PDA

View Full Version : Meet Tina S



heaumeaux
1 april 2016, 17:07
14 jaar, speelt Vai, Petrucci, Becker, Malmsteen etc. alsof de afwas doet....


https://youtu.be/he7WgkbiWwU


https://youtu.be/whCJqQrOk2g

arjanb01
1 april 2016, 18:14
Knap dat ze dit kan. Dit kon ik niet toen ik 14 was.
Tina S is al een tijdje bekend op YouTube. Maar ik vind haar zo weinig plezier uitstralen, jammer wel...

harrie-beton
2 april 2016, 13:20
Speelt al erg lang en haar vader of leraar filmt erg professioneel. Kan me niet voorstellen dat dit haar smaak is maar de smaak van haar vader. Dat kan je wel beetje zien.

arjanb01
2 april 2016, 13:23
Precies, exact dat gevoel heb ik als ik Tina zie spelen.
Ik denk dat ze diep in haar hart liever naar Taylor Swift en Katy Perry luistert 😂

Duhsjaak
2 april 2016, 13:49
Ik denk dat ik daar ook liever naar luister. Ik ben zwaar onder de indruk van de beheersing van de gitaar. Kijkend en luisterend naar de techniek zakt mijn onderkaak zo ongeveer op mijn veters.

Maar raakt het me ook maar 1 seconde? Niks daarvan. Ik vind dat het daarom gaat bij muziek.
Ik vind het een mooie gitaar, een schattig grietje en ik hoop dat ze als de donder iets leuks gaat doen met haar leven.

Misschien haalt ze dan nog iets van haar jeugd in.
Mijn mening maar.
Vriendelijke groet, Gus

catab
2 april 2016, 14:39
Mooie gitaar speelt goed, zoals al zo veel op you tube.
Maar het boeit me niks.
Ergens zit er geen beleving in, en is het alsof je naar een cd luistert.

arjanb01
2 april 2016, 16:59
Tijd dat Tina in een band gaat spelen en leert hoe je echt muziek maakt. Wat een chagrijnig hoofd heeft ze. Jammer, alsof ze inderdaad gestuurd wordt door pa.

FruscianteFan
2 april 2016, 17:04
leuke naam, heaumeaux.

Brad
2 april 2016, 18:56
Wat een techniek , ik kan het wel waarderen Ik wou dat ik zo kon spelen op mijn veertiende . Ik denk niet dat ik echte gitaarmuziek was gaan maken uiteindelijk

Maar een beetje overcapaciteit kan nooit kwaad

Brad
2 april 2016, 18:57
Wat een chagrijnig hoofd heeft ze

Nou en ? Dat had die gozer van de Sparks toch ook

D3nnis
2 april 2016, 19:20
Knap dat ze dit kan. Dit kon ik niet toen ik 14 was.


Ik kan dit niet eens terwijl ik inmiddels 35 ben :).

Maar geen ziel in de muziek..... Dat kan ook niet met dream theater en dragonforce.
Technisch superknap, maar vooral toch kutmuziek.
Vooral dragonforce.
Of ik word oud.....
Ik ga weer terug in mijn hok, Testament luisteren :D

Midwolda
2 april 2016, 19:39
Emotieloos? Tsja... zal ook aan de gekozen nummers liggen.
Halverwege dit nummer gaat ze misschien even een heel klein beetje los:


https://www.youtube.com/watch?v=nJi8iSpzq9I

arjanb01
2 april 2016, 19:49
Ik kan dit niet eens terwijl ik inmiddels 35 ben :).

Maar geen ziel in de muziek..... Dat kan ook niet met dream theater en dragonforce.
Technisch superknap, maar vooral toch kutmuziek.
Vooral dragonforce.
Of ik word oud.....
Ik ga weer terug in mijn hok, Testament luisteren :D

Hahaha.... Klopt maar Dream theatre vind ik geen kut muziek, sterker nog, in de periode met Portnoy op drums vond ik ze echt mooie dingen maken. Luister maar eens naar de Meteopolis dvd/album en scenes from a memory, gewoon erg sterke melodische albums, erg mooi.
En nu pak ik een glas whisky en ga de eerste 3 studio albums van urban dance squad luisteren, de beste en meest vernieuwende Nederlandse band van de laatste 30 jaar.

Revolver
2 april 2016, 21:34
Wat dit zo bijzonder maakt is dat dit meisje eigenlijk nog een beginner is. Ze is begonnen met fingerstyle gitaarspelen en speelt pas sinds haar twaalfde electrisch. 99,9% van de gitaristen speelt de eerste jaren de muziek na die ze goed vinden en in feite bevindt Tina zich ook nog in dit stadium. Maar terwijl de meeste anderen trots het introotje van 'Smells like teen Spirit' op YouTube zetten doet zei het met Jason Becker, Petrucci, Vai, Malmsteen etc. en dat ook nog met een werkelijk verbluffende techniek.

Als ze dit over 5 jaar nog doet wordt het inderdaad een beetje 'boring' maar ik denk dat ze tegen die tijd wel in een band zal zitten met eigen muziek etc. Alle voorwaarden zijn aanwezig: haar broer (die tevens haar leraar is) is een bekende naam Frankrijk en zal wel wat ingangen hebben bij de platenmaatschappijen, ze heeft inmiddels een endorsement bij Vigier en honderdduizenden volgers op social media.

En die stoicijnse uitstraling vind ik ook wel wat hebben, weer eens wat anders dan die gekke-bekken-trekkers.

FruscianteFan
2 april 2016, 21:51
Ik vind het vrij opvallend dat zowel de openingspost als deze laatste (ok, ze kan goed spelen, maar dat maakt haar nog geen wonder??) van gloednieuwe gebruikers komen...

mrweird
2 april 2016, 22:00
Ik vind het vrij opvallend dat zowel de openingspost als deze laatste (ok, ze kan goed spelen, maar dat maakt haar nog geen wonder??) van gloednieuwe gebruikers komen...

Nou.. Ik zit al een dikke tig jaar op gitaarnet en ik moet zeggen dat ik zwaar onder de indruk ben. met name van deze:

https://www.youtube.com/watch?v=9e9AyDXx19Q

Als deze dame zich zo blijft ontwikkelen dan word ze een héle grote.. Wel beetje jammer van idd van haar stoïcijnse uitstraling. Ik zat al te zoeken naar een interview of zo, of ze dan ook zo stoïcijns kijkt. Het gebrek aan emoties is beetje apart.

Brad
3 april 2016, 03:30
Misschien beleeft ze de muziek wel heel intens maar kun je het aan de buitenkant niet zien . Ze is misschien van nature wat in zichzelf gekeerd

arjanb01
3 april 2016, 07:23
Nou.. Ik zit al een dikke tig jaar op gitaarnet en ik moet zeggen dat ik zwaar onder de indruk ben. met name van deze:

https://www.youtube.com/watch?v=9e9AyDXx19Q

Als deze dame zich zo blijft ontwikkelen dan word ze een héle grote.. Wel beetje jammer van idd van haar stoïcijnse uitstraling. Ik zat al te zoeken naar een interview of zo, of ze dan ook zo stoïcijns kijkt. Het gebrek aan emoties is beetje apart.

Ik weet niet of ze een hele grote wordt. Ze kan goed gitaristen kopiëren, niks bijzonders zo lopen er tig van die leeftijd rond op YouTube.
Ik heb haar nog niet op een eigen stijl of eigen compositie kunnen betrappen. En ook al heeft haar broer connecties met platenmaatschappijen, het gaat om eigen stijl en talent om nummers te creeeren. En dat heeft ze niet.

showband
3 april 2016, 10:29
de mevrouw is op de rand van de puber.
Heeft een fenomenale techniek.
ze doet in ieder geval wat samen met pappie in plaats van voor de tv hangen.

wanneer die door de hormonale periode heen is heeft ze alles in huis om alles wat ze beleeft eens in muziek om te zetten.
Of de gitaar aan de wilgen te hangen en de hippie uit te hangen....;)
er is dus van alles mogelijk. En geen van ons keyboardridders heeft enig idee hoe ze er momenteel geestelijk in zit...

maar het is strakes een stukkie makkelijker je emoties vertolken in echte muziek, als je volledig in staat bent om zelfs de meest abstracte mathematische kutmuziek nog strak te spelen... Dus ik geef het een plus.
:hide:

je had zo een wunderkind op drums een Tony Royster Jr. (1984)

https://www.youtube.com/watch?v=BA5D-WEcNGA
doet nu clinics en speelt met Francisco Fattoruso, Jay-Z, Joe Jonas, Joss Stone en zijn eigen band.

