PDA

View Full Version : Modeling voor erbij... Welke?



Nocki
2 april 2016, 21:51
Hi allemaal,

Tis alweer even geleden dat ik hier was. Ik speel niet meer zo vaak en ben even niet zo goed meer op de hoogte van wat er de laatste tijd is uitgekomen.
Ik had een 11r waar ik heel blij mee was en ik vroeg me af of er nu ondertussen iets is wat zich kwa dynamiek met de 11r kjan meten?
Ik vraag dit omdat ik graag een floorunit/multieffect zou willen hebben met XLR out voor die keren dat ik op een podium staat waar een amp niet welkom is. Ik zal het maar weinig gebruiken en was niet van plan er veel voor neer te gaan leggen.
We zijn nadat de 11r uitkwam alweer heel wat jaartjes verder en wat misschien zijn er ondertussen leuke dingen uitgekomen die je nu volop op de 2ehands markt ziet.

Heeft er iemand suggesties voor wat het goed zou doen in mijn situatie? Hierbij nog even de eisen.

Floor unit
fx, ampsim, speakersim
XLR-out
expressie pedaal
dynamischer dan bijvoorbeeld de Line6 Vetta (dat is een beetje mn vergelijk denk ik)

thanks!

Joost de Ruig
2 april 2016, 22:07
http://youtu.be/0TL_lFntgZc

lcvanderhelm
3 april 2016, 12:04
Weet iemand of dat de bovenstaande ampli fire ergens in nederland verkocht wordt?

harrie-beton
3 april 2016, 13:40
Hangt van je budget af maar je hebt de diverse bakken van Fractal.
http://www.fractalaudio.com/

Dan heb je Kemper.
http://www.kemper-amps.com/home

Line6 heeft veelbelovende bak de Helix:
http://nl.line6.com/helix/

De Line6 hd pro X is ook wel ok.
http://nl.line6.com/podhd/

Zijn ook nog kleinere spelers. Vul ze maar aan.

D3nnis
3 april 2016, 13:43
Ik zal het maar weinig gebruiken en was niet van plan er veel voor neer te gaan leggen.




diverse bakken van Fractal.
http://www.fractalaudio.com/

Dan heb je Kemper.
http://www.kemper-amps.com/home


Er wordt hier toch écht niet zo goed gelezen tegenwoordig :D

telerocker
3 april 2016, 13:58
Als het on a budget moet, zou ik de Zoom G5 eens testen.

Joost de Ruig
3 april 2016, 15:09
Gaat het TS meer om modeling of meer om multi-effect? Is dat laatste het geval dan is de keuze best groot. De amp-keuzes in multi-effects (zlef heb ik de Zoom G3) is meestal nogal beperkt en zeker niet van het niveau van de Atomic.

harrie-beton
3 april 2016, 15:18
Had het zinnetje over budget niet gezien.

Dus soms optreden zonder amp, wil je dan een oplossing met effecten erbij of ga je de eigen effecten gebruiken.
Dat maakt nogal uit.

Als je geen effecten wilt is een speakersimulator voldoende. bv deze:
http://hughes-and-kettner.com/products/redbox-5/red-box-5/

Brad
3 april 2016, 16:17
Wat dacht je van deze ? De Zoom G1Xon

https://www.zoom.co.jp/sites/default/files/styles/png_to_jpg/public/products/hero-image/leadImage_g1xon.png?itok=iXtCU1gH

Met Adapter kost hij ongeveer 110 euro

Nocki
3 april 2016, 18:16
Bedankt allemaal.
Het is inderdaad iets waar ik niet teveel geld aan uit wil geven. 100 a 150 is de max. en dat dan 2ehands.

Ik had zelf al de Digitech RP1000, Zoom 9.2tt gezien (geen XLR) en de Digitech met Ipad (onesong) ik dacht ik vraag eens of er nog iets anders is wat leuk is.
Misschien dat Line6 nog iets heeft gemaakt wat lijkt op de Pod XT live ofzo...

Het gaat idd om een totaal oplossing. Ik gebruik eigenlijk geen drive pedalen op mn pedalboard want alles komt uit mn mark Iv ka overdrives dus iets achter n pedalboard heeft geen zin.

Midwolda
3 april 2016, 18:20
Er staat ook nog een nette Digitech GNX3 op Marktplaats (http://link.marktplaats.nl/m1037062516).
Heeft alles wat je vraagt, plus nog wat.

Nocki
3 april 2016, 18:24
Super bedankt. Ik ga me er eens in verdiepen

Ik zie ook de Line6 XT3 Live.... iemand ervaring met meerdere van de genoemde units?

mrweird
3 april 2016, 19:57
2e hands Tonelab LE? Ik vind 't nog steeds een top ding.

telerocker
4 april 2016, 00:38
Ik vind zo'n Tonelab ook wat natuurlijker klinken dan Line6, dus zeker inspecteren.

paulusdeBKB
4 april 2016, 09:58
+1 voor de Tonelab, en als je hem tweedehands kunt vinden: de Yamaha DG-Stomp. Simpel ding, maar op de XLR output na voldoet 'ie aan je eisen. Daarbij vind ik hem goed klinken (ik heb hem zelf)

edit: oh, en de Roland GT-8 natuurlijk.

HaroldA
4 april 2016, 10:05
Ik heb vorige week de Tonelab LE gekocht ;)

Het blijft modeling, en echte gain-dingen is hij niet heel erg goed in; maar wel echt een gaaf apparaat! Ik ben vooral onder de indruk van de galmpjes en de "break-up".

harrie-beton
4 april 2016, 10:16
In je opening wil je kwaliteit als een Vetta of 11 rack. Je budget past daar niet bij vind ik.

munkie
4 april 2016, 19:30
Als je de 11R nog hebt, rack case erom en midi footswitch erbij. Klaar ben je.

Nocki
4 april 2016, 20:06
In je opening wil je kwaliteit als een Vetta of 11 rack. Je budget past daar niet bij vind ik.
Vetta head kocht ik in december haast voor 130,- met floorboard waar ik de eerste keer dat ik er een kocht m kocht voor 1000,-
De 11r zie je nog niet zo goedkoop idd.

De computer/modeling dingen worden steeds goedkoper naar mate er meer van uit komt. Wat vroeger duur was kan nu goedkoop zijn. Ik wil niet het beste van nu maar dacht dat er misschien na de 11r dingen uit zijn gekomen die zich ermee kunnen meten en nu aantrekkelijker in prijs zijn.


Als je de 11R nog hebt, rack case erom en midi footswitch erbij. Klaar ben je.
Ik heb m niet meer.. Het zelf gemaakte midi pedaal nog wel :-)

mrweird
4 april 2016, 21:02
Ik heb vorige week de Tonelab LE gekocht ;)

Het blijft modeling, en echte gain-dingen is hij niet heel erg goed in; maar wel echt een gaaf apparaat! Ik ben vooral onder de indruk van de galmpjes en de "break-up".

Klopt. Voor high gain zijn er betere, maar naar mijn mening is 't een van weinige die low gain natuurlijk doet..

Tunes
5 april 2016, 11:56
Waarom niet gewoon weer een 11R kopen ?

apekop
5 april 2016, 18:53
Voor 100 euro ga je op modelling gebied niet veel soeps vinden.......

HaroldA
5 april 2016, 20:18
Voor 100 euro ga je op modelling gebied niet veel soeps vinden.......

... op de Tonelab LE na.

matty
5 april 2016, 21:09
Ik zoek al heel lang maar een zoom G5 of tonelab le maar die zijn quasi onvindbaar tweedehands :(


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nocki
5 april 2016, 21:31
Waarom niet gewoon weer een 11R kopen ?

Toen ik de 11r had speelde ik 2 keer per week. In het begin met een monitor en later in ear. Nu speel ik zo vaak niet en wil ik mn pedalboard bij de Boogie in orde hebben. Daar investeer ik graag in. Daarnaast zal ik heel af en toe nog wel eens in ear spelen zonder te willen spelen en daarvoor wil ik graag iets goedkoops.

Zie het als een Mercedes hebben voor de lange afstanden en er een golfje bij willen hebben voor de boodschappen.

In zal de Tonelab LE en de Zoom eens aan de tand voelen! Bedankt!

Duhsjaak
6 april 2016, 09:00
Ik heb al eens een paar keer naar je openingspost gekeken.
Maar je #25 lijkt er vooral op te wijzen dat je gewoon iets heel simpels wil en dat de poen leidend is.

Ik heb weinig met dit soort pedalen, vandaag dat ik er weinig geld voor over heb.
Vandaar dat ik het
- eens ben met HaroldA's #23 suggestie
- en zelf een EH Soul food heb (niet zo zeer modelling, maar geeft alles een scherper randje)
- en de simpelste Vox Stompbox - zonder petieterig pedaaltje - zou willen noemen

Zowel de EH als de Vox zijn rond de €65,00. Als je geen serieus geld eraan uitgeeft, kun je ze gewoon aan je kleine neefje geven. Of aan de eerste de beste puber-gitarist op de volgende Noorder Gitaar Dag. Of via het grote gratis af te halen topic.

Kost het bijna niks: Dat maakt het leven een stuk simpeler. Heb je er ook nog lol van bij het afscheid nemen.
Vriendelijke groet, Gus



Editje
Dit laatste stukje behoeft wat uitleg.
Het lijkt erop dat ik de enige ben die jarenlang met dezelfde pedalen doet, vrijwel iedereen in mijn omgeving wisselt met de regelmaat van de klok.
En dan komt de accountantsredenering aan bod: Als je niks betaalt, schrijf je niks af ook.

Zo, misschien duidelijker.....

Tunes
6 april 2016, 10:05
Ik zoek al heel lang maar een zoom G5 of tonelab le maar die zijn quasi onvindbaar tweedehands :(


Sent from my iPhone using Tapatalk

Euhhh ik heb de G5 volgens mij nog nieuw in de doos staan, tegen een tweedehands prijs (ongeveer).
Moet het even nakijken maar volgens mij moet ik er nog 1 of 2 hebben.
Tonelab heb ik een stapel van gehad en waren inderdaad hele mooie dingetjes voor het geld.
Btw als je hem tegen komt is de yamaha dg stomp ook heel mooi, maar geen idee wat die moeten kosten (als je hem al tegen komt).

Dutch66
6 april 2016, 11:17
Btw als je hem tegen komt is de yamaha dg stomp ook heel mooi, maar geen idee wat die moeten kosten (als je hem al tegen komt).

De Pre-Amp (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1036043066-yamaha-dg-1000-pre-amp.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr)

En het pedaal (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m1010881600-yamaha-dg-stomp-guitar-pre-amplifier-with-effects.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr)

;)

matty
6 april 2016, 12:26
Euhhh ik heb de G5 volgens mij nog nieuw in de doos staan, tegen een tweedehands prijs (ongeveer).
Moet het even nakijken maar volgens mij moet ik er nog 1 of 2 hebben.
Tonelab heb ik een stapel van gehad en waren inderdaad hele mooie dingetjes voor het geld.
Btw als je hem tegen komt is de yamaha dg stomp ook heel mooi, maar geen idee wat die moeten kosten (als je hem al tegen komt).

Ik heb je een Pm gestuurd :)

Nocki
6 april 2016, 23:09
Haha. Bedankt allemaal. Yamaha ben ik geen fan van. Heb erverging met de 2x12 combo met zelfdraaiende knoppen... Die laat ik maar zitten. :-)
Ik heb ook met de regelmaat van de klok gewisseld van gear. Dat was mn grote hobby altijd! :-) Heb er enorm veel van geleerd.

Er zijn veel pedalen gepasseerd en ik moet zeggen dat ik geen fan ben van de Zoom, al gebruik ik al jaren net heel veel tevredenheid de A2.1u die werkelijk fantasisch is. Die zou ik ook graag nog eens voor bas willen.
Ik merk dat als ik naar veel van die units kijk al snel vind dat ze te weinig switches hebben. Ik heb altijd graag een kanaal of 4 a 5 ondermn voeten en wil dan ook graag fx bij kunnen schakelen.
De digitech RP1000 en de Line6 HD500 en X3 live doen dat. Ik denk dat die units niet veel beter gaan zijn dan de Vetta maar de eerste en laatste zijn voor 100,- te vinden dus ik denk dat ik daar mn pijlen maar op ga richten.
Waar ik me ook nog even in wil verdiepen is of Roland de laatste tijd nog iets heeft gemaakt.
Ik vond de COSM in de Cube echt geweldig reageren... Maar ook Boss/Roland ben ik de laatste jaren een beetje uit het oog verloren...

Bedankt allemaal. Ik ben weer heel wat wijzer geworden.

Tunes
7 april 2016, 13:38
Tsss die yamaha 2x12 is fantastisch.
Ik haak af, iemand die dat niks vind ga ik geen woorden aan vuil maken :makeup:

D3nnis
7 april 2016, 13:42
Tsss die yamaha 2x12 is fantastisch.


Is dat de combo versie van de DG-1000 rackunit?
Lang geleden, maar volgens mij was die helemaal niet zo beroerd. Behalve dan voor metal en zo, want erg high gain was ie niet, voor zo ver ik me herinner.

Tunes
7 april 2016, 13:47
Yep die, met uber geile gemotoriseerde potmeters.
Inderdaad niet highgain en weinig mogelijkheden ten opzichte van de line6 meuk, maar gewoon goed in wat het deed.
Btw tech21 had ook wat versterkers die erg goed klonken.

D3nnis
7 april 2016, 13:50
Yep die, met uber geile gemotoriseerde potmeters.


Ja! Alleen al daarvoor zou ik zo een nog wel willen hebben!

Edit: damn en er staat er nog een op marktplaats ook.... :D

matty
7 april 2016, 20:01
Sorry voor de off-topic!

Tunes: heb je mijn Pm ivm met die G5 gezien?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tunes
8 april 2016, 09:38
Sorry, ik kijk vanavond even.

fhensen
8 april 2016, 15:51
Heb je een iPad?

Dan zou ik gaan voor JamUp Pro met de Alesis IO Dock.

Kun je volgens mij je midipedaal aan hangen.

