PDA

View Full Version : H&K Grandmeister...wie heeft 'm?



Revolver
6 april 2016, 14:47
Goedemiddag!

'To bridge the gaps' tussen thuis, oefenhok en podium ben ik op zoek naar een 'alles in een' versterker en mijn oog is gevallen op de H&K Grandmeister. De Grandmeister voldoet werkelijk aan al mijn eisen nl:

- 36 watts schakelbaar naar 18, 5, 1 en 0 watts
- Onboard FX in stompbox mode
- Licht, klein, portable
- Red Box out
- Footswitchable boost

Is er iemand die deze amp Live gebruikt? Ik heb online slechts een demo gehoord waar ik wat mee kan (Evert Zeevalking) maar dat was opgenomen in een homestudio wat voor mij niet zo interessant is. De 'Live demos op internet zijn verder allemaal behoorlijk metal waar ik ook niets mee heb, ik ga de amp inzetten bij vnl. Classic Rock en Top 40 geneuzel.

Laat maar horen!

Tankman
6 april 2016, 16:48
Ze zijn te gek! Ik heb een Tubemeister 18 in de oefenruimte gehad en ik ga nu over op een Tubemeister Deluxe 40. Er zijn meerdere prof bands die hiermee touren. Het gaat hard genoeg en het klinkt echt heel goed!

pasqual
6 april 2016, 21:26
Ik heb gespeeld over de Tubemeister 18. Dit ding gaat hard genoeg maar omdat de versterker tijdens de repetities erg hard moet werken is ie erg modderig ( fizzy ) op het gainkanaal. Opvallend genoeg blijft het cleankanaal beter overeind op volume. Ik vermoed zelf dat de TM 36 beter zal klinken op volume als de TM 18. Als ik er een tegenkom op Marktplaats, zal ik zeker geïnteresseerd zijn.
De Grandmeister zal in de basis niet veel verschillen van de TM, buiten de effecten dan.

Revolver
7 april 2016, 22:33
Ok, Thanx. Ik ga van de week ff zo'n Grandmeister aan de tand voelen.

Chieltje
6 juni 2016, 15:04
Ik heb er ook eentje. Gebruik 'm thuis, in de studio en live.
Functioneert uitstekend, hij is licht en makkelijk te bedienen. Ik ben wel even bezig geweest om de geluiden goed te krijgen, ik vond 'm aan de schelle kant, met name als ie hard staat. Maar dat blijft altijd een moeilijk verhaal, thuis klinkt 't prima maar zodra je op het podium staat klinkt het heel anders allemaal.

Voor de rest ben ik er tevreden mee hoor. Mogelijkheden zat en inderdaad alles in een. Mijn voorkeur was qua geluid uitgegaan naar een Marshall JVM, maar daar moet je een heel pedalencircus bij aanschaffen. Bij de Grandmeister is dat een stuk eenvoudiger.
Hij is dus praktisch, zit goed en mooi in elkaar en het geluid is voor mij even zoeken geweest, maar uiteindelijk lijk ik gevonden te hebben wat ik zocht.

Ohja, schaf ook gelijk de Wireless MIDI Interface aan en download de app. Kun je 'm van afstand bedienen.

spijkie
13 juni 2016, 17:25
Afgelopen week ook een Grandmeister aangeschaft en mij Tubemeister 36 verkocht. Ik ben echt super blij met de GM, super sounds en erg veelzijdig, heb ook het midi pedaal FSM 432 er direct maar bij gekocht en ook dit werkt verder goed. Heb nog wel een vraag aan die gene die de GM ook gebruikt met dit pedaal. Het pedaal heeft een switch stompbox/presets. Wanneer hij op stompbox staat kan je het pedaal gebruiken om de vier kanalen van de amp te schakelen, delay, boost en een effect. Wanneer ik een effect en de delay instel is dit verdwenen nadat ik de switch op preset heb gezet en vervolgens weer terug op stompbox. Dit lijkt mij niet normaal maar kan zijn dat ik iets niet goed doe, heeft iemand hier ervaring mee?

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk