PDA

View Full Version : Waarom wordt er meer mA aangeraden als er veel minder wordt gebruikt?



SNiXMusic
5 april 2016, 16:06
Dat vraag ik me af. Bijvoorbeeld de Pitchblack tuner van Korg. Die trekt hooguit 50 mA. Maar in de manual staat dat de voeding minimaal 600 mA moet zijn. Er is toch geen powerbank die zoveel levert, als je een volle pedalenbak hebt?

HaroldA
5 april 2016, 16:10
Dat vraag ik me af. Bijvoorbeeld de Pitchblack tuner van Korg. Die trekt hooguit 50 mA. Maar in de manual staat dat de voeding minimaal 600 mA moet zijn. Er is toch geen powerbank die zoveel levert, als je een volle pedalenbak hebt?

50mA continue; of heeft hij ook een piek-belasting?

WillemdaGuide
5 april 2016, 16:12
Aangezien je die pitchblack ook kunt gebruiken om andere pedalen qua stroom op aan te sluiten snap ik wel dat ze het een beetje hoog aanhouden, je weet nooit wat voor pedalen er nog meer aan worden gehangen.

SNiXMusic
5 april 2016, 16:22
Ja klopt. Maar dat is niet meer dan 300 mA.

Dutch66
5 april 2016, 17:46
Piekstroom in een tuner...., lijkt me toch onwaarschijnlijk?

Hoe kom je verder aan die 50mA, ik vind daar niets over terug in de manual...

Wel dat de maximale externe stroomlast, daar waar je de daisy chain aan hangt, (slechts) 200 mA mag zijn... :???:

FruscianteFan
5 april 2016, 17:51
hulde aan stinkfoot.se!

http://stinkfoot.se/archives/823

trekt 35 mA.

Waarschijnlijk willen ze zichzelf vooral indekken, en misschien is het om mensen bepaalde adapters aan te smeren. Ik bedoel, in de handleiding van ons busje staat ook dat ze alleen bij een Peugeotdealer de expertise hebben om van ons busje de olie te verversen. Ammehoela.

Dutch66
5 april 2016, 18:06
Aaah.... maar wel een piekstroom(pje)! van 8 naar 35 mA, als je daadwerkelijk tuned!!

Mea Culpa!

En inderdaad, ALTIJD de Korg adapter gebruiken!, eh....

Braml
6 april 2016, 22:54
Ik heb een Zoom MS-100bt, de manual zegt dat hij een adapter nodig heeft van 500 mA. Ik sluit er 300 mA op aan en hij werkt uitstekend. Als ik hem op een van de poorten van de Harley Benton Powerplant Jr aansluit (120 mA) dan begint hij wel kuren te vertonen.

En ook bij Zoom hetzelfde verhaal, in de manual staat: Gebruik alleen de Zoom adapter. Maar deze regel is sowieso altijd bullshit.

mattihafler
7 april 2016, 06:46
Vaak heeft dat ook met opstarten van het pedaal te maken geloof ik.
Ik heb bv een line 6 m9 en n digitech jamman op een powerbankie aangesloten. Bij het opstarten heeft de powerbank altijd moeite en duurt het enige tijd voor beide pedalen aan gaan.
Als ik ze om beurten aansluit heb ik dat probleem niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

D3nnis
7 april 2016, 08:13
En ook bij Zoom hetzelfde verhaal, in de manual staat: Gebruik alleen de Zoom adapter. Maar deze regel is sowieso altijd bullshit.

Niet helemaal.
Toen ik mijn eventide timefactor en pitchfactor nog had heb ik eens geëxperimenteerd met andere (kleinere) voedingen. Bij mijn eerste probeersel startten ze goed op, maar blijkbaar zijn er verschillen bij wat er gebeurt als je de stekker uit het stopcontact trekt, want er ging iets niet goed bij het saven van presets, dus ik kan wel begrijpen dat fabrikanten een specifiek merk en type voorschrijven, en natuurlijk nooit die van de concurrent :D

Braml
7 april 2016, 12:07
Niet helemaal.
Toen ik mijn eventide timefactor en pitchfactor nog had heb ik eens geëxperimenteerd met andere (kleinere) voedingen. Bij mijn eerste probeersel startten ze goed op, maar blijkbaar zijn er verschillen bij wat er gebeurt als je de stekker uit het stopcontact trekt, want er ging iets niet goed bij het saven van presets, dus ik kan wel begrijpen dat fabrikanten een specifiek merk en type voorschrijven, en natuurlijk nooit die van de concurrent :D

Maar gebruikte je dan andere voedingen met dezelfde polariteit, hetzelfde voltage, en voldoende mA's?

D3nnis
7 april 2016, 12:18
Jazeker!
Als je je daar aan houd gaat het meestal goed, maar blijkbaar dus niet altijd.