PDA

View Full Version : Welke van de 4 nu aan te schaffen...?



marco v
5 april 2016, 22:39
Ik sta voor een klein dilemma
(Luxe probleem)
Eind mei krijg ik een leuke bonus. Daar ga ik mezelf eens lekker mee trakteren want dat is al weer veel te lang geleden en die traktatie komt in de vorm van een nieuwe(of zgan) Gibson.
Ik twijfel tussen 4 gitaren

Gibson lp special(de gele met p100)
Ik heb nu hb's en sc's, dat zou een aanvulling zijn op mijn huidige gitaren, al is het visueel wat sober met toch de nodige mojo voor een aantrekkelijke prijs.

Gibson sg standaard, zwarte uitvoering die ik van een bigsby ga voorzien. Ook een aanvulling, al heb ik nu een sg staan die meer liefde en aandacht mag krijgen

Gibson j15, puur omdat ik nog geen akoestische heb, ik zal hem niet vaak gebruiken, maar het is haast een "must" denk ik...

Gibson es335, tsja, droomgitaar, mijn bonus is dan wel direct weg, nieuwe kleren zitten er even niet in, en mijn vrouw kan het weekendje Berlijn vaarwel zeggen...eigenlijk geen optie.

Eigenlijk wil ik ze alle 4, maar helaas. Ze hebben allemaal voors en de 1 wat grotere tegens dan de ander.

Wat te doen?

Naviiin
5 april 2016, 22:57
De akoestische ga je nooit gebruiken, je hebt al een SG, je vrouw gooit je het huis uit als je die 335 koopt...Dus de LP special it is?

FruscianteFan
5 april 2016, 23:00
Uit je post blijkt duidelijk dat je geen nieuwe gitaar nodig hebt, niet acuut. Als je van je bonus zo'n gitaar kunt kopen, dan vermoed ik dat je met een paar maanden sparen- of misschien een jaar ofzo - wel aan die ES335 zit.

marco v
5 april 2016, 23:00
@naviin Gheghe, zo simpel zou het kunnen zijn ja

marco v
5 april 2016, 23:05
Uit je post blijkt duidelijk dat je geen nieuwe gitaar nodig hebt, niet acuut. Als je van je bonus zo'n gitaar kunt kopen, dan vermoed ik dat je met een paar maanden sparen- of misschien een jaar ofzo - wel aan die ES335 zit.

Nee nodig is het niet, het is zo af en toe prettig om eens aan mezelf te denken en er bestaat niet zoiets als teveel gitaren. Het is een combi van GAS en even wat voor mezelf na een jaar keihard werken. Een blijvende beloning. Die es komt ook, het is alleen de vraag, nu ervoor gaan of even pas op de plaats met iets dat ik ook graag wil,mmaar wat financieel een minder grote impact maakt.

Rooker
5 april 2016, 23:16
Tsja, als er een ES 335 bij zit is het makkelijk kiezen voor mij. Vind ik heel erg mooi! Fuck Berlijn...

Joost de Ruig
5 april 2016, 23:34
Ik hou erg van de Specials. Bij MaxGuitarStore is een mooie re-run voor €1599,- . Die staat in mijn top-3 van wannahaves :)

FruscianteFan
5 april 2016, 23:48
Nee nodig is het niet, het is zo af en toe prettig om eens aan mezelf te denken en er bestaat niet zoiets als teveel gitaren. Het is een combi van GAS en even wat voor mezelf na een jaar keihard werken. Een blijvende beloning. Die es komt ook, het is alleen de vraag, nu ervoor gaan of even pas op de plaats met iets dat ik ook graag wil,mmaar wat financieel een minder grote impact maakt.

Ik zou zeggen dat de beloning dan des te groter is!

Hotpepper01
5 april 2016, 23:49
Verkoop je huidige SG, leg je bonus bij de opbrengst van de SG, ga eerst naar Berlijn en koop tzt een echt goede 335.

RoelSmoel
6 april 2016, 00:07
Doe lekker dat weekendje Berlijn, wek wat medelijden bij je vrouw door haar mee te sleuren naar de Gibson Guitar Showroom (niet zo ver van de Alexanderplatz). Dan kan die gitaar altijd nog.

barno
6 april 2016, 00:08
ik ga ze niet verketteren zoals velen doen maar echt een zware pro zou ik de P100's ook niet noemen. ik een junior of special moeten imo P90's, tenzij je er jazz mee wil spelen.