Pepe
3 april 2016, 11:38
Het is razendknap zoals het knap is om op een touw op je hoofd te staan terwijl je in elke hand een stok met draaiende borden aan de gang houd. Of dat je zinnen achterstevoren op kan zeggen.

Een muzikant is ook een artiest maar toch wel wat anders dan een circusact, althans, voor mij. Daar verwacht je iets eigens van, iets unieks. Die wordt nagedaan ipv dat ie iets nadoet.

johanb
3 april 2016, 11:50
Zie je wel dat gitaar spelen helemaal niet moeilijk is, :soinnocent:een 14 jaar oud meisje kan het al.Ben benieuwd of ze ook andere dingen kan als one note at the time

grayfink
3 april 2016, 11:54
....Een muzikant is ook een artiest maar toch wel wat anders dan een circusact, althans, voor mij. Daar verwacht je iets eigens van, iets unieks. Die wordt nagedaan ipv dat ie iets nadoet.
Mwah, ze is 14, daar verwacht ik ook nog niets eigens van. Tegen de tijd dat ze dat wil, heeft ze deze techniek toch maar vast in huis.
We zijn allemaal met covers begonnen. En verder wat Showband zegt. :)

Rafke Pafke
4 april 2016, 08:44
Ik vind dat er wel een beetje blasé gereageerd wordt in dit topic. Dat 14-jarig meisje heeft simpelweg een fabuleuze techniek, waar zelfs de meeste oude rotten op dit forum enkel van kunnen dromen.

Goed, Dream Theater en dergelijke zijn ook absoluut mijn ding niet. Maar je kan toch niet ontkennen dat het verbazingwekkend is dat een 14-jarige dat op zulke manier weet te brengen. Wat ik er van begrijp is dat die filmpjes het resultaat zijn van haar "huiswerk". Haar voortgang wordt door haar leraar op die manier vastgelegd. Ik ben er in ieder geval benieuwd naar wat ze gaat doen eens ze losgelaten wordt. Hoop dat ze met die ongeloofelijke techniek onder de arm iets verfrissend gaat weten te brengen.

harrie-beton
4 april 2016, 09:10
Muziek is voor mij grotendeels emotie. Wat je bij de video's ziet van Tina is dat hier duizenden uren training zichtbaar zijn. Of er wel of niet een goede techniek is maakt geen donder uit. Ik wil niet een robot aan het werk zien maar iemand die het nummer met emotie brengt. Dat komt in haar video's niet op mij over. Als iemand een van Gogh schilderij namaakt gaat ik daar ook niet met een stoel voor zitten te bewonderen.

Als dit meisje ouder was geweest en een man hadden we veel minder de video's bekeken.

De video van de jonge drummer heeft meer emotie, die speelt ook mooi met dynamiek.

Tot slot, of iemand talent toont op jonge leeftijd zegt niet zo veel. Er was net een artikel over de spelers van jong oranje die in 2009 hadden gewonnen. Die spelers zijn lang niet allemaal succesvolle voetballers geworden.

gitaarvrouwtje
4 april 2016, 09:41
dat ik hier niks aan vinden is gewoon jaloezie...punt

showband
4 april 2016, 09:44
Muziek is voor mij grotendeels emotie. Wat je bij de video's ziet van Tina is dat hier duizenden uren training zichtbaar zijn. Of er wel of niet een goede techniek is maakt geen donder uit. Ik wil niet een robot aan het werk zien maar iemand die het nummer met emotie brengt. Dat komt in haar video's niet op mij over. Als iemand een van Gogh schilderij namaakt gaat ik daar ook niet met een stoel voor zitten te bewonderen.

Als dit meisje ouder was geweest en een man hadden we veel minder de video's bekeken.

De video van de jonge drummer heeft meer emotie, die speelt ook mooi met dynamiek.

Tot slot, of iemand talent toont op jonge leeftijd zegt niet zo veel. Er was net een artikel over de spelers van jong oranje die in 2009 hadden gewonnen. Die spelers zijn lang niet allemaal succesvolle voetballers geworden.


en dan?

ik ben de eerste die vind dat er tegenwoordig door ouders te snel applaus voor shiteprestaties van hun jong gegeven wordt.
Maar dit meiske presteert toch gewoon? Aanmoedigen en afwachten wat er na verloop van tijd uit komt toch?

Rafke Pafke
4 april 2016, 10:19
Muziek is voor mij grotendeels emotie. Wat je bij de video's ziet van Tina is dat hier duizenden uren training zichtbaar zijn. Of er wel of niet een goede techniek is maakt geen donder uit. Ik wil niet een robot aan het werk zien maar iemand die het nummer met emotie brengt. Dat komt in haar video's niet op mij over. Als iemand een van Gogh schilderij namaakt gaat ik daar ook niet met een stoel voor zitten te bewonderen.

Wel eens naar de Koningin Elisabethwedstrijd of iets dergelijks gekeken? Daarin wordt je door sommige spelers om je oren geslagen met emotie. Maar voor ze zo'n stuk doorleefd kunnen brengen moeten er duizenden uren keihard werk aan voorafgaan. Naar mijn gevoel zijn die filmpjes een onderdeel van haar studeerproces.

Ik hou zelf bijzonder veel van Minor Threat. Een bende ukkies die met wat powerchords een splinterbom van emotie op je loslieten. Het rammelde langs alle kanten maar het was echt en je geloofde het. Maar langs de andere kant zijn er nu eenmaal muziekstijlen die je pas aankunt als je de nodige technische bagage hebt. Hoezeer je het ook "voelt", je moet het dan eerst gewoon kunnen.


Als dit meisje ouder was geweest en een man hadden we veel minder de video's bekeken.

Ja natuurlijk, het is net het feit dat ze dit op zulke jonge leeftijd al kan wat ik er net indrukwekkend aan vind. Bovendien vind ik schredding op zich ook niet interessant. Tenzij, zoals bij dit meisje het geval is, het niveau de gemiddelde shredder ver overstijgt.


Tot slot, of iemand talent toont op jonge leeftijd zegt niet zo veel. Er was net een artikel over de spelers van jong oranje die in 2009 hadden gewonnen. Die spelers zijn lang niet allemaal succesvolle voetballers geworden.

Daar heb je zeker gelijk in. Daarom dat ik er benieuwd naar ben welke richting ze zal inslaan. Ik verwacht niet echt dat ze de rest van haar leven enkel maar youtube-filmpjes gaat uploaden. Dat zou zonde zijn en inderdaad niet bijster interessant.

Kim Wilson
4 april 2016, 10:40
Ach ja, de eeuwige emotie-discussie. Ik heb er niet zoveel mee. Een maat van mij kan ontzettend goed spelen, en als je hem hoort spelen hoor je ontzettend veel gevoel. Maar hij staat erbij als een betonpaal met de mimiek van een stoeptegel. Sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo extravert.

En inderdaad, dit meisje laat vooral zien wat ze kan. Technisch ontzettend sterk. Die muziek komt vanzelf wel, en dan kon dit meisje ons nog wel eens heel erg gaan verrassen. Voorop gesteld dat ze er wel wat mee moet gaan doen natuurlijk.

showband
4 april 2016, 11:05
ze moet gewoon eens een lekker housedeuntje gaan spelen "put your hands in the air and dance like you just don't care",'We gonna party all night oh yeah oh yeah"

Als 14 jarige moet je die emotie prima snappen! :soinnocent:

Ik moet de eerste gitaarnetter nog ontmoeten die mij de diepere betekenis van een instrumentaal fusionstuk kan uitleggen. Dat is mij bij de originele grootheden meestal al niet duidelijk. "Glorieuze en spetterende masturbanten op hun instrument" komt volgens mij het dichtste op het zogenaamde "diepere gevoel" van dreamtheatre en consorten.

Revolver
4 april 2016, 11:10
@Frusciantefan: even voor de goede orde, ik ben de topicstarter. Ik kom al heel lang op GN maar dit was de enige nick+pass die ik nog terug kon vinden. Was een flauwekul nick dus heb ik maar even een nieuwe aangemaakt.

Ontopic: wat ik zo leuk vind aan dit meisje is dat haar leraar haar hele ontwikkeling heeft vastgelegd op video. Ze begint als ze drie turven hoog is met kampvuurliedjes, vervolgens richting AC/DC en Slash dan Van Halen en tenslotte doet ze de shred grootmeesters alsof het niks is. Ik merk bij mijn eigen kinderen en de reactie's op de sociale media dat dit meisje mede door haar 'you can do it' attitude een grote inspiratiebron is voor veel beginnende gitaristjes, alleen dat al is een pluim waard.

Verder heb ik niks met haar muziekkeuze, Dragonforce vind ik zelfs zwaar kut hoewel haar solo's op dat nummer fabelachtig goed zijn zeker als je bedenkt dat Dragonforce daar twee gitaristen voor nodig heeft.

Bazzey
4 april 2016, 23:35
Emotieloos? Tsja... zal ook aan de gekozen nummers liggen.
Halverwege dit nummer gaat ze misschien even een heel klein beetje los:


https://www.youtube.com/watch?v=nJi8iSpzq9I

Ok heren / dames [knuppel/hoenderhok mode aan]
:D

Ja ze heeft techniek en ja ze kan spelen.
:D

Dat zijn weer genoeg veren in haar reet.
:D

De vibrato in de eerste 40 seconden in dat Vai stuk is echt VERSCHRIKKELIJK.
Klinkt de hele tijd alsof je een GEIT hoort.
En die bitch note (pinch harmonic rond de 35 seconden) moet je in één keer goed pakken en niet zoals hier na 3x proberen.
:D

Verder niet geluisterd want verschrikkelijke vibrato.
En ja dat mag ook wel een keer gezegd worden.
:D

Zelf aangeleerde youtube ruk vibrato , zie hier het resultaat.
:p

Jullie luisteren allemaal met je ogen ipv je oren.
Doe je ogen dicht en luister het dan nog eens.
Kippevel van je bilnaad tot achter je oren door die ruk vibrato.
:D

Misschien ideetje voor haar om 10 jaar op die vibrato te oefenen.
Die snelle stukjes kent ze al.
Word het mischien nog een keer echt wat , op haar 24e.
:D

Nu niet gaan miepen ¨ze is nog maar 14¨
Er is vast wel ergens een aziaat op youtube van 14 die het beter kan.
:D

[knuppel/hoenderhok mode uit]

Pepe
4 april 2016, 23:58
Ik heb de video eerlijk gezegd ook niet uitgezeten, ik geloofde het wel. Als ik haar vader was geweest was ik apetrots natuurlijk, zo ligt dat. Deze video heb ik ook niet helemaal uitgekeken maar daar beleefde ik toch veel meer plezier aan. Raar? Waarschijnlijk.


https://www.youtube.com/watch?v=EcHLyqEikPE

Duhsjaak
5 april 2016, 08:08
Ik vind persoonlijk (zonder er dramatisch over te willen doen) een vorm van kindermishandeling.
Dit soort techniek komt niet uit de lucht vallen.
Hier zijn indrukwekkende hoeveelheden tijd in gestoken, tijd die dat grietje niet met poppen heeft kunnen spelen. Of met vriendinnetjes. Of: 'Lief dagboek.....'

Als de ziel uit de muziek is gerost, zal de techniek altijd tussen haar en haar muziek blijven staan.
In een ander draadje heb ik al eens het verhaal gepost van de pianiste die op haar 2e verjaardag een pianokruk kreeg. En hoe zijn op haar 33e heeft moeten vechten om weer iets menselijks in haar pianospel te krijgen.

Dat verhaal ga ik niet hier nog eens opdissen. Tina's ouders zullen zeker trots zijn, maar ten koste van wat allemaal?
Haar jeugd krijgt ze er niet mee terug.

Lees wat Yehudi Menhuin is overkomen en wat ie allemaal heeft gedaan om zijn sanity te bewaren, en dan weet je precies waarom ik vind dat dit niet in het belang van het kind is.
Kindermishandeling zelfs?
Vriendelijke groet, Gus

showband
5 april 2016, 08:34
Hetis fijn dat iedereen hier zo enorm begaan is met dit arme meisje.
Denk je toch eens in. Ouders die achter de broek zitten om iets door te zetten tot het op goed niveau is.
In plaats van gewoon op je 14de niets goed te kunnen net als andere pubers.

vre-se-lijk! Zij moet intens ongelukkig zijn. Dat de brandweer nog niet haar aan het ouderlijk gezag heeft onttrokken.
De partij voor de dieren eropaf sturen!

Zij speelt zo goed .....die MOET totally ongelukkig zijn. Veel gitaar oefenen als je jong bent. Wat ver-schik-kelijk leed!

Je moet gewoon jezelf onplooien zonder druk om te presteren. En dan een studie doen die je gewoon op dat moment leuk vind. En daarna als dropout aansluiten bij de rest van de grijze massa bij het uwv zoals het hoort.
Je zal je ouders er eeuwig dankbaar voor zijn.


stelletje azijnpissers. Mediocre is de norm. spare the rod and spoil your child. Dus voor de zekerheid is elk kind dat per ongeluk wat presteert natuurlijk ongelukkig! *pfoei*

iemand teveel "Battle Hymn of the Tiger Mother" gelezen?

Kim Wilson
5 april 2016, 08:43
Ja, blijkbaar staat niemand erbij stil dat dit ook haar eigen keus had kunnen zijn. Mijn dochter leest ontzettend veel boeken, deze meid speelt ontzettend veel gitaar. So?

Revolver
5 april 2016, 08:53
Ja, blijkbaar staat niemand erbij stil dat dit ook haar eigen keus had kunnen zijn. Mijn dochter leest ontzettend veel boeken, deze meid speelt ontzettend veel gitaar. So?

Ja, en ik zie mijn kinderen liever dit doen dan wereldkampioen worden met FIFA 17, 1289 mensen doodschieten bij Metal Gear of 347 levels halen met Minecraft.

Kim Wilson
5 april 2016, 08:57
Och, daar zie ik geen verschil in. In alle gevallen zitten ze binnen, in een onnatuurlijke en ongezonde houding op een bureaustoel...

showband
5 april 2016, 09:37
ja studerende kinderen in een bureaustoel.

Het idee alleen al!

:hide:

Kim Wilson
5 april 2016, 09:43
14 jaar oud en studeren? Ik had het over gamen en gitaarspelen.

showband
5 april 2016, 09:59
Ik ook. Je kunt achter je bureau in een stoel tegelijk gitaarspelen en gitaarstuderen.
het ene is vrijblijvender het andere zul je beter van leren spelen...

het is erg imopulair om je kinderen te leren door te bijten, maar niet per se fout.

grayfink
5 april 2016, 10:14
Maar je weet het niet hé. Richard Krajicek werd door zijn dominante vader letterlijk de baan opgeslagen en had een heel ongelukkige jeugd. Zijn zoon weer traint nu net zoveel, maar uit vrije wil. Moet door zijn ouders afgeremd worden. Dat kan ook.

Revolver
5 april 2016, 10:32
Maar je weet het niet hé. Richard Krajicek werd door zijn dominante vader letterlijk de baan opgeslagen en had een heel ongelukkige jeugd. Zijn zoon weer traint nu net zoveel, maar uit vrije wil. Moet door zijn ouders afgeremd worden. Dat kan ook.

Excessen zullen er altijd zijn, maar vergis je niet in kinderen die kunnen op heel jonge leeftijd al heel toegewijd zijn. Het bekendste voorbeeld is natuurlijk Joe Bonamassa, die sloot zich al op zeer jonge leeftijd al op in z'n kamertje om alle licks van Stevie Ray Vaughan, ZZ Top en Hendrix na te spelen. Zijn vader moest hem met etenstijd echt z'n kamer uit sleuren, zo geobsedeerd was hij door de gitaar en de geluiden die hij hoorde.

Het opmerkelijke aan Bonamassa is dat hij dat op z'n veertigste nog heeft. Hij is nu een gitaarheld, heeft alle geld van de wereld maar zit op z'n vrije dag nog steeds thuis gitaar te spelen en aan versterkers te prutsen.

Han S
5 april 2016, 10:53
Kan ook een obsessie zijn.

arjanb01
5 april 2016, 11:47
Excessen zullen er altijd zijn, maar vergis je niet in kinderen die kunnen op heel jonge leeftijd al heel toegewijd zijn. Het bekendste voorbeeld is natuurlijk Joe Bonamassa, die sloot zich al op zeer jonge leeftijd al op in z'n kamertje om alle licks van Stevie Ray Vaughan, ZZ Top en Hendrix na te spelen. Zijn vader moest hem met etenstijd echt z'n kamer uit sleuren, zo geobsedeerd was hij door de gitaar en de geluiden die hij hoorde.

Het opmerkelijke aan Bonamassa is dat hij dat op z'n veertigste nog heeft. Hij is nu een gitaarheld, heeft alle geld van de wereld maar zit op z'n vrije dag nog steeds thuis gitaar te spelen en aan versterkers te prutsen.

Dat verhaal wist ik niet.
Maar kan het me wel voorstellen, en toch heeft hij verder een normaal leven en een vrouw/vriendin. Dus het komt altijd goed 😉
Lijkt me trouwens wel een super aardige gast waarmee je gezellig een biertje kan drinken, geen sterallures ondanks dat als hij op tour is 130 man personeel in dienst heeft🙈

D3nnis
5 april 2016, 12:12
Hmm, ik heb juist gehoord dat het een spuugirritante klojo is in de omgang.....
Maar ik zal het nooit zelf meemaken denk ik!

Orpheo
5 april 2016, 17:31
Hmm, ik heb juist gehoord dat het een spuugirritante klojo is in de omgang.....
Maar ik zal het nooit zelf meemaken denk ik!

Ik vond joe irl een heel fijne kerel hoor. Iets minder relaxed dan een paar jaar geleden (misschien de druk van toeren, dunno) maar geen centje pijn. kan maar een handjevol gitaristen opnoemen die ik zum kotsen vind... Lukather staat met stip bovenaan by the way.

D3nnis
5 april 2016, 17:35
Ja....dan weet ik het niet... :)
Maar lukather een eikel? Hmm..
Ook dat zal ik nooit zelf ervaren :D

arjanb01
5 april 2016, 18:40
Ik vond joe irl een heel fijne kerel hoor. Iets minder relaxed dan een paar jaar geleden (misschien de druk van toeren, dunno) maar geen centje pijn. kan maar een handjevol gitaristen opnoemen die ik zum kotsen vind... Lukather staat met stip bovenaan by the way.

Ben met lukather op de foto geweest een paar jaar geleden, persoonlijk niet mee gesproken dus kan niet oordelen of het een eikel is.
Akkerman vindt iedereen een eikel ik heb 10 minuten na een optreden met hem gekletst en superaardige gast. Ook z'n vrouw Marian erg leuke vrouw!

harrie-beton
6 april 2016, 09:08
Alweer een hele bladzijde over andere mensen dan Tina S. Ik ben het helemaal met Bazzey eens. Met je ogen dicht hoor je gewoon niks bijzonders en een zeer matige vibrato.

Bazzey
6 april 2016, 17:20
Ik heb de video eerlijk gezegd ook niet uitgezeten, ik geloofde het wel. Als ik haar vader was geweest was ik apetrots natuurlijk, zo ligt dat. Deze video heb ik ook niet helemaal uitgekeken maar daar beleefde ik toch veel meer plezier aan. Raar? Waarschijnlijk.


https://www.youtube.com/watch?v=EcHLyqEikPE

Pepe die video die jij poste moet je zeker even afkijken.
Gitarist gaat ook nog een stukje viool spelen. :D multi-instrumentalist.

Vraag me alleen al wel de hele tijd af wat voor distortion hij gebruikt om DAT geluid te krijgen. :p
Iemand een idee?
:D

Brad
6 april 2016, 18:10
Aan de klank te horen is het wel een analoge distortion

JVGM-music
6 april 2016, 19:23
Matige vibrato of niet; ik ben iedere keer weer onder de indruk. En inderdaad weinig beleving te zien bij haar. Jammer dan.

Maar er zijn er natuurlijk best wel meer te vinden die op jonge leeftijd al heel aardig kunnen spelen...neem nu deze....doet een Jason Becker stuk geblindoekt en met haast griezelig lange vingers.


http://www.youtube.com/watch?v=EfuefbITkyc


En ja, Jason Becker klonk beter maar die had geen blindoek op!

Bazzey
6 april 2016, 19:46
Jason Becker deed ook niemand na!
Die schreef zelf zijn eigen muziek , en voerde die ook zelf uit.
Dat moeten we van al die kopieer apparaten op youtube nog maar afwachten of / als die ooit nog eens met zelf geschreven muziek op de proppen komen.

En ja dan ligt de lat ineens wel erg hoog na al die filmpjes die ze gepost hebben waar ze iedereen naspelen.

Iedereen kan iets van een ander leren naspelen als je er maar de tijd en moeite in steekt!
Daarom heb ik ook veel meer respect voor iemand die zijn eigen muziek schrijft en uitvoert.
Hoe goed of hoe slecht het ook is.
:D

Dan komen de echte skills pas naar boven.....................................:p

Die gast met die blinddoek hier heeft naar alle waarschijnlijkheid een paar jaar beneden in de kelder opgesloten gezeten om alleen dit ene kunstje te leren.
Wel met een metronoom uiteraard.
:D dan lijkt het op youtube ineens heel wat.

JVGM-music
6 april 2016, 21:35
Ho ho...Jason Becker deed ook wel eens een Mozartje of Bachje er tussen door.

Overigens ,uw opmerking over zelf muziek schrijven raakt mij als kleine uitgever in het hart...maar ja...de youtuubjes van mijn bandjes halen amper de 500 views terwijl de Tina S'en van deze wereld de 100000 in no time aantikken.

Dat dan weer wel.

JVGM-music
6 april 2016, 21:37
Iedereen kan iets van een ander leren naspelen als je er maar de tijd en moeite in steekt!

Nou, mij in geen duizend jaar hoor.

Revolver
6 april 2016, 23:23
Ho ho...Jason Becker deed ook wel eens een Mozartje of Bachje er tussen door.



Ook wel regelmatig een Malmsteentje. Maar goed, ik heb Tina S in de groep gegooid omdat ik het vrij bijzonder vind dat een casual meisje van 14 in zeer korte tijd zo'n niveau haalt en al die licks speelt terwijl het eruit ziet alsof ze ieder moment in slaap kan vallen, leuk toch?

En naspelen hoort gewoon bij iedere beginnende muzikant. Eddie van Halen stond voordat hij Eddie van Halen was in de plaatselijke muziekscene bekend als een perfecte Clapton imitator terwijl hij een paar jaar later (op Jimi na) de meest vernieuwende gitarist ooit werd.

Ik heb geen idee of Tina S ooit zal doorbreken, vind ik verder niet zo boeiend want als ze dit genre blijft spelen koop ik sowieso toch niks van haar:soinnocent: Maar ze gaat inmiddels viral dus ik voorspel dat we de komende jaren overspoelt gaan worden met shreddende bakvisjes waarvan ik hoop dat er een paar later beroemd gaan worden want laten we eerlijk wezen: dat ziet er toch veel beter uit dan die kale kop van Satriani, de love handles van Malmsteen of het prehistorische uiterlijk van Guthrie Govan.

Brad
7 april 2016, 01:09
Ik zeg altijd maar , als je iemand anders feilloos kunt naspelen kan je ook moeiteloos spelen wat je zelf in je hoofd hebt zodra de inspiratie komt

En die zal best een keer komen bij deze dame

Brad
7 april 2016, 01:33
Gitarist gaat ook nog een stukje viool spelen. :D multi-instrumentalist.



Heb je ook gezien dat de drumster ook even gemakkelijk naar de harp switched ? En als je dat uit een enkele trommel weet te halen . Die gasten zijn te gek

Bazzey
7 april 2016, 10:36
Ho ho...Jason Becker deed ook wel eens een Mozartje of Bachje er tussen door.

Overigens ,uw opmerking over zelf muziek schrijven raakt mij als kleine uitgever in het hart...maar ja...de youtuubjes van mijn bandjes halen amper de 500 views terwijl de Tina S'en van deze wereld de 100000 in no time aantikken.

Dat dan weer wel.


Hij zei U tegen me :D

Jason deed het op een gitaar en niet zoals zijn voorbeelden op een piano.:D dus geen youtube ¨kijk eens wat ik op gitaar kan¨ trukendoos kloon. :p
Met of zonder blinddoek.

Enigste reden dat zij meer views heeft is : ¨hier kijk dat grietje is nog maar 14 !!! Zie wat zij met die gitaar kan!¨
Wat dan samen met deze opmerkingen aan de hele wereld word doorgestuurt via alle sociale media die je maar kan bedenken.
Maar als je echt goed gaat luisteren dan valt dat ¨nivo¨ gewoon tegen.
Heeft niks met muziek maken te maken, ze spelen gitaar op de manier zoals ze guitarhero zouden spelen.
En ja dat is een spelletje , geen gitaarspelen.
Sterker, het is een ritme spelletje.:p

<echte gitaar in handen>
<speelt supersnelle überlick>
Ja je raakt die noten maar hoe die klinken maakt blijkbaar niet uit.........................?
Want ja snel is blijkbaar gelijk aan virtuoos. :p
Dat die madam geen virtuoos is toonde die ruk vibrato in dat Vai stuk heel pijnlijk aan.

En die opmerking waar U naar verwijst over eigen muziek komt bij mij ook uit de grond van mijn hart.
Vandaar ook die [knuppel/hoenderhok] reacties hier van mij in dit topic.

Op reactie op die andere post van U:
Iets heel moeilijks van een ander naspelen kan ECHT iedereen.
U geeft aan dat niet te kunnen.
Dat ligt aan Uwen manier van iets leren / instuderen.
Als U weet hoe & wat dat werkt kunt U het ook.
Zeker weten.
:)

Bonustip : Zie hierboven hoe U de sociale media voor Uwen eigen muziek kunt laten werken voor meer views! :D

Bazzey
7 april 2016, 10:44
Heb je ook gezien dat de drumster ook even gemakkelijk naar de harp switched ? En als je dat uit een enkele trommel weet te halen . Die gasten zijn te gek

Had ik ook gezien ja , maar vergeten erbij te typen.
Was weer genoeg tekst voor die dag.
:D

En welk analoge distortionpedaal denk jij?
Ik ken alleen maar de brul van mijn Marshall 6100.
:D

Brad
7 april 2016, 11:14
Volgens mij is het de Boss Metal zone met alles op 12 uur

Revolver
7 april 2016, 11:40
Ik gok op een DS-1

JVGM-music
7 april 2016, 15:04
Hij zei U tegen me :D


Op reactie op die andere post van U:
Iets heel moeilijks van een ander naspelen kan ECHT iedereen.
U geeft aan dat niet te kunnen.
Dat ligt aan Uwen manier van iets leren / instuderen.
Als U weet hoe & wat dat werkt kunt U het ook.
Zeker weten.
:)



Nou....heeft u weleens een gitaarleraar zien huilen? Nee? Dan breng ik u graag in contact met mijn oude gitaarleraar en laat tijdens het gesprek terloops mijn naam eens vallen: Bingo!

D3nnis
7 april 2016, 15:52
Iedereen kan iets van een ander leren naspelen als je er maar de tijd en moeite in steekt!
Daarom heb ik ook veel meer respect voor iemand die zijn eigen muziek schrijft en uitvoert.
Hoe goed of hoe slecht het ook is.
:D

Hmm, meer respect voor bijvoorbeeld the sex pistols dan iemand die feilloos meneer Vai na kan spelen....het is "anders", maar ik heb toch meer respect voor iemand die technisch zo goed is, dan voor iemand die bij wijze van spreken de telefoonnummers in het telefoonboek gebruikt als tab voor de E snaar, omgestemd naar drop D, en dan met de wijsvinger de telefoonnummers speelt.

Maar goed maakt niet uit.
Meestal zeggen mensen die Vai níet kunnen naspelen dat het allemaal niks voorstelt en/of er niet toe doet. Vind ik jammer. Niks mis mee om toe te geven dat je het niet kunt, nooit zal kunnen, en niet eens een poging zou willen wagen om het te proberen. En verder kan het natuurlijk je smaak niet zijn. Ook niks mis mee, maar ik vind reacties als "als ik gewoon genoeg oefen kan ik dat ook" altijd zo vreselijk afgunstig, en ik weet bijna zeker dat 98% van de figuren die dit zeggen het niet gaan redden.

arjanb01
7 april 2016, 16:31
Ik heb respect voor gitaristen die en simpel kunnen spelen in dienst vd song en ook songs kunnen schrijven als ook helemaal technisch los kunnen gaan.
Zijn er maar heel weinig van maar dan denk ik aan Robben Ford, Steve Lukather, die echt niet alleen kan shredden, maar ook smaakvol speelt, zeker de laatste jaren en Larry Carlton.

Bazzey
7 april 2016, 18:04
Hmm, meer respect voor bijvoorbeeld the sex pistols dan iemand die feilloos meneer Vai na kan spelen....het is "anders", maar ik heb toch meer respect voor iemand die technisch zo goed is, dan voor iemand die bij wijze van spreken de telefoonnummers in het telefoonboek gebruikt als tab voor de E snaar, omgestemd naar drop D, en dan met de wijsvinger de telefoonnummers speelt.


Dat maak jij er van , dat typ ik niet.
En bij iemand die iets na speelt van een andere gitarist kan jij niet zien of die technisch gezien op hetzelfde nivo zit als de originele schrijver van het stuk.
Een zooitje getallen op lichtsnelheid naspelen wat guitartab pro je voorkauwd is heel wat anders dan weten welke noten je daar kan gebruiken en welke niet.
Kan het er nog zo flitsend uitzien , technisch gezien kom je niet eens in de buurt.
Ik kan het ook niet helpen dat theorie enorm technisch kan zijn. :D



Maar goed maakt niet uit.
Meestal zeggen mensen die Vai níet kunnen naspelen dat het allemaal niks voorstelt en/of er niet toe doet. Vind ik jammer. Niks mis mee om toe te geven dat je het niet kunt, nooit zal kunnen, en niet eens een poging zou willen wagen om het te proberen. En verder kan het natuurlijk je smaak niet zijn. Ook niks mis mee, maar ik vind reacties als "als ik gewoon genoeg oefen kan ik dat ook" altijd zo vreselijk afgunstig, en ik weet bijna zeker dat 98% van de figuren die dit zeggen het niet gaan redden.

Ik weet dat ik dat kan omdat ik dat 20 jaar geleden al gedaan heb.
Niks aan afgunst bij.
Ligt puur aan je manier van iets aanleren.
Doorzetten en weten hoe je zoiets aan moet pakken.

Weet ik uit ervaring.
Heeft bij mij ook bloed zweet en tranen gekost om op dat nivo te komen.
En ik weet daardoor nu wel dat IEDEREEN dat kan leren , JIJ dus ook!
:D

Als jij blijft denken dat je iets nooit zal kunnen gaan spelen omdat dat ¨nivo" veel te technisch is lukt je never nooit niet om het te spelen!
Its all in the mind.
:D

Mevrouw Tina s. hier speelt allemaal technisch hoogstaande muzikale dingen.
Punt hier is alleen dat ze door die bagger ruk vibrato laat zien nog maar een beginner te zijn !
:p
En dan kom je weer bij het bovenste deel van mijn reactie uit.

Valt het kwartje nu wel? :D

Bazzey
7 april 2016, 18:09
Nou....heeft u weleens een gitaarleraar zien huilen? Nee? Dan breng ik u graag in contact met mijn oude gitaarleraar en laat tijdens het gesprek terloops mijn naam eens vallen: Bingo!

Okeej ik weet ook wel dat er ook nog zoiets is al genetische aanleg.
Heb al vaker meegemaakt dat andere gitaristen dingen met hun vingers konden die mij met geen mogelijkheid lukten en andersom.
Dan kan je ook wel aardig genaaid zijn ja.
:D

Ben hierdoor wel erg benieuwd waar bij U het probleem zit meneer.
:D

D3nnis
7 april 2016, 18:50
Dat maak jij er van , dat typ ik niet.
En bij iemand die iets na speelt van een andere gitarist kan jij niet zien of die technisch gezien op hetzelfde nivo zit als de originele schrijver van het stuk.
Een zooitje getallen op lichtsnelheid naspelen wat guitartab pro je voorkauwd is heel wat anders dan weten welke noten je daar kan gebruiken en welke niet.


Ik ben het met je eens dat het een klein beetje "schilderen op nummer van Ravensburger" is, maar of iemand gitaartechnisch wat kan zie je toch vrij snel? Zegt niks over de theorie, dat klopt. Maar dat zegt sowieso niks, als je dan wél respect hebt voor krakkemikkige kutbands die weliswaar eigen krakkemikkige kutmuziek spelen.




Ik weet dat ik dat kan omdat ik dat 20 jaar geleden al gedaan heb.
Niks aan afgunst bij.
Ligt puur aan je manier van iets aanleren.
Doorzetten en weten hoe je zoiets aan moet pakken.

Weet ik uit ervaring.
Heeft bij mij ook bloed zweet en tranen gekost om op dat nivo te komen.





Heb al vaker meegemaakt dat andere gitaristen dingen met hun vingers konden die mij met geen mogelijkheid lukten en andersom.


Was die laatste quote een situatie van 20 jaar geleden? Anders klopt er niet zo veel van je verhaal, en dan valt het kwartje best wel ja.



Punt hier is alleen dat ze door die bagger ruk vibrato laat zien nog maar een beginner te zijn !


Wat ook een kwestie van smaak is.
Steve Morse heeft een vibrato die ook niet ieders smaak is en door velen ruk gevonden wordt. Toch is hij niet de minste.



En ik weet daardoor nu wel dat IEDEREEN dat kan leren , JIJ dus ook!
:D

Als jij blijft denken dat je iets nooit zal kunnen gaan spelen omdat dat ¨nivo" veel te technisch is lukt je never nooit niet om het te spelen!
Its all in the mind.


Mooie aanmoediging naar ons stervelingen, dat wel :)

Revolver
7 april 2016, 18:57
Ik weet dat ik dat kan omdat ik dat 20 jaar geleden al gedaan heb.
Niks aan afgunst bij.
Ligt puur aan je manier van iets aanleren.
Doorzetten en weten hoe je zoiets aan moet pakken.

Weet ik uit ervaring.
Heeft bij mij ook bloed zweet en tranen gekost om op dat nivo te komen.
En ik weet daardoor nu wel dat IEDEREEN dat kan leren , JIJ dus ook!
:D


Hmmm, je maakt me nu wel erg nieuwsgierig! Kunnen we jouw Tina S-achtige kwaliteiten maar dan met mooi vibrato ook nog ergens horen en zien? Misschien geeft me dat wel de inspiratie om het ook te leren.

D3nnis
7 april 2016, 19:01
Hmmm, je maakt me nu wel erg nieuwsgierig! Kunnen we jouw Tina S-achtige kwaliteiten maar dan met mooi vibrato ook nog ergens horen en zien? Misschien geeft me dat wel de inspiratie om het ook te leren.

Ik denk eerlijk gezegd een beetje dat bazzey zijn kwaliteiten echt niet gaat gebruiken om ons gitaarprutsers nou eens te laten zien hoe het echt moet.
Ik hoop wel dat ik er gigantisch naast zit, dat wel.

FruscianteFan
7 april 2016, 19:05
Ik heb respect voor gitaristen die en simpel kunnen spelen in dienst vd song en ook songs kunnen schrijven als ook helemaal technisch los kunnen gaan.
Zijn er maar heel weinig van maar dan denk ik aan Robben Ford, Steve Lukather, die echt niet alleen kan shredden, maar ook smaakvol speelt, zeker de laatste jaren en Larry Carlton.

Kwestie van goed zoeken, want er zijn er erg veel die dat doen. Moet ik wel zeggen dat ik shredden niet zo bijzonder vind.

arjanb01
7 april 2016, 19:08
Ik denk eerlijk gezegd een beetje dat bazzey zijn kwaliteiten echt niet gaat gebruiken om ons gitaarprutsers nou eens te laten zien hoe het echt moet.
Ik hoop wel dat ik er gigantisch naast zit, dat wel.

Als ik Bazzey moet geloven en z'n verhalen lees, moet hij net zo goed zijn als Timo Somers, absoluut met afstand de beste metal/rock gitarist op dit forum, en dat heeft hij meerdere keren gepost hier!
Dus laat het maar zien Bazzey, we zijn benieuwd!

Revolver
7 april 2016, 19:16
Ik heb respect voor gitaristen die en simpel kunnen spelen in dienst vd song en ook songs kunnen schrijven als ook helemaal technisch los kunnen gaan.
Zijn er maar heel weinig van maar dan denk ik aan Robben Ford, Steve Lukather, die echt niet alleen kan shredden, maar ook smaakvol speelt, zeker de laatste jaren en Larry Carlton.

Richie Kotzen hoort hier ook bij. Fantastische gitarist die zich totaal vernieuwd heeft, dat zie je maar zelden. Van first class shredder naar een meer op blues gericht genre. Zijn plectra heeft hij ook weggegooid, hij doet nu alles 'fingerstyle' met een fantastische legato techniek. Hij kan trouwens ook nog zeer goed zingen, check him out als je 'm nog niet kent.

Brad
7 april 2016, 19:21
Maar sommige gitaristen overdrijven het . Ik zal wederom geen namen noemen maar ik heb eens een cd gekocht van een gitaar virtuoos en dat vond ik toch wel weggegooid geld

Dat was echt van die lift muziek die je net zo goed had kunnen overlaten aan iemand die net de cursus leer gitaarspelen in acht en twintig dagen heeft afgerond

Ik hoop dat Tina in de toekomst in elk geval avontuurlijke muziek zal gaan maken en niet van die muziek speciaal voor winkelcentra

arjanb01
7 april 2016, 19:27
Richie Kotzen hoort hier ook bij. Fantastische gitarist die zich totaal vernieuwd heeft, dat zie je maar zelden. Van first class shredder naar een meer op blues gericht genre. Zijn plectra heeft hij ook weggegooid, hij doet nu alles 'fingerstyle' met een fantastische legato techniek. Hij kan trouwens ook nog zeer goed zingen, check him out als je 'm nog niet kent.

Tuurlijk ken ik Kotzen, super gitarist inderdaad!
Check ook z'n nieuwe band, the winery dogs met sheehan op bas en portnoy op drums, powertrio! Erg vet.

D3nnis
7 april 2016, 19:32
Als ik Bazzey moet geloven en z'n verhalen lees, moet hij net zo goed zijn als Timo Somers, absoluut met afstand de beste metal/rock gitarist op dit forum

Pfff, als ik goed oefen kan ik dat ook allemaal heb ik geleerd hier.
Alleen jammer dat ik dan 25 jaar zo'n 20 uur per dag zal moeten oefenen denk ik :D

arjanb01
7 april 2016, 19:38
Dan ben je 60 en bijna met pensioen, genoeg tijd om te oefenen! Zou wel briljant zijn zo'n ouwe grijze man die helemaal suf shred😂

D3nnis
7 april 2016, 19:53
Vette bierpens, rollator, en een knalgele Kramer of Jackson met reversed headstock :D

Revolver
7 april 2016, 20:08
Met 60 kan het nog makkelijk hoor. Volgens mij is de eerste generatie notenneukers al aardig onderweg naar die leeftijd en sommigen zijn er zelfs al overheen.

Bazzey
7 april 2016, 20:25
Pfff, als ik goed oefen kan ik dat ook allemaal heb ik geleerd hier.
Alleen jammer dat ik dan 25 jaar zo'n 20 uur per dag zal moeten oefenen denk ik :D

Okee dan D3nnis en alle andere lezers.
Leer het verhaal hier onder uit Uwen hoofd en U zult allen versteld staan van U zelf.

Ik ben in een gulle bui vandaag.

Ik heb in mijn shred leer periode zo´n 20 tot 25 geleden allemaal van die muziek uitgezocht en gespeeld.
Heb na een hiaat van een kleine 10 jaar nu zo ongeveer 5 jaar geleden weer de draad opgepakt.
Verschil is wel dat ik nu rock / fusion speel en me helemaal verlies in improvisatie.
(daar komt die technische theorie vandaan)

Maar met op de juiste manier iets leren kan iedereen dat nivo halen hoor.
Kan het niet vaak genoeg zeggen.
Waar een wil is is een weg.

Ik ben ooit ook maar begonnen als simpele slag gitarist......................toen dacht ik ook DIT nivo NOOIT te kunnen halen. :p

Ik breng een stel gitaristen hier uit de buurt de gitaarfundamenten bij en die horen die vibrato soms voorbij komen.
Hebben ze blijkbaar geluk mee.
:D

Sorry dat ik die bewijsdrang allang niet meer heb
Ik heb het allemaal al wel gezien.

Ow en voor D3nnis en alle andere meelezers;
Hier een Pro tip :
Een hele week elke dag een HALF uur GEFOCUST gitaarspelen met aandacht voor één enkele techniek.
Focus op het moeilijkste deel van een techniek / stukje muziek en ISOLEER het probleem,en hou die focus als je die techniek PERFECT uitvoert. (langzaam spelen!!!)
En dat half uur in 2en delen dus 2x een kwartier.
Kwartiertje spelen , dan wat anders gaan doen , de afwas ofzo, of koffie drinken , en daarna het 2e kwartiertje.
Doe dat en zie hoeveel beter je bent na één week..........................................
En D3nnis 20 uur per dag leer / sla je niks nieuws mee op , ga je alleen maar slechter van spelen.
:D

Laten jullie volgende week even op het forum weten wat de vorderingen zijn?
Zullen jullie vanzelf in gaan zien dat wat Tina S. doet helemaal niet zo speciaal is.
:p

Zou zomaar een heel leuk topic kunnen worden.
:D :D :D

En om echt te leren shredden;
Na bovenstaande gedaan te hebben de metronoom er bij op standje turbo en je ziel aan de duivel verkopen.
:D klink je binnen notime als Vai en consorten.


Ja sorry maar Bazzey weet wel hoe het moet ;)

grayfink
7 april 2016, 20:33
Sta je op Youtube? Ben nu erg benieuwd. :)

arjanb01
7 april 2016, 20:50
Die Bazzey moet een fenomeen zijn zeg!
Dus post ff je YouTube kanaal of neem ff iets op, want we zijn heel erg benieuwd! Misschien word je m'n nieuwe gitaarheld! Dat ik dat op m'n 37e mag meemaken🙈

Bazzey
7 april 2016, 21:38
Er staat genoeg zooi van mij op youtube.
Dat is geupload door ex bandleden met een bagger geluid.
Ik zou ze moeten aanklagen vanwege de copyright de kloothommels.
Is mijn muziek , zij zijn alleen maar op de opnames te horen.
Daarom link ik er ook niet naar.
Google verdient dan aan iets van mij waar ik ook niks voor krijg.

En met mijn uitleg in deze draad om dat nivo te halen zullen jullie het moeten doen.
Er is ook nog zoiets als privacy.

Halverwege de jaren ´90 stond ik in de kwartfinale van de Nederlandse gitaarkampioenschappen..........................
Daarna kreeg ik pas gitaarles.
Alleen voor de theorie , het spelen ging namelijk al.
:p

En hier zult U het mee moeten doen.
:D

showband
7 april 2016, 21:43
Halverwege de jaren ´90 stond ik in de kwartfinale van de Nederlandse gitaarkampioenschappen..........................
Daarna kreeg ik pas gitaarles.
Alleen voor de theorie , het spelen ging namelijk al.
:p


in een thread waar je een 14 jarig meisje gebrek aan soul, feel en vibrato verwijt.

je betoog over je ongekende suprioriteit onderstrepen met een kwartfinaleplaats in wedstrijd-gitaarspelen.

BRIL-JANT!!! :airguitar:

Han S
7 april 2016, 21:46
Weet je wat een DUC is?

Bazzey
7 april 2016, 22:29
in een thread waar je een 14 jarig meisje gebrek aan soul, feel en vibrato verwijt.

je betoog over je ongekende suprioriteit onderstrepen met een kwartfinaleplaats in wedstrijd-gitaarspelen.

BRIL-JANT!!! :airguitar:

Ik heb alleen maar lopen miepen over die ruk vibrato.
De rest verzin je er allemaal zelf bij.

En ik ben helemaal niet superieur.
Aan niemand niet.
Probeer alleen maar duidelijk te maken dat als je het echt wilt , iedereen dat kan leren en dat nivo kan halen.

En mijn mede bandleden hebben mij toen daar erin geluist.
Hoorde pas wat dat was toen ik er arriveerde.
Tja, en wat doe je dan?
Er het beste van maken !!!

:D

Zonder die enorme zenuwen had ik verder gekomen :p

arjanb01
8 april 2016, 06:31
Ik de k dat Bazzey er geen kloten van kan. Het op privacy gooien dat hij niks op YouTube zet. Jammer, had z'n skills graag willen zien. Maar ja, we moeten het met woorden doen.
En een kwartfinale op een gitaar kampioen schap zegt me niets, dat kan iedereen halen.

grayfink
8 april 2016, 06:55
Als je maar oefent?

:D

D3nnis
8 april 2016, 07:05
Ik de k dat Bazzey er geen kloten van kan.

Ik kan er eigenlijk niet over oordelen want ik ken hem niet, maar omdat er al zo veel volk rondloopt dat zichzelf geweldig vind spelen maar er geen klote van bakt (nog slechter dan ik), heb ook ik zo mijn twijfels.
Dat half uur per dag gefocust oefenen is natuurrijk helemaal waar, maar je hoeft niet eens te weten hoe je een gitaar vast houd, óf weten hoe een notenbalk eruit ziet om dat te roepen...

arjanb01
8 april 2016, 07:54
Ach Dennis, opscheppers zijn vaak mensen die weinig kunnen en overal met gezeik bij bands weg zijn gegaan. Ik heb teveel van dat volk meegemaakt in de muziekwereld. Het zij zo...
Gewoon je ding doen, genieten van muziekzaken en als je er ook nog leuke optredens mee doet is dat helemaal een mooie zaak!
Muziekzaken is genieten geen wedstrijd wie de langste heeft of de meeste ervaring en skills.
Ik had graag gewild dat Bazzey iets postte zodat z'n woorden onderstreept zouden worden dat hij echt goed is, maar helaas....

arjanb01
8 april 2016, 07:56
Muziekzaken=muziekmaken, klote spellingschecker 🙈

Bazzey
8 april 2016, 09:31
Dit topic gaat over Tina S. en ik heb alleen maar proberen aan te geven dat iedereen dit nivo kan halen.
Zelfs ook nog met een komplete uitleg erbij hoe je dat moet doen na meerdere vragen erover hoe je dat dan zou moeten doen.
Zo zal je zelf in gaan zien dat het helemaal niet zo bijzonder is wat Tina S. doet.
Als Tina S. net zoveel aandacht had gegeven aan haar vibrato als aan de snelle stukken die ze speelt had ik ook niet lopen miepen over die vibrato.
En dit draadje gaat over haar , niet over mij , haar naam staat zelfs in de topic titel!

Ik weet wat ik kan en hoe ik dat bereikt heb , en dat deel ik hier want daar is dit forum namelijk voor , informatie uitwisseling op het gebied van gitaren en dergelijke.

Ik post hier op het forum altijd constructieve bijdragen , en ik zeik nooit niemand af zoals andere users hier wel in dit draadje richting mijn persoon doen.
Maarja trollen heb je blijkbaar overal , hier dus jammer genoeg ook steeds meer helaas.
Het dan raar gaan vinden dat de kwaliteit van het forum achteruit gaat.............

Degenen die echt verder willen komen met hun gitaarspel hebben echt wat aan mijn advies.
Alle anderen steken maar lekker hun kop in het zand en trollen en zeiken er maar op los.
Daar is een forum toch voor? <sarcasme>

En over die privacy , dat is mijn goed recht , en mijn eigen beslissing en daar gaat niemand anders over dan mijn persoon.

:)

Revolver
8 april 2016, 09:50
Het is al goed Bazzey, zand erover;)

Maar even voor de goede orde: kritiek leveren op iets wat je zelf niet kan of nooit zal kunnen is imo gewoon legitiem hoor, ik vind Lionel Messi de laatste wedstrijden ook volkomen kut spelen....

JVGM-music
8 april 2016, 09:54
En die van Gerwen kan dan best leuk darten, zijn afworp lijkt natuurlijk helemaal nergens op. Zelf ben ik altijd al blij als ik het bord raak maar dat doet niet ter zake!

Tunes
8 april 2016, 11:19
Och een half uur per dag op techniek oefenen vind ik al knap, ik red een minuut of 3 en doe dan wat ik wel leuk vind.
Het helpt echt wel dat oefenen, maar ik heb de discipline niet.

Zonder bewijs roepen dat je het wel kan is altijd mooi, maar zegt niks.
Ik twijfel juist altijd heel erg aan mij zelf en vind mij dan ook verre van goed drummen(en toch krijg ik af en toe een compliment, maar zelfs die vertrouw ik niet).

D3nnis
8 april 2016, 12:16
Ik weet wat ik kan en hoe ik dat bereikt heb , en dat deel ik hier want daar is dit forum namelijk voor , informatie uitwisseling op het gebied van gitaren en dergelijke.

Ik post hier op het forum altijd constructieve bijdragen , en ik zeik nooit niemand af zoals andere users hier wel in dit draadje richting mijn persoon doen.


