PDA

View Full Version : Jemfest Nederland?



Jemboy
24 juli 2003, 11:44
Misschien hebben sommigen van jullie wel eens gehoord van Jemfest.
Niet??? Jemfest [url=http://www.jemfest.com] is begonnen voor Ibanez Jem bezitters maar ook voor die gene die een voorliefde hebben voor Ibanezgitaren.
Inmiddels is het uitgegroeit tot een organisatie dat geld inzamelt voor de Make A Noise Foundation opgericht door Steve Vai. Ook kun je optreden met je eigen band als je dat wil.
Deze bijeenkomsten worden alleen georganiseert (in een land) als er vraag na is en als er investeerders zijn

Tot zo ver zijn er Jemfesten in Amerika, Engeland en Duitsland.
Op 18 oktober 2003 is er een Jemfest in Keulen Duitsland. Daar zal onderanderen onze eigen Marcel Coenen optreden.
Ik ben eigenlijk benieuwd of er hier in Nederland ook belangstelling voor zou zijn. Ook vanuit Serlui, Kees Dee, Feedback of Purple Guitars.
Wat zijn jullie reacties?

Maiden Michiel
24 juli 2003, 11:51
Heeft Steve Vai zelf geen geld zat?

urezna
24 juli 2003, 11:52
hmmmm :-)

ik heb dan wel mijn jem destijds ingeruild voor een heel fijne RG, maar toch... ;-)

michielv
24 juli 2003, 11:57
Kweenie, zou mij niet zo boeien eerlijk gezegd. Niet dat ik iets tegen Ibanez of JEM Modellen heb maar het lijkt me zinvoller om iets lokalers te steunen (bijvoorbeeld een lokale muziekschool/Open Podium/Jam-sessie kroeg etc.) met een benefiet optreden.

"Support your local scene" is denk ik beter voor de muziekontwikkeling dan een stichting die waarschijnlijk hetzelfde beoogt maar dat in Nederland vast niet gaat ondersteunen ;-)

Jemboy
24 juli 2003, 12:00
Maiden Make A Noise Foundation voorziet muziekinstrumenten, muziekale educatie aan jonge muziekanten die dit niet zelf kunnen doen door ziekte e.d.. Niet voor Vai himself.

Maiden Michiel
24 juli 2003, 14:19
Ah, ok, dat verklaart een hoop

maarten
24 juli 2003, 14:20
Zul je zien, houden we hier een Jemfest, en vervolgens zie je een maand later heel de yosti-band op Jems spelen!

:gitarist:

Anders Destium
24 juli 2003, 15:30
Ik zou het wel gaaf vinden, al is het draagvlak hier wat kleiner dan in de eerder genoemde landen :wink:
Er zijn ook op gitaarforum redelijk wat mensen met zeldzame en/of vette gecustomizede Ibbies :)

Ik begrijp alleen nooit zo waar precies geld voor wordt ingezameld....

Neals
24 juli 2003, 17:08
Misschien tijd voor een gitaarforum ibanez meeting ?

Negative K3 fan
24 juli 2003, 17:08
ja bij die fondsen is er niet zon geweldige transparantie, ik denk dat het zinvoller is om zelf een keer met het vliegtuig naar een afrikaans land gaat emt een pallet eten ofzo :)

Achja, compleet off topic, ik heb sowieso een @%$@#%$hekel aan goede doelen. behalve de wilde ganzen.

burt
25 juli 2003, 19:49
Ik zou er zeker bij zijn. Niet voor het goeie doel (ik vind het geen bezwaar hoor), maar voor de gitaren en de muziek... Lijkt me wel vet. Kzal m'n eigen 'taar ook wel meenemen dan. (-:

signsofzodiac
26 juli 2003, 21:16
Doen! Iedereen zijn Jem/Universe/opgesierde Ibanez (of ander pronkstuk) mee, en jammen maar.

Baalde al dat het Jemfest hier niet was.

burt
26 juli 2003, 21:29
Misschien hoeft het niet eens echt 'jem' fest te worden. Als 't maar wel behoorlijk fest is en er zijn gitaren vind ik het al helemaal goed.

signsofzodiac
26 juli 2003, 21:43
Misschien kunnen ze Vai laten komen voor een clinic. Schijnt je 3000 euro te kosten voor een leuke set (volgens de eigenaar van the Guitarstore, Enschede).

burt
26 juli 2003, 21:44
Whooah! ZO weinig?!

Doen! Doen! Doen! Doen! Doen! Doen!

BLOK182
31 juli 2003, 17:50
Als je met 300 man een tientje bijlegt, dan is het idd niet duur. Des noods met 100 man 30 euro.

Jemboy
7 augustus 2003, 13:14
Zou je denken? €3000,-?? Ik betwijfel het!
Het zou wel gaaf zijn. Volgend jaar gaat de man weer toeren. Dit maand speelt hij in Spanje tijdens een rock festival.