Ik heb ook es in een gelijkaardige bonussituatie gezeten en heb toen een 335 van 1966 gekocht. onwezelijk mooi/mojo en klank from heaven, alleen was dat zowat de enige gitaar ter wereld waarbij ik niet kon wennen aan de hals (luciferdikte en breedte). So out she went. ik geloof dat ik toen een lintzaag heb gekocht van het geld. sexappeal nul maar gebruik ik wel nog elke dag.

pim raaijmakers
6 april 2016, 00:27
lang leve de lintzaag... wordt hier ook veel gebruikt....

Tabula Rasa
6 april 2016, 06:09
Ik.zou een bovenfrees kopen van.de bonus en een stapel hout. Dan bouw je die 4 gitaren zelf.


Nutteloze opmerking, maar dat is wat ik zou doen.

arjanb01
6 april 2016, 06:18
Je relatie is belangrijker dan een gitaar.
Hoppa, naar Berlijn, verkoop 1 van je andere gitaren, leg elke maand 500 eu opzij een halfjaar lang en koop die es335. Gitaar voor het leven en iedereen happy, inclusief je vrouw😉

D3nnis
6 april 2016, 06:43
leg elke maand 500 eu opzij een halfjaar lang en koop die es335.

Ik kan het mis hebben, maar in mijn beleving is het niet vanzelfsprekend dat iedereen zomaar €500,- per maand opzij kan zetten, toch?


Verder klinkt het een beetje alsof TS niet echt weet wat ie zoekt, en dat het daarom misschien niet het moment is om iets te kopen?

Tupelo
6 april 2016, 07:45
Bigsby voor je SG, weekendje Berlijn, beetje geduld hebben en dan een ES335 studio nemen..?
SG verkopen, voor een weekendje Berlijn, en je bonus volledig aan een ES335 spenderen ?
Ben creatief, er moeten meer opties bestaan.. je kan je vrouw ook nog de Oranienburgerstrasse op jagen een avond, en de dag erna naar Roelsmoel zijn zaakje gaan voor die gitaar.
Beloof je haar highlights en een stel Ughs, kan ze meteen aan de slag. :ok:

Mr.Fingers
6 april 2016, 08:25
335. Desnoods met even te sparen. Het verlangen naar een gitaar is ook het halve werk, en zo kun je je, door uitgebreider de tijd te nemen om te testen, je een beeld vormen van welke 335 voor je werkt. Berlijn is een toffe stad, maar loopt niet weg ;)... Je vrouw daarentegen.

Ohja, je hebt ook de ES 335 "satin", die niet in (plakkerige) hoogglans is afgewerkt, en vooral: iets goedkoper is.

Da Vinci
6 april 2016, 09:03
Het is eigenlijk heel simpel; de ES is de enige gitaar die je écht wil. Dus je hebt een paar keuzes:
[ ] Koop een leuke gitaar maar niet echt je droom. Je hebt dus nog steeds je droomgitaar niet.
[ ] Koop nu je droomgitaar en haal je vrouw over de zeik.
[x] Je houdt je bonus in je zak en laat je vrouw zien dat je weloverwogen keuzes maakt mbt een nieuwe gitaar en niet meteen je geld uitgeeft zodra je het binnen hebt ongeacht wat haar wensen zijn. Boek als verrassing een weekendje Berlijn. Je zet daarmee op korte termijn haar wens boven jouw wens. Afgezien van goede seks t/m het weekendje Berlijn bouw je voldoende goodwill op om de komende weken wat gitaarwinkels af te struinen op zoek naar een mooie ES die je alsvolgt financiert met je vakantiegeld. Want hey, als je jouw bonus hebt ingezet voor haar weekendje Berlijn mag je nu wel aan jezelf denken toch.

Joost de Ruig
6 april 2016, 09:27
Het is eigenlijk heel simpel; de ES is de enige gitaar die je écht wil. Dus je hebt een paar keuzes:
[ ] Koop een leuke gitaar maar niet echt je droom. Je hebt dus nog steeds je droomgitaar niet.
[ ] Koop nu je droomgitaar en haal je vrouw over de zeik.
[x] Je houdt je bonus in je zak en laat je vrouw zien dat je weloverwogen keuzes maakt mbt een nieuwe gitaar en niet meteen je geld uitgeeft zodra je het binnen hebt ongeacht wat haar wensen zijn. Boek als verrassing een weekendje Berlijn. Je zet daarmee op korte termijn haar wens boven jouw wens. Afgezien van goede seks t/m het weekendje Berlijn bouw je voldoende goodwill op om de komende weken wat gitaarwinkels af te struinen op zoek naar een mooie ES die je alsvolgt financiert met je vakantiegeld. Want hey, als je jouw bonus hebt ingezet voor haar weekendje Berlijn mag je nu wel aan jezelf denken toch.

Ik snap er niets van, behalve die passage over goede sex :D

Dutch66
6 april 2016, 10:00
Het is eigenlijk heel simpel; de ES is de enige gitaar die je écht wil. Dus je hebt een paar keuzes:
[ ] Koop een leuke gitaar maar niet echt je droom. Je hebt dus nog steeds je droomgitaar niet.
[ ] Koop nu je droomgitaar en haal je vrouw over de zeik.
[x] Je houdt je bonus in je zak en laat je vrouw zien dat je weloverwogen keuzes maakt mbt een nieuwe gitaar en niet meteen je geld uitgeeft zodra je het binnen hebt ongeacht wat haar wensen zijn. Boek als verrassing een weekendje Berlijn. Je zet daarmee op korte termijn haar wens boven jouw wens. Afgezien van goede seks t/m het weekendje Berlijn bouw je voldoende goodwill op om de komende weken wat gitaarwinkels af te struinen op zoek naar een mooie ES die je alsvolgt financiert met je vakantiegeld. Want hey, als je jouw bonus hebt ingezet voor haar weekendje Berlijn mag je nu wel aan jezelf denken toch.

Precies, de welbekende 'Guilt-Trip'..., zeg dat je het nieuwe gitaar plan even geparkeerd hebt omdat een weekend Berlijn met haar, de enige echte vrouw in je leven, veel belangrijker is. Geluk kun je immers niet kopen, en een hoop meer van dat soort blah blah... En dan gaat mevrouwtje zich ineens toch een pak ongemakkelijk voelen.... ;)

Pter
6 april 2016, 10:45
No brainer...vrouw deruit en 335 kopen...ben je ook van het gezeur af!

Brad
6 april 2016, 10:46
Maar als dat huis nou van zijn vrouw is -) Ik zou in elk geval voor die Les Paul gaan . Lekker solide gitaar en over het algemeen stemvast

marco v
6 april 2016, 18:27
Huis is van ons beiden, de vrouw krijgt doorgaans voorrang en daar hoor je nooit wat van...goede sex??????tsja dat wordt echt wel met de jaren minder...maar ok, niks te klagen hoor.
€500 per maand sparen, ik bied de helft.
Vandaag was weer een dag die mijn energie opgezogen heeft, nee ik heb op korte termijn een positieve boost nodig, hoe lang/kort die ook moge zijn.
De 4 gitaren komen er stuk voor stuk allemaal, ik neig naar de special, weekendjeweg met het nodige geknuffel. Lijkt me voor nu de beste optie. De rest blijft op de wishlist. Bedankt voor jullie tijd, tips en inlevingsvermogen.

Revolver
6 april 2016, 18:51
335 halen.

arjanb01
6 april 2016, 19:17
Ik kan het mis hebben, maar in mijn beleving is het niet vanzelfsprekend dat iedereen zomaar €500,- per maand opzij kan zetten, toch?


Verder klinkt het een beetje alsof TS niet echt weet wat ie zoekt, en dat het daarom misschien niet het moment is om iets te kopen?