Volgens mij wordt er helemaal niemand afgezeken.
Maar lees je eigen posts in dit topic eens terug, en hou in gedachten dat de lezer je niet kent, niks van je weet.
Ik lees dan "ik ben een gitaargod maar dat stelt niks voor, kan iedereen, met een half uur per dag oefenen, maar ik ga het niet laten zien".
Is natuurlijk je goed recht, maar daar kan toch niemand iets mee?
Ik zou zeggen dat het juist zou inspireren als je een geluidsfragment zou posten waarin hoorbaar is wát je dan bereikt hebt na x jaar met niet meer dan een half uur per dag structureel oefenen, of heb ik het dan mis?

Bazzey
8 april 2016, 13:59
Volgens mij wordt er helemaal niemand afgezeken.
Maar lees je eigen posts in dit topic eens terug, en hou in gedachten dat de lezer je niet kent, niks van je weet.
Ik lees dan "ik ben een gitaargod maar dat stelt niks voor, kan iedereen, met een half uur per dag oefenen, maar ik ga het niet laten zien".
Is natuurlijk je goed recht, maar daar kan toch niemand iets mee?
Ik zou zeggen dat het juist zou inspireren als je een geluidsfragment zou posten waarin hoorbaar is wát je dan bereikt hebt na x jaar met niet meer dan een half uur per dag structureel oefenen, of heb ik het dan mis?

Hoi D3nnis :)

Ik typ helemaal nergens dat ik een gitaargod ben , dat word er door allerlei figuren van gemaakt , niet door mij , die lezen wat ze willen lezen , en niet wat er staat.
Ik heb je een komplete uitleg op een schaaltje aangereikt hoe zelfs JIJ dat nivo kan halen.
Ik weet uit eigen ervaring hiermee dat als JIJ dat zo gaat doen JIJ volgend jaar de sterren van de hemel speelt en dan ziet dat wat Tina S. hier doet helemaal niet wereldschokkend is.
Iedere normale sterveling kan dat nivo halen.
Jouw gitaarspel vliegt erdoor vooruit.
Ik heb die behoefte helemaal niet om dat te laten horen , ik ben die tijd al ver voorbij. (jaartje of 20)
Zijn allemaal haantjes hier die zich willen laten gelden en zich zo goed mogelijk verkopen dmv het internet , fijn voor hun.
Ik hoef je niks te verkopen en dus ook niet te laten horen , ik geef je hier gratis en vrijblijvend advies , meer niet.
De schok aan JOUW kant echter is veel groter als JIJ je realiseert dat het ECHT werkt als JIJ je eigen gitaarwerk hoort.
Daar hoef je mijn gepriegel niet voor aan te horen , is nergens voor nodig.


Advies wat ik je gegeven heb met het studeren / leren van muziek kost je bij een beetje fatsoenlijke gitaarleraar minimaal € 40,00
Als die je het OOIT verteld want zulke gasten zijn er ook nog.....
Wat niet weet wat niet deert en jij maar gitaarlessen blijven nemen , want je komt geen steek verder.
ja zo kan het ook , en ik hoor het vaak genoeg voorbij komen.


D3nnis ik ben wel heel benieuwd naar je vorderingen als je doet wat ik je aanreik.
Ik hoef je gepriegel helemaal niet te horen maar wil wel weten of je zelf merkt dat je veel beter gaat spelen.
:D

Heb ik in iedergeval iemand iets bij kunnen brengen , en hopelijk dan zonder die chagrijnige kop er bij zoals Tina S. die de hele tijd trekt.
Dat je er plezier in hebt wat je doet.
En het word alleen maar leuker als je beter en beter word.

Daar gaat het mij om , en niks anders.

Doei :D

arjanb01
8 april 2016, 14:00
Eens, Dennis. Voor beginners kan het inspiratie zijn dat Bazzey iets post, want het doorgeven van kennis aan de jongere garde gitaristen is super belangrijk, anders sterft het ras der gitaristen uit!
Niet om je af te zeiken Baz, maar zie het juist positief om anderen ook dingen te leren !

Kim Wilson
8 april 2016, 14:06
Gratis en vrijblijvend advies is leuk, maar hier kun je natuurlijk niks mee. Als we jouw niveau niet weten, hoe kunnen we dan de waarde van dat advies inschatten?

Rafke Pafke
8 april 2016, 15:13
Gratis en vrijblijvend advies is leuk, maar hier kun je natuurlijk niks mee. Als we jouw niveau niet weten, hoe kunnen we dan de waarde van dat advies inschatten?

Dat je met een dagelijkse routine van oefeningen, samen spelen met metronoom e.d. je niveau opkrikt weet toch iedereen. Daar hoef ik echt geen 40 euro voor te betalen :)

Brad
8 april 2016, 16:22
Gratis en vrijblijvend advies is leuk , maar hier kun je natuurlijk niks mee. Als we jouw niveau niet weten, hoe kunnen we dan de waarde van dat advies inschatten ?

Geld dat niet voor meer mensen

showband
8 april 2016, 19:32
weet je hoe 20 gitaristen een kapotte gloeilamp vervangen.


eentje doet het.
en de rest gaat er omheen staan discussieren wat er fout is en dat zij het echt beter zouden hebben gedaan.
(een paar gaan ook nog klagen dat oude lampen beter waren)

mrweird
8 april 2016, 19:35
weet je hoe 20 gitaristen een kapotte gloeilamp vervangen.


eentje doet het.
en de rest gaat er omheen staan discussieren wat er fout is en dat zij het echt beter zouden hebben gedaan.
(een paar gaan ook nog klagen dat oude lampen beter waren)

Geniaal!!! :D Spijker op den kop.

Kim Wilson
8 april 2016, 19:38
Weet je hoeveel muzikanten je nodig hebt om een gloeilamp te vervangen?



Elf.

Eén om de lamp vast te houden en de andere tien om zoveel te zuipen dat de kamer gaat draaien.

Duhsjaak
9 april 2016, 10:18
Ik heb zwaar getwijfeld of ik het moest posten, maar ik gok erop.

Het kan namelijk wel: Talent hebben, serieus met muziek bezig zijn en toch de ab-so-luut noodzakelijke lol in het hele proces behouden.

Als ik dan toch naar pubertjes moet kijken perse, is mij Iga veel liever.
Portugees, studeert aan het conservatorium in Londen, schrijft iedere avond 'Lief dagboek.....' en wij hebben wederzijdse (muziek) vrienden. Verder gaat de involvement niet.

En ze maakt puber videos. Voor haar vrienden vooral.
Met minimale middelen. Zonder ongecontroleerde en spuuglelijke bends. Zonder show off te willen zijn.


https://www.youtube.com/watch?v=BfpbC0xKPgA

Het kan dus wel degelijk, goed zijn, je talenten benutten en plezier in het leven houden.
Dit is wat ik bedoelde.
Vriendelijke groet, Gus

grayfink
9 april 2016, 10:31
Hmm, dat Tina geen plezier in het leven heeft is een aanname hé. Ze kijkt een beetje moeilijk, maar ze is Frans en is in Frankrijk moeilijk kijken niet verplicht voor meisjes?
Maar het zou kunnen. Ik zag gisteren op tv een 7-jarig meisje voorbijkomen die Bach speelde op piano. Papa was ook even in beeld.
Leuk meisje, griezelige vader.

https://youtu.be/NCrjfd1JEEc

Bazzey
11 april 2016, 20:07
Er zijn honderden , mischien wel 1000en gitaristen in Nederland die dat nivo hebben.
Alleen hebben die niet allemaal de neiging om elke scheet die ze laten ook op het internet te kwakken.
En spelen ze in andere dan de bij U bekende genres.
Velen spelen ook voor het plezier wat ze van het spelen krijgen , en hoeven niet zo nodig hun truukjes te showen aan de rest van de wereld.
Dat jij ze niet ziet op youtube wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
Als ik sommig gitaristen zie in het fusion genre wat ik sinds kort aan het uitzoeken ben , denk ik ook heel vaak : hoe krijg je het in vredesnaam uit je gitaar.

:)

En dus weer wat nieuws om te leren , een nieuwe uitdaging voor mijzelf.
Totaal geen redenen om het op internet te kwakken.

arjanb01
11 april 2016, 20:17
Jou goed recht Bazzey, maar ik vind het wel jammer, want we hadden allemaal wat van je skills kunnen leren als je het wel op YouTube had gezet.

harrie-beton
11 april 2016, 22:43
" ze maakt puber videos. Voor haar vrienden vooral. Met minimale middelen."

Mm heb jij plantjes gerookt Sjaak, de autotune spat er vanaf en is zeker niet met minimale middelen gedaan..