PDA

View Full Version : Wat is dit? in de klankkast van een Western.



Rooker
4 april 2016, 18:22
In de binnenkant van mijn western zitten meerdere van deze blauwe dingen. Weet iemand wat dit is? En of dat zo hoort?

http://i1041.photobucket.com/albums/b415/scb81/guild%20inside_zpshqjfemyw.jpg (http://s1041.photobucket.com/user/scb81/media/guild%20inside_zpshqjfemyw.jpg.html)

Alvast hartelijk dank!!

Rizz
4 april 2016, 18:47
Als ze allemaal tegen zo'n brace aanzitten en haaks zijn zou ik bijna zeggen dat ze zijn om die brace te richten tijdens het lijmen, om daarna niet weggehaald te zijn.. Pure gok, heb t nog nooit gezien.. Wat voor gitaar?

Rooker
4 april 2016, 18:58
Een nieuwe Guild. Boven zie je een stukje van het bovenblad. Er zitten er zo'n 4 in schat ik zo. Achter in de kast is het donker:-).

Joost de Ruig
4 april 2016, 19:29
Op 1 april had je dit nog kunnen posten als de nieuwste akoestische sensatie :D

Rooker
4 april 2016, 19:59
Tsja... Maar dit is geen grap... De gitaar is verder perfect afgewerkt. Dus als het een kwestie van weg halen is? Maar ik wil dan wel zeker weten wat het is. Of zeggen jullie retourneren?

Rooker
4 april 2016, 22:08
Niemand enig idee??

Rizz
4 april 2016, 22:12
Ik kan me niet voorstellen dat het enig nut heeft tav van geluid, sustain oid, dus ik blijf bij mn eerdere aanname. Stuur de foto's 's naar Guild zelf, ben wel erg benieuwd wat zij zeggen..

maxdb
4 april 2016, 22:13
Dat zijn statisch-magneto-electrische attenuators die ongewenste resonanties opheffen

Ernest01
4 april 2016, 22:26
Dat zijn statisch-magneto-electrische attenuators die ongewenste resonanties opheffen

Kijk.... dat zijn de echte kenners.....

Plant
5 april 2016, 00:03
Guild's variant op de alom bejubelde groene tape? ;)

Ik gok echter ook op iets wat onbedoeld tijdens de bouw is blijven zitten. Collectors item!

Rooker
5 april 2016, 00:23
Ah ok, zou ik dan misschien wel zo weg kunnen halen? Nouja, heb ze gemaild en wacht hun antwoord nog even af. Hij is verder wel heel erg mooi hoor en klinkt als een klok. Kan er verder geen foutje aan ontdekken, maar dit is wel slordig en vooral vreemd :-/.. Wat is het??

Kim Wilson
5 april 2016, 09:02
Zijn het geen chambered tone capsules?

Rooker
5 april 2016, 10:31
Wat ik nog vergeten was te melden. Er zit een fishman systeem in. Er zit een blauw stukje in. Zeg maar alleen het vierkante stukje en daar zit een kabeltje aan bevestigd. Er zitten verder 2 van deze zoals op de foto en die zijn loos.. Hadden die misschien een kabeltje moeten geleiden? Maar dat ze uiteindelijk niet nodig waren omdat deze body voor een rechtshandige gitaar doel kreeg?

rvorkink
5 april 2016, 12:58
Lijken mij klemmetjes om bedrading vast te zetten.
Het smalle stukje buig je dan over de bedrading heen.

Rooker
5 april 2016, 16:51
He bedankt! Het zijn inderdaad klemmetjes voor de bedrading. Aan de andere kant van de body waar de fishman zit zie ik exact zo'n zelfde klemmetje met bedrading er door en dan plakt het ofzo. Misschien dat je het fishman systeem kunt uitbreiden en dat de extra 2 klemmetjes er alvast in zitten.
Iig heb ik nu een prachtige gitaar er bij!! Klinkt heel volwassen voor zo'n kleintje en heeft echt de looks! Ik post snel even een HNGD nu ik zeker weet dat hij in orde is. Bedankt allen voor de hulp.

Mr.Fingers
7 april 2016, 08:50
http://i528.photobucket.com/albums/dd324/williamsanders127/7D0BCCEF-FEF4-4790-90C8-F1261AAD1A54_zpsmpuaox9u.png
En officiële bevestiging.

Rooker
7 april 2016, 11:41
Haha he tof zeg.. Bedankt voor je moeite.. Ik had ook gemaild maar nog geen reactie terug gekregen!!

Heb inmiddels een HNGD aangemaakt nu ik zeker weet dat alles klopt;-).. Misschien door de jaren wat wantrouwend geworden. Maar ben echt heel tevreden met de gitaar.!