Nocki
8 april 2016, 16:13
Tsss die yamaha 2x12 is fantastisch.
Ik haak af, iemand die dat niks vind ga ik geen woorden aan vuil maken :makeup:


Is dat de combo versie van de DG-1000 rackunit?
Lang geleden, maar volgens mij was die helemaal niet zo beroerd. Behalve dan voor metal en zo, want erg high gain was ie niet, voor zo ver ik me herinner.

Gelijk duidelijk. Als je ook high gain wilt gebruiken valt ie gelijk af. Ook de fx vond ik niet super...
Naar mijn smaak te korrelig. Net als Marshall Amps. Ik ben een grote Boogie fan. Gewoon een andere smaak dus.



Heb je een iPad?

Dan zou ik gaan voor JamUp Pro met de Alesis IO Dock.

Kun je volgens mij je midipedaal aan hangen.

Leuk idee maar helaas geen Ipad. De Digitech met Ipad leek me ook leuk. Ibp nog iets...

Ipad moet er wel nog eens komen ivm Onsong maar die is er nog niet helaas. :-)

Ik heb vanochtend het geld overgemaakt om eens een Pod X3 Live te proberen. Als het niks is gaan we verder met andere units proberen en anders blijft ie...
Bedankt allemaal voor de tips. Ik heb gezien dat er kwa alles in 1 units met genoeg knoppen (PC en CC) expressie pedaal, XLR enzo niet zo heel veel bijgekomen is sinds ik me niet mee zoveel bezig houdt met gear....

harrie-beton
8 april 2016, 18:40
Jij noemt de x3 en de hd500 in 1 reeks. De X3 is een veelzijdige uitvoering en een waardige opvolger van de XT. Hierna kwam de HD serie. De HD serie heeft minder simulaties dan de X3 maar beter van kwaliteit. De HD is in theorie beter en moderner dan een x3.
De opvolger van de Line 6 hd is de Helix maar het blijft allemaal als een simulatie klinken en niet the real thing.
De HD x is zelfde apparaat maar betere cpu.

Nocki
8 april 2016, 21:49
Dankje. Die info had ik nog niet. Goed om te weten.

harrie-beton
9 april 2016, 00:48
Ik heb een X3 pro gehad en dat was een leuk ding, ook mee opgetreden. Leuk was voor thuis dat er ook basversterker simulaties in zitten. En voor zware metal ook een speaker simulator "big bottom". Lekker met palm mutes.

Gretsch 5120
21 juli 2016, 14:19
Heb zelf onlangs de Digitech RP360 gekocht (ter vervanging mijn GSP1101). Had geen zin meer met rack-gear te zeulen. De geluiden zijn hetzelfde (heb de parameters van de GSP 1 op 1 gekopieerd). Voldoet, op de XLR-wens, aan je verlanglijstje.

telecastermaster
21 juli 2016, 15:19
Mijn ervaring met modellers is dit: alle budget modellers (Zoom, Vox, Line6, Roland, 11R, Digitech, etc) hebben slechte cab simulators. Alleen op het niveau van Axefx, Kemper, Two Note Torpedo (en die Amplifire?) heb je een goede cab simulator. Hoe weet ik dat? Ik heb 3 jaar geleden een Torpedo Cab gekocht (een cab en power amp modeller) en die is super. Zet die achter een budget modeller, zet de cab simulator uit en de Torpedo aan, en je hebt een hele goede directe sound. I kid you not. Maar die impuls load technologie is gewoon nog steeds niet goedkoop. De goedkoopste (maar ook beperkte) is de EPSi http://www.logidy.com/?pid=1

BTW, die Yamaha DG stomp is nog steeds een hele toffe en bruikbare modeller. (Alleen zijn de effecten wat mager ; en de cab sims natuurlijk, he ;-))

harrie-beton
21 juli 2016, 19:21
Mijn ervaring met de pod hd is dat juist de pre amp erin niet erg fraai is.

arjanb01
21 juli 2016, 20:26
Vlak de yamaha thr reeks niet uit!
Zeker checken! Heb al een jaar of 3 de yamaha thr5 en uiterst bruikbaar thuis, alles kan je er ook aanhangen als backing of het nu een iPod, iPhone of stereo installatie is. En met cubase perfect voor opnames en stereo ook nog! Nieuw niet goedkoop evenals de thr100, de stage versie maar erg goeie modelling gear.

ErikE
22 juli 2016, 10:35
Mijn ervaring met de pod hd is dat juist de pre amp erin niet erg fraai is.

Disagree. Ik gebruik de HD500x door alleen preamps te gebruiken en dit direct in de fx return van een buizenamp te prikken, en dat klinkt imo dikke prima (gebruik een JTM45 voor clean en JCM800 voor scheur). Hoe het door een poweramp- en cabsimulator klinkt weet ik niet.