PDA

View Full Version : Mijn ac15 doet vreemd.



ssyybbrreenn
31 maart 2016, 21:16
Hoi,

ik heb een probleempje met mijn Vox AC15 C1. Sinds kort lijkt het alsof alle headroom uit de amp gezogen is. Als ik mijn gitaar in de normal channel (clean channel dus) steek klinkt het alsof er een tubescreamer op max. gain overheen staat, zelfs als ik er geen pedalen of wat dan ook tussen hang. Hij deed het gewoonlijk wel altijd dus het kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me, mis ik iets? Of zijn de buizen eraan?

Groet,

Sybren

Gearjunkie
31 maart 2016, 22:56
Tijd voor een goeie versterkerdoktor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

paulusdeBKB
31 maart 2016, 23:58
Ik hoor het al, die is niet meer te redden. Geef maar aan mij joh

ssyybbrreenn
2 april 2016, 16:13
Is er toevallig een versterkerdokter aanwezig die me er wel wat over kan vertellen?

Gearjunkie
2 april 2016, 16:52
Cluseau moet je hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

cluseau
2 april 2016, 19:28
Wat een eer :)

Maar goed, we hebben we het hier over een buizenbakkie toch? Kan zijn dat je buisjes op zijn maar dat gaat meestal zo geleidelijk dat je het pas merkt als ze al heel ver weg zijn. Wat ook wel eens gebeurt is sluiting in de jack van de speakerkabel. Je hebt dan vaak nog wel geluid maar bij het minst geringste volume stort dat helemaal in. Allemaal een beetje koffiedik kijken op deze afstand. Je mag altijd vrijblijvend even op consult komen als je een beetje in de buurt zit. Mocht dat niet zo zijn kunnen we je ook naar een betrouwbaar adres verwijzen.

nico verduin
3 april 2016, 12:59
Mogelijk heeft de uitgangstrafo een keer op zijn donder gehad door een eindpit die het begaf. Zelf ooit gehad met een Deluxe reverb. Ik wilde weten hoever ik kon gaan met mijn Sylvania 6V6 buizen.. Nog ver dus.... alleen de OT niet :). Kon hem amper open draaien of al vervorming. Maar zoals al eerder aangeven... ff langs een techneut.

ssyybbrreenn
6 april 2016, 21:16
Bedankt voor het advies en excuses voor de late reactie. Idd een buizenamp, als je adviezen hebt voor een goed adresje om hem na te laten kijken zou ik het zeer waarderen! Heb namelijk ook een paar vrienden met amp problemen die zouden dat ook wel kunnen waarderen denk ik.

Gearjunkie
6 april 2016, 22:15
Waar woon je?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ssyybbrreenn
6 april 2016, 23:10
Harmelen. Ligt tussen Woerden(Als je dat kent) en Utrecht in.

ssyybbrreenn
6 april 2016, 23:35
Oke goed nieuws en slecht nieuws. Goed nieuws: Er is niks met mn versterker aan de hand! Slecht nieuws: Wel met mn gitaar.

Ik heb eens een andere gitaar ingeplugd (dom dat ik dat niet eerder gedaan heb ik weet het) en bij die gitaar doet alles het wel naar behoren. Als ik de gitaar die de problemen geeft opeen andere amp die ik thuis heb staan inplug krijg ik hetzelfde probleem. Op een of andere manier geeft mijn main axe nu dus een veel te heet signaal. Maar dit is een vraagje voor in het gitarentopic.

Alsnog bedankt voor de hulp!

cluseau
7 april 2016, 11:33
Misschien active gitaar, batterijtje leeg.....:ok:

FruscianteFan
7 april 2016, 11:34
Is alleen maar goed nieuws, want dan zal het een brakke verbinding of misschien switch of potmeter zijn. Is makkelijk zelf te fixen (of te leren! is leuk!) en kost meestal geen drol.