Als de ts district sales manager is, dan neem ik aan dat hij genoeg verdient om een leuke cent per maand opzij te leggen. Maar ja, ik kan het mishebben natuurlijk.
Ik zeg, doorsparen en de ES335 kopen, jij blij, vrouw blij genoeg want ze kan naar Berlijn.

marco v
6 april 2016, 20:22
Aannames..hoe goed bedoeld ze ook zijn, ik zou DSM van lucifersdoosjes kunnen zijn. Daarnaast, als ik met gemak €500 per maand over zou houden, had ik die es allang gehad. Ook in mijn huis gaan de (onverwachte) kosten door. Dus het geld wordt zinvol besteed, maar een bonus is voor mezelf, die gaat niet op aan een nieuwe ketel of koelkast.

Joost de Ruig
6 april 2016, 21:09
De 4 gitaren komen er stuk voor stuk allemaal, ik neig naar de special, weekendjeweg met het nodige geknuffel. Lijkt me voor nu de beste optie.

Heb je die van Max al ff bekeken?

marco v
6 april 2016, 21:18
Die is heel erg mooi. Wraparound, goede kleur....maar die prijs.
Ik heb de kans een Japan Ltd aan te schaffen,

http://i1168.photobucket.com/albums/r490/marcoverheyde/Mobile%20Uploads/2016-04/D4251243-DE55-4EA7-9CA4-34B904F5693E_zpsw6j6xwjv.jpg (http://s1168.photobucket.com/user/marcoverheyde/media/Mobile%20Uploads/2016-04/D4251243-DE55-4EA7-9CA4-34B904F5693E_zpsw6j6xwjv.jpg.html)

Ik wijk dan wel even af van mijn vaste adres in Alphen ad Rijn, maar hij is dan ook niet echt een adres voor Gibsons. Max wil ik altijd nog eens langsgaan om te snuffelen.

Joost de Ruig
6 april 2016, 21:52
Baas K is ook mijn vaste cokedealer. Wraparound is wel tonalheaven.

Voor een jaren '80 Special betaal je meer dan de nieuwprijs....

Rogueny
6 april 2016, 21:53
Da Vinci, als jij een boek over vrouwen psychologie zou schrijven zou ik m kopen.

Heb ik wel nodig want ik snap af en toe geen bal van mijn vriendin.

Joost de Ruig
6 april 2016, 21:59
Da Vinci, als jij een boek over vrouwen psychologie zou schrijven zou ik m kopen.

Heb ik wel nodig want ik snap af en toe geen bal van mijn vriendin.


Zelfs als je weet dat Leonardo 3x gescheiden is en ivm allimentatieverplichtingen uitsluitend op Chibsons speelt? :D

Joost de Ruig
6 april 2016, 22:01
http://youtu.be/D3MI8v4gHk4

marco v
6 april 2016, 22:41
Deze is hilarisch Joost. Het kan vaak makkelijk zijn en wordt nog vaker moeilijk gemaakt.

Da Vinci
7 april 2016, 08:51
Zelfs als je weet dat Leonardo 3x gescheiden is en ivm allimentatieverplichtingen uitsluitend op Chibsons speelt? :D

Bijna goed Joost! Maargoed, heb de vrouw twee weken geleden wel een iPad gegeven en denk dat ik zaterdag ff naar Goes knal om eea uit te proberen :-)

Da Vinci
7 april 2016, 09:12
Aannames..hoe goed bedoeld ze ook zijn, ik zou DSM van lucifersdoosjes kunnen zijn.

Dat een DSM van luciferdoosjes minder verdient dan een gemiddelde DSM is ook een aanname Marco ;-)
Het zijn vaak de simpelste producten waar het meeste geld aan wordt verdiend.

Op gebied van "Sales managers" komen ze hier aanrijden in Clio's tot dikke Duitsers en alles wat er tussen zit dus titels zeggen sowieso niet zo veel. De helft van de mensen op LinkedIn is wel ergens founder, owner of (managing) director :-)

D3nnis
7 april 2016, 09:15
Ja, manager is wel hét woord. Bij ons op het werk zijn tegenwoordig zoveel mensen manager dat er niemand is om ook eens een keer gewoon wat uitvoerends te doen :D

MarkS
7 april 2016, 09:24
https://www.guitaraust.com.au/media/catalog/category/bought_another_guitar.jpg

munkie
8 april 2016, 19:53
ES335 kopen. Relatie met zo een gitaar duurt langer dan de meeste huwelijken. En... de rente is bijna negatief dus je moet niet sparen maar schulden aangaan!