PDA

View Full Version : in 1 ochtend, 2 marshalls kapot... help



rhjgiesen
3 april 2016, 15:16
Hallo allemaal,

Zoals in de titel te zien heb ik vandaag een kl#te zondag. Vanmorgen wilde ik mijn marshall dsl100h aanzetten. Na 2 minuten op standby zette ik hem aan en vervolgens kraakte het. Ik wilde toen meteen stoppen, maar voordat ik de kans had stopte de versterker uitzichzelf. geen geluid, niks meer. Alle buizen branden gewoon en alle lampjes van standby en kanalen doen het.

Ik besloot om mijn oude marshall transistor op te halen bij mijn repetitiehok. ik kom thuis, sluit die aan en vervolgens hoor ik een hele hoge zoemtoon. verder heel erg op de achtergrond hoor je gitaar, ook iets mis mee dus.

Wat kan er aan de hand zijn? Is het stom toeval dat op 1 dag 2 versterkers het begeven? Of zou er iets mis kunnen zijn met het lichtnet? Als ik op de ''power dimension'' knop druk op de transistor marshall begint het zoemgeluid toe te nemen.

Verder doen alle apparaten het (tv, pc, keukenapparatuur enz.)

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

Gr Robin

nico verduin
3 april 2016, 15:45
Marshall torrenbakken zijn erom bekend dat de voedingselco's los rammelen. Dat zou het gezoem verklaren in eerste instantie.

Bij de buizenbak lijkt het erop dat de secundaire hoogspanningszekering eruit geknalt is. Die gaat er overigens niet voor niets uit. Dat kan veroorzaakt zijn door slechte /wegvallen bias spanning of sluiting in een of meerdere eindpitten. Je kan er een nieuwe in stoppen (ik meen 1A slo-blo). Gaat ie weer dan wegbrengen.

the sure thing
3 april 2016, 18:21
Het is je aura!




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk