PDA

View Full Version : Gitaar met fretwear kopen



Sonny
1 april 2016, 20:22
Ik heb een gitaar op het oog om van iemand over te nemen. De verkoper heeft mij een aantal foto's toegestuurd van de fretwear. Maar ik heb hier helemaal geen ervaring mee en verstand van. Zelf zegt hij dat er nog wel 10 jaar op de gitaar gespeeld kan worden voordat hij een herfret nodig heeft.

Ik zal een paar foto's plaatsen. Ik ben benieuwd of jullie me iets meer over de conditie van de frets kunnen vertellen.

http://i1104.photobucket.com/albums/h323/_LivingTheDream_/Mobile%20Uploads/image_zpshn1ielso.jpg (http://s1104.photobucket.com/user/_LivingTheDream_/media/Mobile%20Uploads/image_zpshn1ielso.jpg.html)

http://i1104.photobucket.com/albums/h323/_LivingTheDream_/Mobile%20Uploads/image_zpswq4fkud4.jpg (http://s1104.photobucket.com/user/_LivingTheDream_/media/Mobile%20Uploads/image_zpswq4fkud4.jpg.html)

http://i1104.photobucket.com/albums/h323/_LivingTheDream_/Mobile%20Uploads/image_zps1tkeyujn.jpg (http://s1104.photobucket.com/user/_LivingTheDream_/media/Mobile%20Uploads/image_zps1tkeyujn.jpg.html)

Heynis
1 april 2016, 20:57
Linkshandig?

Ik zou een gitaar met deze hoeveelheid fretwear niet kopen, tenzij je de kosten van het vlakken van de verkoopprijs af krijgt. Zeker op de eerste foto lijken er behoorlijk diepe putjes in de frets gesleten te zijn. Daar gaan je snaren eerder vroeg dan laat dood slaan, of je moet de gitaar minder ideaal afstellen.

Op de tweede foto lijkt het wel mee te vallen, maar op de derde foto is het weer wat meer.

Joost de Ruig
1 april 2016, 21:16