PDA

View Full Version : Fantoomspanning door delaypedaal?



Kim Wilson
2 april 2016, 22:24
Lieve vrienden,

Een vraag van een maatje van me. Hij heeft een geheime zender en het signaal gaat via een delaypedaal (Ibanez DE7) de zender in. Nu heeft hij een nieuwe microfoon gekocht, een condensatormicrofoon. En die heeft fantoomspanning nodig. Nu is mijn vraag: kun je die fantoomspanning ook door dat pedaal jagen?

Bedankt alvast!

Plant
2 april 2016, 23:11
Nee, daar gaat geen DC doorheen. En 48V overleeft ie niet. En hoe ga je een balanced microfoonsignaal met phantom power op een unbalanced jack ingang krijgen?

Een microfoon lijkt me ook erg weinig signaal afgeven voor een pedaaltje. Als er dan toch een preamp tussen moet, zet er dan een microfoon preamp tussen die op de ingang de microfoon phantom power levert en op de uitgang een unbalanced line-out heeft voor de DE7.

Kim Wilson
2 april 2016, 23:20
Het lagere signaal is nooit een probleem geweest met zijn dynamische microfoons. Maar de opmerking over die xlr is wel een goeie. En dat het überhaupt niet kan ook. Ik zal het doorgeven. Thanks!

Frits van Mourik
3 april 2016, 00:42
Lieve vrienden,

Hij heeft een geheime zender


Joh, bestáán die sukkels nog?
Da's best sneu...

fastfolkert
3 april 2016, 11:15
[...] en het signaal gaat via een delaypedaal [...]


Dus ZO komen die jongens aan die typische piraat-echo (ja, hier in Twente zitten ze ook legio...)

Kim Wilson
3 april 2016, 11:45
Joh, bestáán die sukkels nog?
Da's best sneu...
Ja, net als die sneue sukkels met ouwe buizenbakken..

Doe es normaal zeg...

grayfink
3 april 2016, 11:56
Tja nou eh... erg highbrow is het doorgaans nou ook weer niet. Maar waarom altijd die echo op de stem? Omdat de collegae Piraten het ook doen?

Midwolda
3 april 2016, 12:06
Tja nou eh... erg highbrow is het doorgaans nou ook weer niet. Maar waarom altijd die echo op de stem? Omdat de collegae Piraten het ook doen?

Psychologie. Het geeft de luisteraar de indruk dat hij zit te luisteren naar iets wat ver weg is, diep verborgen in het weidse platteland, waar de Hermandad nog steeds geen grip krijgt op Pim Pandoer. Het is een masker.

Kim Wilson
3 april 2016, 12:08
Bij gebrek aan goeie compressor-limiter, denk ik. Om de stem toch nog wat dikte mee te geven of zo. Of inderdaad omdat de rest dat ook doet. Net als dat wij gitaristen ook bijna allemaal overdrive gebruiken.

Ik wil maar zeggen, het hoeft je smaak niet te zijn, maar dan hoef je nog niet zo denigrerend te doen.

Plant
3 april 2016, 23:56
Tja nou eh... erg highbrow is het doorgaans nou ook weer niet. Maar waarom altijd die echo op de stem? Omdat de collegae Piraten het ook doen?

Om onherkenbaar te zijn. Niemand herkent zo'n presentator op straat aan z'n gewone stem :ok:

Frits van Mourik
4 april 2016, 00:11
Ja, net als die sneue sukkels met ouwe buizenbakken..

Doe es normaal zeg...

Wàt? Wàt? Wàt praat jij?

the sure thing
4 april 2016, 07:05
Wàt? Wàt? Wàt praat jij?

... De delay doet het 😀