laat ff weten!

ssyybbrreenn
7 april 2016, 01:26
Ja die doen het nog prima. Ik snap zelf ook niet echt hoe het ineens kan gebeuren, heb bij mijn weten niks geks met de gitaar gedaan. Edit: Wellicht nog handige info, de pickups zijn er niet professioneel in gezet, dit heb ik zelf met een vriend gedaan. Zou kunnen dat er daar iets fout zit? Wel vreemd dat ie het al die tijd dan gewoon prima deed.

Plant
7 april 2016, 02:17
Actieve elementen? Batterij leeg?

maxdb
7 april 2016, 02:54
+ 1 voor Plant

Mijn Charvel met actieve elementen vertoonde hetzelfde als de batterij leeg was,
eigenlijk een te laag signaal dus..ofzo :P
Check de batterij!

Gearjunkie
7 april 2016, 07:43
En check of de - van de batterij losgekoppeld wordt als je de kabel uit de gitaar trekt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Braml
7 april 2016, 08:57
Kan het niet gewoon zo zijn dat je de hoogte van de pickups niet goed afgesteld hebt?

Duhsjaak
7 april 2016, 09:58
Actieve elementen? Batterij leeg?

Inderdaad.
At TS, je hebt je prioriteiten niet op orde.
De gitarist moet actief zijn, niet de elementen.
Geintje...

Plant roels, maar hij is te bescheiden om dat toe te geven.
Vriendelijke groet, Gus

ssyybbrreenn
7 april 2016, 20:56
Wauw.

Ik voel me een partij dom nu.

Bedankt voor de hulp 🙇

Duhsjaak
8 april 2016, 04:49
Waarom dom?
Dit overkomt je niet nog eens.
En goed er bij stilstaan je snoer/plug uit je gitaar te halen. Want doorgaans zit in de jack de schakelaar.

Niks an de hand. Niet miepen over dom of zo. Dit zijn de leuke kanten van een forum als dit.
Vandaag is het vrijdag, vanavond speel je gewoon weer lekker.
Vriendelijke groet, Gus

the sure thing
8 april 2016, 17:32
Precies! We doen allemaal domme dingen, ook na al die jaren nog. Zo heb ik recent nog 10 minuten lopen kutten met een pedaaltje totdat ik erachter kwam dat ik de in- en output had verwisseld...




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk