PDA

View Full Version : Audio Dynamic versterker



Brad
28 maart 2016, 15:52
Hoi ,

Zijn hier mensen die weleens een Audio Dynamic versterker hebben gehad ? Zo ja wat zijn je ervaringen ermee ?

Ikzelf heb de honderd watt top gehad . Hij was ook te krijgen in combo vorm . Het was een transistor versterker die wanneer je hem op de juiste speakers aansloot helemaal niet verkeerd klonk

Hij gaf met de juiste instelling een aardige crunch en flink wat dynamiek voor een transistor versterker uit die periode
En hij was relatief betaalbaar . De top koste ongeveer 700 gulden en dat was best goedkoop

Dirk_Hendrik
30 maart 2016, 19:25
Weet je heel zeker dat je deze merknaam bedoelt? Google geeft echt niks aan hits. Niet toevallig Dynacord ofzo?

Brad
30 maart 2016, 20:32
Nee geen Dynacord , vrijwel zeker Audio dynamic . Over Dynacord gesproken , ze hadden eind jaren tachtig een digitale midi programmeerbare versterker uitgebracht met zestien geheugenplaatsen

Ze hadden hem staan in een oefenruimtecomplex waar ik repeteerde . En het geluid , een spontane wegtrekker

Verder een prima merk overigens dat Dynacord . Mijn broer had vroeger een oud rood buizenbakje van Dynacord

Man wat een geluid

nico verduin
31 maart 2016, 07:41
Die eerste eminents was ook niets mis mee.

Dutch66
31 maart 2016, 09:06
Nee geen Dynacord , vrijwel zeker Audio dynamic . Over Dynacord gesproken , ze hadden eind jaren tachtig een digitale midi programmeerbare versterker uitgebracht met zestien geheugenplaatsen

Ze hadden hem staan in een oefenruimtecomplex waar ik repeteerde . En het geluid , een spontane wegtrekker

Verder een prima merk overigens dat Dynacord . Mijn broer had vroeger een oud rood buizenbakje van Dynacord

Man wat een geluid

http://img.audiofanzine.com/images/u/product/normal/dynacord-reference-502-172388.jpg


Bedoel je deze Brad?, in het Repetitiehuis (KNSM eiland) in Amsterdam?

Brad
31 maart 2016, 15:21
Ja inderdaad in het Repetitiehuis , maar als ik het mij goed herinner was het een combo . Een rode combo versterker met witte grille voor de speaker

Deze inderdaad

Die versterker hadden ze zeker voor C3PO en R2D2 ontworpen , zo kil , kunstmatig , digitaal en elektronisch klonk dat ding

http://www.jacquesstompboxes.com/dynacord1000.gif

Dutch66
1 april 2016, 10:25
Grappig, ik vond het echt een geweldig ding en kocht dus niet veel later de (peperdure) top,
en dito controller. Jarenlang plezier van gehad en waarschijnlijk net op tijd weer ingeruild.

Het is trouwens in beginsel gewoon een 'straight' buizenbak hoor, dus een volledig analoog
signaal pad ;)

Brad
2 april 2016, 01:30
Interessant om te horen . Smaken verschillen , zo zie je maar weer . Er zijn ook apparaten analoog of niet die ik vreselijk vind zoals de Electro Harmonix Big Muff

Echt vreselijk . Maar toch zijn er gitaristen die ik goed vind die dat ding gebruiken . David Gilmour en Steve Hacket zijn goede bijvoorbeelden

Het schijnt dat de digitale elektronica die de mogelijkheden tot programmeren verschaft , de klank negatief kan beinvloeden

Wat die Audio dynamic versterker betreft snap ik wel dat hij niet op google te vinden is . Ik heb de afgelopen jaren niets meer van dat merk gezien

Ik denk dat dat merk het nooit echt gemaakt heeft en vervolgens geruisloos van het toneel verdwenen is , dat heb je toch met meer merken