PDA

View Full Version : overdrive/distortion dilemma



CrazyHorse
31 maart 2016, 19:09
Hey

Heb daarnet wat gespeeld door m'n delta blues met men gretsch electr. double jet en een mxr dist+ en een soulfood. Het probleem is de mxr... (denk ik) Ik slaag er maar niet in om een bruikbaar leadgitaargeluid te krijgen, veel te veel harsh... Samen met de soul food klinkt het al ietjes beter, maar ik mis sustain. Iemand een idee?? Ik wil graag een gitaargeluid bekomen van een versterker die een stuk over zijn nek gaat.
https://www.youtube.com/watch?v=9k4nJGj3TAw zoiets heb ik momenteel in gedachte

telerocker
31 maart 2016, 21:27
Voor dat geluid zijn er veel goede overdrives/distortions te vinden. Luister eens naar de Suhr Shiba/Riot, de Maxon OD820/VOP9, de Emma Reezafratzitz, de Rockett Blue Note, de Fulltone OCD. Anderen zullen dit lijstje moeiteloos aanvullen.

CrazyHorse
31 maart 2016, 22:27
Ah!! Thanks!! Ik dacht ook al aan de boss blues driver en de fulltone 2 fulldrive

Rooker
31 maart 2016, 23:26
Blues driver doet de klus prima. Lekkere lichte distortion, ook goed als overdrive en een uitstekende buffer.. Zelf gebruik ik hem als distortion met een MXR Zack Wylde er voor.. Dan is het zelfs prima metal😄. Amps waar ik dan over speel met een strat hss is vaak een Fender transistor, Peavey Bandid en een Engl screamer. Bij die laatste gebruik ik zelf eigenlijk alleen soms de Zack Wilde. Maar vroeger stond daar de Boss en dat was eigenlijk een betere buffer. Alleen prefereer ik de Zack Wilde omdat dat imo een soort ts9 is met meer bas.. Stand alone vind ik de Boss lekkerder.